Illanvirkku ja

aamunukkuja

Agraariyhteiskunnan jäänteitä että pitää muka herätä aikaisin. Eikö se ole ihan sama mihin aikaan vuorokaudesta nukkuu? Pääasia että nukkuu kylliksi.
Kumpia olette ja millä perustein?

18

626

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mirre482

olen, ja aamuntorkku. Mutta kun pitää mennä töihin, niin en voi toteuttaa nukkumishalujani kun arkena. Viikonloppuna nukun kymmeneen ja joskus ylikin. Sitten kun pääsen eläkkeelle nukun päivät ja valvon yöt.

• olen molempia

illanvirkku ja aamunvirkku, en osaa mennä aikaisin nukkumaan mutta en liioin nuku kovin myöhään mutta saatan ottaa nokoset jossain vaiheessa varsinkin lomalla.
      Aikaisemmin olen ollut illanvirkku ja aamun torkku.

• Ei mitään pidä, aina oma va...

No on se tuskallista pitää itseään hereillä, kun menet kahteen , kolmeen yöllä töihin.Herätä kahdentoista-aikoihin,jaksaa, mitään voi tehdä yön tunteina, meinaan koti
      askareita, ja ei siihen aikaan neulominenkaan kiinnosta.

Kyttäät kelloa ja juot kahvia, onneksi voi lukea lehtijä täällä, tuoreita uutisia jne.
      Ei sitä koskaan oikein opi, lomalla voin haluta jo yhdentoista-aikaan illalla nukkuun, ja ihan sama mitä tv,stä tulee/si.

• Pirre*

, nukkuisin kyllä pitempäänkin...

• Olen aina ollut aamu kukkuja. Ei rytmi vaihdu lomallakaan.
      Kesässä ihanimpia ovat aamut!

• Aamulla aikaisin ylös ja illalla aikaisin nukkumaan. Jos meinaan bilettää ja valvoa, pakko nukkua päiväunet että jaksaa.

Hiukan ennen kuutta nousen automaattisesti joka aamu. Töihin menen kahdeksaksi tai yhdeksäksi, joten aikaa jää kivasti meikkaamiseen ja muuhun valmistautumisiin.

Nytkin lomalla olen ennen kuutta ylhäällä...

• se menee
        miljoona kirjoitti:

Aamulla aikaisin ylös ja illalla aikaisin nukkumaan. Jos meinaan bilettää ja valvoa, pakko nukkua päiväunet että jaksaa.

Hiukan ennen kuutta nousen automaattisesti joka aamu. Töihin menen kahdeksaksi tai yhdeksäksi, joten aikaa jää kivasti meikkaamiseen ja muuhun valmistautumisiin.

Nytkin lomalla olen ennen kuutta ylhäällä...

ainakin vanhetessa. Aikaisin illalla nukkumaan. Varhain ylös. Biologinen syy, on sellainen vanhenevan miehen eturauhasvaiva. Pitää nousta välillä vessaan ja sen jälkeen on vaikea saada uudestaan unta.

Ajattelin, miksi pitäisikään. Otan kamerat mukaan ja lähden auringon nousun jälkeen metsään katselemaan, kuuntelemaan ja kuvailemaan luontoa tunniksi pariksi, sitten aamukahville ja hommiin.

Varhainen mato se tipun syö, vai kuinka päin menikään:) Kyllä tämä näin toimii.

• se menee kirjoitti:

ainakin vanhetessa. Aikaisin illalla nukkumaan. Varhain ylös. Biologinen syy, on sellainen vanhenevan miehen eturauhasvaiva. Pitää nousta välillä vessaan ja sen jälkeen on vaikea saada uudestaan unta.

Ajattelin, miksi pitäisikään. Otan kamerat mukaan ja lähden auringon nousun jälkeen metsään katselemaan, kuuntelemaan ja kuvailemaan luontoa tunniksi pariksi, sitten aamukahville ja hommiin.

Varhainen mato se tipun syö, vai kuinka päin menikään:) Kyllä tämä näin toimii.

Kiva se on aamulla herätä aikaisin. Ja testosteronitaso on miehillä myöskin korkeimmillaan aikaisin aamulla heti herätessä. Ja sekin piristää. hih hih...

Minä tapasin saaristossa viikonloppuna uteliaan ja seurankipeen nuoren hirvilehmän. Se tuli monta kertaa katsomaan meitä, kun traktorilla ajeltiin ja tehtiin maansiirtohommia. Miesystäväni otti siitä kuviakin.

