Mitä syitä voi olla ahdistukselle/ pinnallisen hengityksen tunteelle? Ilmenevät aina välillä erikestoisena ja joskus tuntuu voimakkaammalta.
Hengenahdistuksesta
9
3003
Vastaukset
- Vaivainen
Mulla on ollut kanssa ihan ihmeellisiä hengitysvaikeuksia. Tuntuu, että ei saa kanssa tarpeeksi ilmaa vedettyä keuhkoihin, ja et hengitys vaatii oikein työtä!!! Istualtaan yläkroppaa alaspäin taivuttamalla hengittäminen on helpompaa..
Tosin musta tuntuu, että tää hengitysvaikeus on koko ajan, eikä vaan välillä. Onko sulla stressiä?? tuttavapiiri sanoi, että siitäkin vois johtua. Mut tiedä häntä..- ahdistusta
Diagnoosia en ole vielä saanut, mutta oli MS-tauti epäily. Se on kuitenkin 95% poissuljettu vaihtoehto. Taitaa mennä stressin ja masennuksen puolelle.
Kuitenkin kun tuota tupakkia tulee polteltua on alkanut pelottaa jos keuhkoissa on jotain vikaa, ahtaumaa tai jopa kasvaimia?? Ahdistus tuntemukset alkoi sillai aika yhtäkkiä, noin vajaa kaks kuukautta sitten ja välillä on parempi, mut sit taas kohta tuntuu et ilma jää jumiin tossa kaulan ja ylärintakehän alueella. - Vaivainen
ahdistusta kirjoitti:
Diagnoosia en ole vielä saanut, mutta oli MS-tauti epäily. Se on kuitenkin 95% poissuljettu vaihtoehto. Taitaa mennä stressin ja masennuksen puolelle.
Kuitenkin kun tuota tupakkia tulee polteltua on alkanut pelottaa jos keuhkoissa on jotain vikaa, ahtaumaa tai jopa kasvaimia?? Ahdistus tuntemukset alkoi sillai aika yhtäkkiä, noin vajaa kaks kuukautta sitten ja välillä on parempi, mut sit taas kohta tuntuu et ilma jää jumiin tossa kaulan ja ylärintakehän alueella.En ole kuullutkaan,että jos on hengenahdistusta, voidaan epäillä MS-tautia. Luulisi että liittyy keuhkoihin enemmän. Oletko käynyt mittauksissa, joissa mitataan keuhkojen sisään- ja ulos virtauksia?? Jos olisi alkavaa astmaa. Mullakin tunne on ylärintakehällä. Tosin en ole polttanut tupakkaa,ja olen parikymppinen. Vaikea uskoa, että olis mitään vakavaa... ainakin toivon niin. Onkos sulle tehty Thorax-röntgen, missä keuhkot näkyvät? Mutta koitetaan olla murehtimatta. Hyvää juhannusta!
- ahdistusta
Vaivainen kirjoitti:
En ole kuullutkaan,että jos on hengenahdistusta, voidaan epäillä MS-tautia. Luulisi että liittyy keuhkoihin enemmän. Oletko käynyt mittauksissa, joissa mitataan keuhkojen sisään- ja ulos virtauksia?? Jos olisi alkavaa astmaa. Mullakin tunne on ylärintakehällä. Tosin en ole polttanut tupakkaa,ja olen parikymppinen. Vaikea uskoa, että olis mitään vakavaa... ainakin toivon niin. Onkos sulle tehty Thorax-röntgen, missä keuhkot näkyvät? Mutta koitetaan olla murehtimatta. Hyvää juhannusta!
Ahdistus on yksi vaivoista mitä on ollut tässä viime aikoina. On ollut myös huimausta, keinuvaa oloa ja hassua sisäistä värinää vaihtelevasti.
Keuhkoista ei ole otettu kuvaa vielä. Lähete mulla olis mut, en tie, ei vaan ole uskaltanut mennä kuvaan. :(
- ville6
Mutta mulla on ainaki rintalihakset tosi jumissa,johtunee siitä..
- voi ainakin
aiheuttaa mitä kummallisempia oireita, kuin myös paniikkihäiriö. liittyykö joihinkin erityisiin tilanteisiin?
myöskin voi olla jotain allergiaakin.
ja vielä: anemia voi tehdä hengenahdistuksen tunnetta myöskin.
lieneekö näistä apua, mutta ainakin joitakin mahdollisia syitä siinä nyt tuli.
toivottavasti vointisi paranisi pian. :) - kokeilun
voi ainakin kirjoitti:
aiheuttaa mitä kummallisempia oireita, kuin myös paniikkihäiriö. liittyykö joihinkin erityisiin tilanteisiin?
myöskin voi olla jotain allergiaakin.
ja vielä: anemia voi tehdä hengenahdistuksen tunnetta myöskin.
lieneekö näistä apua, mutta ainakin joitakin mahdollisia syitä siinä nyt tuli.
toivottavasti vointisi paranisi pian. :)aloitan huomenna.Cipralexia.
Todennäköisesti diagnoosina voisi antaa seuraavista jonkun: stressi, yleistynyt ahdistumeisuus tai alkava/lievä masennus.
Toivottavasti alkais auttamaan. On aika raskasta, kun tässä on ollut reilu vuoden pikku neidin kanssa kotona ja nyt on alkanut kaatumaan seinät päälle ja kotona on paha olla eikä ole jaksanut antaa ihan kaikkea panosta lapselle mitä hän tarvitsisi viihtyäkseen ja kehittyäkseen kaikin puolin. - ja ymmärrystä
kokeilun kirjoitti:
aloitan huomenna.Cipralexia.
Todennäköisesti diagnoosina voisi antaa seuraavista jonkun: stressi, yleistynyt ahdistumeisuus tai alkava/lievä masennus.
Toivottavasti alkais auttamaan. On aika raskasta, kun tässä on ollut reilu vuoden pikku neidin kanssa kotona ja nyt on alkanut kaatumaan seinät päälle ja kotona on paha olla eikä ole jaksanut antaa ihan kaikkea panosta lapselle mitä hän tarvitsisi viihtyäkseen ja kehittyäkseen kaikin puolin.itsellesi! :)
Et varmaan ole hetkessä "huonoon kuntoon" mennyt,joten et välttämättä hetkessä loistokuntoonkaan tule.
Minulla ollut myös tuota hengenahdistusta välillä. Olen todella herkkä lääkkeille, useimmista sain vain sivuvaikutukset, ja päinvastaiset. Eli lääke joka "saattaa aiheuttaa maniaa", sai minut nukkumaan kellon ympäri ja enemmänkin. Se joka saattoi väsyttää, veti minut ihan maniaan. Sitten löytyi Optipar, johon edelleen luotan täysin. :) Söin vuoden verran, ja uskalsin talvella lopettaa. TOISTAISEKSI ainakin kaikki on mennyt hyvin. Toivottavasti myös Sinä löydät avun! :)
- lue tuoteselosteet paremmin
Mutta minä olenkin sellainen "luojan valmistusvirhe", sanoi muuan tuntematon kerran:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/index.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897259- 353841
- 453440
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092453
- 412382
- 1232276
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292179Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241898- 411864