Onko kukaan muu miettinyt yhtään, että miksi täällä on niin paljon ihmisiä, jotka kyselevät tyyliin apua, oonko liian laiha-kysymyksiä?
tai onko mulla anoreksia. Ihan niin kun ihmiset haluais että niille vastattais että joo oot liian laiha ja kannattaa sun mennä apua hakemaan.
Todellisuudessa minä kai ainakin toivon, että en todellakaan olisi tässä tilassa ja en todellakaan halua, että ihmiset vielä kertoo että kannattaa mennä hoitoon.
Olen aina luullut, että syömishäiriöiset häpeävät tilaansa eivätkä halua että muut kertovat heille että kannattaa mennä hoitoon, koska sen jokainen nyt itse syvimmillään tietää..
Tajusikohan kukaan mitä hain takaa?
Tuntuu jotenkin pöhköltä..
5
653
Vastaukset
- AngelWhite
joskus se tuntuu hyvält, seki et joku sanoo et "sun pitää mennä hoitoon" Se tuntuu silt et joku välittää, tavallaan.
Itekki ajattelen joskus et ehkä sit ku oon tarpeeks laiha, "liian laiha" (muiden mielest) ehkä sit joku huomaa mut, ehkä sit joku ottaa mut syliin...
Ei siin mitään niin ihmeellist oo. - minä joka
olen normin rajalla, mietin olenko laiha vai normaali kun olen mitoiltani 48/163. Eli papinon puolesta olen varmaan normi, mutta anoreksiaa sairastanut, ja pyrin jatkuvasti laihtumaan lisää, vaikkakin tosi hitaasti. Olenko siis sairas vai onko tämä tavallista?
- ei kannata korostaa
mutta eihän anorexiaa sairastava aina ole sairaalloisen alipainoinen... !!! On myös monia jotka sairastaa anorexiaa, eikä laihdu millään, niinkuin minä..
- diagnoosiin
ei kannata korostaa kirjoitti:
mutta eihän anorexiaa sairastava aina ole sairaalloisen alipainoinen... !!! On myös monia jotka sairastaa anorexiaa, eikä laihdu millään, niinkuin minä..
kuuluu, tai ainakin pitäisi kuulua, painonlasku määrättyyn arvoon, joka muistaakseni on vähintään 15% alle normaalin painoindeksin, eli 163 senttiselle 50kg-15% = 42kg (kun normaalipainon alaraja on bmi 18,5. Tämä normaalipainon bmi raja annetaan tohtori.fi:ssä)
Toisaalta määrittelemätöntä syömishäiriötä voi sairastaa minkä painoisena tahansa ja vakavaa syömishäiriö on minkä nimisenä tahansa kun painontarkkailu ja ruualla leikkiminen vie kaiken ajan ja energian ja aiheuttaa masennusta ja kyvyttömyyttä elämänhallintaan.
Voi olla, että anorexia diagnooseja annetaan nykyään herkemminkin, ainakin niin, että diagnoosi jää voimaan, vaikka paino saadaankin nousemaan yli kliinisen rajan, mutta psyyke ei parane.
Pointti tässä viestissäni on kuitenkin se, että miksi tuntuu siltä, että kaikki havittelevat juuri anorexia-diagnoosia, kun "syömishäiriö" riittää ja on varmasti sairaus siinä missä anoreksiakin?! diagnoosiin kirjoitti:
kuuluu, tai ainakin pitäisi kuulua, painonlasku määrättyyn arvoon, joka muistaakseni on vähintään 15% alle normaalin painoindeksin, eli 163 senttiselle 50kg-15% = 42kg (kun normaalipainon alaraja on bmi 18,5. Tämä normaalipainon bmi raja annetaan tohtori.fi:ssä)
Toisaalta määrittelemätöntä syömishäiriötä voi sairastaa minkä painoisena tahansa ja vakavaa syömishäiriö on minkä nimisenä tahansa kun painontarkkailu ja ruualla leikkiminen vie kaiken ajan ja energian ja aiheuttaa masennusta ja kyvyttömyyttä elämänhallintaan.
Voi olla, että anorexia diagnooseja annetaan nykyään herkemminkin, ainakin niin, että diagnoosi jää voimaan, vaikka paino saadaankin nousemaan yli kliinisen rajan, mutta psyyke ei parane.
Pointti tässä viestissäni on kuitenkin se, että miksi tuntuu siltä, että kaikki havittelevat juuri anorexia-diagnoosia, kun "syömishäiriö" riittää ja on varmasti sairaus siinä missä anoreksiakin?!Juuri tuota tarkoitinkin, että miksi ihmiset tuntuvat haluavan sairastua syömishäiriöön. Siinä ei ole yhtään mitään hyvää puolta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."502202Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1972029- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki47868Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933845- 61746