http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1545296
kahvi ja diabetes
8
1699
Vastaukset
- samasta aamulla
Empä kyllä usko tuota.
Tuttavapiirissa kahvinkittaajia vaikka kuinka, ja niin diabeteskin. Siis samoilla henkilöillä.
Itsellä vatsa ei kestä kun espressoa ja cappuccinoa, aamulla juon ison mukin espressoa, päivällä sitten cappuccinon, muutoin teetä, ja on diabetes 2.
Että se siitä tutkimuksesta. - martta-anneli
Kyllä tuollainen määrä kahvia päivittäin olisi vahvan lääkitykseni takia ihan mahdoton yhdistelmä.
Samalla kyselisin onko muilla näin paljon lääkitystä ihan lääkärin määräämänä ja labrakokeiden perusteella. Käyn säännöllisesti kontrolleissa. Kysyin lääkäriltä viime kerralla ihan tosissani, että onko vika korvien välissä, vai tarvitsenko todella tällaisen lääkityksen. Hän sanoi pitkään minua hoitaneena, että korvien väli on onneksi kunnossa, joten ole tyytyväinen,että pärjäät lääkkeillä.
Syön jatkuvasti nivelrikkoihin Panadol Forte 2xvuorokaudessa, kilpirauhasvaivaan Thyroxin, mahakatarriin Nexiun 20 mg 1-2 kertaa vrk, Librax divertikkeleihin, kohdunpoiston jälkeen hormooni Progynova 2mg, Seronil diagnosoituun fibromyalgiaan, Sirdalud lihaskramppeihin, Atacand 16mg ja Amlodipin 5mg verenpaineeseen, 2-tyypin diabetekseen Diformin Retard 500mg aamuin illoin, verenohennukseen Primaspan 100mg,levottomiin jalkoihin Sifrol 0,18mg Magnesan 150mg kolmesti päivässä ja Calcichew 500 mg kerran päivässä. Välillä tuntuu, että liika on liikaa.
Olen saanut B-todistuksen Diabeteskuntoutukseen, mutta taitaa kestää ennen kuin sinne mahdun.- kalle
nivel rikko on suomessa keksitty nimi.sita ei ole olemassakaan.tyhmat laakarit ja viela tyhmemmat potilaat.minulta rikkoontui nivel kierukka polvesta.laakarit oli kusipaita ja hyvin tyhmia.mina soin clukosaminia 4 vuotta nivelia varten .nyt okkavat,kohtalaisessa kunnossa ei mitaan kipuja. voitko kayta toisen tohtorinjuttusilla,toisella kylalla.joskus toinen mieli pite on hyotyllinen.laakarit on hyvin epa luotettavia
- Menhir
..vaikka mitä, jos oikein etsii tutkimuskohteita. Esim. Jos et aja koskaan punaisia valoja päin, saat diabeteksen...
En voi kommentoida D2:n ehkäisyä, kun minulla jo on se, mutta sen tiedän että kofeiini nostaa minulla sokereita nopeasti ja rajusti (siis makeuttamaton, ja myös muut kofeiinipitoiset juomat, esim kokis light-versiot).
No, intoa näyttää olevan diabeteksen syiden selvittämiseen, hyvä niin. Kaikkia tutkimuksia ei kyllä ehkä tarvitsisi julkistaa. Laittaisin huuhaa-juttujen osastolle!- diab
Ei tämä ole mikään uusi havainto. Sama on osoitettu jo monessa tutkimuksessa. KTL:ssäkin jo muutama vuosi sitten. Näitä korrelaatiotutkimuksia on helppo tehdä, mutta ne eivät kerro syysuhteesta mitään. Vasta kun efektin mekanismi selviää, voidaan puhua syiden selvittämisestä.
- minä uskon
diab kirjoitti:
Ei tämä ole mikään uusi havainto. Sama on osoitettu jo monessa tutkimuksessa. KTL:ssäkin jo muutama vuosi sitten. Näitä korrelaatiotutkimuksia on helppo tehdä, mutta ne eivät kerro syysuhteesta mitään. Vasta kun efektin mekanismi selviää, voidaan puhua syiden selvittämisestä.
tuohon tutkimukseen. Havainto on varmaan ihan oikea; kahvinjuojilla on vähemmän 2D:tä. Se on ihan sama kuin että niillä, jotka syövät viljaa, on vähemmän keliaakea. Toisaalta, en kyllä menisi vetämään asiasta johtopäätöstä, että viljansyönti ehkäisisi keliaakea. Tuskin kahvinjuontikaan ehkäisee 2D:tä.
- martta-anneli
Kiitos Kallelle viestistä. Kyllä jo olen itsekin ajatellut, että lääkäriä olisi syytä vaihtaa. Kyllä minä noihin lääkkeisiin saan vuoden reseptin kerrallaan ja sillä se on lääkärin mielestä hoidettu.
Onneksi diabeteshoitaja katsoo labrakokeet joka kerta ja ilmoittaa, jos on jotain hälyttävää. Sokerimittari on käytössä. Nivelrikkoja on minulle diagnosoitu 25 vuoden iästä lähtien ja niille ei ole muuta hoitoa kuin särkylääkkeet.
Täytän kohta 70 vuotta ja olen tottunut kipuihini. Erilaiset niveltulehdukset ovat joko reumaa tai sitten diabeteksen aiheuttamia.
Kahvilla en kyllä ole ajatellut ruveta diabetesta hoitamaan. - ois kiinnostunut tietää
....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632162Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51815Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381324En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71970Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.88950Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21885Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?155859Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39740- 19736
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93709