Maksaan sattuu?

Vai mihin

Pari kertaa tässä elämän aikana on tullut eteen sellainen tilanne, että muutaman päivän juhlimisen jälkeen on tuntunut kipua oikeassa kyljessä, jossain tuolla sisuskaluissa. Voiko kipu olla maksassa ja voiko liittyä dokaamiseen?

En ole sellainen ihminen joka sylkee lasiin mutten myöskään toisaalta juo joka päivä. Muutaman kerran vuodessa tulee lähdettyä festareille tms. useamman päivän juhliin, jossa sitten tuleekin juotua reilummin alkoholia useamman kuin yhden päivän ajan. Tällaisten juhlien yhteydessä on pari kertaa tullut tämä kipu, joka menee sitten noin vuorokaudessa ohi kun on taas palattu arkeen ja holittomaan elämään. En osaa yhdstää tätä muuhun kuin alkoholiin maksaan, ja jos se on kyseessä niin onko tää normaalia maksan ärhentelyä yhtäkkisestä alkoholimäärästä vai pitäiskö olla huolissaan? Olen nuori ihminen ja terve noin muuten, tää nyt tietty vaan kummastuttaa.

11

4110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta siinä

voi olla myös se, että alkoholi on hapanta ja saattaa ärsyttää mahalaukkua ja muuta ruoansulatuselimistöä, joka voi tuntua vatsan alueella kipuna, lisäksi närästystä ja poltteluna, mutta kannattaa kysyä lääkäriltä jos toistuu, ja tosiaan jos tuntuu nimenomaan vain alkoholin, ei esim runsaan kahvin nauttimisen yhteydessä, niin kannattaa tutkituttaa

• Dr.Sutton

Maksa ei kovin herkästi viinasta oireile. Yleensä ensin tärveltyy polla. Juominen sekoittaa vatsan ja suoliston toimintaa voimakkaasti. Joskus suoliin pakkauttuu ilmaa=kaasuja ja "piarun" liike saa aikaan polton tunteen joskus kyljissä joskus alimmaisten kylkiluiden alla.

• gherube

Ei sitä maksaa saa paskaks tollasilla määrillä

• Alkup.

Juu, voi hyvin olla ettei saa :) , mutta mietityttäähän se silti että ylipäänsä sattuu, kivunhan ei pitäisi olla normaalia.

Närästyksestä ei ole kyse koska sen tunnistan, tulee esim. mausteista ruokaa syödessä ja on eri paikassa. Ei ole myöskään suolistokipua, mulla on nimittäin herkkä vatsa ja tiedän paremmin kuin hyvin nuo ilmavaivojen aiheuttamat kivut, eipä ole sitäkään tämä.

No, ehken jaksa pohtia asiaa enempää kun ilmenee vain harvoin usean vuoden välein. Voi se kait olla jotain nestehukkaankin liittyvää, festareilla kun harvemmin muistaa sitä vettä juoda..

• Alkup. kirjoitti:

Juu, voi hyvin olla ettei saa :) , mutta mietityttäähän se silti että ylipäänsä sattuu, kivunhan ei pitäisi olla normaalia.

Närästyksestä ei ole kyse koska sen tunnistan, tulee esim. mausteista ruokaa syödessä ja on eri paikassa. Ei ole myöskään suolistokipua, mulla on nimittäin herkkä vatsa ja tiedän paremmin kuin hyvin nuo ilmavaivojen aiheuttamat kivut, eipä ole sitäkään tämä.

No, ehken jaksa pohtia asiaa enempää kun ilmenee vain harvoin usean vuoden välein. Voi se kait olla jotain nestehukkaankin liittyvää, festareilla kun harvemmin muistaa sitä vettä juoda..

Sama vika oli itellä ja kesti vuosia ja oon lukenut aiemminkin tällä palstalla. Kaikki tutkimukset tehtiin ja mitään ei löytynyt ja kipu oli ryyppäämisen takia jokapäiväistä ja kovaa, no niin oli ryyppääminenkin. Viime vuonna olin viisi kuukautta ottamatta ja kuukauden jälkeen kipu oli poissa. No repsahdin ja kipu tuli takaisin. Nyt taas helmikuun alusta raittiina ja ei mitään kipuja. Oiskohan jotain paksusuoli juttua? No ite aion jatkaa raitistelua vaikka kyllähän se kaipuu aikaajoin siihen entiseen elämään tulee.

• Asyk

Mulla alkoi maksa aristamaan myös. Olen juonut lährs joka päivä ainakin viimevuoden lopusta alkaen.
      Aristus meni ohi kun olin päivän juomatta.
      Tiesän varmasti että kyseessä on maksa koska aikoinaan minulla oli sappikivet kipu oli juuri samassa paikassa.
      Välillä on myös ollut sietämätöntä kutinaa iholla, sekin voi johtua maksasta.

• tsottsot

Maksa ei arista mitään eikä kipuile, kun siinä ei ole tuntoaistia ollenkaan.

• oliko.ihana.joulu

Yhteisö antanut maksa-arvoja nostavia doubbeja ja paskannat verta vaikka parin kaljan takia. Muutut keltaiseksi ja kuolet. Koska joit niin yhteisö voi pestä kätensä ja saa synninpäästön vaikka tappoikin sinut. Jos et juo niin olet jo kuolemaantuomittu silti koska vääryys mikä tehty on liian vaikea korjata. Helpompi lääkitä ja lukita. Poissa silmistä on poissa mielistä.

• PakenitPakkopaidassako

Pääsit sitten murtautumaan ulos.

• oliko.ihana.joulu
        PakenitPakkopaidassako kirjoitti:

Pääsit sitten murtautumaan ulos.

Eka asiallinen vastaus kuukausiin täällä. Mene kesällä nousemaan kävelevän robotin haudalle saat tyydytyksen.

• iidixkfkfnfusemaan
        oliko.ihana.joulu kirjoitti:

Eka asiallinen vastaus kuukausiin täällä. Mene kesällä nousemaan kävelevän robotin haudalle saat tyydytyksen.

Nousemaan=kusemaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      127
      6758
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      4214
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      51
      3399
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      490
      3004
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      285
      1980
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1669
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      15
      1509
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      90
      1493
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      175
      1441
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1396
    Aihe