Olen tytön kummi.

Sitruunaheinä

Olenpa erään kouluikäisen tytön kummi, yksi niistä monista.
En ole päässyt näkemään tyttöä puoleentoista vuoteen, eräänä jouluna odotin häntä kylään, mutta turhaan sain odottaa, mitään ei kuulunut.
Näiden vuosien aikana saanut kummitytöltä vain yhden joulukortin. Tähän saakka olen hänelle ostanut synttäri- ja joululahjoja joka vuosi. Enää en tiedä, huvittaako syytää sinne enää euron euroa.
Olen odottanut näinä vuosina, että olisin saanut häneltä piirrustuksia ja valokuvia, mutta eipä mitään. Ei oikein innosta olla kummina.

5

705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toisinpäin..

      Oikein surettaa, kun lapsilla on yksi yhteinen kummi, hänelle lapset ovat piirtäneet ja ollaan lähetelty kuvia, yhtäkkiä kummi lakkasi vastaamasta puheluihinikin, en tiedä syytä, ja tämä ihminen on ystäväni.

      Olen aina txtiviestin laittanut toisinaan nykyisin, ei mitään vastausta.. Nyt kun kummi täytti 30v lapset tekivät hänelle kortin, vaikka eivät edes enää muista koko ihmistä, mutta itse ajattelin että on kuitenkin kiva juttu että kummi huomaisi että ainakin minä muistan hänet ja kaipaan hänen ystävyyttään.

      Surettaa suunnattomasti, kun en tiedä mitä on tapahtunut, en tiedä mitä olen tehnyt väärin.

      Onneksi on viellä muita kummeja jotka toisinaan näkevät lapsia, yksi kummi (minun veli) joka on vain toisen lapsen kummi, on ryhtynyt myös "kummiksi" toiselle, eli siis molemmat häntä kutsuvat kummiksi ja kummi itse on sanonut että se sopii, koska muista kummeista ei juurikaan kuulu mitään.
      Ei edes sitä synttärikorttia lapsille.

    • neuvo

      Olen kahden lapsen kummi ja olen pyrkinyt muistamaan ja olemaan läsnä kummilapsieni elämässä. Monesti itkin lapsena, kun omat kummini eivät olleet elämässäni, joten olen yrittänyt huomioida omia kummilapsiani.

      Ihmiset kokevat niin eritavalla kummiuden. Olen kuitenkin saanut iloa itse kumminaolosta, koska lapset ovat olleet aidosti iloisia, kun olen ollut heidän kanssaan. Mielelläni muistan heitä jatkossakin ja enkä muistele eurojen menoa tms. Olen joskus saanut piirustuksia ja ajattelen, että piirustuksetkin ovat tullakseen jos tulevat, mutta en oleta, että kummilasten tulisi muistaa minua mitenkään.
      Sinulle aloittaja antaisin sellaisen neuvon, että muistaisit kummilastasi jatkossakin. Kummilapsesi on vielä pieni ja hän ei tiedä, että odotat piirustuksia tai kuvia. Yleensä lapsen vanhemmat huolehtivat piirustuksien tulosta tai valokuvista, mutta eihän lapsi voi sille mitään, jos hänen vanhempansa eivät huomaa tätä asiaa. Älä siis rankaise lasta tämän takia, jos lapsen vanhemmat eivät huomaa tiettyjä asioita.

      • Sitruunaheinä

        että minua pidetään vain lahjojana, jolta odotetaan kauhean suuria määriä lahjoja, eikä edes kiitoksen sanaa kuulu. Jotenkin mennyt hohto koko kummiudesta. En oikein hyvissä väleissä ole tämän tytön äidin kanssa, joten vaikea siinä on pitää tyttöönkään mitään yhteyksiä. En edes tiedä, muistaako tyttö edes enää minua. Minä sentään hoidin häntä, kun oli vielä alle vuoden vanha ja tosiaan joka vuosi olen lahjoin häntä muistanut. Tiedä kyllä jatkosta.... Surullinen olen tämän jutun johdosta.
        Olen oppinut omalta kohdaltani, että vuorovaikutus ja kommunikointi on molemminpuolista kummien kanssa, mutta tämä juttu ei näköjään ole sellainen :(


