Vuokralainen voi romuttaa taloutesi

sdsdds

Vuokrasin kämpän ja luulin olevani fiksukin kun tein ainoastaan määräaikaisia sopimuksia vuokralaisen kanssa. Ajattelin, että jos se ei maksa niin sitä ei saa ulos kun on sopimus toistaiseksi voimassaoleva. Mites siinä sit taas kävikään. No, taas todettiin, että Suomen valtio tukee kaikessa rahattomia ja velallisen juhlat ovat joka päivä tässä maassa.

Minulla on kämppä, sinne ei ole kenelläkään vuokrasopimusta (koska se on päättynyt paperin mukaan xx.xx.xxxx). Voinko mennä asuntooni? En voi koska vuokralainen vain päätti jäädä sinne. Siksi en voi mennä sinne. On ihan yhden tekevää onko hänellä sopimus vai ei, mutta kun hän päätti jäädä asuntooni, niin en voi mennä sinne tai saan itse syytteen niskaani kotirauhan häirinnästä.

No ei kun häätöä hakemaan vuokralaiselle joka ei ole vuokralainen koska hänellä ei ole sopimusta. Kestää kuuukausia ennen ensimmäistä yhteydenottoa ulosottovirastosta. Ensimmäinen yhteydenotto on jonninjoutavaa paskaa ja taas odotellaan. Menee kuukausia ja maksan asunnon vuokraa omasta kukkarosta. Vuokralaisella ei ole enää puoleen vuoteen ollut sopimusta. Ulosottovirastosta ilmoitetaan, että nyt he ovat alkaneet kiirehtiä asiaa ja että minun pitää maksaa oikeudenkäyntikulut ja ties mitä. Nyt odotellaan kirjettä, jonka jälkeen on otettava yhteyttä johonkin ja odoteltava lisää ja luultavasti maksettava heille jotakin.

Olen itse viittä vaille konkursissa tämän tapahtuman johdosta. Jos asian käsittelyssä menee vielä toinenkin puolivuotta, mitä en lainkaan ihmettelisi, voin hakea pian ulosottovirastosta haasteet oman omaisuuteni velkojilta samalla käynnillä.

Olen ihan kertakaikkisesti kusessa suomen lain kanssa. Vuokralainen asustaa vielä puolen vuoden jälkeenkin tyytyväisenä ilmaiseksi ja loppua ei näy. Sosiaalitoimistoja ja Kelaa asiaa ei kiinnostanut. Luulin, että olisi kiinnostanut kun vuokralainen on heidän asiakkaansa, mutta ei. Ylintä johtoa myöden otin yhteyttä kumpaankin virastoon josko edes laittaisi tämän kaverin rahavirran poikki, mutta eihän se nyt käy päinsä.

Saatan tulevaisuudessa harkita rikolliseksi ryhtymistä. Suomessa se on selvästi kannattavampaa kuin rehellinen työ tai yrittäjyys. Pohjapalkka ja ilmainen asunto ja terveydenhuolto tulisi sosiaalista ja palkka olisi vähän kuin provisipalkattua työtä, että mitä enemmän ja onnistuneempia keikkoja, sen enemmän rahaa. Kaikennäköistä rehellistä työtä sitä on eri aloista ja yrittäjyydestä aina sijoitustoimintaan asti kokeiltu, mutta aina on ollut mielessä että kyllä rikos kannattaisi selvästi paremmin. Ainakin veronkierto on suorastaan elinehto.

Tarinan opetus on kuitenkin se, että kun vuokraat asuntoa, ota väh 3kk takuut ja tarkista henkilön taustat. Laita ulosotto vireille heti ensimmäisen vuokran myöhästyttyä päivällä ja älä luule että hoitavat asian, vaan soittele sinne virastoon päivittäin. Parempi vaihtoehto on mennä haulikon kanssa asuntoon ja tyhjentää se, mutta se on rikos ja siksi se on tietysti kannattavampaa. Mutta edm tavalla rehellistä reittiä ja kärsii rehellisen miehen tappiot reilusti, ne ei lopu kuitenkaan niin kauan kun rehellinen vaan aikoo olla, siitä rokotetaan aina.

Puoli vuotta sitten olisin voinu maksaa pari tonnia asunnon tyhjentämisestä ja olisin säästänyt merkittävästi rahaa, mutta enää ei tarvitse tarjota kun ei ole millä maksaa.

231

119974

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stoppi pummeille

      niin! Tuo vuokratakuu on ilmanmuuta pakollinen, koska siitä näkee onko vuokralaisella ollenkaan maksukykyä. 3kk takuu ja ensimmäinen vuokra tillillä näkyen on minun mottoni ennenkuin vuokraan asuntoani. Näitä hyyppiä, jotka nipinnapin raapivat sen ensimmäisen vuokran jostain kyllä piisaa ja sen jälkeen jättävät maksamatta. Eikä näiltä pummeilta ulosoton tai muutenkaan mitään saa, vaan pahimmassa tapauksessa menetät 3-6kk vuokran ja teet asuntoon tuhansien eurojen siivouksen ja korjauksen. Yleensä nämä paskakasat rikkovat ja sotkevat asunnon ennen kuin nostetaan pihalle.

      • punktus

        vuokranmaksun laiminlyönti on välitön häätöperuste


      • Se asunto
        punktus kirjoitti:

        vuokranmaksun laiminlyönti on välitön häätöperuste

        Mene ja tyhjennä se asunto ja vie omat tavarasi tilalle,eihän hänellä ole vuokrasopimusta ollut pitkään aikaan.Asunto on siis sinun.


      • vuokratakuista..

        Olen koko aikuisikäni asunut vuokralla ja todella ymmärrän että vuokranantaja pyytää vuokratakuun ja jopa pyydettäessä maksaa sen mainitsemasi 3kk:n takuun.
        Mutta ei siitä voi päätellä mielestäni kauheesti mainitsemaasi vuokranmaksukykyä koska harvalla on varaa maksaa täysin omalta tililtä 3 1 kk:n maksuja.
        Itse ainakin jouduin lainaamaan takuita varten vanhemmiltani vaikka käyn vakituisesti töissä.

        Ja aina olen maksanut vuokrani ajallaan, monta kertaa jopa ennen eräpäivää.

        Että älkää nyt yleistäkö tuota kaikkiin, on meitä rehellisiäkin vuokranmaksajia, varmasti valtaosa...


      • Tupr
        Se asunto kirjoitti:

        Mene ja tyhjennä se asunto ja vie omat tavarasi tilalle,eihän hänellä ole vuokrasopimusta ollut pitkään aikaan.Asunto on siis sinun.

        Vaihdata lukko sehän on sinun oikeutesi sillä asunto on sinun. Ja jos vuokralainen kiukuttelee sano että saa avaimen ja tavaransa kun on maksanut velkansa. Tavarat ovat sinulla panttina erääntyneistä vuokrista. Kyllä luulisi vuokralaisen ottavan sinuun yhteyttä kun ei pääse asuntoon.


      • Ulosheittäjä
        Tupr kirjoitti:

        Vaihdata lukko sehän on sinun oikeutesi sillä asunto on sinun. Ja jos vuokralainen kiukuttelee sano että saa avaimen ja tavaransa kun on maksanut velkansa. Tavarat ovat sinulla panttina erääntyneistä vuokrista. Kyllä luulisi vuokralaisen ottavan sinuun yhteyttä kun ei pääse asuntoon.

        On laillista vaihtaa lukot omistamaansa asuntoon. Laitonta on pitää toisen tavaroita panttina koska jokaisella on omaisuuteensa hallintaoikeus poislukien panttilainaamo, jossa asiasta sovitaan erillisellä paperilla, mutta nyt itse asiaan...

        Koska vuokrasopimusta ei ole ja osakkeen omistajuus on hyvin todistettavissa ja selvitettävissä, on tavaroiden kantaminen pihalle ihan oikeutettua. Vuokralla olijalle pitää ilmoittaa kahden viikon ajasta jonka aikana tulee rojunsa hakemaan, tämän jälkeen jos ei rojut muualle ole siirtynyt saa osakkeen omistaja tehdä niille mitä lystää...

        Olisi herkullista olla tuossakin tilanteessa näyttämässä spurkulle kaapinpaikka. Sen olen tehnyt jo kertaalleen että omistamastani asunnosta olen kantanut toisen tavarat 2viikon määräajan jälkeen pihalle räntäsateeseen. 2viikkoa ne rojut siinä oli, kunnes sain selville missä kyseinen kaveri majailee ja kävin viemässä rojut pihaltani hänen pihalle. Lain mukaan olisin voinut laskuttaa kilometrien perusteella kyseisen muuton, mutta varattomalta rahan saaminen on niin vaikeaa että katsoin parhaakseni keventää kuormaa haluamallani tavaralla ja kaikki saivat mitä niille kuuluu...

        Toiminnassani ei ollut mitään laitonta. Siitä on turha alkaa nyt tässäkään välissä kritisoimaan. Varoituksen sanaksi. Kaverihan tietää missä asun, osoitteeni ja puhelinnumeroni. Kyllä, näin saa vihamiehiä. Jopa tappouhkauksia sain ja uhkauksia että taloni poltetaan ja koirani tapetaan ja vaimo raiskataan.

        Olisipa ketjun aloittaja laitatnut sähköpostiosoitteensa niin olisin neuvonut tarkemmin. Alle kuukaudessa saan kyseisenlaisen kämpän tyhjäksi ja jos kyseessä kerrostalokaksio niin perusteellisen rempankin suoritettua inhimillisessä ajassa, noin kahdessa, kolmessa viikossa.


      • h-a-n-d-e
        punktus kirjoitti:

        vuokranmaksun laiminlyönti on välitön häätöperuste

        mikäli joku ns.välkky ehdottaa että haastakaa se käräjille bugisen lain perusteella sopivasti liioittelemalla ja valehtelemalla, olet siinä tilanteessa että tämä kaltoin kohdeltu takuuvarmasti tietää oikeutensa ja varmasti tekee oikeutettuja ... tekoja. Tapauksissa jossa tahallisesti - muidenkaan puheista välittämättä - provosoimalla pahentaa tilannetta, seuraa varmasti UNETTOMIA ÖITÄ.


      • Tarx
        vuokratakuista.. kirjoitti:

        Olen koko aikuisikäni asunut vuokralla ja todella ymmärrän että vuokranantaja pyytää vuokratakuun ja jopa pyydettäessä maksaa sen mainitsemasi 3kk:n takuun.
        Mutta ei siitä voi päätellä mielestäni kauheesti mainitsemaasi vuokranmaksukykyä koska harvalla on varaa maksaa täysin omalta tililtä 3 1 kk:n maksuja.
        Itse ainakin jouduin lainaamaan takuita varten vanhemmiltani vaikka käyn vakituisesti töissä.

        Ja aina olen maksanut vuokrani ajallaan, monta kertaa jopa ennen eräpäivää.

        Että älkää nyt yleistäkö tuota kaikkiin, on meitä rehellisiäkin vuokranmaksajia, varmasti valtaosa...

        ostaa oma asunto. Ota yhteyttä, jos tarvitset Hesasta kaksiota.


      • sdfdsd
        Ulosheittäjä kirjoitti:

        On laillista vaihtaa lukot omistamaansa asuntoon. Laitonta on pitää toisen tavaroita panttina koska jokaisella on omaisuuteensa hallintaoikeus poislukien panttilainaamo, jossa asiasta sovitaan erillisellä paperilla, mutta nyt itse asiaan...

        Koska vuokrasopimusta ei ole ja osakkeen omistajuus on hyvin todistettavissa ja selvitettävissä, on tavaroiden kantaminen pihalle ihan oikeutettua. Vuokralla olijalle pitää ilmoittaa kahden viikon ajasta jonka aikana tulee rojunsa hakemaan, tämän jälkeen jos ei rojut muualle ole siirtynyt saa osakkeen omistaja tehdä niille mitä lystää...

        Olisi herkullista olla tuossakin tilanteessa näyttämässä spurkulle kaapinpaikka. Sen olen tehnyt jo kertaalleen että omistamastani asunnosta olen kantanut toisen tavarat 2viikon määräajan jälkeen pihalle räntäsateeseen. 2viikkoa ne rojut siinä oli, kunnes sain selville missä kyseinen kaveri majailee ja kävin viemässä rojut pihaltani hänen pihalle. Lain mukaan olisin voinut laskuttaa kilometrien perusteella kyseisen muuton, mutta varattomalta rahan saaminen on niin vaikeaa että katsoin parhaakseni keventää kuormaa haluamallani tavaralla ja kaikki saivat mitä niille kuuluu...

        Toiminnassani ei ollut mitään laitonta. Siitä on turha alkaa nyt tässäkään välissä kritisoimaan. Varoituksen sanaksi. Kaverihan tietää missä asun, osoitteeni ja puhelinnumeroni. Kyllä, näin saa vihamiehiä. Jopa tappouhkauksia sain ja uhkauksia että taloni poltetaan ja koirani tapetaan ja vaimo raiskataan.

        Olisipa ketjun aloittaja laitatnut sähköpostiosoitteensa niin olisin neuvonut tarkemmin. Alle kuukaudessa saan kyseisenlaisen kämpän tyhjäksi ja jos kyseessä kerrostalokaksio niin perusteellisen rempankin suoritettua inhimillisessä ajassa, noin kahdessa, kolmessa viikossa.

        mäkin olen pari kertaa pistänyt vuokralaisten kamat pihalle mutta lopetin kun viimeisellä kerralla kaveri teki rikosilmoituksen ja sain tuomion oman käden oikeudesta sitten aikanaan sekä 350 euroo sakkoja :)
        kaveri vaati myös korvauksia tavaroista jotka oli mennyt rikki/kastunut tms mutta niitä ei tuomittu kun oli niin vähäarvoista. koominen kokemus ja hauska oikeuskäsittely:) oli 2viikon ilmoitukset varoitukset yms


      • Kaikkea vaan
        Tarx kirjoitti:

        ostaa oma asunto. Ota yhteyttä, jos tarvitset Hesasta kaksiota.

        Olen kuullut että vuokralaiselta kannattaa pyytää hänen allekirjoittamansa suostumus luottotietojen tarkistukseen. Kysy samalla henkkaritkin. Jotkut pyytää hankkimaan rikosrekisteriotteen Hämeenlinnan oikeusturvakeskuksesta (vuokralaisen ei tarvitse suostua, mutta jos kieltäytyy niin siitä voi kuulemma päätellä jotain). Ja aika paljon ihmisestä kertoo kuulemma eläketurvakeskuksen lista työsuhteista. Palkkasummat ei tarvitse kiinnostaa vuokranantajaa mutta muuten siitä selviää aika hyvin henkilöhistoria muutenkin. Kyllähän se on selvä että jos ei tunne nykyään ihmistä tai sen suosittelijaa niin on näinä aikoina aika vaikeata saada rahaa vuokraamalla mitään. Itse en vuokraisi kenellekään mutta olen antanut hyvin tuntemieni henkilöiden asua ilmaisiksi jos on tarvetta tullut.


      • Kokemusta !

        Haista vee, kiskuri vuokranantaja jonka pitäisi vain saada per........ rahaa paskasta asunnon rähjähjästä, ja ehkä vielä käydä naisten pikkupöksyt ja tamppoonit saada salaa käydä nuuskimassa ja ru......! kun ei ole vuokralaiset kyttäämisesi perusteella kotosalla...Pask.....!


      • rahallisesti köyhä

        Tottakai vuokratakuu on pakollinen, mutta pitää se maksukyky selvittää. Ne pummit ja me muut köyhät ollaan teidän "asiakkaita". kartutetaan teidän paksua lompakkoa(ellei lainarahalla ostettu vuokra-asunto, hehe).
        Paskakasoja(isoja) on osa vuokraisännistäkin, koittavat viedä vuokralaisen VUOKRAtakuun remonttiin..ettei vaan joudu omistaan luopumaan=)


      • 876asdfghjklöä'
        rahallisesti köyhä kirjoitti:

        Tottakai vuokratakuu on pakollinen, mutta pitää se maksukyky selvittää. Ne pummit ja me muut köyhät ollaan teidän "asiakkaita". kartutetaan teidän paksua lompakkoa(ellei lainarahalla ostettu vuokra-asunto, hehe).
        Paskakasoja(isoja) on osa vuokraisännistäkin, koittavat viedä vuokralaisen VUOKRAtakuun remonttiin..ettei vaan joudu omistaan luopumaan=)

        Mutta mikset itse osta lainarahalla asuntoasi jos se sinusta niin kannattavaa on. Asunnon omistajalla on aina vastuu kaikista laskuista joka asunnosta koituu. Asunnot vanhenevat ja menettävät arvoaan, ja niihin on tehtävä aika-ajoin todella isoja ja kalleita remontteja.


    • en ymmärrä?

      Mikset hakenut häädön täytäntöönpanomääräystä käräjäoikeudesta heti seuraavana päivänä, kun "vuokralainen" ei ollut lähtenyt?

      • sdsdds

        Keltanokka vuokrausasioissa olen. Tein mitä ulosottovirastossa neuvottiin tekemään ja tässä lopputulos.

        Oppi tästä tietysti jotakin taas jos positiivisia puolia etsitään ja toinen positiivinen puoli on se, että talo oli pääpiirteittäin ehjä. Jotain pientä oli rikottu, mutta kun miettii mitä se olisi pahimmillaan voinut olla niin hirvittää ajatuskin. Olisin joutunut maksamaan kaiken jos olisi kaveri laittanut talon selvityskuntoon...en toki tiedä mikä tilanne on nyt, mutta viimeksi kun kävin lainvastaisesti siellä omilla avaimilla toteamassa, että hyypiö ei ole poistunut, niin ehjälle se näytti noin suurin piirtein.

        Käsittäkseni nyt ole 6kk jälkeen siinä pisteessä että postilaatikkoon pitäisi tulla tällä viikolla lappu jolla saan ulosottomiehen homeisen perseen ylös, mutta edelleen sen mukaan paljonko heillä on jonoa. Ei paljon yllättäisi jos saisin vastauksen, että tämän vuoden puolella ehditään jos hyvin käy.


      • Vielä odottelet
        sdsdds kirjoitti:

        Keltanokka vuokrausasioissa olen. Tein mitä ulosottovirastossa neuvottiin tekemään ja tässä lopputulos.

        Oppi tästä tietysti jotakin taas jos positiivisia puolia etsitään ja toinen positiivinen puoli on se, että talo oli pääpiirteittäin ehjä. Jotain pientä oli rikottu, mutta kun miettii mitä se olisi pahimmillaan voinut olla niin hirvittää ajatuskin. Olisin joutunut maksamaan kaiken jos olisi kaveri laittanut talon selvityskuntoon...en toki tiedä mikä tilanne on nyt, mutta viimeksi kun kävin lainvastaisesti siellä omilla avaimilla toteamassa, että hyypiö ei ole poistunut, niin ehjälle se näytti noin suurin piirtein.

