saakos Ahvenenmaalla laittaa

aa1

talon päätyyn Suomen ja Ahvenanmaan pienoisliput vierekkäin.

6

1146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joskus käynyt

      Luulisin joskus nähneeni, että Ahvenanmaan lipun rinnalla on ollut Ruotsin ja Suomen liput.
      Voi olla, että ruotsin lippu täytyy olla myös Suomen lipun lisäksi?

      • Kerropa nyt, miksi vieraan valtion lippu pitäisi olla? Ahvenanmaa on osa Suomea ei Ruotsia. Tietysti esim. illallispöydässä on Ruotsin lippu mukana, jos on ruotsalaisia vieraita ja halutaan käyttää lippja, mutta se on taas ihan eri asia.


      • Joskus käynyt
        ahvennainen kirjoitti:

        Kerropa nyt, miksi vieraan valtion lippu pitäisi olla? Ahvenanmaa on osa Suomea ei Ruotsia. Tietysti esim. illallispöydässä on Ruotsin lippu mukana, jos on ruotsalaisia vieraita ja halutaan käyttää lippja, mutta se on taas ihan eri asia.

        Sen vain olin huomannut, että useimmin tankoissa oli kolme lippua.
        Ruotsin,Ahvenanmaan ja Suomenlippu.

        En vai ymmärtänyt kysyä miksi piti olla kolme lippua?


      • Jospa siten
        ahvennainen kirjoitti:

        Kerropa nyt, miksi vieraan valtion lippu pitäisi olla? Ahvenanmaa on osa Suomea ei Ruotsia. Tietysti esim. illallispöydässä on Ruotsin lippu mukana, jos on ruotsalaisia vieraita ja halutaan käyttää lippja, mutta se on taas ihan eri asia.

        Ahvenanmaan lipun värit viestivät vahvaa ruotsalaisuutta.
        Eihän Ahvenanmaalla suvaita sinivalkoista lippua olevan näkösällä juurikaan missään?

        Ahvenanmaalle merkitsee vain edut mitä se saa olemalla Suomeen kuuluvana, ei mikään muu.

        Ahvenanmaan muutamat suomenkieliset, ovat aivopestyjä eivätkä uskalla sanoa mitään omista oloistaan saarellaan?
        Vaikka suomenkielisillä ei ole mitään samoja oikeuksia mitä ruotsinkielisillä asukkailla on.


      • rise.against
        Jospa siten kirjoitti:

        Ahvenanmaan lipun värit viestivät vahvaa ruotsalaisuutta.
        Eihän Ahvenanmaalla suvaita sinivalkoista lippua olevan näkösällä juurikaan missään?

        Ahvenanmaalle merkitsee vain edut mitä se saa olemalla Suomeen kuuluvana, ei mikään muu.

        Ahvenanmaan muutamat suomenkieliset, ovat aivopestyjä eivätkä uskalla sanoa mitään omista oloistaan saarellaan?
        Vaikka suomenkielisillä ei ole mitään samoja oikeuksia mitä ruotsinkielisillä asukkailla on.

        Olis vaa pitäny pitää itellään Ahvenanmaa ja heivata svärjet jonnekki vittuun soutuveneillä vaik.


    • käyn sekä

      Suomen että Ruotsin liput näkyvissä koska Suomenruotsalainen lippu ei ole keksitty ja me kun puhutaan kotikielenä svenska ja työkielenä finska.

      Ollan huomattu että ulkomailla tulevat niin Suomalaiset kun Ruotsalaist juttelemaan meidän kanssa.

      Pienoisliput saa laittaa vierekkäin ja pitää ulkona jopa yöllä. Niillä kun ei ole liputus sääntöjä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe