Kylvin timjamia semmoseen moreeniin tehtyyn leikkaukseen, eli käytännössä hiekkaan. Parikymmentä neliötä oli alaa ja laitoin sen ihan vakoihin. Nyt se on itänyt.
Ongelma on se, että en tiedä, pitäisikö sitä harventaa. Taimet on tosi tiheässä. Kylvin ehkä turhan tiuhaan, kun en luottanut, että se hyvin lähtee kasvuun hiekassa.
Nyt se kasvaa tosi tiheissä ryppäissä. Pitäisikö mun harventaa sitä, tai yrittää siirtää niitä pikku taimia lusikallinen kerrallaan uusiin paikkoihin? Vai annanko vaan kasvaa niillä sijoilla ja annan niiden ite päättä, kuka elää ja kuka kuolee?
Kylvetty timjami
-ukko-
1
663
Vastaukset
- Stigur
Kannattaa harventaa, sillä muutoin kaikki taimet kärsivät tilanteesta. Helpointa olisi nyppiä osa timjameista pois, jos vain raaskii. Nimittäin jos rupeaa siirtämään niitä yksitellen tiheästä kasvustosta niin saattaa menettää siirretyt että paikalleen jätetyt timjamit. Mutta päätä itse mitä raaskit ja haluat tehdä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1395514
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253496Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1142740- 472428
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2631831Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt491770- 321587
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201586- 281520
- 201516