      • neuvo.
        Sitruunaheinä kirjoitti:

        että minua pidetään vain lahjojana, jolta odotetaan kauhean suuria määriä lahjoja, eikä edes kiitoksen sanaa kuulu. Jotenkin mennyt hohto koko kummiudesta. En oikein hyvissä väleissä ole tämän tytön äidin kanssa, joten vaikea siinä on pitää tyttöönkään mitään yhteyksiä. En edes tiedä, muistaako tyttö edes enää minua. Minä sentään hoidin häntä, kun oli vielä alle vuoden vanha ja tosiaan joka vuosi olen lahjoin häntä muistanut. Tiedä kyllä jatkosta.... Surullinen olen tämän jutun johdosta.
        Olen oppinut omalta kohdaltani, että vuorovaikutus ja kommunikointi on molemminpuolista kummien kanssa, mutta tämä juttu ei näköjään ole sellainen :(

        Ymmärrän tunteesi. Minullakin oli joskus aika, kun tunsin olevani pelkkä lahja-automaatti. Toinen kummilapseni ja hänen vanhempansa eivät aluksi kiittäneet lainkaan. Silloin mietin asiaa hieman, mutta halusin nopeasti unohtaa tämän asian, koska en halunnut tämän asian luoda mustaa varjoa kummiudelle. Tavallaan koen kummiksi pyytämisen jo sellaiseksi kunnianosoitukseksi eli se on jo pelkästään hieno juttu. Ajattelin silloin, että en välitä "kiittämättömyydestä" vaan yritän jatkaa ns. kunnialla kummiuttani. Nykyään he jo kiittävät. Ilmeisesti huomasivat jossakin välissä, että niin kiitoskin olisi paikallaan. Voi olla kun maailma on niin kiireinen nykyään, että ihmiset eivät vaan huomaa joitakin asioita, jotka ovat taas toisille ihmisille tärkeitä.
        Tsemppiä!


      • meni
        neuvo. kirjoitti:

        Ymmärrän tunteesi. Minullakin oli joskus aika, kun tunsin olevani pelkkä lahja-automaatti. Toinen kummilapseni ja hänen vanhempansa eivät aluksi kiittäneet lainkaan. Silloin mietin asiaa hieman, mutta halusin nopeasti unohtaa tämän asian, koska en halunnut tämän asian luoda mustaa varjoa kummiudelle. Tavallaan koen kummiksi pyytämisen jo sellaiseksi kunnianosoitukseksi eli se on jo pelkästään hieno juttu. Ajattelin silloin, että en välitä "kiittämättömyydestä" vaan yritän jatkaa ns. kunnialla kummiuttani. Nykyään he jo kiittävät. Ilmeisesti huomasivat jossakin välissä, että niin kiitoskin olisi paikallaan. Voi olla kun maailma on niin kiireinen nykyään, että ihmiset eivät vaan huomaa joitakin asioita, jotka ovat taas toisille ihmisille tärkeitä.
        Tsemppiä!

        koko kummiuteen. Aluksi olin tosi ylpeä kun minua pyydettiin kummiksi. Nyt alkaa kyrsiä. Kummipojallani on kaksi veljeä (ja varmaan tulee vielä lisääkin), ja näin ollen joudun hankkimaan lahjat näiden jokaisen synttäri nimppari joulu ja ties mihin juhliin. Kiitosta ei heru, kylään mennessä kahvia ei tarjota. Muistetaan vain silloin kun jotain tarvitaan, eli lapsenhoitajaksi yms. Olen opiskelija ja rahaa ei yksinkertaisesti riitä kaikkiin lahjoihin ja lastenhoitokeikkojen besnakuluihin. Saisinpa edes joskun vaikka joulukortin niin olisin iloinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2032
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1917
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe