tietääkö kukaan noista http://www.gooseneck.net/1772123.html perävaunuissa olevista perävaunun kytkentälaitteista olisiko jossain piirustuksia tai kuvia ??
kytkentälaite
4
901
Vastaukset
- Varma tieto...
Ikävä kyllä tuo vetolaite ei ole Suomessa hyväksytty. Sen hyväksyminen edellyttäisi sähköjarrujen hyväksymistä, ja niitäkään ei Suomessa hyväksytä.
Unohda koko juttu. Suomessa saat tuon kokoluokan perävaunun kytkeä vetoauton perään vain työntöjarruin varustettuna keskiakselivaununa tai varsinaisena perävaununa, siis vankkurina. Kokonaismassa enintään 3500 kg. Varsinaisella perävaunulla O2 luokassa ehto että vetoauto on rekisteröity kuorma-autoksi.
Siis unohda koko juttu.- tuommoinen
mitenkä sitten jos laittaa vetopöydän niitä ei kyllä näy kuin kuormaautoissa joissa on ilmajarrut,mutta eikö siihen voisi rakentaa työntojarrun kun kyse on kuitenkin tuosta alle 3500kg taakasta,netistä löytyi kevyemmän taakan vetöpöytiä alle 3500kg vetoon
- Ainakaan työntöjarruilla
tuommoinen kirjoitti:
mitenkä sitten jos laittaa vetopöydän niitä ei kyllä näy kuin kuormaautoissa joissa on ilmajarrut,mutta eikö siihen voisi rakentaa työntojarrun kun kyse on kuitenkin tuosta alle 3500kg taakasta,netistä löytyi kevyemmän taakan vetöpöytiä alle 3500kg vetoon
Ikävä kyllä säädökset vetolaitteen sijoituskohdasta kaatavat tuonkin homman. Mutta täällä on jo jossain aiemmin kerrottu, että kiinteänä kytkentänä nestejarruin vetopöytähommana voisi ehkä kenties onnistua. Siis siten että perävaunun ja vetoauton jarrut ovat "yhtä murua". Jos autonvalmistaja takaa jarrujen pääsylinterin tehon riittävyyden ja jos, niin aika monta kertaa eteen tulle tuo "jos".
Eiköhän viisainta ole odotella että sähköjarrut joskus Suomessa hyväksytään. Sen jälkeen noita puoliperävaunuja, muualla erittäin suosittuja, voidaan meilläkin käyttää. - mene enää
Ainakaan työntöjarruilla kirjoitti:
Ikävä kyllä säädökset vetolaitteen sijoituskohdasta kaatavat tuonkin homman. Mutta täällä on jo jossain aiemmin kerrottu, että kiinteänä kytkentänä nestejarruin vetopöytähommana voisi ehkä kenties onnistua. Siis siten että perävaunun ja vetoauton jarrut ovat "yhtä murua". Jos autonvalmistaja takaa jarrujen pääsylinterin tehon riittävyyden ja jos, niin aika monta kertaa eteen tulle tuo "jos".
Eiköhän viisainta ole odotella että sähköjarrut joskus Suomessa hyväksytään. Sen jälkeen noita puoliperävaunuja, muualla erittäin suosittuja, voidaan meilläkin käyttää.monta kuukautta kun ovat hyväksytty, sillä ensi vuoden alusta alkaa tulemaan asunto-vaunuja kaikilta isoilta valmistajilta sähköisellä jarru tehostimella.Joten luulen että on suomessakin otettava vain kiltisti vastaan sähköiset jarrut.Ja jo pelkät turvallisuus seikat ajavat asiaa eteen päin, sillä abs onnistuu niihin helposti ja paljonko on jäljellä uusia autoja joissa ei ole abs
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap172214Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842178Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101426- 1011407
Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663841277Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1471206Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.253912- 78889
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha173884- 63874