En enää kestä ympärillä olevia ihmisiä. Koko ajan vahtivat, mitä juon. Minusta kiersi huhuja, että juon, vaikka en juonut. Sukulaiset soittelevat tarkistuspuheluja, olen pian 40-vuotias!!!
Olin juomatta 7 viikkoa ja 5 päivää, viimeiset 3 päivää teki mieli juoda hirveästi. Yritin puhua ihmisille, en saanut keskusteluista mitään irti..
Tänään yritin tsempata koko päivän, mutta 15 minuuttia ennen Alkon sulkeutumista hain juomaa, tulin kotiin ja aloin juoda. Taas. Toivottavasti en juo enää huomenna, toivottavasti tulee kamala olo.
En vaan pystynyt, yritin kyllä.
Aloin juomaan
4
607
Vastaukset
- AriJussi
pari riviä alempana on minun kertomukseni,miten tää raitis ura minulla alkoi.Toivottavasti se antaa toivoa!
- se ilahdutti!
Olen iloinen, kun Sinulla menee nyt hyvin! Onnea!
Itse olen käynyt hoidossa, olin katkolla Hangonkadulla toista kertaa huhtikuussa edellinen kerta vuosi sitten), nyt tällä kertaa olin myös kuntoutuksessa. Laitoksessa kului kolme viikkoa ja motivaatio oli korkealla, kun pääsin pois.
Sitten alkoi tämä normaali elämä ja koville on ottanut. En ole varma omista päätöksistäni, en edes tiedä mihin pyrin!! A-klinikalla kerroin, että en ole mustavalkoinen ihminen, en ole varma, että haluanko edes olla täysin raitis. Työntekijä kehotti kokeilemaan!!! Oikeasti, sanoi minulle, että juo kerran ja koita mitä tapahtuu.
Samaa sanoo avomieheni. Hänellä ei ole ongelmaa, paitsi se ongelma jos minusta tulee "raivoraitis". Hänelle oli tosin ongelma myös kun olin juoppo.
Ystävät pelkäävät minua, eivät tiedä mitä tekisivät viinoilleen kun tulen paikalle. Että uskaltavatko juoda, kun pelkäävät että ratkean.
Päätin tänään, että juon. Kokeilen mitä tapahtuu. Huomenna, jos vielä tekee mieli juoda pitää ottaa lusikka kauniiseen käteen ja taas aloittaa alusta. Menen vaikka katkon kautta taas. Mutta en vaan pystynyt tänään. Tänään meni pieleen. - Kuka kumma
se ilahdutti! kirjoitti:
Olen iloinen, kun Sinulla menee nyt hyvin! Onnea!
Itse olen käynyt hoidossa, olin katkolla Hangonkadulla toista kertaa huhtikuussa edellinen kerta vuosi sitten), nyt tällä kertaa olin myös kuntoutuksessa. Laitoksessa kului kolme viikkoa ja motivaatio oli korkealla, kun pääsin pois.
Sitten alkoi tämä normaali elämä ja koville on ottanut. En ole varma omista päätöksistäni, en edes tiedä mihin pyrin!! A-klinikalla kerroin, että en ole mustavalkoinen ihminen, en ole varma, että haluanko edes olla täysin raitis. Työntekijä kehotti kokeilemaan!!! Oikeasti, sanoi minulle, että juo kerran ja koita mitä tapahtuu.
Samaa sanoo avomieheni. Hänellä ei ole ongelmaa, paitsi se ongelma jos minusta tulee "raivoraitis". Hänelle oli tosin ongelma myös kun olin juoppo.
Ystävät pelkäävät minua, eivät tiedä mitä tekisivät viinoilleen kun tulen paikalle. Että uskaltavatko juoda, kun pelkäävät että ratkean.
Päätin tänään, että juon. Kokeilen mitä tapahtuu. Huomenna, jos vielä tekee mieli juoda pitää ottaa lusikka kauniiseen käteen ja taas aloittaa alusta. Menen vaikka katkon kautta taas. Mutta en vaan pystynyt tänään. Tänään meni pieleen.sitä, että kahdesti Hangonkadulla ja kerran jo laitoksessa oltuasi kipaiset vielä A-klinikalle kyselemään raittiutesi perään! Ja kaiken kukkuraksi klinikan työntekijä kehottaisi Sinua kokeilemaan mitä tapahtuu JOS JUOT? Vastauksen siihen Sinä tiedät pomminvarmasti ihan itse. Kertomastasi päätellen sitä on jo tullut muutaman kerran kokeiltua. Mitähän tapahtuisi, jos tällä kertaa kokeilisitkin jotain muuta? Voimia muutokseen.
- vee-e
on oiva keino, kun puhuu a-ongelmistaan peittelemättä oikeille ihmisille.
heitä löytyy ainakin toveriseurasta nimeltä aa. siellä on vaitiolovelvollisuus näkemästään ja kuulemastaan, jos se askarruttaa.
se koskee myös ensikertalaista.
siellä puhutaan aroistakin asioista, jotka eivät kuulu julkisuuteen.
siellä ollaan tovereita, tuetaan ihan tosissaan.
raitistuminen onnistuu, kun sen tekee itsensä ja alkoholin itselle tuomien ongelmien takia, ei sukulaisten tai muiden mieliksi.
toivottavasti saat asiasi oikeille raiteille, et ole yksin ongelmasi kanssa.
meitä on monta alkoholin kanssa painiskelevaa. osalla isot ongelmat on edessäpäin, osalla juuri pahimmimmillaan ja osa on jo selättämässä viinan.
useat on kuopattu kankaalle, kun ovat valinneet juomisen loppuunsa saakka.
juominen on kuulemma harvinaisen vittumainen tapa tehdä itsemurha.
olen täysin samaa mieltä vaikka henkiin jäinkin.
tsemppiä sulle, apua löydät kyllä jos haluat sitä tehdäksesi täysmuutoksen ja aloittaa raittiuden.
muuten sinun pitää vaan jatkaa, kärvistelyä ja juomista. vuorovedoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?815037- 794859
- 1324268
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103058- 522689
- 402596
- 532247
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102221Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211850