        Käsittäkseni nyt ole 6kk jälkeen siinä pisteessä että postilaatikkoon pitäisi tulla tällä viikolla lappu jolla saan ulosottomiehen homeisen perseen ylös, mutta edelleen sen mukaan paljonko heillä on jonoa. Ei paljon yllättäisi jos saisin vastauksen, että tämän vuoden puolella ehditään jos hyvin käy.

        Pistä miehet töihin ja tyhjentäkää se asunto.Kyllä muuten saat odotella ikuisuuden,tai se vie pian koko asunnon.


      • dghgd
        sdsdds kirjoitti:

        Keltanokka vuokrausasioissa olen. Tein mitä ulosottovirastossa neuvottiin tekemään ja tässä lopputulos.

        Oppi tästä tietysti jotakin taas jos positiivisia puolia etsitään ja toinen positiivinen puoli on se, että talo oli pääpiirteittäin ehjä. Jotain pientä oli rikottu, mutta kun miettii mitä se olisi pahimmillaan voinut olla niin hirvittää ajatuskin. Olisin joutunut maksamaan kaiken jos olisi kaveri laittanut talon selvityskuntoon...en toki tiedä mikä tilanne on nyt, mutta viimeksi kun kävin lainvastaisesti siellä omilla avaimilla toteamassa, että hyypiö ei ole poistunut, niin ehjälle se näytti noin suurin piirtein.

        Käsittäkseni nyt ole 6kk jälkeen siinä pisteessä että postilaatikkoon pitäisi tulla tällä viikolla lappu jolla saan ulosottomiehen homeisen perseen ylös, mutta edelleen sen mukaan paljonko heillä on jonoa. Ei paljon yllättäisi jos saisin vastauksen, että tämän vuoden puolella ehditään jos hyvin käy.

        Kyllä minun kämpästä lähtis se on ihan varma joko suosiolla tai sitten jätesäkissä..sais ihan ite valita..oli se sitten laitonta tai ei mut en kattelis hetkeekää tollasta


      • en ymmärrä...
        sdsdds kirjoitti:

        Keltanokka vuokrausasioissa olen. Tein mitä ulosottovirastossa neuvottiin tekemään ja tässä lopputulos.

        Oppi tästä tietysti jotakin taas jos positiivisia puolia etsitään ja toinen positiivinen puoli on se, että talo oli pääpiirteittäin ehjä. Jotain pientä oli rikottu, mutta kun miettii mitä se olisi pahimmillaan voinut olla niin hirvittää ajatuskin. Olisin joutunut maksamaan kaiken jos olisi kaveri laittanut talon selvityskuntoon...en toki tiedä mikä tilanne on nyt, mutta viimeksi kun kävin lainvastaisesti siellä omilla avaimilla toteamassa, että hyypiö ei ole poistunut, niin ehjälle se näytti noin suurin piirtein.

        Käsittäkseni nyt ole 6kk jälkeen siinä pisteessä että postilaatikkoon pitäisi tulla tällä viikolla lappu jolla saan ulosottomiehen homeisen perseen ylös, mutta edelleen sen mukaan paljonko heillä on jonoa. Ei paljon yllättäisi jos saisin vastauksen, että tämän vuoden puolella ehditään jos hyvin käy.

        Siis mun tajuntaani ei nyt mahdu että se olisi kotirauhan häirintää jos menet ja tyhjennät omistamasi asunnon luvatta oleskelevan ihmisen tavaroista ja vaihdat lukot oveen??
        Eihän se ole kenenkään koti, kun ei siellä papereiden mukaan edes asu kukaan...ja oletko soittanut poliisille, sehän on asiaton oleskelu, ja siis täysin pitävä syy pidätykselle!

        Kaikkihan sen tietää ettei se ulosottovirasto käytännössä voi auttaa tässä, ne vaan pyörittää niitä papereita ja peukkuja.
        Soitappas poliisille ja kysäise että mitäpäs jos kävisivät noutamassa asiattoman tyypin pois omistamistasi tiloista, voithan väittää vaikka että hän on murtautunut sinne...


      • Tarx
        en ymmärrä... kirjoitti:

        Siis mun tajuntaani ei nyt mahdu että se olisi kotirauhan häirintää jos menet ja tyhjennät omistamasi asunnon luvatta oleskelevan ihmisen tavaroista ja vaihdat lukot oveen??
        Eihän se ole kenenkään koti, kun ei siellä papereiden mukaan edes asu kukaan...ja oletko soittanut poliisille, sehän on asiaton oleskelu, ja siis täysin pitävä syy pidätykselle!

        Kaikkihan sen tietää ettei se ulosottovirasto käytännössä voi auttaa tässä, ne vaan pyörittää niitä papereita ja peukkuja.
        Soitappas poliisille ja kysäise että mitäpäs jos kävisivät noutamassa asiattoman tyypin pois omistamistasi tiloista, voithan väittää vaikka että hän on murtautunut sinne...

        koko juttu taisi olla Enirolaisten provokaatio. Isälläni oli jotenkin samantyyppinen juttu eräässä maalaiskaupungissa. Kun viranomaiset eivät auttaneet niin menimme asuntoon ja takavarikoimme rikollisen omaisuuden, melkein kaikki tärkeimmät ja arvokkaimmat jutut.


      • takavarikointinne
        Tarx kirjoitti:

        koko juttu taisi olla Enirolaisten provokaatio. Isälläni oli jotenkin samantyyppinen juttu eräässä maalaiskaupungissa. Kun viranomaiset eivät auttaneet niin menimme asuntoon ja takavarikoimme rikollisen omaisuuden, melkein kaikki tärkeimmät ja arvokkaimmat jutut.

        olikin vasta rikollista puuhaa ja siitä voisi nostaa syytteen. Lain mukaan teillä ei ole oikeutta takavarikoida vuokralaisen omaisuutta. Ottakaa asioista paremmin selvää. Eihän velkojillakaan ole ilman oikeudellista lupaa takavarikoida konkurssiyhtiön omaisuutta.


      • Tarx
        takavarikointinne kirjoitti:

        olikin vasta rikollista puuhaa ja siitä voisi nostaa syytteen. Lain mukaan teillä ei ole oikeutta takavarikoida vuokralaisen omaisuutta. Ottakaa asioista paremmin selvää. Eihän velkojillakaan ole ilman oikeudellista lupaa takavarikoida konkurssiyhtiön omaisuutta.

        ne lait ovatkin sosiaalidemokraattien laatimia. Täällä on runsaasti huomautettu, että sosialistien arvomaailma on rikollista. Itse olen määritellyt että sosialismi Suomessa on laillistettua rikollisuutta.

        Konkurssi tapauksissa yhtiön purku ja varojen jakaminen tapahtuu tiettyjen periaatteiden mukaan ja siinä ei ole mitään epäoikeudenmukaisuutta.

        Sitävastoin jos yksityishenkilö tekee kirjallisen sopimuksen asunnon vuokraamiseksi toiselta yksityishenkilöltä ja aloittaa välittömästi rikkomaan sopimusta niin silloin otetaan kaikki väkivallattomat keinot käyttöön. Väkivallan ja uhkailun käyttö olisi vääryyttä ihmistä kohtaan. Voihan maksukyvyttömyyden syynä olla inhimilliset ongelmat, joita kuka tahansa reilu ja rehellinen ihminen kyllä ymmärtää, mutta kun vilpillisen toiminnan tarkoitus on vain käyttää hyväksi reilun ihmisen rehellisyyttä, niin otteet ovat toisenlaiset.

        Milloin muuten takavarikoimme Karjalan ja Petsamon? Vai nostammeko syytteen venäläisiä vastaan?


    • asia, joka

      jokaisen asuntoaan vuokraavan pitäisi tehdä, on tarkastaa vuokralaisen luottotiedot etukäteen.

      Toinen asia on, että jättää ne Kelan asiakkaat suosiolla väliin (enkä nyt tarkoita pelkästään lapsilisän saajia) ja ottaa vain työssäkäyviä. Toki tukien saaja saattaa olla hyvä vuokralainen, mutta myös huono. Työntekijällä on ainakin jotain, mistä ulosottaa. Ja on edes jonkun asia elämässään saanut hoidettua. Huolehtikoon kunta niistä pummeista - sillä on varaa.

      • kuis on

        tarkistaa luottotiedot??..ainakaan yksityishenkilölle Suomen luottotieto ei anna mitään tietoja pyydetteässä??sinne täyityisi olla rekisteröitynyt yritys,niin siitten antavat(myyvät)??


      • tarkistaminen onnistuu
        kuis on kirjoitti:

        tarkistaa luottotiedot??..ainakaan yksityishenkilölle Suomen luottotieto ei anna mitään tietoja pyydetteässä??sinne täyityisi olla rekisteröitynyt yritys,niin siitten antavat(myyvät)??

        http://www.omatieto.fi/

        Maksaa 9,85. Luottotietojen tarkistamiseen pitää olla pätevä syy. Asunnon vuokraaminen käypä syy.


      • eläkeläisetkin

        elikkä eläkeläiset ja sairaatkin pummeja mielestäsi?? koskas milloin kävit viimeksi äitisi ja isäsi luona haukkumassa heidät pummeiksi??ja oletko maksanut heille kaikki takasin, mitkä ovat sinuun kotona asuvaan 40vuoden aikana laittaneet!!!!


      • onnistuu kyllä...
        kuis on kirjoitti:

        tarkistaa luottotiedot??..ainakaan yksityishenkilölle Suomen luottotieto ei anna mitään tietoja pyydetteässä??sinne täyityisi olla rekisteröitynyt yritys,niin siitten antavat(myyvät)??

        Kuten joku jo vastasikin, luottotiedot saa tarkastettua Suomen Asiakastiedosta.

        Parempi konsti on kysyä jo vuokrausvaiheessa ulosottovirastosta todistusta ulosottorekisteristä. Antaa paremman kuvan, koska todistuksesta ilmenee viimeisen kahden vuoden aikana vireillä olleet velkomusasiat.

        Luottotiedoista ei ilmene esim. maksamattomia veroja tai muita julkisia maksuja, joita voidaan periä ilman tuomiota (sakot, sairaalamaksut ym.), jos näiden maksujen johdosta ei ole ulosotossa todettu varattomuutta. Varattomuutta ei todeta, jos veloille kertyy ulosotossa suorituksia. Mahdotonta ei myöskään ole, että ulosotto on kestänyt jo niin kauan että merkinnät esim. yksipuolisesta tuomiosta (3 v) ovat hävinneet luottotiedoista, mutta velkoja on silti ulosotossa.

        Ulosottoviraston on annettava todistus kaikille, jotka sen haluavat ja jotka yksilöivät velallisen riittävän tarkasti eli nimi ja hetu on ilmoitettava todistusta pyydettäessä. Käyttötarkoitusta todistusta pyydettäessä ei tarvitse ilmoittaa. Todistus maksaa 8,40 euroa. Puhelimitse tietoja ei luovuteta.


      • pomppas

        "Toinen asia on, että jättää ne Kelan asiakkaat suosiolla väliin"
        ---
        "Huolehtikoon kunta niistä pummeista"

        On sinulla aika jyrkät käsitykset pummiudesta. Aika moni, joka saa Kelan eläkettä, ei ole mikään pummi. Henkilö saattaa esimerkiksi olla työkyvyttömyyseläkkeellä vaikkapa huonon selkänsä vuoksi, mutta sinulle hän on "pummi". Aika kovat arvot sinulla.

        Olen myös kuullut, että monasti juuri pienituloiset ovat hyvin säntillisiä raha-asioissaan. Maksavat velvoitteensa ajallaan ja syövät tarvittaessa seuraavan kuukauden kaurapuuroa -kunhan luottotiedot säilyvät. Pitävät kunnia-asianaan, etteivät vain joutuisi luokitelluiksi vastuuttomiksi rahankäyttäjiksi.


      • määritelmä
        pomppas kirjoitti:

        "Toinen asia on, että jättää ne Kelan asiakkaat suosiolla väliin"
        ---
        "Huolehtikoon kunta niistä pummeista"

        On sinulla aika jyrkät käsitykset pummiudesta. Aika moni, joka saa Kelan eläkettä, ei ole mikään pummi. Henkilö saattaa esimerkiksi olla työkyvyttömyyseläkkeellä vaikkapa huonon selkänsä vuoksi, mutta sinulle hän on "pummi". Aika kovat arvot sinulla.

        Olen myös kuullut, että monasti juuri pienituloiset ovat hyvin säntillisiä raha-asioissaan. Maksavat velvoitteensa ajallaan ja syövät tarvittaessa seuraavan kuukauden kaurapuuroa -kunhan luottotiedot säilyvät. Pitävät kunnia-asianaan, etteivät vain joutuisi luokitelluiksi vastuuttomiksi rahankäyttäjiksi.

        joka elää muulla kuin omalla työllään tai sijoituksista saamallaan tuotolla on pummi, siispä _KAIKKI_ Kelan asiakkaat ovat pummeja. MOT.


      • vielä kerran
        määritelmä kirjoitti:

        joka elää muulla kuin omalla työllään tai sijoituksista saamallaan tuotolla on pummi, siispä _KAIKKI_ Kelan asiakkaat ovat pummeja. MOT.

        Pummi tarkoittaa seuraavia asioita:
        - pummi, arkikielessä henkilö, joka elää muiden kustannuksella
        - pummi tai pummaaja, toisilta ihmisiltä kerjäävä henkilö
        - sosiaalipummi tai sossupummi, sosiaaliturvaa aiheettomasti käyttävä henkilö


      • ei onnistu
        onnistuu kyllä... kirjoitti:

        Kuten joku jo vastasikin, luottotiedot saa tarkastettua Suomen Asiakastiedosta.

        Parempi konsti on kysyä jo vuokrausvaiheessa ulosottovirastosta todistusta ulosottorekisteristä. Antaa paremman kuvan, koska todistuksesta ilmenee viimeisen kahden vuoden aikana vireillä olleet velkomusasiat.

        Luottotiedoista ei ilmene esim. maksamattomia veroja tai muita julkisia maksuja, joita voidaan periä ilman tuomiota (sakot, sairaalamaksut ym.), jos näiden maksujen johdosta ei ole ulosotossa todettu varattomuutta. Varattomuutta ei todeta, jos veloille kertyy ulosotossa suorituksia. Mahdotonta ei myöskään ole, että ulosotto on kestänyt jo niin kauan että merkinnät esim. yksipuolisesta tuomiosta (3 v) ovat hävinneet luottotiedoista, mutta velkoja on silti ulosotossa.

        Ulosottoviraston on annettava todistus kaikille, jotka sen haluavat ja jotka yksilöivät velallisen riittävän tarkasti eli nimi ja hetu on ilmoitettava todistusta pyydettäessä. Käyttötarkoitusta todistusta pyydettäessä ei tarvitse ilmoittaa. Todistus maksaa 8,40 euroa. Puhelimitse tietoja ei luovuteta.

        hei haloo sinä joka kirjoitit pyydä ulosotosta maksukyvyn todistus asia ei todellakaan ole niin kun kirjoitit toisen tiedoilla ei saa ulosotosta mitään tietoo ainostaan omista tiedoista saa joka maksaa vajaat 9 ekee patisi jos sulle on tehty rikos olet saamassa rikoksentekijältä korvauksia ja jos siitä on oikeiuden päätös sattumalta käy niin ettei ulosotto mies saa perittyy mitään ennen rikoksen tekijän kuolemaa niin sillon sulla on oikeius saada todistus asian koettu vajaat vuosisitten laki on näin


      • tai toisen jos tarvis!!!

      • SINÄKIN
        vielä kerran kirjoitti:

        Pummi tarkoittaa seuraavia asioita:
        - pummi, arkikielessä henkilö, joka elää muiden kustannuksella
        - pummi tai pummaaja, toisilta ihmisiltä kerjäävä henkilö
        - sosiaalipummi tai sossupummi, sosiaaliturvaa aiheettomasti käyttävä henkilö

        Kun ikää tulee,olet itsekkin pummi jos meinaat eläkkeen ottaa vastaan kun tulet vanhaksi tai sairastut työkyvyttömäksi.Se voi kohdallesi sattua ennenkuin huomaatkaan.Että puhumatta paras.


      • Nimetön
        SINÄKIN kirjoitti:

        Kun ikää tulee,olet itsekkin pummi jos meinaat eläkkeen ottaa vastaan kun tulet vanhaksi tai sairastut työkyvyttömäksi.Se voi kohdallesi sattua ennenkuin huomaatkaan.Että puhumatta paras.

        Jos tekee pitkän työuran, niin eipä tule ihmisestä eläkeläisenäkään pummia. Työeläkkeistä on maksettu hinta jo työssäoloaikana. Jos taas tekee töitä vain silloin tällöin kun sattuu huvittamaan, niin silloin on eläkekin pummattava niiltä jotka tekevät töitä oikeasti.

        Joku voi oikeasti selvitä tästä elämästä ihan omin avuin, ajatelkaas.


      • en ole
        Nimetön kirjoitti:

        Jos tekee pitkän työuran, niin eipä tule ihmisestä eläkeläisenäkään pummia. Työeläkkeistä on maksettu hinta jo työssäoloaikana. Jos taas tekee töitä vain silloin tällöin kun sattuu huvittamaan, niin silloin on eläkekin pummattava niiltä jotka tekevät töitä oikeasti.

        Joku voi oikeasti selvitä tästä elämästä ihan omin avuin, ajatelkaas.

        veroja maksanut, enkä ikinä tule maksamaan. Yhteiskunta auttaa kyllä kun osaa käyttää systeemiä hyväkseen, ja suht hyvin pärjää. Kaiken hyvän olen saanut just SUN veroroposista. Juuh, juuri sun verot on ohjattu mun tilille. Kiitos vaan.!


      • pomppas
        määritelmä kirjoitti:

        joka elää muulla kuin omalla työllään tai sijoituksista saamallaan tuotolla on pummi, siispä _KAIKKI_ Kelan asiakkaat ovat pummeja. MOT.

        Mielestäni Kelan eläkettä saavien mimittely "pummeiksi" on rasismia tässä yhteydessä, koska nimitystä käytetään halventavassa merkityksessä. Näistä eläkeläisistä tehdään pummiksi nimittelemällä ikään kuin hulttioita, hylkiöitä ja henkilöitä, joita ei kiinnosta edes yrittää hoitaa raha-asioitaaan kunnolla.

        Toki on tuilla eläviä, joiden prioriteettilistalle mahtuu vain keppana, (ja muilta ihmisiltä kaiken pummaaminen) mutta ei sillä perusteella voi kaikkia Kelan asiakkaita syyllistää.

