Miten erota vai erotako?

Snou booll

Heippa!

Olen vesimies ja mulla on n. 5 vuoden pituinen suhde jouskarini kanssa. Olemme myös toistemme ensimmäiset rakkaudet. Musta on nyt noin vuoden tuntunut, että tästä puuttuu jo jotain olennaista tunnepuolella, ja lisäksi olen jo pari kertaa ihastunut toiseen (mutta tietenkin olut vain platonista). Nyt kun olen varma ettei tämä ole sitä mitä haluan, olen aloittanut puhumaan erosta. Aloitin sen jo vuosi sitten. Aina jousimieheni saa puhuttua minut jäämään ja on taas pari päivää tavallista ihanampi (vähentää tietokonepelejä sekä antaa aidosti huomiota minulle eikä hellyyttä tarvitse kerjätä). Niinpä aina jään.

Tiedän että hän rakastaa minua edelleen todellakin ellei muuta niin tottumuksesta, mutta minä en rakasta enää ketään ja musta on väärin jatkaa vajavaista suhdetta. Mutta hän vannoo rakkauttaan ja suorastaan takertuu minuun. On käynyt viime aikoina mustasukkaiseksikin (eikä täysin aiheetta, vaikka seksiä en olekaan harrastanut kuin jousimieheni kanssa) ja musta on kurja nähdä miten hän kuitenkin kärsii mun kanssani.

En voi vain pakata kamoja ja lähteä. Mun on puhuttava asia halki ja saatava myös hänen hyväksyntä ja ymmärrys miksi haluan erota, mutta siitä ei tule koskaan mitään. Hän menee aina pois tolaltaan. Olen luullut, etteivät jousimiehet halua takertua keneenkään..

Jouskarit erityisesti valaiskaa miksi hän kieltäytyy katsomasta totuutta silmiin?

7

1837

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JoUsiN,

Jouskari kun rakastaa, niin se on täysillä, siksi ei halua päästää irti. Tietää, että jos sen tekee, niin mikään ei ole enää kuin ennen. Todennäköisesti jossain vaiheessa haluat hänet takaisin, mutta jouskari ei lämmittele enää vanhaa suhdetta, jotain on jo pysyvästi kuollut.
      Trust me....I have seen it many times...

• +++

Olen jousimies-nainen ja todella ehdoton jos jotain rakastan se on ikuista laatua samoin on ystävyyden kanssa ystävät ovat jo lapsuudesta tulleet mukaan,ainakin suurin osa heistä.Itsellänikin vaikeuksia liitossa,toinen haluaisi eroon,minä en pysty laskemaan irti,rakastan liikaa.

• Snou booll
        +++ kirjoitti:

Olen jousimies-nainen ja todella ehdoton jos jotain rakastan se on ikuista laatua samoin on ystävyyden kanssa ystävät ovat jo lapsuudesta tulleet mukaan,ainakin suurin osa heistä.Itsellänikin vaikeuksia liitossa,toinen haluaisi eroon,minä en pysty laskemaan irti,rakastan liikaa.

Kiitos kummallekin :)

Eli minun pitää olla 100%:n varma eroamisesta ennen kuin voin sen toteuttaa, etten vain alkaisi katua, koska sitten se olisi liian myöhäistä. Tulenkohan koskaan olemaan täysin varma.. Ehkä en. Ellei joku täysin vie jalat altani yms mutta siihen en oikeastaan edes usko.

Toisaalta maailma on miehiä täynnä ja jokaisen ihastuksen jälkeen olen huomannut että vain jouskarini on tässä maailmassa ollut mulle lojaali ja luotettava, ja ehkä rakastavakin (vaikka sen näyttäminen on joskus aika lapsellisella tasolla). Kaikkien muiden miesten kanssa on tullut jo melko alkuvaiheessa kuitenkin pettymyksiä ennen kuin suurempaa ihastusta on päässyt syntymään. Ehkä jouskarini on minulle luotu kaikista vaikeuksista huolimatta. Voisi varmasti huonomminkin käydä :)

• jousimies
        Snou booll kirjoitti:

Kiitos kummallekin :)

Eli minun pitää olla 100%:n varma eroamisesta ennen kuin voin sen toteuttaa, etten vain alkaisi katua, koska sitten se olisi liian myöhäistä. Tulenkohan koskaan olemaan täysin varma.. Ehkä en. Ellei joku täysin vie jalat altani yms mutta siihen en oikeastaan edes usko.

Toisaalta maailma on miehiä täynnä ja jokaisen ihastuksen jälkeen olen huomannut että vain jouskarini on tässä maailmassa ollut mulle lojaali ja luotettava, ja ehkä rakastavakin (vaikka sen näyttäminen on joskus aika lapsellisella tasolla). Kaikkien muiden miesten kanssa on tullut jo melko alkuvaiheessa kuitenkin pettymyksiä ennen kuin suurempaa ihastusta on päässyt syntymään. Ehkä jouskarini on minulle luotu kaikista vaikeuksista huolimatta. Voisi varmasti huonomminkin käydä :)

Velvollisuudentunto äärimmilleen vietynä johtaa siihen, että mikäli jousis näyttää kärsivän kuin kissa häkissä se toivoo sinun ottavan eron. Itse ei pysty, kun pelkää toisen jäävän heitteille. Eron jälkeen et taatusti kuule hänestä enää. Tuskin näetkään. Päästää taatusti irti, jos irrotetaan.

• veskarinainen

Hei!
      minulla on ihan sama tilanne, kuin sinulla. Ollaan tosin seurusteltu vasta kohta kaksi vuotta. Kihloissakin olen jo jouskarimiehen kanssa. Olen itse ero kannalla, mutta jos asia otetaan esille, niin tiedossa on rääkymistä ja ihan shokkitilanne.. tosin, sitä se voi olla kelle tahansa. Mutta irti ei voi päästää. Itse tein todella virhearvion mennessäni kihloihin..
      En tuntenut (luulin tuntevani) miestä kuitenkaan tarpeeksi mennessäni kihloihin. Tämän takia miehessä on ilmennyt jopa väkivaltaisuutta viime kuukausina ja muutenkin ailahtelevaisuutta. Itse olen kovin sosiaalinen ja menevää sorttia ja toinen joo kyllä sosiaalinen jos haluaa, mutta häntä kiinnostaa harvoin samat asiat kanssani. Minä taas menen kyllä hänen innostusten mukaan, koska tiedän sen tuntuvan kivalta.

Hohhoijjaa. Tosiaan minut hän on tähän mennessä myös saanut jäämään ihanilla lupauksilla ja itemisellä.. surkeaa..Tiedän hänen myöskin rakastavan minua edelleen palavasti (ei tosin makuukamarin puolella. Sanotaan, että jouskarimiehet kyllästyvät smaan puurtamiseen nopeastikin.. En edes saa näytettyä hänelle eroottista puolta, koska se kielletään alkuunsa..)

Toivoisin että joku aamu heräisin omasta kämpästäni ja tämä kaikki olisi tapahtunut vuosia sitten.. Kiitos jos joku jaksoi lukea tämän.
      -auroora

• Snou booll

Heippa Auroora!

Ja kiva kun kirjoitit tänne. Kuten teillä, myös meillä meni suht nopeasti tuohon yhteen asumiseen ja kihlautumiseen, ja virheervioita on tosiaan tullut tehtyä puolin ja toisin. Meillä ei onneksi suoranaista väkivaltaa ole, mutta omistushalu on ärsyttävän kova nykyään, mielialat ailahtelee ja välillä suututtaa kun laittaa kaikki asiat surutta mun syyksi. "Sinä taas känkkäränkkäröit!" "Sinä et itse huomioinut minua" "Täällä on ihan sotkuista" ja kulkee ympäri taloa ja jättää roskia mun siivottavaksi ja esim jos olen 2 päivää käymässä vanhemmilla on kämppä ihan siinä kunnossa että oikeasti mitään ei ole tehty. muutakun hikoiltu koneella ja juotu tehoa..

Ja tuosta sosiaalisuudesta voin olla kanssasi ihan samaa mieltä. on kyllä sosiaalinen halutessaa, mutta minun kiinnostukseni ei kiinnosta eikä minun ystäväporukan seura, mutta kovasti olen aina suostuvainen mukaan hänen ystäväporukan menoihin.. koen, ettei asioita, joita itse arvostan, aina arvosteta, vaan niitä pidetään jopa naurettavina. Esim itse pidän käydä tanssimestoissa ja mieheni taas kammoksuu niitä eikä tule mukaan ja jos pakotan niin murjottaa ja sitten ei oo kivaa kellään :( minä suostun kiertämään kaikki kuppilat ja ryyppyrannat kyllä hänen kanssa ja kaiken maailman grillauskekkerit vaikka ne eivät ole listani kärjessä... nykyisin mietin, miksi vaivautua.

Meillä tosin teistä poiketen seksi toimii, mutta minä saan aina olla se, joka aktin aikana kehittelee uusia asentoja ja tekee juttuja spontaanisti ja hän joko buuaa tai kannattaa fiiliksensä mukaan. suostuu kyllä usein seksiin jos kysyn, mikä on hyvä. ilman tätä seksielämää olisin jo kaukana poissa.. Oletko ajatellut/kysynyt miksi miehesi kieltää eroottisen puolesi ja millä tavoi hän sen kieltää? Minä olen miehelleni oikein koristenukke, nauttii kaikesta seksikkäästä (ulkonäköä ja käytöstä myöten) ja myös odottaa niitä minulta aina. se on piristävää koska olen ehkä itse vähän tällainen keimailija.

Minä mietin joka päivä, millaista se elämä olisi omassa kämpässä, kuten sanoit. millaista olisi arki, ja miten ihanaa kun sais sisustaa mielensä mukaan eikä kukaan tekis ylimäärästä sotkua. eikä valittais joka asiasta eikä olis vaatimassa asioita esim "Koska syödään?" "Mitä keksitään tänään?=" tai "Mehu on lopussa". siis noi voi kuulostaa iha normaaleilta sanomisilta mutta mua on alkanut rasittaa jatkuva arjen kontrollointi ja vielä niin, että kaiken kontrollin pitäisi tapahtua hänen aloitteesta mutta minun toimesta..

• Nameka

...hänen mielestään kaikki on hyvin teidän suhteessa. Kyllä hän rakastaa omalla tavallaan, eikä halua sinusta luopua.
      Jousimies ei kaipaa mitään isoa romantiikkaa kynttilä illallisineen vaan on tyytyväinen jos toinen keittää kahvit valmiiks. Mua on joskus sanottu kylmäksi ihmiseksi just sen takia etten ole mikään käsikädessä kulkija enkä halua mitään suurta romantiikkaa, mulle henkinen yhteenkuuluvuudentunne ja kaveruus on sitä rakkautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      307
      6952
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1307
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1086
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe