tietääkö kukaan noista http://www.gooseneck.net/1772123.html perävaunuissa olevista perävaunun kytkentälaitteista olisiko jossain piirustuksia tai kuvia ??
kytkentälaite
4
916
Vastaukset
- Varma tieto...
Ikävä kyllä tuo vetolaite ei ole Suomessa hyväksytty. Sen hyväksyminen edellyttäisi sähköjarrujen hyväksymistä, ja niitäkään ei Suomessa hyväksytä.
Unohda koko juttu. Suomessa saat tuon kokoluokan perävaunun kytkeä vetoauton perään vain työntöjarruin varustettuna keskiakselivaununa tai varsinaisena perävaununa, siis vankkurina. Kokonaismassa enintään 3500 kg. Varsinaisella perävaunulla O2 luokassa ehto että vetoauto on rekisteröity kuorma-autoksi.
Siis unohda koko juttu.- tuommoinen
mitenkä sitten jos laittaa vetopöydän niitä ei kyllä näy kuin kuormaautoissa joissa on ilmajarrut,mutta eikö siihen voisi rakentaa työntojarrun kun kyse on kuitenkin tuosta alle 3500kg taakasta,netistä löytyi kevyemmän taakan vetöpöytiä alle 3500kg vetoon
- Ainakaan työntöjarruilla
tuommoinen kirjoitti:
mitenkä sitten jos laittaa vetopöydän niitä ei kyllä näy kuin kuormaautoissa joissa on ilmajarrut,mutta eikö siihen voisi rakentaa työntojarrun kun kyse on kuitenkin tuosta alle 3500kg taakasta,netistä löytyi kevyemmän taakan vetöpöytiä alle 3500kg vetoon
Ikävä kyllä säädökset vetolaitteen sijoituskohdasta kaatavat tuonkin homman. Mutta täällä on jo jossain aiemmin kerrottu, että kiinteänä kytkentänä nestejarruin vetopöytähommana voisi ehkä kenties onnistua. Siis siten että perävaunun ja vetoauton jarrut ovat "yhtä murua". Jos autonvalmistaja takaa jarrujen pääsylinterin tehon riittävyyden ja jos, niin aika monta kertaa eteen tulle tuo "jos".
Eiköhän viisainta ole odotella että sähköjarrut joskus Suomessa hyväksytään. Sen jälkeen noita puoliperävaunuja, muualla erittäin suosittuja, voidaan meilläkin käyttää. - mene enää
Ainakaan työntöjarruilla kirjoitti:
Ikävä kyllä säädökset vetolaitteen sijoituskohdasta kaatavat tuonkin homman. Mutta täällä on jo jossain aiemmin kerrottu, että kiinteänä kytkentänä nestejarruin vetopöytähommana voisi ehkä kenties onnistua. Siis siten että perävaunun ja vetoauton jarrut ovat "yhtä murua". Jos autonvalmistaja takaa jarrujen pääsylinterin tehon riittävyyden ja jos, niin aika monta kertaa eteen tulle tuo "jos".
Eiköhän viisainta ole odotella että sähköjarrut joskus Suomessa hyväksytään. Sen jälkeen noita puoliperävaunuja, muualla erittäin suosittuja, voidaan meilläkin käyttää.monta kuukautta kun ovat hyväksytty, sillä ensi vuoden alusta alkaa tulemaan asunto-vaunuja kaikilta isoilta valmistajilta sähköisellä jarru tehostimella.Joten luulen että on suomessakin otettava vain kiltisti vastaan sähköiset jarrut.Ja jo pelkät turvallisuus seikat ajavat asiaa eteen päin, sillä abs onnistuu niihin helposti ja paljonko on jäljellä uusia autoja joissa ei ole abs
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 245172
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34617- 1031402
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361360Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211024viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168885En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61843- 37799