Shekin lunastus!

moneyshek

Miten toimin: minulla on osuuspankin shekkejä, mutta minulla ei ole tiliä osuuspankissa, vaan sammossa. Täytyykö minun käydä ensin vaihtamassa shekit käteiseksi osuuspankissa ja kiikuttaa rahat sampo-pankkiin, jotta saisin ne tililleni? Vai siirrettyä shekit tilille suoraan osuuspankissa tai sammossa? Paljonkohan pankit ottaa palvelumaksuja? Kiitos!

5

12773

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helposti

menet vain omaan pankkiisi ja siellä saat rahat heti käteesi tai tilille. Ainakaan Nordeassa operaatio ei maksanut mitään.

• Puhutteko nyt todellakin shekeistä eikä pankkivekseleistä? En ole kuullut, että mikään suomalainen pankki lunastaisi shekkejä ilman palvelumaksuja, mutta en väitä mitään.

• siinä lapussa
        Timontti kirjoitti:

Puhutteko nyt todellakin shekeistä eikä pankkivekseleistä? En ole kuullut, että mikään suomalainen pankki lunastaisi shekkejä ilman palvelumaksuja, mutta en väitä mitään.

Kyllä siinä lapussa luki selväsi shekki (tai sekki se kai kuuluu kirjoittaa). Kyseessä oli siis OP:n (lahja)sekki ja lunastus tapahtui siis Nordean konttorissa. Olen täysin varma ettei mitään kuluja peritty.

• e0r+09+w09er0+9r
        siinä lapussa kirjoitti:

Kyllä siinä lapussa luki selväsi shekki (tai sekki se kai kuuluu kirjoittaa). Kyseessä oli siis OP:n (lahja)sekki ja lunastus tapahtui siis Nordean konttorissa. Olen täysin varma ettei mitään kuluja peritty.

Kysessä on siis pankin sekki eli varmennettu sekki eli pankkivekseli.
        Enpä ole moista kapistusta vaihtanut rahaksi kuin antopankissa. Pidän kyllä merkillisenä, jos lahjasta joutuu maksamaan kuluja.
        Jos oma pankkisi aikoo periä kuluja, kiikuta ne sitten OP-hen lunastettavaksi, siellä ei ainakaan peritä kuluja.

• tavis shekki toinen

Tuossa tosiaan menee käsitteet sekaisin. Pankkien omat rahashekit = lahjakortit on ihan eri asia, kun monissa maissa vielä käytössä olevat shekit (esim Pohjois-Amerikassa palkat).
      Jos voitat vaikka jossain nettipelissä rahaa ja he lähettävät tämän summan sinulle shekkinä, joudut lunastamaan sen pankissa.
      Tästä otetaan maksu ja lisäksi vielä, jos vaikka dollareina, valuutan vaihtomaksu.

Lahjakortit on sellaisenaan jo Ok, eli 100e on myös 100e.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2850
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1321
    Aihe