        "Pummi" on mielestäni yleistävä, osoitteleva ja loukkaava nimitys eläkkeellä olevasta henkilöstä. On ikä- ja/tai terveysrasismia määritellä heidät kaikki "pummeiksi", koska todennäköisesti he eivät ole tehneet tietoista valintaa ryhtyäkseen työkyvyttömiksi tai vanhoiksi.

        Mielestäni pummin määritelmään sopii paremminkin työkykyinen ja -ikäinen henkilö, jota ei huvita elättää itseään omalla työllään. Hän on valinnut "pummiuden". Näillä kahdella esimerkki-ihmisellä on vissi ero. "HulttioPummi" ei välitä hoitaa velvoitteitaan, vaikka rahaa sattuisikin olemaan, mutta "EläkeläisPummi" hoitaa asiansa, vaikka olisikin köyhä.

        En voi hyväksyä, että Kelan eläkettä saavaa henkilöä nimitellään pummiksi vain siksi, että hän saa sitä eläkettä. Pummi hän voi silti olla, jos omalla käytöksellään osoittaa sellainen olevansa.


      • urkki k.k
        pomppas kirjoitti:

        "Toinen asia on, että jättää ne Kelan asiakkaat suosiolla väliin"
        ---
        "Huolehtikoon kunta niistä pummeista"

        On sinulla aika jyrkät käsitykset pummiudesta. Aika moni, joka saa Kelan eläkettä, ei ole mikään pummi. Henkilö saattaa esimerkiksi olla työkyvyttömyyseläkkeellä vaikkapa huonon selkänsä vuoksi, mutta sinulle hän on "pummi". Aika kovat arvot sinulla.

        Olen myös kuullut, että monasti juuri pienituloiset ovat hyvin säntillisiä raha-asioissaan. Maksavat velvoitteensa ajallaan ja syövät tarvittaessa seuraavan kuukauden kaurapuuroa -kunhan luottotiedot säilyvät. Pitävät kunnia-asianaan, etteivät vain joutuisi luokitelluiksi vastuuttomiksi rahankäyttäjiksi.

        minäkin olen sitten pummi,koska saan Kelalta eläkettä. Pitäsköhän mun sanoo etten voi ottaa eläkettäni vastaan koska minut luokitellaan pummiksi,ihan vaan sen takii et satun saamaan eläkettä. Sairas sä oot päästäs,ku tommosii alat väittää et Kelan kaikki asiakkaat ois ruikuttamassa työttömyyskorvausta ja näin ollen ovat pummeja. Vittu miten tyhmä ihminen sä oot,tiedätkö mistä saa kansaneläkkeen? No Kelasta tietty ja kaikki yli 65 vuotiaat on sun mielest pummeja,jotka on siirtyny eläkkeelle ku ovat painaneet koko elämänsä töitä. Et haloo,onko valoo? pikku finninaama


      • pomppas
        urkki k.k kirjoitti:

        minäkin olen sitten pummi,koska saan Kelalta eläkettä. Pitäsköhän mun sanoo etten voi ottaa eläkettäni vastaan koska minut luokitellaan pummiksi,ihan vaan sen takii et satun saamaan eläkettä. Sairas sä oot päästäs,ku tommosii alat väittää et Kelan kaikki asiakkaat ois ruikuttamassa työttömyyskorvausta ja näin ollen ovat pummeja. Vittu miten tyhmä ihminen sä oot,tiedätkö mistä saa kansaneläkkeen? No Kelasta tietty ja kaikki yli 65 vuotiaat on sun mielest pummeja,jotka on siirtyny eläkkeelle ku ovat painaneet koko elämänsä töitä. Et haloo,onko valoo? pikku finninaama

        En väittänyt Kelan asiakkaita pummeiksi, vaan juuri päinvastoin! En myöskään ole "pikku finninaama", vaan aivan aikuinen.


      • urkki k.k
        pomppas kirjoitti:

        En väittänyt Kelan asiakkaita pummeiksi, vaan juuri päinvastoin! En myöskään ole "pikku finninaama", vaan aivan aikuinen.

        jostain syystä sun kommentoisin perään,et tsori siitä pomppas sä puhut ihan asiaa ja hyvä että pyysit tarkistaa,ei tuu väärinkäsityksiä.


      • Nimetön
        määritelmä kirjoitti:

        joka elää muulla kuin omalla työllään tai sijoituksista saamallaan tuotolla on pummi, siispä _KAIKKI_ Kelan asiakkaat ovat pummeja. MOT.

        Muistapas sitten kun lapsia hankit, ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ NOSTA KELAN MAKSAMAA LAPSILISÄÄ, silloinhan lukeudut meihin muihin pummeihin. On sulla ajatusmaailma perseellään, omaan jalkaasi vielä loppupeleissä kapsahtaa..


    • landlord

      Tämä on pakko olla paskapuhetta! Kukaan oikeasti sijoitusasunnon omistava ja vuokraustoimintaa harjoittava ei voi joutua tällaiseen tilanteeseen ilman omaa passiivisuuttaan.

      Fiksu vuokranantaja vaatii 2-3kk:n takuuvuokran. Fiksu vuokranantaja tarkastaa luottotiedot jos kokee epäluottamusta eli yleensä aina.

      Fiksu vuokranantaja tuntee lain asuntohuoneiston vuokraustesta. http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1995/19950481

      Eli selvällä Suomen kielellä älä valita ja vikise, laki on ollut puolellasi kokoajan, kuvittelet kaiken tapahtuvan itsestään. Aktiivisena olisi saanut "vuokraajan" ulos alta 2kk:n ja voinut pidättää takuuvuokran maksamatta jätetyistä vuokrista.

      Been there done that.

      • vittuilu

        Tämä oli ilmeisesti tämän ketjun pakollinen vittuillu. Palstalla ei yksikään viestiketju selviä ilman yhtä pakollista vittuiluviestiä.

        Tosin yleensä se vittuilu viesti ei sisällä mitään informatiivista tietoa eikä välttämättä muutenkaan liity edes asiaan. Tässä on totta ainakin se, että omaa passiivisuutta käsittelyaika on varmasti venähtänyt ja lisäksi vaatimani vuokratakuu oli puutteellinen. Kuitenkin olen nopealla aikataululla toiminut ulosottoviraston ohjeiden mukaisesti heti maksuhäiriön havaittuani ja jos näiden ohjeiden vastaisesti toimimalla jotenkin saa asian nopeammin hoitoon, niin siitä en ole keltanokkana voinut tietää.

        Käsittelyaika saattaa vaihdella myös paikkakunnittain. Itse asun hieman suuremmassa kylässä.

        Kirjettä en ole vielä saanut ja niin taitaa käydä, että taas kuluu kuukausia. Sitten kun soitan ulosottovirastoon niin virkailija kaivaa taas haasteen tiedot esiin ja asiaa lähdetään käsittelemään puhtaalta pöydältä. Lopuksi virkailija sanoo lähettäneensä nyt lapun johonkin ja sitten menee taas 2kk ilman mitään mistään. Soitan virastoon ja virkailija kaivaa tietoni koneelta ja kysyy samat kysymykset, lähettää lapun jonnekkin ja taas menee 2kk. Oravanpyörä jatkunee näin kunnes olen itse asiakkaana konkurssin tehtyäni.


      • Heli
        vittuilu kirjoitti:

        Tämä oli ilmeisesti tämän ketjun pakollinen vittuillu. Palstalla ei yksikään viestiketju selviä ilman yhtä pakollista vittuiluviestiä.

        Tosin yleensä se vittuilu viesti ei sisällä mitään informatiivista tietoa eikä välttämättä muutenkaan liity edes asiaan. Tässä on totta ainakin se, että omaa passiivisuutta käsittelyaika on varmasti venähtänyt ja lisäksi vaatimani vuokratakuu oli puutteellinen. Kuitenkin olen nopealla aikataululla toiminut ulosottoviraston ohjeiden mukaisesti heti maksuhäiriön havaittuani ja jos näiden ohjeiden vastaisesti toimimalla jotenkin saa asian nopeammin hoitoon, niin siitä en ole keltanokkana voinut tietää.

        Käsittelyaika saattaa vaihdella myös paikkakunnittain. Itse asun hieman suuremmassa kylässä.

        Kirjettä en ole vielä saanut ja niin taitaa käydä, että taas kuluu kuukausia. Sitten kun soitan ulosottovirastoon niin virkailija kaivaa taas haasteen tiedot esiin ja asiaa lähdetään käsittelemään puhtaalta pöydältä. Lopuksi virkailija sanoo lähettäneensä nyt lapun johonkin ja sitten menee taas 2kk ilman mitään mistään. Soitan virastoon ja virkailija kaivaa tietoni koneelta ja kysyy samat kysymykset, lähettää lapun jonnekkin ja taas menee 2kk. Oravanpyörä jatkunee näin kunnes olen itse asiakkaana konkurssin tehtyäni.

        Täällä tuppukylässä kunta ei saanut asunnostaan pummi vuokralaista ulos. Häädön kyllä sai, mutta asukki sai olla kämpillä puoli vuotta häädön jälkeen.. Sähkö katkaistiin vasta kun asukas oli luvatta asustellut 5kk.. Ei se ole vuokranantajalla niin helppoa.. Ja niitäkin on nähty; onnellisia pikkuperheitä joiden luottotiedot näyttävät olevan kunnossa jne jne. mutta kummasti jää vuokrat maksamatta..


      • Kovat otteet
        Heli kirjoitti:

        Täällä tuppukylässä kunta ei saanut asunnostaan pummi vuokralaista ulos. Häädön kyllä sai, mutta asukki sai olla kämpillä puoli vuotta häädön jälkeen.. Sähkö katkaistiin vasta kun asukas oli luvatta asustellut 5kk.. Ei se ole vuokranantajalla niin helppoa.. Ja niitäkin on nähty; onnellisia pikkuperheitä joiden luottotiedot näyttävät olevan kunnossa jne jne. mutta kummasti jää vuokrat maksamatta..

        vuokralaisen sain ulos asunnosta yksinkertaisesti menemällä avaimilla sisälle ja kannoin hyypiön romut kuutamolle. Jätkällä oli 4kk vuokrat pystyssä, sain 2800 ekua takkiin, mutta eipä nilkkikään käräjille haastanut" epäoikeuden mukaisesta kohtelusta". Pari vuokraa tyyppi maksoi nekin myöhässä sen jälkeen oli ilmaiseksi 4kk. Kehtasi paskakökkäre vedota vielä 6kk irtisanomissuojaan, mutta sai sellaisen hivutuksen, että vaihtoi paikkakuntaa. Ilmeisesti kusettaa muita nyt.


      • landlord
        vittuilu kirjoitti:

        Tämä oli ilmeisesti tämän ketjun pakollinen vittuillu. Palstalla ei yksikään viestiketju selviä ilman yhtä pakollista vittuiluviestiä.

        Tosin yleensä se vittuilu viesti ei sisällä mitään informatiivista tietoa eikä välttämättä muutenkaan liity edes asiaan. Tässä on totta ainakin se, että omaa passiivisuutta käsittelyaika on varmasti venähtänyt ja lisäksi vaatimani vuokratakuu oli puutteellinen. Kuitenkin olen nopealla aikataululla toiminut ulosottoviraston ohjeiden mukaisesti heti maksuhäiriön havaittuani ja jos näiden ohjeiden vastaisesti toimimalla jotenkin saa asian nopeammin hoitoon, niin siitä en ole keltanokkana voinut tietää.

        Käsittelyaika saattaa vaihdella myös paikkakunnittain. Itse asun hieman suuremmassa kylässä.

        Kirjettä en ole vielä saanut ja niin taitaa käydä, että taas kuluu kuukausia. Sitten kun soitan ulosottovirastoon niin virkailija kaivaa taas haasteen tiedot esiin ja asiaa lähdetään käsittelemään puhtaalta pöydältä. Lopuksi virkailija sanoo lähettäneensä nyt lapun johonkin ja sitten menee taas 2kk ilman mitään mistään. Soitan virastoon ja virkailija kaivaa tietoni koneelta ja kysyy samat kysymykset, lähettää lapun jonnekkin ja taas menee 2kk. Oravanpyörä jatkunee näin kunnes olen itse asiakkaana konkurssin tehtyäni.

        En vain tajua näitä nykyajan vuokraisäntäjiä ja -emäntiä, jotka tulleet markkinoille ja kuvittelevat kaiken menevän niin helpolla ja nätisti.

        Ostetaan tuollainen asunto ja otetaan siihen joku täydellinen vuokralainen ja se vain itse itsensä maksaa ja kaikki on niin kivaa..

        Welcome to the real world! Nyt ainakin olet oppinut kantapään kautta miten ei tule toimia ja miten tulee toimia.

        Oletteko koskaan harkinneet seuraavia asioita:
        1. Lyhennysaika, maksatteko vuokra - vastike = lyhennys korko vai laitatteko omaa rahaa. Mitä jos tulee remontti, asunto tyhjillään tai vuokralainen ei maksa. Oletteko varautunut maksamaan omistanne koko lyhennyksen korkoineen vai menettekö pyytämään pankista lyhennysvapaata?
        2. Ostettava asunto. Taloyhtiön kunto? Mitä remontteja on tulossa? Millä aikavälillä? Onko asunto tällöin asuttavassa kunnossa? Itse asunnon kunto? Asiat eivät mene kuin tv:ssä, että vuorokaudessa remontoidaan kämppä kokonaan uuteen uskoon ja edullisesti.
        3. Lait ja säädökset, jotka säätelevät niin vuokralaista kuin vuokranantajaa.

        Te olette mukana sijoittamisessa ja liike-elämässä, joissa esiintyy riskejä ja joskus riskit realisoituu ja tätä varten olisi ollut syytä olla jonkinlainen selviytymissuunnitelma.

        Olen pahoillani, että olet joutunut kalliiseen taisteluun, mutta sääliä on turha odottaa. Ehkä harkitsisin asunnosta luopumista ja rahojen laittamista kasvamaan korkoa. Riskitön tuotto jo yli 5% ja näillä asunnonhinnoilla hyvillä alueilla 6-7% vuokratuotto ja hidastunut arvonnousu ei välttämättä ole kaikille paras mahdollinen ratkaisu!


      • Map°
        landlord kirjoitti:

        En vain tajua näitä nykyajan vuokraisäntäjiä ja -emäntiä, jotka tulleet markkinoille ja kuvittelevat kaiken menevän niin helpolla ja nätisti.

        Ostetaan tuollainen asunto ja otetaan siihen joku täydellinen vuokralainen ja se vain itse itsensä maksaa ja kaikki on niin kivaa..

        Welcome to the real world! Nyt ainakin olet oppinut kantapään kautta miten ei tule toimia ja miten tulee toimia.

        Oletteko koskaan harkinneet seuraavia asioita:
        1. Lyhennysaika, maksatteko vuokra - vastike = lyhennys korko vai laitatteko omaa rahaa. Mitä jos tulee remontti, asunto tyhjillään tai vuokralainen ei maksa. Oletteko varautunut maksamaan omistanne koko lyhennyksen korkoineen vai menettekö pyytämään pankista lyhennysvapaata?
        2. Ostettava asunto. Taloyhtiön kunto? Mitä remontteja on tulossa? Millä aikavälillä? Onko asunto tällöin asuttavassa kunnossa? Itse asunnon kunto? Asiat eivät mene kuin tv:ssä, että vuorokaudessa remontoidaan kämppä kokonaan uuteen uskoon ja edullisesti.
        3. Lait ja säädökset, jotka säätelevät niin vuokralaista kuin vuokranantajaa.

        Te olette mukana sijoittamisessa ja liike-elämässä, joissa esiintyy riskejä ja joskus riskit realisoituu ja tätä varten olisi ollut syytä olla jonkinlainen selviytymissuunnitelma.

        Olen pahoillani, että olet joutunut kalliiseen taisteluun, mutta sääliä on turha odottaa. Ehkä harkitsisin asunnosta luopumista ja rahojen laittamista kasvamaan korkoa. Riskitön tuotto jo yli 5% ja näillä asunnonhinnoilla hyvillä alueilla 6-7% vuokratuotto ja hidastunut arvonnousu ei välttämättä ole kaikille paras mahdollinen ratkaisu!

        Täysin samoilla lijoilla, mutta tekee mieli lisätä yksi olellinen pointti: Kriteeri Nro 1 sijoitusasunnon valinnassa on sijain, sijainti ja vielä kerran sijainti. Sitten itse kiinteistön ja asunnon tulee olla raameissa.

        Vaikka kiinteistö ja asunto itse olisi erinomainen, mutta jos sen sijainti ei, niin ottaa tarpeetonta riskiä sijoitukselle. Myös kapeiden vuokramarkkinoiden kaupunki jo itsessään edustaa edellistä.

        Luonnollisestikin tätä tulee edeltää bisnesplaannin realistinen valmistus. Myös hankkeen ajoitus kiinteistösykliin nähden kuuluu tähän.

        Tähän kuulu myös tuo kohta 3 ja varautuminen vastoinkäymisiin. Tulee tietää tarkkaan jo etukäteen -> kaikki


      • Pummin tapaus
        Heli kirjoitti:

        Täällä tuppukylässä kunta ei saanut asunnostaan pummi vuokralaista ulos. Häädön kyllä sai, mutta asukki sai olla kämpillä puoli vuotta häädön jälkeen.. Sähkö katkaistiin vasta kun asukas oli luvatta asustellut 5kk.. Ei se ole vuokranantajalla niin helppoa.. Ja niitäkin on nähty; onnellisia pikkuperheitä joiden luottotiedot näyttävät olevan kunnossa jne jne. mutta kummasti jää vuokrat maksamatta..

        Asunto myytiin ja pummi vaan majaili siellä.Uudet asukkaat tuli muuttokuorman kanssa pihaan ja heittivät pummin tavarat mäkeen ja pummi perään.Ei siinä selitelty mitään että miksi,jos pummi on niin saamaton ettei saa kamojaan pois.


      • kokemusta on

        Ei pidä paikkaansa.Meidän talossa on yhtiöllä vuokraasunto.
        Edellisen vuokralaisen vuokrat olivat rästissä kolmelta kuulta ennenkuin häätöä voitiin edes hakea.
        Hän asui siinä vielä toiset kolme kuukautta ennenkuin viimein saatin ulos!
        Maksamattomia vuokria ei saada koskaan.Henkilöllä ei ole niinsanotusti mitään mistä ottaa.
        Näin on.


      • ja saatiin
        Pummin tapaus kirjoitti:

        Asunto myytiin ja pummi vaan majaili siellä.Uudet asukkaat tuli muuttokuorman kanssa pihaan ja heittivät pummin tavarat mäkeen ja pummi perään.Ei siinä selitelty mitään että miksi,jos pummi on niin saamaton ettei saa kamojaan pois.

        pummi ikiomaks eläimineen päivineen, olihan hippasen hankalaa saada sekin muuttamaan jonnekin muualle. Etsittiin sille asuntoa, mikään ei kelvannut. Asui kuitenkin suurimman osan ajasta äitinsä kanssa kaupungissa ja piti meidän kotia kesämökkinään. Naulakoita tämä pimatsu oli väsännyt kuuden tuuman nauloista ympäri huushollia, jopa kaakelilaattojen väleihin. Jokapuolella oli paskasia valjaita ja hevosenloimia roikkumassa ja seinät sen näkösetki. Itsetehtyjä hyllyjä ja puoliovia hevosten kalvamista vesivanereista, koirien tuhoamia ovia ja seiniä, rasvaa ympäri seiniä, uuni täys jotain mörjää ja oli lähtiessään jättänyt autokuormallisen kaatopaikkaroinaa. Eteisessä odotti paskaset tallisaappaat ja kasa likasia vaatteita. Muutostaan ei kertonut yhtään mitään, naapureilta kuultiin vasta parin viikon päästä. Ikinä en vuokraa hevostytöille.


      • asunnoton
        vittuilu kirjoitti:

        Tämä oli ilmeisesti tämän ketjun pakollinen vittuillu. Palstalla ei yksikään viestiketju selviä ilman yhtä pakollista vittuiluviestiä.

        Tosin yleensä se vittuilu viesti ei sisällä mitään informatiivista tietoa eikä välttämättä muutenkaan liity edes asiaan. Tässä on totta ainakin se, että omaa passiivisuutta käsittelyaika on varmasti venähtänyt ja lisäksi vaatimani vuokratakuu oli puutteellinen. Kuitenkin olen nopealla aikataululla toiminut ulosottoviraston ohjeiden mukaisesti heti maksuhäiriön havaittuani ja jos näiden ohjeiden vastaisesti toimimalla jotenkin saa asian nopeammin hoitoon, niin siitä en ole keltanokkana voinut tietää.

        Käsittelyaika saattaa vaihdella myös paikkakunnittain. Itse asun hieman suuremmassa kylässä.

        Kirjettä en ole vielä saanut ja niin taitaa käydä, että taas kuluu kuukausia. Sitten kun soitan ulosottovirastoon niin virkailija kaivaa taas haasteen tiedot esiin ja asiaa lähdetään käsittelemään puhtaalta pöydältä. Lopuksi virkailija sanoo lähettäneensä nyt lapun johonkin ja sitten menee taas 2kk ilman mitään mistään. Soitan virastoon ja virkailija kaivaa tietoni koneelta ja kysyy samat kysymykset, lähettää lapun jonnekkin ja taas menee 2kk. Oravanpyörä jatkunee näin kunnes olen itse asiakkaana konkurssin tehtyäni.

        Minulla myöhästyi vuokran maksu soskan takia,kun hakemuksen käsittelyssä meni yksi kuukausi.(ennen v.08 tt-lakimuutosta)
        Vuokraisäntä ei tätä asiaa ymmärtänyt,joten antoi viikon aikaa tyhjätä asunnon.Tämä oli helmikuun loppu,ja asuin kaupungissa,missä minulla ei ollut ystäviä.Vuokraisäntä uhkasi heittää tavarat pihalle,joten jouduin muuttamaan ensimmäisen vastaantulevan miehen luokse,jota en edes tuntenut kunnolla.Tästä seurasi 3kkn helvetti,kun en uskaltanut poistua asunnosta,pelkäsin tavaroitteni puolesta.Miksi et ole tyhjännyt kämppää heti kun sopimus päättyi?


      • yks entinen heppatyttö
        ja saatiin kirjoitti:

        pummi ikiomaks eläimineen päivineen, olihan hippasen hankalaa saada sekin muuttamaan jonnekin muualle. Etsittiin sille asuntoa, mikään ei kelvannut. Asui kuitenkin suurimman osan ajasta äitinsä kanssa kaupungissa ja piti meidän kotia kesämökkinään. Naulakoita tämä pimatsu oli väsännyt kuuden tuuman nauloista ympäri huushollia, jopa kaakelilaattojen väleihin. Jokapuolella oli paskasia valjaita ja hevosenloimia roikkumassa ja seinät sen näkösetki. Itsetehtyjä hyllyjä ja puoliovia hevosten kalvamista vesivanereista, koirien tuhoamia ovia ja seiniä, rasvaa ympäri seiniä, uuni täys jotain mörjää ja oli lähtiessään jättänyt autokuormallisen kaatopaikkaroinaa. Eteisessä odotti paskaset tallisaappaat ja kasa likasia vaatteita. Muutostaan ei kertonut yhtään mitään, naapureilta kuultiin vasta parin viikon päästä. Ikinä en vuokraa hevostytöille.

        Minä ainakin olen tutustunut sellaisiin hevoshulluihin, joiden tallikin on siistimpi kuin monen hevosettoman koti.
        Et kai yleistä yhden vuokralaisen perusteella, että kaikki heppatytöt ovat samanlaisia?
        Ei kai kaikki ihmiset ole raiskaajia tai murhaajia yhden sellaisen vuoksi? Että älä yleistä!


      • urkki k.k

        ihan samoilla linjoilla,en edes ymmärrä miks v.antaja ei oo pyytäny 2-3kk takuita. Luotot nyt voi olla kunnossa,mut epäilen sitäkin et ois tarkistettu,ois voinu näyttää punasta. Ihan omaa tyhmyyttään tääl rutisee,ois tehny asialle jotain jo ajat sitten. Tai sit tää on ihan huuhaa juttu,ei kukaan v.antaja nykypäivänä vuokraa miid,ellei saa takuita ja kato luottoja. Mut toi on kyl totta et sitä muuttoo pystyy viiraa sen puolisen vuotta,kunnes asiasta tulee oikeuden päätös.Mä en kyl puolta vuotta oottas ja inisis,tekisin kyllä asialle jotain. Vaikka sen et sitä saa mitä tilaakin,eli ....


      • itselläni on

        ollut vuokralla jo 11 vuotta asuntonani aikanaan pääkaupunkiseudulla ollut kerrostalokaksio joka sinne jäi minun sieltä jouduttuani muuttamaan töiden loputtua. Myymättä tämä asunto minulta silloin jäi lähinnä siksi kun en tuolloin mielestäni mitään kunnon hintaa siitä olisi saanut. Minä olen antanut vuokralaisen etsimisen aina välittäjän(Vuokraturva) tehtäväksi, paitsi pari kertaa olen vuokrasopimuksen väsännyt itse vuokralaisen kanssa, ja silloinkin se on ollut vain siksi kun on taphtunut muutoksia jo olemassa olevan vuokralaisen elinoloissa. Kyllä olen vuokran aina saanut, joskus kyllä on ollut muutaman vikonkin myöhässä ja muutaman kerran olen jollekkin vuokralaiselle soittanutkin asiasta.
        Se on että tuo asunto on kyllä sisältä mennyt aika rumaksi esim. lattiassa olevien muovimattojen ja keittiökaapston osalta jotka 11 vuotta sitten olivat vielä uudet.Viimeksi viime suvena vaihtui vuokralainen ja oli kyllä paljon siivous maalaus y.m. remonttia 2 viikoksi, että sai asunnon edes siedettävään kuntoon edellisen vuokralaisen jäljiltä.

        Mielestäni takuuvuokra ja maksuhäiriötaustan tarkistus on ehdoton välttämättömyys.

        Nyt juuri ostan ihan sijoituasunnokseni aika uuden tasokkaankin kaksion hyvältä paikalta ja annan vuokralaisen etsimisen senkin osalta välittäjälle. Rahoittanut tämän ostokseni olen suurimmaksi osaksi velkarahalla ja juuri siksi katson että minulla voi olla mahdollisuutta saada tästä sijoituksestani jopa relituloakin, sillä velan korothan saa vähentää vuokratulosta. Tätä vastoinhan asunnon vanhenemista ja sen realiarvon alenemista ei saa vähentää vuokratulosta. Eli vain omilla varoilla operoiden vuokraustoiminnan harrastaminen jää helposti kannattamattomaksi siltikin vaikka ei näitä takapakkeja kuten paskamaisia vuokralaistapauksia sattuisi. Ainakin silloin näin jos tästä vuokratulo-yhtiövastike jutusta vielä pääomaveron maksaa, eikä siis vuokraa pimeänä ota.


      • JosJosJos:
        Heli kirjoitti:

        Täällä tuppukylässä kunta ei saanut asunnostaan pummi vuokralaista ulos. Häädön kyllä sai, mutta asukki sai olla kämpillä puoli vuotta häädön jälkeen.. Sähkö katkaistiin vasta kun asukas oli luvatta asustellut 5kk.. Ei se ole vuokranantajalla niin helppoa.. Ja niitäkin on nähty; onnellisia pikkuperheitä joiden luottotiedot näyttävät olevan kunnossa jne jne. mutta kummasti jää vuokrat maksamatta..

        Vuokranantaja ei tajua periä vähintään 3kk:n takuuta ja heti ekan vuokran, ei muista pyytää tositetta vuokralaisen luottotiedoista ja on ihastunut vuokralaisen korrektiin käytökseen ja siistiin pukeutumiseen. Silloin tullee paljon takkiin. Monella voi olla yli kymmenen vuoden varattomuustuomio takanaan ja ne tekevät paljon yrityksiä siitä että saavat kämpän ja sopimuksen voimaan. Ja sen jälkeen ei tarvitse maksaakaan piiiitkääään aikaan.... Mun veli on narkkari ja harrasti juuri tällaista ennen kun sai Helsinhin Kaupungin asunnon. Josta ei lennäkään helposti pois kun kaupunkin on niiiin pitkämielinen spurguille ja Herran Heikoimmille yksilöille. Ja Kela maksaa loput :))))) Totta kaik....


    • noviisi334

      Niin. Tai sitten vaan meet ja heität sen vuokralaisen ulos sieltä kämpästä kun määräaikainen sopimus loppuu ja vaihdatat lukot. Eise oikeasti niin vaikeata ole.

      • pete43

        No siis joo... Toiki sit taas ihan riippuu, onko käytännössä hienoa kun vihanen ex-vuokralainen tulee päivittäin pimputtelemaan uuden vuokralaisen kelloa jonka olet jo exän tilalle hankkinut. Sen verran kertynyt kokemusta että noita mulkkuja on, tosin aika harva jaksaa tuollaista pelleilyä. Mutta jos määräaikainen vuokrasopimus loppuu niin ei sua mikään pakota sitä vuokralaista siihen kämppään enää päästämään. Tietty vähän vittumaista jos on vuoden soppari ja vuokralainen alkaa perseilemään puolenvuoden kohdalla tai aikaisemmin, niinkuin tässäkin on käsittääkseni käynyt? Toinen hyvä keino on tehdä ensin 6kuukauden soppari ottaa ennakkoon 3kk, jos homma toimii niin jatkaa 6 tai 12kk soppareilla. Vuokra-asunnot ovat kuitenkin kiven alla useimmissa paikoissa, melko moni suostuu tuollaiseen järjestelyyn, varsinkin jos vuokranantaja (eli sinä) vaikutat rehdiltä!


      • pete43 kirjoitti:

        No siis joo... Toiki sit taas ihan riippuu, onko käytännössä hienoa kun vihanen ex-vuokralainen tulee päivittäin pimputtelemaan uuden vuokralaisen kelloa jonka olet jo exän tilalle hankkinut. Sen verran kertynyt kokemusta että noita mulkkuja on, tosin aika harva jaksaa tuollaista pelleilyä. Mutta jos määräaikainen vuokrasopimus loppuu niin ei sua mikään pakota sitä vuokralaista siihen kämppään enää päästämään. Tietty vähän vittumaista jos on vuoden soppari ja vuokralainen alkaa perseilemään puolenvuoden kohdalla tai aikaisemmin, niinkuin tässäkin on käsittääkseni käynyt? Toinen hyvä keino on tehdä ensin 6kuukauden soppari ottaa ennakkoon 3kk, jos homma toimii niin jatkaa 6 tai 12kk soppareilla. Vuokra-asunnot ovat kuitenkin kiven alla useimmissa paikoissa, melko moni suostuu tuollaiseen järjestelyyn, varsinkin jos vuokranantaja (eli sinä) vaikutat rehdiltä!

        Eihän se ole uuden vuokralaisen vika, jos vuokranantaja on vaihdattanut lukot ja heittänyt entisen pihalle.

        Mun mielestä nykyinen vuokralainen voisi ilmoittaa asiasta poliisille jotka toivottavasti selvittävät asian, jos vanha vuokralainen tulee soittelemaan ovikelloa. Sehän on kotirauhanhäirintää. Eikö? Mitä uusi vuokralainen voi asialle tehdä, jos vanha asukas on laistanut vuokranmaksusta ja lentänyt sen takia pihalle.


      • hooo1
        Yakuzagirl kirjoitti:

        Eihän se ole uuden vuokralaisen vika, jos vuokranantaja on vaihdattanut lukot ja heittänyt entisen pihalle.

        Mun mielestä nykyinen vuokralainen voisi ilmoittaa asiasta poliisille jotka toivottavasti selvittävät asian, jos vanha vuokralainen tulee soittelemaan ovikelloa. Sehän on kotirauhanhäirintää. Eikö? Mitä uusi vuokralainen voi asialle tehdä, jos vanha asukas on laistanut vuokranmaksusta ja lentänyt sen takia pihalle.

        Maailmassa nääs kaikki ei toimi sen mukaan, mikä on oikein ja kohtuullista. JOs joku vetää sua turpaan kun katselet tyynesti auringonlaskua, ei silloinkaan ihmetellä oliko sussa vikaa.


      • hooo1 kirjoitti:

        Maailmassa nääs kaikki ei toimi sen mukaan, mikä on oikein ja kohtuullista. JOs joku vetää sua turpaan kun katselet tyynesti auringonlaskua, ei silloinkaan ihmetellä oliko sussa vikaa.

        Varmasti kerrot mulle miten ymmärsin asian väärin,kun tunnut tietävän? Tää ei ole mitään vittuilua tms.

        Ja tiedän varsin hyvin ettei kaikki toimi iin kuin olisi oikein tai kohtuullista. Kokemuksia on eräistä asioista.


    • lähtee kyllä

      kunhan pistää miehet asialle, eikä paskahousuviranomaisia

      • joskus heittänyt pihalle..

        ei siihen tarvita kuin muskelia ja yksi riski jätkä..


      • ONKO NOIN
        joskus heittänyt pihalle.. kirjoitti:

        ei siihen tarvita kuin muskelia ja yksi riski jätkä..

        kestääkö perse mennä heittään, jos muita vastassa kuin naisia ?
        mitäs jos on riskimpi mies tykin kanssa??ei pidä huudella ja retostella paskaa täällä kun ne olis sillo housussa!!toisella oikeesti hätä ja jotkut vitun nollat uhoo täällä.. mut sitähän nää linjat on, ku akka ei anna ni täällä pullistellaan:::


    • Juippi25

      Suosittelen järjestelmällistä terroria, esim. muutaman päivän välein teurasjätteitä ja epämääräisiä lappuja postiluukusta. Kuitenkin niin että on suhtkoht vaikeaa yhdistää asiaa sinuun.

      Selvää tappo tms. uhkausta ei kannata kirjoittaa koska se on pahempi rikos, mielummin jotain pääkallonkuvia tms. jotka voi selittää huumoriksi jos sattumalta jää kiinni.

      • Juippi25

        Nyt kun asiaa tarkemmin mietin niin miten helkkarissa se voi olla kyseisen henkilön koti jos hänellä ei ole sopimusta?

        Se, että hänen tavaransa ovat siellä ja hän asuu siellä ei tarkoita että kyseessä olisi lainmukainen koti.

        En minäkään voi kävellä johonkin tyhjään kämppään ja väittää sitä kodikseni, en vaikka tavarani veisin sinne...


    • Lucky Puke

      Eiköhän tässä ole nyt sama asia kyseessä kuin nämä asunnonvaltaajat tekevtä. Eli ottavat asunnon hallintaan ilman omistajan lupaa. Silloin pitäisi ilmoitus poliisille riittää, että poistavat luvattomasti SINUN asunnossa oleleilevan henkilön. Eli kaveri poliisin avulla pihalle ja uudet lukot oviin. Lappu kouraan, että voit noutaa tavarasi maksamattomia vuokria vastaan tai sitten saman tien tyhjennät asunnon kun poliisit rahtaa pummia ulos. Eihän nyt kukaan voi noin vaan jäädä ilman sopimusta asumaan toisen ihmisen omistamaan asuntoon.

    • asuntojen

      virtuaali/kupla hinnan laskun, joka on noin 30-50% eli palataan normaali hintoihin!

      • se täällä

        vikisee?! Mene tuonne asuntojen hinnat palstalle jauhamaan, siellä teitä roikkuu kourallinen muitakin...


    • vain demareita

      niin kyllä näitä pummeja hyysätään

      • John Wayne II

        Kysymys on kapitalismin vajaatoiminnasta. Jos kapitalismi toimisi, niin yhteiskunnassamme ei olisi köyhyyttä eikä huono-osaisuutta.

        Mitä taas pummeihin, siis mitään tekemättömiin, tulee, niin niitä toki löytyy yhtä lailla yhteiskunnan huipulta kuin alimmalta portaaltakin. Ainakin, jos oletetaan, että pummius jakautuu normaalisti.


      • kuka äänesti mitä

        Juuri eduskunta äänesti ettei sakkorangaistuksia muunneta vankeustuomioiksi.
        Käytännössä tarkoittaa että varattomaksi todetut pikkunilkit voivat pölliä tavaraa kaupasta vailla huolen häivää ja varmaan jättävät vuokratkin maksamatta.
        Katsoppa ketkä puolueet äänestivät lain puolesta, enemmistöhallituksella on valtaa.


      • John Wayne II
        kuka äänesti mitä kirjoitti:

        Juuri eduskunta äänesti ettei sakkorangaistuksia muunneta vankeustuomioiksi.
        Käytännössä tarkoittaa että varattomaksi todetut pikkunilkit voivat pölliä tavaraa kaupasta vailla huolen häivää ja varmaan jättävät vuokratkin maksamatta.
        Katsoppa ketkä puolueet äänestivät lain puolesta, enemmistöhallituksella on valtaa.

        Tokipa yhteiskunnan epäkohdat saattavat aiheutua myös siitä, että ehdokkaiden vaalituki on ollut liian pientä. Edustus on painottunut näköjään maksukyvyttömiin vuokralaisiin.


    • ssssss

      Luulisi heepon sillä saavan ulos, tosin vasta ajan kanssa.

      • hyssyttely sikseen

        Olen edellisen kanssa samaa mieltä, mutta itse tekisin vain sen, että selvittäisin milloin kyseinen henkilö on poissa ja sillä aikaa hommaisin lukkofirman kaverin vaihtamaan lukot. Tämän jälkeen luovuttaisin kaverin tavarat maksamattomia vuokria vastaan hänelle sitä mukaa, kun hän niitä makselee. Eiköhän seuraavalla kerralla mieti kaksi kertaa ennenkuin yrittää uudelleen...


      • Kaikkea sitä näkee

        Tiedätkö, että lukon vaihtaminen on laiton teko?
        Toisen asuntoon (lain mukaan asunto ko. tapauksessa on vuokralaisen) lukon vaihtaminen on kielletty.


      • Sanos ny
        Kaikkea sitä näkee kirjoitti:

        Tiedätkö, että lukon vaihtaminen on laiton teko?
        Toisen asuntoon (lain mukaan asunto ko. tapauksessa on vuokralaisen) lukon vaihtaminen on kielletty.

        Luitko alkuperäisen viestin? Vuokrasopimus on päättynyt.

        Asunto ei kuulu vuokralaiselle (omistusoikeus) ja sen hallintaoikeus päättyy vuokrasopimuksen myötä.

        Kerro siis, mistä johdat tuon "toisen asunnon", mistä puhut.


      • ole jos
        Kaikkea sitä näkee kirjoitti:

        Tiedätkö, että lukon vaihtaminen on laiton teko?
        Toisen asuntoon (lain mukaan asunto ko. tapauksessa on vuokralaisen) lukon vaihtaminen on kielletty.

        kyseisellä henkilöllä ole voimassa olevaa vuokrasopimusta. silloin hän on luvatta toisen asunnossa, jota voisi verrata murtautumiseen. lukot vaan vaihtoon sillä verukkeella että ei voi olla varma kuka ja kenelle avaimet olisi lähteneet kiertoon. tavarat voi asunnon omistaja vaikka myydä saamatta jääneiden vuokrien takia.


    • Kuka hallinnoi mitä

      Siis asunnossa oleskeleva ei voi osoittaa mitään asiakirjaa, jonka perusteella hänellä on siihen hallintaoikeus? Tämä kuulostaa kyllä rikoslain mukaiselta hallinnan loukkaukselta. Siihen pitäisi saada poliisilta apua. Kysy heiltä nyt ainakin aluksi.

      Ja unohda palstalla vellovat laittomat painostusvinkit.

      • häätäjä

        Ensin häätö (kuittaus vastaanototsta riittää). Sitten kamat poliisin avustuksella pihalle ja lukkojen vaihto. Et voi olla noin avuton?


    • asunnon omistaja.

      oikka
      Hyvä että on rehellisiä ihmisiä.
      Täytyyhän tuohon tulla tolkku.
      Eikö sossu ottanut tai kela asiakseen ,koska kyllähän jokainen kansalainen saa jotain tukiaisia,siitä vaan ulosottamaan.kyllä minä varmaan olisin jo kantanut kyseisen henkilön ulos.Tsemppiä jatkoon.Tuo muuten julki paikkakunta ja kyseisetviranomaiset kyllä ne vähän ainakin säikähtää...

    • poliisin poliisi

      Menet joko itse tai jonkun rotevan kaverin kanssa asuntoosi ja heität kaverin ulos.( Älä tapa, äläkä käytä väkivaltaa)
      Tai odota kun näet hänen menevän ulos ja vie tavarat pihalle.
      Oikeus on puolellasi

    • kummallista touhua..

      Voiko tuollainen olla mahdollista...hän asuu asunnossasi laittomasti, joten voit vaatia viranomaisilta, että heittäisivät sen ulos...ulosotto on aina hankala prosessi yksityisille ihmisille, mutta sulla on lain mukaan oikeus tyhjentää asuntos...mitä jos vaikka halusit itse asua siellä...käypä vielä kerran kyttiksellä ja vaadi että ihminen määrätään muuttamaan pois.. Onnea sulle!

      • kokenut...

        Itse olisin kantanut hänet ulos kuten monet muutkin näemmä.. Kannoin kerran erään hyypiön sängyn ulos.

        Mutta, jos haluat pelata ns. lain sallimin säännöin, niin minusta (olen itse tähän vedonnut) on olemassa laki, jonka nojalla voit purkaa sopimuksen välittömästi kun oma taloudellinen tilanteesi muuttuu ja tarvitset asuntoa asumiseen/myymiseen. Tämä siis näin jos haluat tätä yrittää..

        Mielestäni parempi idea kuin pahoinpitelysyyte olisi kuitenkin..
        Tiputa "vuokralaisesi" postiluukusta lappu, jossa kerrot lain kirjaimia käyttäen hyvin vaikeaselkoisesti asian, että taloudellisen tilanteesi nojalla blaablaa haltuunotat asunnon ja olet saanut luvat (ei ole petos mutta älä allekirjoita nimmarilla)tähän...
        Jos tyyppi on noin alhaalla ettei vuokriaan maksa, voin luvata että hän ei tätä asiaa poliisilta kysele..
        Ja SITTEN... vaihdata lukot. Näin hän mahdollisesti luulee asian olevan luvallista.. Ja jos poliisit tulee niin voit olla varma, että ei ne siellä sinulle valita.. Voit itse valita pidätkö kamat ulkona vai sisällä.

        Tai sitten muuta taloudellisen tilanteesi nojalla itsekin asuntoon ja riitele hänen kanssaan ja hae lähestymiskielto :DD vitsi oli ..


    • ajattelevainen tyyppi

      Jos irtisanot asunnon veden tulon ja lopetat sähkön tulon taloon, ei vuokralainenkaan kauaa viihdy?

      • hyypiön

        sähköt voi katkaista?

        voimapihdeilläkö? Tai sit jos polttaa talon, ni eiköhän se hyypiö lähde ja lujaa.


      • .......

        muijankas muutettiin yksityiselle vuokralle ok taloon ja vuokran antaja oli tosi fixun olonen ja joka asiasta päästiin sopimukseen, autoin sitä esmes rempassa ennenku ite muutin kämppään. meni joku pari kk ni ni ukkoo alko näkyyn kiikarit ottalla vahtaamas millon mistäki ja aamuyöllä näky kävelevän pihalla useemman kerran ja jopa kavereittensa kas meiän poissaolles kämpällä saunomas ja useesti ehdotteli muijalle kaikkee :O toi myös noin 10v poikaansa ajeleen mopolla meidän pihatielle 7 aikaan aamuisin jnejne muija alko pelkään sitä otti toisen kämpän itelleen, sillon ku tehtiin vuokrasopimusta ni oltiin muijankas molemmat työttömiä ja taloudellisista syistä tehtiin molemmille erilliset vuokrasopimukset ja mulle tuli vuokrasta 16e kuus. tein aika vittumaiset vuokran antajalle ja asuin yksin 100neliön ok taloo kaupungin keskustas pari vuotta 16e kuus :) laitoin oviin omat lukot aitasin kuistin ja palan pihaa ja pidin mutsin saksanpaimen koiraa vapaana pihalla aina ku en ollu kotona. mulla luki vuokrasopimukses että vapaa käyttöoikeus puuliiteriin/sisältöön ni myin koko liiterin polttopuiks koko kaks vuotta kävin kusella äijän marjapuskiin ja ne kellastu ja kuoli kaikki. ukko joutu ite käymään ajamas meidän nurmikot sillon ku se sopi meille, mikä oli aina lauantai ehtoisin ku otettiin pihalla jätkien kas kaljaa. ukko luuli olevansa fixu ja lopetti jätehuollon mut se ei häirinny ku naapureita ja sai ite huomautuksen. vettä ei pystyny lopettaan ku se tuli omasta kaivosta ja pumput sun muut oli saksanpaimenkoiran takana, sähköönki oli oma sopimus ni mitää ei voinu. ukko oli ite asentanu vessan nurkkaan jonku nuijasodan aikasen patterin missä oli vastus joka lämpeni hehkuvaks saakka ja sen ja seinän välis oli vaan kuparilevy eristeenä ni ku muutin sieltä ni jätin patterin täysille ja omat lukot oviin päiväks ku sanoin sille et haen viä loppuja kamoja mut jostain ihmeen syystä ei palanu koko paska. se oli ite asentanu sinne astianpesukoneen ja tiskipöydän ja astianpesukone alko vuotaan suoraan lattian alle jossain puolen vuoden kohilla mut annoin mennä vaan ku ei ollu penniäkää kii. koko ajan maksettiin vuokrat ajallaan, ajettiin nurmikot hoidettiin pihat lumityöt ymym kaikki mut äijä vaan ei älynny ettei se saa kulkee siä niinku huvittaa sillonku sillä on jotian vuokralaisia kämpäs. ku lähin sieltä ni aika hyvin homa haisi ja kissit kävi seinän välis kusella ku jostain syystä tykkäsivät ni eiköhän siäki ollu kaikkee homepaskaa tuloillaan, ullakolle sato suoraan sisään ku piti savupiipun suojaa auki sateella ja mähän pidin, siä oli varaava helvetin iso takka ni sen halkasin polttamalla kertopuun pätkiä mitkä palaa aivan helvetin kuumana eikä niitä voi polttaa juuri missään, tuhkan sekaan laitoin lähtiessäni parit puolityhjät deodoranttipullot ja saunan pesään myös ja seinälautojen taa laitoin kulmista edellisten kalareissujen saaliit ja salkkarien malliin myös haukivessanpöntön säiliöön jnejne kaikki mahollinen mitä mieleen tuli mitään rikkomatta. oli viimenen yksityinen vuokranantaja mille ikinä meen enää vuokralle. sääli sinänsä, talo oli kiva ja kivalla paikkaa ja koiraki tykkäs siä asustella ja ukko olis saanu vuokrat ajallaan kaikki kyl mut sai kovan kovaa vastaan ku ei osannu olla.


      • hohhoijaa!!!
        ....... kirjoitti:

        muijankas muutettiin yksityiselle vuokralle ok taloon ja vuokran antaja oli tosi fixun olonen ja joka asiasta päästiin sopimukseen, autoin sitä esmes rempassa ennenku ite muutin kämppään. meni joku pari kk ni ni ukkoo alko näkyyn kiikarit ottalla vahtaamas millon mistäki ja aamuyöllä näky kävelevän pihalla useemman kerran ja jopa kavereittensa kas meiän poissaolles kämpällä saunomas ja useesti ehdotteli muijalle kaikkee :O toi myös noin 10v poikaansa ajeleen mopolla meidän pihatielle 7 aikaan aamuisin jnejne muija alko pelkään sitä otti toisen kämpän itelleen, sillon ku tehtiin vuokrasopimusta ni oltiin muijankas molemmat työttömiä ja taloudellisista syistä tehtiin molemmille erilliset vuokrasopimukset ja mulle tuli vuokrasta 16e kuus. tein aika vittumaiset vuokran antajalle ja asuin yksin 100neliön ok taloo kaupungin keskustas pari vuotta 16e kuus :) laitoin oviin omat lukot aitasin kuistin ja palan pihaa ja pidin mutsin saksanpaimen koiraa vapaana pihalla aina ku en ollu kotona. mulla luki vuokrasopimukses että vapaa käyttöoikeus puuliiteriin/sisältöön ni myin koko liiterin polttopuiks koko kaks vuotta kävin kusella äijän marjapuskiin ja ne kellastu ja kuoli kaikki. ukko joutu ite käymään ajamas meidän nurmikot sillon ku se sopi meille, mikä oli aina lauantai ehtoisin ku otettiin pihalla jätkien kas kaljaa. ukko luuli olevansa fixu ja lopetti jätehuollon mut se ei häirinny ku naapureita ja sai ite huomautuksen. vettä ei pystyny lopettaan ku se tuli omasta kaivosta ja pumput sun muut oli saksanpaimenkoiran takana, sähköönki oli oma sopimus ni mitää ei voinu. ukko oli ite asentanu vessan nurkkaan jonku nuijasodan aikasen patterin missä oli vastus joka lämpeni hehkuvaks saakka ja sen ja seinän välis oli vaan kuparilevy eristeenä ni ku muutin sieltä ni jätin patterin täysille ja omat lukot oviin päiväks ku sanoin sille et haen viä loppuja kamoja mut jostain ihmeen syystä ei palanu koko paska. se oli ite asentanu sinne astianpesukoneen ja tiskipöydän ja astianpesukone alko vuotaan suoraan lattian alle jossain puolen vuoden kohilla mut annoin mennä vaan ku ei ollu penniäkää kii. koko ajan maksettiin vuokrat ajallaan, ajettiin nurmikot hoidettiin pihat lumityöt ymym kaikki mut äijä vaan ei älynny ettei se saa kulkee siä niinku huvittaa sillonku sillä on jotian vuokralaisia kämpäs. ku lähin sieltä ni aika hyvin homa haisi ja kissit kävi seinän välis kusella ku jostain syystä tykkäsivät ni eiköhän siäki ollu kaikkee homepaskaa tuloillaan, ullakolle sato suoraan sisään ku piti savupiipun suojaa auki sateella ja mähän pidin, siä oli varaava helvetin iso takka ni sen halkasin polttamalla kertopuun pätkiä mitkä palaa aivan helvetin kuumana eikä niitä voi polttaa juuri missään, tuhkan sekaan laitoin lähtiessäni parit puolityhjät deodoranttipullot ja saunan pesään myös ja seinälautojen taa laitoin kulmista edellisten kalareissujen saaliit ja salkkarien malliin myös haukivessanpöntön säiliöön jnejne kaikki mahollinen mitä mieleen tuli mitään rikkomatta. oli viimenen yksityinen vuokranantaja mille ikinä meen enää vuokralle. sääli sinänsä, talo oli kiva ja kivalla paikkaa ja koiraki tykkäs siä asustella ja ukko olis saanu vuokrat ajallaan kaikki kyl mut sai kovan kovaa vastaan ku ei osannu olla.

        Luuletko, että joku oikeasti lukee tuollaisen aivopierun, jossa ei ole käytetty edes kappalejakoa tai isoja alkukirjaimia?


      • -----
        ....... kirjoitti:

        muijankas muutettiin yksityiselle vuokralle ok taloon ja vuokran antaja oli tosi fixun olonen ja joka asiasta päästiin sopimukseen, autoin sitä esmes rempassa ennenku ite muutin kämppään. meni joku pari kk ni ni ukkoo alko näkyyn kiikarit ottalla vahtaamas millon mistäki ja aamuyöllä näky kävelevän pihalla useemman kerran ja jopa kavereittensa kas meiän poissaolles kämpällä saunomas ja useesti ehdotteli muijalle kaikkee :O toi myös noin 10v poikaansa ajeleen mopolla meidän pihatielle 7 aikaan aamuisin jnejne muija alko pelkään sitä otti toisen kämpän itelleen, sillon ku tehtiin vuokrasopimusta ni oltiin muijankas molemmat työttömiä ja taloudellisista syistä tehtiin molemmille erilliset vuokrasopimukset ja mulle tuli vuokrasta 16e kuus. tein aika vittumaiset vuokran antajalle ja asuin yksin 100neliön ok taloo kaupungin keskustas pari vuotta 16e kuus :) laitoin oviin omat lukot aitasin kuistin ja palan pihaa ja pidin mutsin saksanpaimen koiraa vapaana pihalla aina ku en ollu kotona. mulla luki vuokrasopimukses että vapaa käyttöoikeus puuliiteriin/sisältöön ni myin koko liiterin polttopuiks koko kaks vuotta kävin kusella äijän marjapuskiin ja ne kellastu ja kuoli kaikki. ukko joutu ite käymään ajamas meidän nurmikot sillon ku se sopi meille, mikä oli aina lauantai ehtoisin ku otettiin pihalla jätkien kas kaljaa. ukko luuli olevansa fixu ja lopetti jätehuollon mut se ei häirinny ku naapureita ja sai ite huomautuksen. vettä ei pystyny lopettaan ku se tuli omasta kaivosta ja pumput sun muut oli saksanpaimenkoiran takana, sähköönki oli oma sopimus ni mitää ei voinu. ukko oli ite asentanu vessan nurkkaan jonku nuijasodan aikasen patterin missä oli vastus joka lämpeni hehkuvaks saakka ja sen ja seinän välis oli vaan kuparilevy eristeenä ni ku muutin sieltä ni jätin patterin täysille ja omat lukot oviin päiväks ku sanoin sille et haen viä loppuja kamoja mut jostain ihmeen syystä ei palanu koko paska. se oli ite asentanu sinne astianpesukoneen ja tiskipöydän ja astianpesukone alko vuotaan suoraan lattian alle jossain puolen vuoden kohilla mut annoin mennä vaan ku ei ollu penniäkää kii. koko ajan maksettiin vuokrat ajallaan, ajettiin nurmikot hoidettiin pihat lumityöt ymym kaikki mut äijä vaan ei älynny ettei se saa kulkee siä niinku huvittaa sillonku sillä on jotian vuokralaisia kämpäs. ku lähin sieltä ni aika hyvin homa haisi ja kissit kävi seinän välis kusella ku jostain syystä tykkäsivät ni eiköhän siäki ollu kaikkee homepaskaa tuloillaan, ullakolle sato suoraan sisään ku piti savupiipun suojaa auki sateella ja mähän pidin, siä oli varaava helvetin iso takka ni sen halkasin polttamalla kertopuun pätkiä mitkä palaa aivan helvetin kuumana eikä niitä voi polttaa juuri missään, tuhkan sekaan laitoin lähtiessäni parit puolityhjät deodoranttipullot ja saunan pesään myös ja seinälautojen taa laitoin kulmista edellisten kalareissujen saaliit ja salkkarien malliin myös haukivessanpöntön säiliöön jnejne kaikki mahollinen mitä mieleen tuli mitään rikkomatta. oli viimenen yksityinen vuokranantaja mille ikinä meen enää vuokralle. sääli sinänsä, talo oli kiva ja kivalla paikkaa ja koiraki tykkäs siä asustella ja ukko olis saanu vuokrat ajallaan kaikki kyl mut sai kovan kovaa vastaan ku ei osannu olla.

        Maksakaa suosiolla vuokranne. Älkää nyt hyvät ihmiset tahalleen pilatko asuntoja! Suomessa on erittäin paljon huonokuntoisia asuntoja, hometta n. 50% asunnoista.


      • Hä?
        hyypiön kirjoitti:

        sähköt voi katkaista?

        voimapihdeilläkö? Tai sit jos polttaa talon, ni eiköhän se hyypiö lähde ja lujaa.

        Hyypiö itse tuskin sähköään ja vettään maksaa, ja jos hän yrittää niitä laskuttaa sossusta, niin sossuhan ei korvaa yhtikäs mitään kun toteaa että voimassaolevaa vuokrasopimusta EI OLE.

        Luulisi hivenen sähköyhtiötäkin kiinnostavan saako rahojaan... Vesihän tietenkin menee asunnon omistajan piikkiin aivan kuten asunnossa ei asuisi kukaan?


    • öldsgölagÖ

      Sinulla olisi ollut oikeus vaihaa lukko asuntosi oveen. Vuokralaiselle ei avainta tarvitse antaa, koska hän ei ole vuokralainen.

    • Tyhmä maksaa..

      Kiva että näitä sinisilmäisiä vuokraisäntiä
      riittää..

      Musta on ainakin kiva asua ilmaiseksi.
      gigantillakin on slougan että vain tyhmä maksaa liikaa..

      Kämpän mä yleensä laitan remonttiin..
      Ompahan jotain tekemistä omistajallakin kuin
      peukalon pyöritys.

      Mulle ei omistajat paljon rupea koska voi käydä
      niinkin että isäntä huomaa esim.autonsa kadonneen ja joutuu etsimään osina esim virosta..hih..

      • wolve

        Siinä tapauksessa sinä olet rikollinen.


      • Heh..._-

        Mut joku kerta siinä käykin niin että vuokraisäntä on kyllästyny ja sä joudut ettimää ittees osina virosta.

        Täälä päin kävi niin kun vuokralainen oli saman tyylinen ''Auto voi olla kadonnu'' tyyppi.


      • koulutusta
        Heh..._- kirjoitti:

        Mut joku kerta siinä käykin niin että vuokraisäntä on kyllästyny ja sä joudut ettimää ittees osina virosta.

        Täälä päin kävi niin kun vuokralainen oli saman tyylinen ''Auto voi olla kadonnu'' tyyppi.

        Jeps..
        Pari käppänää on tullut vastaan jotka ei ole tajunneet terveellisen elämän pelisääntöjä.

        Mä ja mun nahkaliivikaverit kun esittelevät
        nyrkkirautakalustoa niin kummasti vaan käppänän
        alahuuli rupeaa väpättämään..

        No eipähän pureskele lankkupihviä kun
        ilman hampaita se on hieman hankalaa.


      • kgasdgsdkas
        koulutusta kirjoitti:

        Jeps..
        Pari käppänää on tullut vastaan jotka ei ole tajunneet terveellisen elämän pelisääntöjä.

        Mä ja mun nahkaliivikaverit kun esittelevät
        nyrkkirautakalustoa niin kummasti vaan käppänän
        alahuuli rupeaa väpättämään..

        No eipähän pureskele lankkupihviä kun
        ilman hampaita se on hieman hankalaa.

        täällä suomi24-keskustelupalstoilla on sitten kovia jätkiä. Ihan pelottaa lukea. Koveniko pieni pippelisi kun unelmoit nahkatakkimiehistä ja nyrkkiraudoista ?


    • HELVETIN ENKELIT

      Palkkaa Helvetin Enkelit asialle niin se paskiainen lähtee viidessä minuutissa sun kämpästä ja maksaa viisinkertaisen vuokran suorastaan ilomielin.

      • Perintäfirmallaan

        siis jollain prätkäjengillä on ihan laillinen Perintäfirma joka löytyy helsingin seudun keltaisilta sivuilta puhelinluettelosta. Nimestä voi kuulemma päätellä ketkä ja mikätyyppiset olis takana. He antavat kuulemma ymmärtää että kannattaa maksaa. Eräs tuttavani kertoi enkä tiedä onko tämä totta. Tuli vaan mieleen kun joku otti aiheeksi...


    • hyypiö ..

      on poissa, niin olisit vaihdattanut lukot ja kantanu sit seuraavana päivänä kamat pihalle.

    • mie täältä

      Taitaa vuokralaisellasi olla sukua sikariportaissa nimittäin ihan tavalliselta mattimeikäläiseltä tuommoinen ei kyllä onnistuisi (enpä oo kyllä kokeillutkaan kun aina ovat kaikenlaisia selvityksiä milloin mistäkin asiasta vonkaamassa siis Kela ja työkkäri)...Muttei korppi korpin silmää noki...!Eli mitä pamput edellä sitä sukulaiset perässä...!

      • tutkija hutkii

        tutkin asian ja sain sen verran selville että tollaista tapausta ei lakimiespiireissä ym virastoissa tunneta joten toi on kusetusta.Tosin en ymmärrä alullepanijan motiiveja.Ehkä hän onkin kusettanut jotain vuokralaista ja hyökkää tällä tavalla systeemiä kohtaan jos vuokralainen on saanut oikeutta.Näitä sairaita kaupunkilegendojen laatijoita riittää. Muutenkin jutussa oli sisällöllistä ristiriitaisuutta kuten kolmen kuukauden enhnakkovuokran perintäajatus:mitä ihmettä se olisi tässä ko tapauksessa auttanut.


    • Analyysiä

      Ihmismielen tuntija osaa tehdä riskianalyysiä lyhyessäkin ajassa. Mistä ihmisen tunnistaa pummiksi, valehtelijaksi, vastuuntunnottomaksi jne..
      Opiskelija-> saa helposti kiinni kun keskustelee valmistumispäivästä, opiskelun etenemisvauhdista. gradun/päättötyön aiheesta....
      Yksinhuoltaja äiti-> vie jutustelua pikavippeihin, postimyynnistä ostamisen kierteeseen, tarkastele habitusta
      Tavallinen duunari-> Taas juttele ummet ja lammet ihmisen alasta. Ole tietävinäsi ko alasta paljon.

      Kaiken tämän aikana seuraa ja arvioi mitä ihminen vastaa. Häkeltyykö, alkaako ääni väristä, kuivuuko suu. Kysymykset voi asettaa niin ettei kohde koskaan tule tietäneeksi että häntä mitatataan kaikessa. Ja jos tulee tunne että tässä ei kaikki täsmää, siirry heti seuraavaan. Persoonallisuus häiriöiset tietenkin haaste erikseen mutta niitä oppii tunnistamaan vasta kun on saanut niiltä tarpeeksi nenilleen.
      Tsemppiä vaan vuokralaisen etsintää. Jos ei oma ihmistuntemus riitä niin aina voi palkata paikalle vierestä viheltelijän joka tekee arvion puolestasi

    • ....,,,,..,,..

      Uskomatonta, että Suomessa voi elää ilmaiseksi! Kiitos kun kirjoitit tästä koska minä ainakin olen taivaallisen tietämätön, että noin leväperäinen on Suomen oikeuslaitos tämän kaltaisessa asiassa. Ja ihan yhtä leväperäisiä ovat kansalaiset. Itse olen aina maksanut vuokraa ja tulenkin maksamaan ja ainakin omasta puolestani pidän huolen siitä, ettei vuokranantajallani tule olemaan ikinä konkurssia edessään minun takiani. Hävetkää, laistajat!

    • pppppppppppp

      säästät oikeuskuluissa ja muissa.

    • Nimetön

      hirveä tarina!tälleinkö se suomessa toimii..huh huh..

    • jäädä??

      Mutta eihän vuokralaisella ole oikeutta jäädä asuntoon, jos vuokrasopimus on päättynyt. Eikös siinä ole tietty aika, jonka kuluessa hänen on kerättävä kimpsunsa ja kampsunsa ja lähdettävä asunnosta? Vai olenko nyt ihan väärin ymmärtänyt asian? Eihän sinulla pitäisi olla mitään velvollisuutta antaa hänen olla asunnossa, kun ei hänellä ole voimassaolevaa vuokrasopimusta.

    • .............

      Miten voi päättää jäädä ?? Voinko mennä entiseen vuokra-asuntooni ja sanoa että koska olin täällä ennen, tulen nytkin mutta ei ole rahaa..

      Wtf ?? Ei voi olla missään tapaukses laillista.. Soita poliisit tai kanna ulos kamat.

      Kanna ne ulos ja sitten jos poliisit tulee niin päivittele siinä sitten kuinka et tiennyt ohho joku taisi antaa vääriä neuvoja ..

      Aika nössöä jos alistut tohon !! Tee hänen elämänsä kaikin keinoin vaikeaksi ja soita vaikka puolen tunnin välein kelaan, sossuille ja poliisille.. Voit vuorotella numeroita xD esim jugurtteja kaadat vaan postiluukusta ohhhoh taaloyhtiön lapsia .. ala myös päivystämään siellä ja jakele uhkauksia suullisesti.. asettaudu itse sinne kutsu vaikka kaverit perjantai illan viettoon sinne kämppään xD saa kaatua matoille ei hätää ...

      • tmo

        näin,paitsi ei siinä poliisii tarvii.Kyllähän tollasen hulttion saa pois vaikka kantamalla ja sit antaa mitä se on tilannu. Naks naks naks,kunnes sitä mynttii alkaa löytyy.


    • ottaisin

      yhteyttä henkilöihin, jotka kyllä saavat tämän "vuokralaisen" lähtemään, ja äkkiä.

    • ..............................

      sullakaan ihan kaikki valot vintilla ole päällä, kun tällästä oot mennyt sönkkäämään:
      "Ylintä johtoa myöden otin yhteyttä kumpaankin virastoon josko edes laittaisi tämän kaverin rahavirran poikki, mutta eihän se nyt käy päinsä". Mitähän ne on miettineet puhelusi jälkeen langan toisessa päässä? Ei hyvää päivää, luuletko, että vuokraisäntänä voit päättää vuokralaisesi sosiaalietuuksista? On siinä ammattipummi haistanut hyvän höynäytettävän susta jo kilometrien päähän. Ihan normaalikäytäntö on, että vuokralaisten luottotiedot tarkistetaan. Ja muutenkin voi jutella niitä näitä mahdollisen vuokralaisen kanssa ennen vuokrasopimuksen tekoa. Ei tainut käydä mielessä, kun oli kiire vuokrata. Sulla meni nyt oppirahojen maksuksi tämä reissu.

    • 0007

      Fiksu vuokranantaja vaatii 2-3kk:n takuuvuokran. Fiksu vuokranantaja tarkastaa luottotiedot jos kokee epäluottamusta eli yleensä aina.

    • KELA PERSEESTÄ

      molemmissa tapauksissa vuokralaiset hakenneet

    • oppirahansa maksanut

      Ota kaksi todistajaa mukaan ja kun vuokralainen ei ole kotona tyhjentäkää kämppä. On tehty näin,tulee pienet sakot mutta homma on ohi sillä.

      • edelliseen

        Ja lukkoseppä mukaan. Vaihtakaa oveen lukko, jolloin entinen vuokralainen ei enää pääse sinne. Näin ne tekevät yhteiskunnan asuntoihinkin, kun vuokrat jäävät maksamatta. Asukas ulos ja uudet lukot. Eivät kysele mihin menet. Sitä paitsi sinun asukkaasi käveleekin sen jälkeen paikalliseen kunnan asunnon välitykseen, saa sileltä luukun ja jatkaa heidän haittoinaan. Että eikun toimeksi, ja pian nyt...


    • jarppaa

      Kokeile vaihtaa lukko oveen, ilmoitat etukäteen kirjallisena postiluukusta kirjeellä jos hän ei maksa vuokraa lukko vaihtuu. Toinen konsti on että myy asunto "tutullesi" ja siinä samassa häädätte vuokralaisen koska ostaja tarvitsee sen omaan käyttöön. Kun asukas on poistunut , muutatte takaisin sun nimiin. Varainsirtoverot siinä joutuu maksamaan.

      • ohi on

        Ei tarvita häätöä jos ei ole vuokrasopimustakaan.


    • Mie...

      Ei ne enkeleitä ole nekään. Muutimme pari kuukautta sitten pois edellisestä vuokrakämpästä, kun entinen vuokranantaja soitti minulle ja sanoi että hänelle on tullut vesilasku, joka teidän kuuluisi maksaa, lasku oli reippaasti yli sadan euron. Vuokrasopimuksessa lukee selvällä suomen kielellä, että vesi on tasan tarkkaan 8,50€/kk, per nenä, ei mitään että tasauslasku mittareiden mukaan, tms. Vedestä ei kyseisessä sopimuksessa mainittu sen enempää. Vuokrat maksoimme aina ajallaan, joka kuukausi sen vesimaksun, joka kuuluikin, joten myöskään ei voi siitä olla kyse että perii maksamattomia vesimaksuja takaisin. Entinen vuokranantaja on jo eläkeläinen mies, joten luulisi hänen ymmärtävän miten homma toimii, mutta kun ei muuta keksinyt, toimitti laskun minun isälle, joka on minun näkökannastani melko lapsellista touhua aikuiselta ihmiseltä, kun isälläni ei ole tähän asiaan osaa eikä arpaa. Lasku on meillä tallessa, samoin vuokrasopimukset, jos jotain tappelua tulee. Olemme kuitenkin asian tarkistaneet tutultamme, joka on tuomari ammatiltaan ja myös eräältä tuomariksi opiskelevalta, ja suomen lain mukaan meidän ei sitä laskua tarvitse maksaa, koska vuokrasopimuksessa ei ole asiasta mainintaa. Käräjille lähdetään mielellään tästä asiasta tappelemaan, jos ei ole vielä ymmärrykseen uponnut, laki on kuitenkin meidän puolella. Siihen kahtoen kannattaa miettiä, mitä vuokralaisilta rupeaa vaatimaan, ja muistelee hieman itsekin mitä siihen sopimukseen tuli kirjoitettua, minkälaiseen paperiin nimensä alle pisti.

      • vesilasku

        henkeä kohden 8,50 € / kk ! Vanhassa rahassa 50 mk. Oliskohan syytä tarkastaa tuon vuokranantajan korotusta tuolle vesilaskulle, niin ei tarvitse sitten itse maksaa teidän vesilaskuja, sillä tuskin tuo yhdelle ihmiselle riittää tuo 8,50€ kk. Mieti vähän. Ei se omiaan teiltä laskuttanut vaan tasauslaskun. Ja te käytitte sitä vettä reilusti ajattelematta mitä se oikeasti maksaa. Tässä tapauksessa vuokranantaja oli tyhmä. Hänen olisi pitänyt vuokrasopimukseen laittaa, että vedenkäytön maksavat vuokralaiset itse.

        MINÄKIN MAKSAN OMASTA VEDESTÄ OMAKOTITALOSSA JOSSA ASUN VUOKRALLA N. REILUT 50€ KOLMEN KUUKAUDEN VÄLEIN. Ei minulle riitä se 3x 8.50€ = 25.50€.


      • Mie...
        vesilasku kirjoitti:

        henkeä kohden 8,50 € / kk ! Vanhassa rahassa 50 mk. Oliskohan syytä tarkastaa tuon vuokranantajan korotusta tuolle vesilaskulle, niin ei tarvitse sitten itse maksaa teidän vesilaskuja, sillä tuskin tuo yhdelle ihmiselle riittää tuo 8,50€ kk. Mieti vähän. Ei se omiaan teiltä laskuttanut vaan tasauslaskun. Ja te käytitte sitä vettä reilusti ajattelematta mitä se oikeasti maksaa. Tässä tapauksessa vuokranantaja oli tyhmä. Hänen olisi pitänyt vuokrasopimukseen laittaa, että vedenkäytön maksavat vuokralaiset itse.

        MINÄKIN MAKSAN OMASTA VEDESTÄ OMAKOTITALOSSA JOSSA ASUN VUOKRALLA N. REILUT 50€ KOLMEN KUUKAUDEN VÄLEIN. Ei minulle riitä se 3x 8.50€ = 25.50€.

        Niinhän mie sanoinkin, vuokranantaja oli tyhmä, mutta meidän ei sitä laskua tarvitse maksaa, me on maksettu se, mikä sopimuksessa sanotaankin. Tarkoitin viestilläni, ettei pelkästään ne vuokralaiset ole huijareita, vuokranantajat osaa tuon huijauksen ihan yhtä hyvin.


    • vanha konna

      Itselläni kävi melkein samallalailla, kun vuokrasin samanlaisille yhteiskunnan eläteille asunnon!
      Joski kaupungin sosiaali toimi maksoi vuokran....
      Yölliset rähinät ja keskellä yötä muiden häiriköinti karkottivat talosta myös muut vuokralaiset!

      Sosiaali ja kelan viranomaiset eivät välittäneet mitään.Sanoin sitten asunnon irti.....Herrasväki jäi majailemaan kiltisti asuntoon.... Olivatpahan saaneet koko talon käyttöönsä. Soitin kaupungin sosiaalitoimeen ja minulle kerrottiin että voin hankkia heille käräjäoikeudesta häädön! Pyysin ystävällisesti kaupungin viranomaisia antamaan heille kaupungin asunnon koska tiesin että niitä oli vapaana!
      Olin useaan otteeseen ollut heihin jo yhteydessä, joten he tiesivät tarkalleen tilanteen ja minulle aiheutuneet kulut!

      Ei ollut kuulemma asuntoja vapaana!!!!!Kele
      Seuraavana aamuna soitin ja kerroin että katkaisen talosta sähköt, vedet ja lämmöt....
      Kun oli kesä ei voinut syyttää edes heitteille jätöstä! Kerroin että tulen myös asianajajani välityksellä hakemaan kaupungilta korvausta kaikista minulle aiheutuneista kuluista ja ansion menetyksistä, koska minullahan oli sopimus asunnosta kaupungin sosiaali toimen kanssa. Sosiaali virkailija alkoi itkemään ja kertoi tässä vaiheessa ettei hän ole tähän syyllinen! Kysyin kuka on?

      Hän vastasi että sosiaalijohtaja on käskenyt menetellä näin! Pyysin hänen numeroaan ja soitin hänelle ja kerroin uudestaan vaateeni asiallisesti! Puhelu loppui ja sain kahden tunnin kuluttua soiton että kaupunki järjestää heille asunnon ja kaupungin miehet tulevat tekemään muuton iltapäivällä!
      Noh joka tapauksessa kuluja tästä tuli 3500 eur!
      En sitten lähtenyt käräjöimään, mutta kävin keskustelemassa etiikasta ja vähän muustakin sosiaalijohtajan kanssa hänen toimistossaan asiallisesti, joskin hieman hiillostaen!

      Mutta ota yhteyttä voin konsultoida!

      • Usko kaikki mitä kuulet

        Hei! Kertomuksessasi on mielenkiintoinen yksityiskohta. Myös tutulleni oli annettu sosiaalitoimesta vuokralaista koskevia paikkaansa pitämättömiä tietoja.

        Mistä kunnasta tapauksessasi on kysymys? Onkohan vuokranantajien höynäytys otettu oikein tavaksi..

        En tiedä nauhoittavatko sossussa puheluita. Vuokranantajien kuitenkin kannattaisi. Julkinen valta kun maksaa varallisuusvahingotkin töppäilyistään.


    • mukaan

      Lain mukaan 2 perättäistä määräaikaista sopimusta tarkoittaa toistaiseksi tehtyä sopimusta.
      Itse olin vuokranantajana 80-90 luvulla ja aina on riski ottaa vuokralaisia. Vuokraaminen on liiketoimintaa muiden joukossa.

      Aika oudosti olet asiat päästänyt lipsumaan. Jos vuokra viikon myöhässä niin aina pitää tarkistaa miksi. En tiedä, mutta käsittääkseni sossun asiakkaalle voi saada maksusitoumuksen sossusta.

      Luottotietojen tarkistus ei takaa mitään. On sellaisia joilla tiedot on kunnossa ja jättävät aina kaikenlaista maksamatta.

      Itse olen ollut 15 vuotta varattomien kirjoissa, mutta laskuja en jätä maksamatta, paitsi ehkä ylinopeussakkoja. Syy ko. asiaan on yritysluottojen takaus ja velkaa niin paljon ettei kukaan palkkatyöllä maksa paitsi ehkä joidenkin isojen firmojen johtajat.

      Vuokrasopimuksiakin olen tehnyt ja luotolla ostanut ja kaikki on maksettu.

    • joo...

      Ei saisi nauraa mutta jotenkin tämän jutun sai vaan kuulostamaan niin koomiselta. Hyvä tietää jos itse suunnittelee asunnon vuokraamista siksi aikaa kun ei ole sille käyttöä. Nimittäin muutenkin asunto kuulemma kannattaa jo pimeästi laittaa vuokralle kun verokarhukin haluaa nyhtää sen n. 28 % kämpän vuokratuotoista itselleen. Toisin sanoen Suomessa minkäänmoinen oma-aloitteisuus ja näppäryys ei oikein kannata, lopulta hyvä idea vaan maksaa keksijälleen enemmän vaivaa ja rahaa kuin olisi voinut olettaakaan. Miten lie nuo muut sitten onnekkaasti onnistuneet vuokralaisensa hoitamaan.

    • hänellä oikeus mennä asuntoon!

      Vuokraa kämppä vaikka kaverille vaikka vain kuukaudeksi, ja nimellisesti, tai sukulaiselle..sitten sulla on on voimassa oleva sopimus, ja tällä vuokralaisella on oikeus mennä asuntoon ja soittaa poliisi hakemaan häirikkö pois, ellei "laiton asukas" lähde..eikös se ole niin yksinkertaista. Muutenhan jokaisen suomailaisen vuokrakämppään voi mennä kuka tahansa siipeilemään.

    • orange power

      Oot just niitä riistäjäkapitalisteja, jotka ensin työväenluokkaa riistämällä olet keinotellut pääomaa ja sijoittanut sen asuntoon. Nyt sitten itket täällä, kun sulla on sitä pääomaa.

      Sunkin rahat on otettu duunareitten ja köyhien selkänahasta. Kaikki omaisuus pitäis jakaa, että siitä olis iloa kaikille ja koko kansalle.

      Asunnossasi asuva henkilö on ihan oikein ottanut haltuun riistolla ostamasi asunnon. Iloitse siitä mitä sinulla on ja jaa se muiden kanssa.

      • Pikkuvauva on oppinut

        ajattelemaan edellä mainittujen herrojen kirjoista omat viisautensa.
        Mitähän sinäkin tekisit, jos kommunistit olisivat voittaneet vapaussodan tai II maailmansodan?
        Saat olla kiitollinen meille kapitalisteille siitä, että sinäkin saat vapaasti ajatella omilla aivoillasi pelkäämättä kiinni joutumisesta jossakin idän leireissä tai olisit peräti jossakin joukkohaudassa.
        Ole hiljaa raukka, jos et osaa ajatella omilla aivoillasi.
        Hyvä sinun on pitää meteliä kommunismista, kun ensin kapitalistiluokka vapautti maan kommunisteista ja sinäkin voit olla elossa sen johdosta.
        Joten pikkuinen pidähän pienempää suuta, kun kapitalistit pitävät maata pystyssä!
        Ilman kapitalisteja sinä olisit olematon ja näkymätön toisinajattelija jossakin kommunistivaltiossa ja ihannoisit kapitalistimaita.


      • ööliä läikkyy

        30 vuotta olen tehny paskaduunia selkänahallani ja tienannu rahat yksiöön jonka laitan vuokralle, sit tulee joku tällänen toimeton johtajankakara huuteleen tänne,kyllä aatetta riittää että oksettaa.


      • Voo Krah

        Yhteiskunnan tehtävä on kerätä riistokapitalisteilta verorahaa tasaisesti ja jakaa sitä asuntoina tai vuokratukina tarvitseville.

        EI niin, että yksityishenkilö joutuu yksinään kantamaan hunsvonttien rasitteet.

        Tykkäisitkö itse jos joku tulisi repimään vaatteet päältäsi siksi että hänellä on kylmä - eikä turvautuisi vaikka sossuun?

        Suojelet hienosti sitä rikkainta kastia kurmottamalla juuri työväenluokkaa. Työllä ansaittu asunto muuntuu ei ainoastaan arvottomaksi vaan työtuloa syöväksi. Rikkaimmat taas eivät halpamajoja ostele tai vuokraile.

        Vai tällaista se oranssi voima on. Hollanti taisi kyllä pudota jatkosta..


      • En itse koe olevani "riistäjäkapitalisti", vaikka omaan asumiseeni tarpeettoman asunnon omistankin. Säästämismielessä ostin... Se on vuokrattu niin edulliseen hintaan, että luulisi olevan vuokralaisen tyytyväinen, vaikka kylppäriremontti joulun aikaan asumista haittasikin.

        Onkos se sitten riistoa, ja keneltä pois, kun maksan pankkilainaa seuraavat 20 vuotta 397€ kk (tämän hetken koroilla siis), ja saan vuokratuloa 377,44€ kk. Lisäksi maksan tietysti yhtiövastikkeen 184€ kk. Missähän tämänkin riistäjäkapitalistin asunnonomistajan voitto piilee?

        Vaikka sitähän minun alunperin piti kommentoida, että kyllä tämän lyhyen vuokranantajan urani aikana olen ymmärtänyt kaksi tosiasiaa Suomen vuokralaista. Ensinnäkin: vuokralainen asuu vaan. Ja omistaja maksaa. Vastikkeen korotukset, lainaosuudet, remontit...

        Ja toinen tosiasia: jos vuokralainen ei maksa, niin se on omistajan ongelma. (Ei senpuoleen, että oma vuokralaiseni ei olisi maksanut, mutta onhan tullut kuulluksi ja nähdyksi sekä koetuksi tätä "omistamisen iloa".)

        Sitten vielä sananen "orange power"in käsitykseen siitä, että minäkin ilmeisesti ylimääräisen asunnon omistajana olen duunareitten ja köyhien selkänahan riistäjä. Miten tämän väitteesi perustelet?

        Joka ainoan sijoittamani lantin olen eläissäni itse tienannut duunarina. No okei, olen saanut kansakoulun kahdella alimmalla luokalla lämpimän keiton syödäkseni, vaikkakin leivät ja maito piti tuoda kotoa. Sitten olen myös saanut äitiyspäivärahaa kahdesta lapsestani, äitiyslomaa toisesta 3 kk ja toisesta 6kk, sekä upeat äitiyspakkaukset vauvanvaatteita ja semmoista.

        Yhteiskunta on myös kouluttanut minua, tosin keskikoulu ja lukio-opinnot eivät todellakaan olleet ilmaisia edes lounasaikaan. Minkäänlaista opintorahaa en myöskään ole ikinä saanut. Lainaa kylläkin joutunut ottamaan, jonka kaiken olen korkoineen takaisin maksanut.

        Ja jos edelleen 30 vuoden työrupeaman jälkeen jaksan painaa duunia, ja olen jopa hankkinut kerrostaloasunnon vanhuuteni varalle, jotta yhteiskunnan ei siinäkään vaiheessa (kun en enää omakotimökin talonmiehen töitä jaksa) tarvitsisi panostaa minuun, niin sekö tekee minusta riistäjäkapitalistin?

        Kaikenlaista sitä on. Olisikohan tämän Suomi-nimisen hyvinvoinnin edelläkävijämaan edun mukaista, että minäkin lakkaisin yrittämästä yhtään mitään. Ja jos -ja siinä vaiheessa kun- meitä löytyy yhtä monta valittajiin kyllästynyttä, niin kiva olisi nähdä miten jatkossa menee. Noin niinkuin hyvinvointiwise.

        Terveisin sodanjälkeinen ei-laiska


      • 666

        Lisätäkseni katkeruuttasi, komennan sinut makuulle....Miksikö?
        Köyhät kyykkyyn
        Rutiköyhät makuulle.
        Mikä saa sinut kuvittelemaan, että olisit erikoisasemassa, hiljaa ja aloita työnteko, sinua fiksummat ihmiset ovat onnistuneet luomaan työpaikkoja, joissa sinulla on mahdollisuus tienata euroja.
        Surullisinta on, että kaltaisillasi tyhjänhuutajilla ei ole yleensä potentiaalia suoriutua ensimmäisestäkään työtehtävästä ja näin ollen yritän(onnistumatta) tuntea myötätuntoa kohtaasi.
        Voisitko perustella miten helvetissä köyhien selkänahasta voi mitään ottaa, tyhjistä taskuista on huono repiä tuohta vai mitä?
        Iloa kaikille ja koko kansalle?
        Älä viitsi, tämä kansa varmasti pikkuhiljaa alkaa tuntea iloa, kun ottaa huomioon väkiluvun suhteutuksen mieliala lääkkeiden myyntiin, mutta että kaikille?
        Jos kerran puhutaan kaikista niin olet varmastikkin valmis jakamaan myös sen riistäjäkapitalistin kanssa, vai onko tämä niitä jakoja taas jälleen kerran, missä ns"kärsinytosapuoli" saakin jaossa vähän enemmän ja mitä se silloin muuttaisi?
        Ja hän joka on mielestäsi tehnyt oikein tässä tapauksessa, pitäisi raahata(ja ihmettelen kovasti miksei näin ole jo tapahtunut) korvasta ulos kadulle, kokeilemaan onneaan ehkä jonkun muun kanssa....
        Iloitsen todellakin siitä mitä minulla on.
        Olen jopa jakanut nytten viisaita sanoja sinulle ja se on ainoa mitä koskaan tulen jakamaan kanssasi.


    • jehuuuvaa

      alkoi naurattamaan kun tyyppi sanoi että omistamastaan kämpästä joutuu maksaa vuokran XD
      bravo.. pitää lukea kokonaan joskus :D

    • ei voi muuta sanoa

      Voi vitun munaton paska. Vätys olet, kun et saa mokomaa räkäpaskahampuusia kämpästäsi. Itse ajaisin illalla vuokrakämpälleni (en tietenkään omalla autollani). Menisin omilla avaimilani kämppään ja pistäisin paskan lihoiksi. Laittaisin hampparinpalat jätepussiin ja veisin autollani syrjäiseen paikkaan jossa poltattaisin ja hautaisin paskan jätökset...

      • niin fiksulta tyypiltä, ett...

        ...varmaan koskaan tule omistamaan vuokrakämppää. Joten tältä osin varmasti vaan kehittelet ajatusleikkiä lopun elämäsi! Niin tää viesti on tuolle tyypille, joka kirjoitti viestin "munatonta touhua". Vittu mitä idiootteja täältä löytyy!


    • ei se nyt noin mene

      siis jos se ei ole maksanu vuokria niin sillonhan se joutuu välittömästi pihalle, eikö? soita poliisi.

      miten niin kotirauhan häirintä? eikös se ole sinun asunto ja sillä ei ole oikeutta asua siellä..?

      • savolainen mies

        uskokaa jo nyt että koko juttu on kaupunkilegendaa ja kusetusta


    • pummien hyysäämistä

      Olen itsekin kuullut vastaavanlaisesta tapauksesta. Kyllä Suomi on epärehellisten luvattu maa! Kaverin piti muuttaa yhteen vuokrakämppään, mutta joutu lopulta etsimään toisen asunnon, kun edellistä asukasta ei saatu tarpeeksi "nopeasti" ulos. Äijällä oli ties kuinka monen kuukauden vuokrat rästissä ja sopimus umpeutunut, häätää ei saa ilman oikeuden määräystä. Lopulta se juttu jäi siihen, että sen häädön käsittelyä odoteltiin ja kaverin oli lopulta saatava jostain kämppä, joten se siitä asunnosta sitten.

    • ideaali

      onko tämä totta, että olet noin hemmetin typerä.

    • japajapa...

      Taitaa viestin alkuperäinen kirjoittaja jotenkin olla tyhmä...Ei saa omaa vuokrakämppääsä tyhjäks hommattua...Ajaudut jonkin vitun juipin takia konkurssiin maksat sen vuokrat ei helevetti...

    • on sun asentees

      todella tökeröä leimata kaikki velalliset tai/ja rahattomat vain koska sua on narutettu!

      Kyllä se vaan niin menee että ne joilla on ne juhlii ja ne joilla ei oo on hiljaa.

      En tietenkään voi tietää mikä sun vuokralaisellasi on ongelmana että hän ei toimi sovitun mukaisesti, olkoon syy kuitenkin mikä tahansa et voi syyttää tapahtuneesta kuin itseäsi ja tietysti sitä vuokralaista jolta ajattelit kiskoa rahat vuokran muodossa!

    • kokenut toimija

      Olisit katsonut ajan milloin vuokralainen ei ole kotona ja olisit kantanu sen tavarat pihalle.Samalla kertaa olisit myös vaihattanu lukot.Tästä tempusta olisit selvinny halvemmalla.

    • 44555

      itkee ja itkee, ota asioista selvää. oikeudelta saat heti häätöperusteet ja häädön ja tulevat vaikka heittään ulos.. ja yksi asia, miten sinä vuokrattua kämppää vuokraat??? eikös sekin ole rikos??

      • "mukana ollut"

        Mikäli asukkaan vuokrasopimus on päättynyt, niin miten se on voi olla vuokrattu? Omistajan oikeudella ei kukaan saa majoittaa itseään asuntoon, mikäli vuokrasopimus ei ole voimasssa. Vuokrasopimus katsotaan päättyneeksi siihen päivään, kun sopimuksessa on mainittu, ja asunnon on oltava tyhjä samaisen päivän aikana, kello 24.00 mennessä tyhjänä.

        Menikö sulla nyt jotain ohi? Siis ko. tapauksessa ei sopimusta oltu jatkettu, joten asukkaas oleili ilman voimassa olevaa vuokrasopimusta, on lain vastainen teko, ja omistajalla on oikeus tehdä uuden asukkaan kanssa vuokrasopimus, koska ko. asunnon pitää olla tyhjä.

        Olen joutunut olemaan samalaisissa tapauksissa muutaman kerran, kun asukas vetkuttelee pois lähdön kanssa, ja omistajien pyynnöstä ollut todistajana.


    • ulla-kristiina

      Muistaakseni ainoa keino lain mukaan on se että laittaa vuokralaiselle paperin, josta ottaa itselleen kopion, jossa lukee Omistaja ottaa asunnon omaan käyttöön. Muista tässä sanamuodossa. Ottaa omaan käyttöön. Silloin on lähdettävä ja heti. Toivotaan, että asia ratkeaa pian.

    • ei ole

      mitään tekemistä vittumaisen käyttäytymisen kanssa..Oikeasti kyllä ne joilla luottotiedot on,jättävät enemmän laskuja maksamatta ja yrittävät kusettaa,kuin ne joilla ei ole.Luottotiedottomilla ei siihen ole yksinkertaisesti varaa...Muutenkin aika paksua tämä luottotiedoista vinkuminen.Ymmärrättekö te oikeasti miten paljon nykyään on "normaaleja" luottotiedottomia?On törkeää estää asunnon saanti sen takia.
      Ikävä kyllä,minullakaan ei ole luottotietoja,ongelmainen puoliso "vei" ne..Yhtään laskua tai vuokraa en ole jättänyt maksamatta enkä jätä.Ikävää vain kun yrittää etsiä vähän tasokkaampaa ja asumisystävällisempää asuntoa,en saa sitä mistään,koska yhyy,minulla ei ole luottotietoja.Ja ketään ei edes kiinnosta miten ne meni..

      En ymmärrä miksi ihan selvästi dokun näköisille ja joillekkin nuorille "bile"jätkille vuokrataan kämppiä ja sitten valitetaan ongelmista.Kannattaisi luottotietojen sijaan katsastaa hakijan olemus.

      • Riikka.

        Niimpä niin! Täytyy varmaan vuokranantajan nokan eteen heittää tiivistelmä saamista laskuista ja tiliotteet joista selviää maksupäivät. Itse olen saanut kehuja maksujen täsmällisestä suorittamisesta.

        T. v 2009 Luottotiedot takaisin saava


    • Pohjoisesta tuulee

      Laita se lappu että otat asunnon omaan käyttöön ja kanna sen pummin tavarat sieltä ulos, lukkon sarjoitat samalla. Näin toimien homma hoituu kun sillä pummilla ei ole VOIMASSA OLEVAA VUOKRASOPIMUSTA ja aina voit sanoo että et tiennyt sen enää siellä asuvan vaan että siltä oli tavarat sinne jäänyt. Ei muuten tuu edes sakkoja..

    • harri kallio

      Hei,jos teillä on määräaikainen soppari,niin eikun kaverin kamat pihalle,,niin teemme mekin kun aika on täysi,,eihän ne juopot miminkään oikeuskäsittelyyn lähde,,musta on ainaskin kiva nähdä tippuuko kaveri jaloilleen vai päälleen kun viskataan 6 kerroksesta parvekkeenkautta pihalle,terveisin Harri.

      • tippuu...

        nimittäin ilosta, kun sen jälkeen lähtee kylille ostamaan uusia kalusteita ja elektroniikkaa.... ...nimittäin sun laskuun ja saat vielä sakot viranomaisilta kiitokseksi omatoimisuudesta. Omankädenoikeus ei täällä päin ole nykyään mitenkään kannattavaa ratkaista asioita.


      • ulosheittomies
        tippuu... kirjoitti:

        nimittäin ilosta, kun sen jälkeen lähtee kylille ostamaan uusia kalusteita ja elektroniikkaa.... ...nimittäin sun laskuun ja saat vielä sakot viranomaisilta kiitokseksi omatoimisuudesta. Omankädenoikeus ei täällä päin ole nykyään mitenkään kannattavaa ratkaista asioita.

        ¨mutta kyllä siitä ilosta tonnin maksaa,,


    • hmm..

      Ei kai suomen laki noin mene? Voi kai sen häädön saada sille jos on vuokrat maksamatta, ja eihän se tyyppi siäl voi virallisesti asua jos ei oo vuokrasopimustakaa.. sehän on sillo sun kämppä kokonaa.. soita poliisit ja sano et joku pummi asustelee sun asunnossa, eikä oo ees vuokral ollu pitkää aikaa.. kyl sellasii ihmisii on ketä on saanu häädön jo parist maksamattomast vuokrast.. sul pitäis olla joku ehto vuokrasopimuksessa kun sellasen laadit!! vähä niinku et vaik kahden maksamattoman vuokran jälkeen asukas on velvollinen poistumaan asunnosta kuukauden sisällä.

      Koska ei se 3kk:n takuuvuokra oo kovin järkevä! jos on 600 vuokra ni kerta maksu siitä et vuokraa asunnon on 2400.. Et ennemmi laatii ehtoja ja tarkastaa taustoja ku alkaa vaatii tommosii summii.. rajottaa monta kunnon ihmistäkin jo hakijoista!

      Laadi vuokrasopimus seuraavan kerran asianajajan kanssa, ettei tollasia pääse tulemaa!

    • koditon, työssäkäyvä, luott...

      Niin. Mistä sais kämpän?

    • on...

      ikävä todellakin, enkä voi ymmärtää miten tuollaisia vastuuttomia ihmisiä löytyykin, MUTTA hyvä sdsdds, ethän yleistä. Olen itsekin menettänyt menneisyydessä luottotietoni(kakara olin), olen sosiaalitoimen ja kelan asiakas. Olen työttömyyseläkkeellä masennuksesta. Olen kohdannut vuokranantajien rasistisia mielipiteitä minusta vaikkeivät edes tunne minua, vaan olettavat tietävänsä minun olevan jokin lusmu. Tuntuu todella pahalta kun ei saa osakseen ymmärrystä. Ymmärrän kuitenkin ihmisten pelot, mutta niiden ei saisi sumentaa mieltä. Olen maksanut kuuliaisesti jokaisen kuun vuokran, koska olen hyvä sydäminen kansalainen, sairastunut vain.

      • Vuokraemäntä

        Hei,

        omistan useita vuokra-asuntoja, ja esittelyn koittaessa on yleensä useampi ehdokas valmis ko. kohteen ottamaan. Milloin ihminen rehellisesti kertoo ilman kysymättä "mörhöilleensä" laskujensa kanssa joskus, on se lähinnä plussaa ainakin meille. Luottotietojen menetys johtuu (ehkä) usein juuri "nuoruuden" toimista, ja taakka on kohtuuton...Sitten on näitä tapauksia, jotka sanovat kirkkain silmin kaiken olevan ok, (ja näiden kohdalta tarkastamme aina luottotiedot), niin yllätys ei ole tapahtunut yhden eikä kolmen kerran, että heiltä juuri löyty mm. edellisen kämpän vuokrat etc. summaarisista.


      • K99BW

        Mitä ihmeen rasismia olet kohdannut? Oletko sitä mieltä että joku kohtelee sinua väärin rotusi takia?


    • ÄLÄ HYVÄKSY

      Itse ottaisin yhteyttä poliisiin heti.

      Laittaisin vuokralaiselle laskun, jossa perit maksamattomat vuokrat kyseiseltä ajalta. Vaihtaisin lukot ja jos vuokralainen ei ole jo häipynyt niin heittäisin poliisin avutuksella hänet ja hänen tavaransa pihalle.

      Vasta sen jälkeen, jos vuokralainen ei ole maksanut maksamattomia vuokriaan, niin ottaisin yhteyttä perintävirastoon.

      tee asialle jotain ja pikaisesti. Et voi hyväksyä tuommoista!

      • Riikka.

        Ihmettelen kyllä jos et ole jo poliiseihin ottanut yhteyttä ja selittänyt asian vakavuutta? Kyse on sinun elämästäsi, sinun rahoistasi. Tee asialle siis jotain.


    • Riikka.

      Kerrothan meille miten tilanne etenee! Kiinnostaa varmasti kaikkia.

    • sivusta seurannut

      Naapurini - eläkkeellä oleva opettaja - laittoi kaupunkiyksiönsä vuokralle, kyseessä oli aivan ihana asunto parkettilattioineen ja viimeisen päälle remontuine keittiöineen ja kylpyhuone- siis upea yksiö kaikin puolin. Lehti ilmoitukseen vastasi uskovainen, eläkkeellä oleva kirvesmies, jolle opettaja sitten tämän asuntonsa vuokrasi.. ja huh huh sitä menoa, minkälaisen naapurin hänestä sain. HÄnellä oli aina ovet sepposen selällään käytävälle- kauhea tupakan tuoksu tuli rappukäytävään, ja mies kulki kaiket päivät enemmän tai vähemmän humalssa.. siis uskovainen kirvesmies.. kaikkea muuta!!, toinen naapuri tiesi hänen viettäneen vuosia vankilassa, josta "ahtaanpaikan kammo" ja selitys sille, että ulko-ovi oli aina käytävään auki. Tokihan me ilmiotimme vuokraemännälle uudesta vuokralaisestaan.. samoin isännöitsijä ja poliisikin kävi välillä tilannetta katsastamassa.. Vuokraemäntä yritti irtisanoa tätä elostelijaa useamman kuukauden ennenkuin onnistui.. jouduimme hänen naapureinaan kärsimään tästä ex-vakilakundista, hän työnsi aina omat laskunsa postiluukuistamme, huuteli rivouksia tai heitteli omasta asunnosta tavaroillaan rappukäytävissä kulkevia, ja hissiä odottavia.. se oli kyllä ikimuistoinen 3 kk aika, jonka hän talossamme asui. Vihdoin tulivat kaupungin "sossut" ja tyhjensivät kämpän. Naapurini - ihana fiksu opettaja.. oli ihan kauhuissaan nähdessään mitä kolmessa kuukaudessa oli hänen osakkeessaan tapahtunut.. keittiön kaapin ovet oli revitty saranoineen päivineen irti.. wc hajotettu, ja olohuoneen parketilla - keskellä lattiaa oli poltettu ilmeisesti nuotiota.. asunto oli siis hirvesässä kunnossa! valtavan remontin vaati tämän "eläkkeellä olevan uskovaisen kirvesmiehen" jäljiltä. Eli kalliiksi tuli tälle rouvallekin lyhytaikaisen vuokralaisen pito..
      .. on varmaan lottovoitto saada uskolliset -luotettavat ja rehelliset vuokralaiset!

      • "mukana ollut"

        Taloyhtiössä oli eräs omistaja vuokrannut yksiönsä, reippaalle nuorelle ja rehdin näköiselle miehelle. No se reippaus ei kadonnut, päin vastoin parani vaan, ja meno sen myötä. Koitti armeijan aika, ja jostain tämä nuori ja reipas mies löysi morsmaikun jolla koira, ja tietty tää morsaikku sai luvan vuokralaiselta majoittua asuntoonsa, ilma omistajan lupaa. No, ei mennyt kauankaan kun vuokrat rästissä, ja karsee meteli päällä. Naapurit valittivat jatkuvasta öisestä metelistä, kun kaikilla ei ole mahdollisuutta levätä laakereillaan päivisin, vaan on torjuttava kurjuutta, niin alhaisesti kun TÖISSÄ! Omistaja halusi jotain selvyyttä asuntonsa käyttötarkoitukseen, ja isännöitsijän luvalla mentiin asuntoon. Asiasta oli ilmoitettu vuokralaiselle, milloin asuntoon mennään, olipa hän paikalla tai ei. Tää asunto oli kun irakin sodan jäliltä, siis hajallaan, kun ois tykillä ammuttu ja osuma joka kerta eri paikkaan. Ei yhtään ehyttä paikkaa asunnossa, jos ei ihmisten jäljiltä, niin koira oli "parsinu" tuhoomatomat alueet. Karsee näky kerrassaan, ja yksiöön remontti teki n. 3002 €, elikkä markoissa 18 000 mk, ja koskaan ei mitään takasin varmasti saa vuokralaiselta. Surku omistajaa, oli kerrasaan karsee näky kun mentiin tarkistamaan.


      • Lotto Voitto

        ollut kohta 6 vuotta ja täytyy toivoa että edelleen pystyn sellaisena jatkossakin olemaan.
        T: Vuokralainen


    • Maiguess

      Pakko sanoo et oot vähän tyhmä kun luotat valtiomiehiin ja maksoit isoi summii

      Mutta hei, koska sil ei oo sopimusta niin sil mitään oikeutta asua siel ja vaikka oliskin miks annat sen asua? Joten mee sinne lukkoäijän kans vaihtamaa oven lukko, omii sen vuokralaisen kamat jos sil jotain arvokasta (sil ei luultavasti oo mitään)..kuitenkin jos se tyyppi tulee jotain päätä aukkoo ja vaikka veis asian poliisille niin ei sulla mitää menetettävää! Voit meinaa näyttää vuokrasopimuksen ja sanoa poliiseille et se tyyppi muutti pois puol vuotta sitte etkä oo sitä sen jälkeen nähnyt...ja muista heittää sen tyypin tavarat pois ja puhdistaa kämpän perusteellisesti:) älä luota lakeihin -suomen lakeihin....ne kusee!

    • KOKO VIESTI MYYKÄÄ MYYKÄÄ!!!

      Onko vähän surullista että täytyy tälleen buustata asuntojenmyyntiä!!!
      Jos olet osannut tehdä vuokrasopimuksen niin olet varmaan tajunnut että sellanen mukava juttu on keksitty kun TAKUUVUOKRA. 3kk maks. Ymmärsin että tätä on nyt jatkunut kohta vuoden tätä sun prosessias . ja yhtiövastikkeet on jäänyt nyt sun maksettaviksi , kun puhut vuokrista niin asia on vävhän eri.

      Olet ilmeisesti nainen koska kuka tahansa mies olisi jo mennyt ovesta kuvaannollisesti "läpi" jos joku vaan istuis mun kämpässä ja naurais partaansa että tässä sitä vaan ilmaseksi asutaan kun on niin nössö vuokraemäntä hihhihhehe... jne
      Mää tuun heittään sen pihalle sieltä vaikka ilmaseksi sovitaanko näin .

      Vaihda ne lukot nyt ihan ekana .

      • omistaja tietty

        maksaa hoitovastikkeen, vuokralainen vuokran! Kumpaa sä nyt tarkotit? Siis omistaja perää vuokriaan, mut maksaa hoitovastikkeen!


      • Ulaanit
        omistaja tietty kirjoitti:

        maksaa hoitovastikkeen, vuokralainen vuokran! Kumpaa sä nyt tarkotit? Siis omistaja perää vuokriaan, mut maksaa hoitovastikkeen!

        Alkuperäisessä viestissä hän sanoi että vuokrat jää hänen maksettavakseen . Oikein olisi sanottu että juuri hoitovastikkeet jäävät hänen maksettavakseen .
        Kuulostaa vaan siltä ettei aloiteuksen tekijä tiedä mistä puhuu.


    • oozone

      hahaa tyhmä

    • asukas...

      Eipä tavallisella työssäkäyvällä ole varaa maksaa 3kk takuuvuokria. Siksipä en koskaan menisikään yksityiselle vuokralle vaan kunnan asuntoihin, maksaa vaan 1kk vuokratakuun ja saa asua ilman että joku hengittää niskaan koko ajan ja kyttää.

    • tosivaikiaa

      itse kun muutettiin ex ukon kanssa yhteiseen kämppään, ja ukolla oli luottotiedot menneet, niin tehtiin sellanen parin kk sopimus jota sitten jatkettiin jos vuokrat tuli. ei maksettu edes ajallaan (viides päivä eräpäivä) koska ukko sai tiliään vähän koska sattui. mutta ei siitä kukaan koskaan valittanut. ja ilmoitinkin asiasta, tosin kukaan ei koskaan vastannut viestiini.
      nyt muutin pois ja kun maksoin aikanani takuun kokonaan itse, niin pitäisi saada nyhdettyä se tolta ukolta, koska se jää asumaan siihen asuntoon. paska systeemi.
      pidän avainta niin kauan, kunnes rahat ovat mun tililläni.. muuta ideaa en keksi.

      virheistä täytyy oppia. eikai sitä muuten..

    • mariannvain

      laita äkkiä asunto myyntiin ja silloin on häätlö heti valmis sano vuokralaiselle että on poistuttava heti .
      Mutta tottakai sä voit nostaa sen vuokralaisen tavarat pihalle ja vaihtaa lukot jos ei ole maksanut vuokria laisinkaan on muutettava hänet ulos ei ole oikeutta asua siinä enää silloin .
      vaikka ois vuokralla niin kun on saanut irtisanomisen asunnosta silloin on poistuttava
      virkavalta voi auttaa kyllä mene oikeutee ja hanki häätö heti menkööt kaupungin kämppää hakemaan sitten tai johonk i muualle siitä .
      Ja toinen vaihtoehto on että tarvitset asunnon omaan käyttöönlähiomaiselle jolloin myös on heti muutettava siitä
      turhaa oot ootellu kauan .On sulla riittävästi perusteita heittää pihalle ja maksattaa vielä kaikki kulut ja korjaukset häneltä tulee joskus tai sitten oikeudenkautta jolloin ne tulee sulle korkojen kera tai muutoin se vuokralainen on vankilassaa ja silloinkin on poissa siitä

    • villivarsa68

      Toisen huoneiston ja lähes koko talon voi vallata noin vain. Eikä tarvi lähteä mihinkään, vaikkei maksa mitään. Ja oikeusteitse rahan hakeminen on yhtä tyhjän kanssa, kun ei tämän "asumismuodon" keksineiltä loisilta kuitenkaan mitään koskaan saa. Jos häädön nyt onnistuu noin vuoden sisään saamaankin. Ja ei tarvita mitään vuokrasopimusta kuulkaas.

      Karvasta Kokemusta on.

      Silloin tuli mieleen, mitä helvettiä tässä itsekään makselemaan asuntolainojaan. Senkus vaan kävelee jonkun tupaan sisään, kantaa sinne röyhkeästi tavarat ja sanoo olevansa vuokralainen.

      Täysi oikeus mojua toisen asunnossa, saunoa, ottaa suihkuja ja käyttää sähköjä.

      Sattumoisin jos onnistaa että "haltuunottamaasi vuokra-asuntoon" ei ole erillisiä kulutusmittareita. Jos haluaa olla oikein vittumainen, lutraa vettä koko ajan - mieluusti istuu paskallakin vesihana täysillä auki. Ja pitää sähköt päällä kaikissa mahdollisissa lampuissa ja laitteissa yötä päivää.
      Eikä maksa ikinä mitään.

      Jos vielä onnistuu jonkun inhoamansa ihmisen tupaan ujuttautumaan. Saa vittuilla sille kaiken aikaa ja hekotella päälle. Jos onnistuu saamaan vastapuolen (ns. väitetyn vuokraisännän) menettämään malttinsa ja tönäisemään,saa hakea vahingonkorvausta pahoinpitelystä. Ja niillä korvausrahoilla saa taas hurvitella baareissa. Kun itse asuminen ja siihen liittyvät oheiskulut ovat ilmaista palvelua.

      Kun tämän kerran koin, heräsin huomaamaan, miten paljon näitä "ammatiasukkeja" onkaan. Ja erinomaisen perillä oikeuksistaan.

    • Lakon22

      Sitten soitat poliisille, että omassa kodissasi jossa asut on tunkeilija. Ihme on jos ei konstaapelit tule paikalle selvittämään kuka siellä asuu...

    • miskaliini25

      Meillä on lähes sama tilanne kuin sinulla. Meiltä vaan hävis vuokralainen ja jätti vuokrat maksamatta. Asuntoon ei saa mennä, kun siellä on vielä vuokralaisen tavarat ja häätöä ei tunnu saavan millään. Takuu pyydettiin 2kk, mutta se on jo mennyt lyhennyksiin ja nyt maksellaan itse.

      Vuokrasopimus on voimassa niin kauan, kunnes saadaan nimi vuokrasuhteen päättymis paperiin tai häätö. No nimeä ei voida saada, kun kaikki henkilön tiedot on salaisia, osoite tiedoista lähtien. Puhelimen on katkaissut, joten ei ole puhelinnumeroakaan henkilölle. Uusi numero on salainen, tai sitten kyseinen henkilö on ilman puhelinta. Odotamme vain ulosotosta lisää päätöksiä ja asia ei kuulu poliisille, eikä kellekkään muullekkaan kuuleman mukaan.

      Nyt kävimme hankkimassa itsellemme oikeusavustajan, koska meitä kohtaan on tullut vääryyttä lain puolesta. Kaikki kustannukset viemme kadonneen vuokralaisen maksettavaksi. Nyt on mennyt 10 kk, eikä mitään tapahdu...

      Muistakaa tarkistaa taustat ja vaikka olisivat kunnossa, niin olkaa varuillanne!!! Suomen laki mättää...

    • aina...

      nuorille ei ainakaan kannata mitään vuokrata, ainakaan taustoja tarkistamatta. kannattaa vaatia täysraittiutta ja yliopisto-opiskelua, niin EHKÄ voi saada vuokran melkein ajallaan ja kämppäkin on suht ehjä kun se taas vapautuu.

      • reissumies

        Vuokraa ainoastaan yli viiskymppisille yliopisto-opiskelijoille, jotka eivät hörsi. Tälläinen vuokralainen on varmasti useimmilla vuokranantajilla.


    • kettu123

      minä toimisin seuraavasti:

      kun vuokralainen on poissa, kuljettaisin sen kamat vuokraamaani autotalliin. sieltä voisin ne sitten helposti myydä kirpparilla eteenpäin. kun hän tulisi itkeen mulle ja poliisille, sanoisin että ethän sinä edes asu täällä, et ole asunut puoleen vuoteen!! hän toki väittää muuta, silloin pyytäisin sitten voimassa olevaa sopimusta tai vuokrakuittia näytille...

      KAIKILLE ANSIONSA MUKAAN. EI KANNATA LUOTTAA VELLIHOUSUPOLIISEIHIN TAI SOSIAALITANTTOIHIN.

      • oman käden oikeus

        Just noin toimisin minäkin - ja noinhan toimii esim. VVO - vuokralaisen tavarat saavat kyllä kyytiä, jos vuokrarästejä alkaa olla ..
        oman käden oikeus kyllä vallitsee tässä tilanteessa.


      • Nimetön

        tätä tulen itsekin käyttämään, jos elämäni varrella joudun vastaavaan tilanteeseen.


      • vaikkakaan ei

        rehellinen keino. Mistä voit tietää ettei sillä kaverilla ole hallussaan varastettua tavaraa ja olet itse vastuussa varastetun tavaran hallussapidosta? