Miten toimin: minulla on osuuspankin shekkejä, mutta minulla ei ole tiliä osuuspankissa, vaan sammossa. Täytyykö minun käydä ensin vaihtamassa shekit käteiseksi osuuspankissa ja kiikuttaa rahat sampo-pankkiin, jotta saisin ne tililleni? Vai siirrettyä shekit tilille suoraan osuuspankissa tai sammossa? Paljonkohan pankit ottaa palvelumaksuja? Kiitos!
Shekin lunastus!
5
12514
Vastaukset
- helposti
menet vain omaan pankkiisi ja siellä saat rahat heti käteesi tai tilille. Ainakaan Nordeassa operaatio ei maksanut mitään.
Puhutteko nyt todellakin shekeistä eikä pankkivekseleistä? En ole kuullut, että mikään suomalainen pankki lunastaisi shekkejä ilman palvelumaksuja, mutta en väitä mitään.
- siinä lapussa
Timontti kirjoitti:
Puhutteko nyt todellakin shekeistä eikä pankkivekseleistä? En ole kuullut, että mikään suomalainen pankki lunastaisi shekkejä ilman palvelumaksuja, mutta en väitä mitään.
Kyllä siinä lapussa luki selväsi shekki (tai sekki se kai kuuluu kirjoittaa). Kyseessä oli siis OP:n (lahja)sekki ja lunastus tapahtui siis Nordean konttorissa. Olen täysin varma ettei mitään kuluja peritty.
- e0r+09+w09er0+9r
siinä lapussa kirjoitti:
Kyllä siinä lapussa luki selväsi shekki (tai sekki se kai kuuluu kirjoittaa). Kyseessä oli siis OP:n (lahja)sekki ja lunastus tapahtui siis Nordean konttorissa. Olen täysin varma ettei mitään kuluja peritty.
Kysessä on siis pankin sekki eli varmennettu sekki eli pankkivekseli.
Enpä ole moista kapistusta vaihtanut rahaksi kuin antopankissa. Pidän kyllä merkillisenä, jos lahjasta joutuu maksamaan kuluja.
Jos oma pankkisi aikoo periä kuluja, kiikuta ne sitten OP-hen lunastettavaksi, siellä ei ainakaan peritä kuluja.
- tavis shekki toinen
Tuossa tosiaan menee käsitteet sekaisin. Pankkien omat rahashekit = lahjakortit on ihan eri asia, kun monissa maissa vielä käytössä olevat shekit (esim Pohjois-Amerikassa palkat).
Jos voitat vaikka jossain nettipelissä rahaa ja he lähettävät tämän summan sinulle shekkinä, joudut lunastamaan sen pankissa.
Tästä otetaan maksu ja lisäksi vielä, jos vaikka dollareina, valuutan vaihtomaksu.
Lahjakortit on sellaisenaan jo Ok, eli 100e on myös 100e.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo696370Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583083- 312243
- 131847
- 201838
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191813Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131562- 181539
- 511525
- 91494