• Roosa

olen illan ja yön virkku.
      Kesäisin herään varhain kun aurinko paistaa ja linnut laulavat.

• joskus.

päivälläkin. Jäin nimittäin ennen aikaiselle eläkkelle. Tosi alkuun meni joku vuosi säästöjä syödessä. Mutta oli se vapaus sen arvoista. Nyt ei kun kölletellään silloin kun huvitta.Aamu kahvit voi juoda vaikka aamu neljältä.

• Roosa
        joskus. kirjoitti:

päivälläkin. Jäin nimittäin ennen aikaiselle eläkkelle. Tosi alkuun meni joku vuosi säästöjä syödessä. Mutta oli se vapaus sen arvoista. Nyt ei kun kölletellään silloin kun huvitta.Aamu kahvit voi juoda vaikka aamu neljältä.

että talvella torkuttaisi enemmän.

Mikään ei kyllä maistu niin hyvältä kuin pienet tirsat siloin kun torkuttaa.

• Mandi55

Heräsin noin puolituntia sitten kolmentoista nukutun tunnin jälkeen. En ole sen koommin aamun- enkä illanvirkku tai -torkkukaan. Nukun kun nukuttaa. Yrittäjänä jouduin tekemään pitkää päivää ja aina vaivasi univelka.

Olin kuluneen viikonlopun reissussa ja kun ympärilläni tapahtuu mielenkiintoisia asioita silloin en halua menettää mitään. Otin kaiken oleellisen irti matkasta. Viimeyötä oli aikaa nukkua ja käytin tuon mahdollisuuden viimeisenpäälle hyväkseni.

• aamunukkuja

..heräsin ensimmäisen kerran kahdeksalta, nukahdin uudelleen ja kello olikin kymmenen. Tässä olen yöpuku päällä lueskellut uutisia ja näpytellyt. Aamukahvit join ja suihkuun vasta menossa. Lomalla näin on ihana elää.

Silti kesäaamut aikaisin ovat kokemisen arvoisia, etenkin järven rannalla, usva nousee kosken suulta..lintujen laulu korvissa soi..kastetta poimulehdillä..

Jotenkin on vain kuin syntiä tekisi kun nukkuu pitkään. Kai se on meillä 50-luvun lapsilla iskostettu mieleen, että myöhään nukkumisen tapa talon hävittää. Noo ei ole sitä taloakaan :)

Jospa tästä päivän puuhiin. Aurinko paistaa.

• Minulla tulee pää kipeäksi jos menen takaisin nukkunmaan aamusta ja nukun pitkään. Mutta niin sitä ollaan erilaisia.

• Sinimarjanen

aina illan torkku ja aamun virkku.
      Nykyisin illan virkku ja aamun virkku.:)
      Viime aikoina tosin, voisin ottaa nokoset
      päivällä, mutta kun ei töissä ennätä nokosille.:)

• huono työpaikka

kun ei voi ottaa päivänokosia.
        Eikö sulla ole siellä leposohvaa ollenkaan?

• Sinimarjanen
        huono työpaikka kirjoitti:

kun ei voi ottaa päivänokosia.
        Eikö sulla ole siellä leposohvaa ollenkaan?

mutta liian näkyvällä paikalla.:)

• Otto-Vaan

Mieluummin kukon kiekasun aikaan ylös.Päivä on
      pilalla jos aamulla pitkään venytellään.

Varsinkin mailla olessa kesäisin, mikä nautinto on
      aamu kasteen aikaan haistella ja nauttia auringon noususta.
      Mökki oloissa saunan rappusilla istuskella ja
      katsella kun sorsan poikaset siinä uiskentelee.
      Hauki nappaa särjen laiturin alta, Kuikka huutelee
      siinä sadan metrin päässä ja tulee uteliaana
      lähelle katselemaan kun huomaa liikettä.
      Joutsenet lipuu hiljalleen toista rantaa seuraten
      ja pyllistelevät kurkottaessaan lammenpohjasta
      ravintoa itselleen ja poikasilleen.

Jos oikein hyvä tuuri käy, voi myös nähdä kun
      kauris perhe käy vastarannalla vettä lammesta
      hörpäämässä.Silloin pitää kyllä olla tosi hiljaa,
      silmäkään ei saa värähtää.Yksi vaimea yskäisy
      karkoittaa janoiset heti metsän peittoon.

Tälläistä näytelmää ei voi päästää nukkumisen takia näkemättä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2106
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      99
      1527
    3. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1263
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      77
      1232
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1197
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1024
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      997
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      976
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      912
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      794
    Aihe