Päivitettävä sivusto PHP

PHPMYSQL

Miten saan tehtyä PHP:llä ja MYSQL:llä sellaisen sivuston jossa on login ja jonne admin voi kirjautua ja lisätä/poistaa sivuille/sivuilta tekstiä ja sisältöä?

En tarkoita WordPressiä tai muitakaan semmoisia, vaan tuota. Minulla on palvelin PHP:llä ja MySQL:llä.

Kiitos vastauksista!

7

775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietämyksesi

      on noin heikoissa kantimissa, niin vastaus on yhtimekkäästi: KOODAAMALLA itse. Tapauksessasi on varmasti helpompi käyttää valmiita systeemejä. Vai luulitko kaiken tapahtuvan sormia napsauttamalla?

      • Toni

        Olen edellisen vastaajan kanssa samaa mieltä. On turha pyytää apua tollaisessa tilanteessa jossa on tarkoitus toteuttaa kokonainen järjestelmä. Loppujen loppuksi jos taitaa php:een ja sql:n syntaksista ne perus jutut niin toi homma on yllättävän helppo! Sinun on turha aloittaa edes tekemään ennen kuin osaat muodostaa päässäsi kuvan siitä, että miten tuo tehdään. Ei kukaan ala tekemään sinulle ilmaiseksi ilman maksua! Suosittelen, että käytät sitä wordpressiä!


      • ---------------------
        Toni kirjoitti:

        Olen edellisen vastaajan kanssa samaa mieltä. On turha pyytää apua tollaisessa tilanteessa jossa on tarkoitus toteuttaa kokonainen järjestelmä. Loppujen loppuksi jos taitaa php:een ja sql:n syntaksista ne perus jutut niin toi homma on yllättävän helppo! Sinun on turha aloittaa edes tekemään ennen kuin osaat muodostaa päässäsi kuvan siitä, että miten tuo tehdään. Ei kukaan ala tekemään sinulle ilmaiseksi ilman maksua! Suosittelen, että käytät sitä wordpressiä!

        Ok. Mutta ensinnäkään en odottanut minkään tapahtuvan "sormia napsauttamalla" niinkuin ensimmäisessä vastauksessa mainitaan. Odotin lähinnä jonkun linkittävän tutoriaalia tai jotain sinne päin. Sitten toiseksi en myöskään puhunut mitään siitä että jonkun pitäisi mulle väsätä sitä juttua niinkuin toni sanoo "Ei kukaan ala tekemään sinulle ilmaiseksi ilman maksua!" Eikä sun toni tarvi ruveta suosittelee WordPressiä jos olen vartavasten maininnut että ei WordPressiä.

        Joten kiitos vaan mukavista ja ristiriitaisista vastauksista! :)


    • Torak

      No asenna joku valmis webbi/sisällön hallinta sovellus....

      cmsimple, drupal, geeklog, joomla, mambo open source, php-nuke, phpWCMS, post-nuke, siteframe, typo3, xoops.

      onhan noita....

    • voisit katsoa:

      Google -- Kaikki PHP oppaat.
      php.net -- Ohjeet.
      Google -- Kaikki MySQL -oppaat
      ohjelmointiputka.net/oppaat.php -- Oppaat PHP:stä ja MySQL:stä
      IRC #php.fi -- Kysele sieltä, äläkä välitä siitä että ne ei aina pakosti vastaa sun kysymykseen. :D

      Ja muita kivoja hyviä paikkoja löytyy paljo netistä. Sieltä mäki oon PHP:n suurimmaks osaks opiskellu.. Ja MySQL kyl koulussa mutta...

      Joo että siltä pohjalta.. Ja sitte kato semmoset ku .htaccess ja .htpasswd muistaakseni.. Niillä voit suojata adminosion.

      Toivottavasti oli apuu.. :)

      • kiitosssssssss!!

        Joo kiitos hyvistä vastauksista. :) Noita just tarvitsin!


      • Toni

        Onpa muuten tosi hienoa, kun joku antaa sulle vastauksen kasan googlesta löytyviä oppaita! Minusta on turha kirjoittaa tänne, jos ei osaa edes googlea käyttää... Ja kun jopa tiedät sanat PHP ja MySQL, niin ei pitäis hirveesti olla vaikeuksia. Katos jos laittaa vaikka hakusanaksi PHP MySQl ja laittaa haku metodin suomeksi, niin löytyy jopa suomenkielinen ohje!

        No ehkä täs on nyt kettuiltu taarpeeks... www.mureakuha.com:ista löytyy hyvä MySQL opas!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2780
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      211
      1789
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1492
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1241
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1176
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      237
      1086
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1022
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      963
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      77
      865
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      750
    Aihe