tietääkö kukaan noista http://www.gooseneck.net/1772123.html perävaunuissa olevista perävaunun kytkentälaitteista olisiko jossain piirustuksia tai kuvia ??
kytkentälaite
4
937
Vastaukset
- Varma tieto...
Ikävä kyllä tuo vetolaite ei ole Suomessa hyväksytty. Sen hyväksyminen edellyttäisi sähköjarrujen hyväksymistä, ja niitäkään ei Suomessa hyväksytä.
Unohda koko juttu. Suomessa saat tuon kokoluokan perävaunun kytkeä vetoauton perään vain työntöjarruin varustettuna keskiakselivaununa tai varsinaisena perävaununa, siis vankkurina. Kokonaismassa enintään 3500 kg. Varsinaisella perävaunulla O2 luokassa ehto että vetoauto on rekisteröity kuorma-autoksi.
Siis unohda koko juttu.- tuommoinen
mitenkä sitten jos laittaa vetopöydän niitä ei kyllä näy kuin kuormaautoissa joissa on ilmajarrut,mutta eikö siihen voisi rakentaa työntojarrun kun kyse on kuitenkin tuosta alle 3500kg taakasta,netistä löytyi kevyemmän taakan vetöpöytiä alle 3500kg vetoon
- Ainakaan työntöjarruilla
tuommoinen kirjoitti:
mitenkä sitten jos laittaa vetopöydän niitä ei kyllä näy kuin kuormaautoissa joissa on ilmajarrut,mutta eikö siihen voisi rakentaa työntojarrun kun kyse on kuitenkin tuosta alle 3500kg taakasta,netistä löytyi kevyemmän taakan vetöpöytiä alle 3500kg vetoon
Ikävä kyllä säädökset vetolaitteen sijoituskohdasta kaatavat tuonkin homman. Mutta täällä on jo jossain aiemmin kerrottu, että kiinteänä kytkentänä nestejarruin vetopöytähommana voisi ehkä kenties onnistua. Siis siten että perävaunun ja vetoauton jarrut ovat "yhtä murua". Jos autonvalmistaja takaa jarrujen pääsylinterin tehon riittävyyden ja jos, niin aika monta kertaa eteen tulle tuo "jos".
Eiköhän viisainta ole odotella että sähköjarrut joskus Suomessa hyväksytään. Sen jälkeen noita puoliperävaunuja, muualla erittäin suosittuja, voidaan meilläkin käyttää. - mene enää
Ainakaan työntöjarruilla kirjoitti:
Ikävä kyllä säädökset vetolaitteen sijoituskohdasta kaatavat tuonkin homman. Mutta täällä on jo jossain aiemmin kerrottu, että kiinteänä kytkentänä nestejarruin vetopöytähommana voisi ehkä kenties onnistua. Siis siten että perävaunun ja vetoauton jarrut ovat "yhtä murua". Jos autonvalmistaja takaa jarrujen pääsylinterin tehon riittävyyden ja jos, niin aika monta kertaa eteen tulle tuo "jos".
Eiköhän viisainta ole odotella että sähköjarrut joskus Suomessa hyväksytään. Sen jälkeen noita puoliperävaunuja, muualla erittäin suosittuja, voidaan meilläkin käyttää.monta kuukautta kun ovat hyväksytty, sillä ensi vuoden alusta alkaa tulemaan asunto-vaunuja kaikilta isoilta valmistajilta sähköisellä jarru tehostimella.Joten luulen että on suomessakin otettava vain kiltisti vastaan sähköiset jarrut.Ja jo pelkät turvallisuus seikat ajavat asiaa eteen päin, sillä abs onnistuu niihin helposti ja paljonko on jäljellä uusia autoja joissa ei ole abs
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1407929Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.313126Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole3822198Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422841760Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1471583Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh211421- 1001229
- 151228
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1371152- 181112