Alavatsa kivut vasemmalla puolella ja turvotus ?

ärsyyntynyt

Minulla on jo kuukausia ollut jatkuvaa vasemman puoleista alavatsa turvotusta ja kipua, alavatsaa aristaa painellessa. Ilmavaivoja ja melkeen päivittäin löysää ulostetta ja välillä taas ihan normaalia. Ulostaminen joskus helpottaa mutta ei poista vaivaa joka yleensä alkaa iltaisin ja kestää koko yön ja häiritsee nukkumista. Siksi tänne kirjoitin jos olis jollain muulla samantapaista oiretta ja käynyt lääkärillä tutkituttamassa koska itelläni on erittäin kova kammo lääkäreihin ja sairaalaan. Yritin tähystykseen mennä mutta paniikki valtas odotushuoneessa ja juoksin ulos enkä varmasti mene uudestaan. Tämä vaiva alkaa viemään jo multa energiat ja ruokahalun koska ruoka tuntuis pahentavan vain oireita. vehnää olen yrittänyt nyt vähentää ja olen syönyt nyt entsymi valmistetta luontaistuote kaupasta mutta en suurempia eroja ole huomannut. Olisin kovasti kiitollinen jos joku jaksaisi lukea tämän ja mahdollisesti jakaa omia kokemuksia kanssani :)

6

8713

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensiksi

mielestäni olisi hoidettava paniikkihäiriö ja sitten vasta todennäköinen paksunsuolen ongelma.Se saattaa olla niin monimuotoinen ja -oireinen, etten lähde siitä keskustelemaan.Joskus nuorena vaivasi niin,että tehtiin tähystyksetkin, muttei siitä mitään vakavaa seurannut. Lääkehoito auttoi.

• paniikki-

häiriö?? jos tähystyksestä lähtee pois,
        ei se mitään paniikkihäiriötä ole.

• Kahdesti käynyt.

Olen käynyt kolonoskopiassa kahdesti ja kerran gastroskopiassa. Saat siihen rauhoittavia ja kipulääkityksen pyydettäessä. Ei ne voi kieltää sitä sulta. Ja se on ohi yleensä melko nopeasti.Kestää korkeintaan tunnin ja aika harvoinkaan noin kauan. Nuo lääkitykset saavat ajantajun hämärtymään ja hämärtää myös muistikuvia tutkimuksesta.
      Eikö se olisi tärkeintä selvittää missä on vikaa?

• ole paha ollenkaan

Itse kävin vatsalaukun tähystyksessä kolme viikkoa sitten ja eilen sitten katsastettiin perän kautta, eikä se ollut lähellekkään niin paha, kuin kuvittelin ja kaverit pelotteli.
        Tuskin monikaan siitä nauttii, mutta ei pelkkien oireiden perusteella voi aina kertoa mikä on vikana.
        Ja eikö ole parempi muutama minuutti vaikka kärsiä kipua, koska sillä voidaan todeta/sulkea pois vaivan aiheuttaja...?

• ihmettä..

Teit päivien tyhjennykset ja litkujen juomiset ja kuitenkin jätit menemättä tutkimukseen?!
      Diagnoosi voi olla mikä vaan.
      Paniikkihäiriö, ärtynyt paksusuoli....
      Kannatta tutkia.
      Syö kuituja ja maitohappobakteereita.

• Anonyymi

miehelläni todettiin ohutsuolen tukos,oli sairaalassa neljä päivää.Hänellä on avanne,nyt suoli toimii mutta vatsa kurisee ja aika ajoin muutakin kipua. Ylävatsa vasemmalta puolelta turvoksissa.Hän on laihtunut kun ei uskalla oikein mitään syödä ja juominenkin tuntuu olevan vaikeaa.Onko kenelläkään antaa mitään neuvoja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      172
      6303
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1744
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1528
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1280
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      962
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      32
      889
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      864
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      819
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      231
      775
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      769
    Aihe