Kokemuksia

väsy äippä

Onko kenelläkään kokemuksia siitä että perheessä on ollut perhetyöntekjöitä apuna? Miten on mennyt?

5

1047

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin:

      Meillä ollut perhetyöntekijöitä kotosalla, suurinosa ollut mukavia, välillä kun tulin kotiin oli jopa ruoka valmiina liedellä "Kun ei ollut muutakaan tekemistä, kun vauva vaan nukkui"

      Kerran toin sikpäkin kaljaa kotiin perjantaina ja silloin minulle sanottiin "Et sä saa juoda" josta nousi esiin uho.. "Minähän juon, te ette mua määrää".. Meni 2 tuntia ja oventakana päivystävät sossut :D

      Ei siinä, oltiin juuri vauvan kanssa nukkumassa ja ajattelin etten avaa ovea, mutta tätöset huutelivat postiluukusta "Soitetaan poliisit jos et avaa" pakkohan se perhana oli avata :D

      No, saivat todeta etten ollut humalassa, sama pullo oli auki jonka avasin kun uhosin sille kotihengettärelle paria tuntia aikasemmin, en mä tuolloin edes käyttänyt alkoholia oikeesti, 1 tai 2 saunakaljaa perjantaisin otin maximissaan, mutta toisaaltaan oli kiva huomata että he todella välittävät, mutta..

      Siis joo, nyt menee ihan lepertelyksi, kannatan tuota palvelua jos tunnet itsesi väsyneeksi, on hyvä tunnustaa se jo itselleen, koska ei kukaan jaksa aina hymyillä ja jokainen tarttee lepoa.

      Voimia Sinulle.

    • äiti minäkin

      perhetyöntekijät saaneet sosiaalialankoulutuksen, ovat sosionomeja tai sosiaaliohjaajia, toimenkuvaan ei kuulu siivous.meillä auttoivat kylläkin kriisitilanteessa myös muutossa ja kantoivat topakasti laatikoita, pakkasivatkin ja ompelivat verhoja. siis riippuu ihan henkilöstä joka tekee ko.työtä mihinkä ryhtyvät. perhetyöntekijä on mielestäni vanhemmuutta tukeva sossutantta. oikeassa paikassa tuleva tukeminen kantaa perhettä eteenpäin ja antaa voimia jaksaa. ota apu vastaan jos sitä tarjotaan, perhetyöntekijät eivät ole kyttääjiä. jaksamista teillekin..

    • toisille haittaa

      Monet kehuvat, minä en voi. Kävivät meillä silloin kun lapset olivat koulussa ja itse olisi siinä välissä ehtinyt tehdä vaikka mitä. Piti kuitenkin monen tunnin ajan keskustella kuulumisista puolin ja toisin. Voimat meni totaalisesti.
      Ja pelkkä kokeilukaan ei ole mahdollista. Jos kokeilun jälkeen päätät ettei tämä ole oikea tukimuoto perheellenne, ette pääse sossuista millään eroon vaan asiakkuuttanne jatketaan. Ja pahimmassa tapauksessa stressaantuu vain edelleen.......

      • äiti -81

        perhetyön tarkoituksena on auttaa perhettä ja antaa voimavaroja ,ei toisinpäin.heillä on lähihoitajan koulutus minimivaatimuksena.eivät ole sosiaalityöntekijöitä.jos vanhemman/vanhempien omat voimavarat ovat lopussa pitävät he tietysti myös silmällä perheen arjen sujumista että vanhemmat jaksavat huolehtia lasten perustarpeista kun on niitäkin vanhempia jotka eivät enää jaksa huolehtia edes niistä perustarpeista.perhetyön sisältö vaihtelee paikkakunnittain.pääkaupunki seudulla niitä saa vaan lastensuojelun asiakkaat ja perhetyö on niissä aina tavoitteellista ja arvioivaa ja he eivät tee kotitöitä.kun taas esim tampereella saa muutkin ja heitä saa jos tarvitsee itselle vaikka välillä hengähdys taukoa


    • juu...

      meillä käynyt perhetyöntekijä apuna tai oikeestaa seurana minulle, kun kahen pojan yh:ksi jäin.
      en ole apua siivouksiin yms tarvinnut, mutta ollut tosi mukava että joku käy välillä katsomassa(uudelle paikkakunnalle muuttanut)...
      aivan ihana ihminen hän kyllä on, enempi kyl keskusteluksi mennyt, kun ei mulla oo tekemättömiä hommia ollut....
      välillä hän on vienyt lapset ulos ja sain ihan rauhassa ruokaa kotona laitella...

      alussahan oli minusta ihan lastensuojeluun tehty ilmoitus kun poika oli 1kk ikäinen ja aamuisin 5:n aikaan baaris olin... tosin selvisi sekin kun ihan työasioissa olin. olen nimittäin siivooja. mutta joku oli ilmoituksen tehnyt että 6pvä viikossa baarissa olin.... niin olinkin, mutta töissä.

      on näitä pikkusieluja ja kateellisia p... ketkä ei tajuu et joidenkin on pakko töitäkin tehdä et jotenkin pärjää. poika oli silloin isänsä kanssa kotona... sielt toi lähti... kotona en jaksanu enää oikein siivota, aika meni pojan ja isännän kanssa, kun töist pääsin.

      nyt pitäis taas ens toukokuussa palata töihin, näinköhän sieltäkii menee sit taas ilmotus sossuun, kun aamusin baareja siivoomaan.. ootan jännällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe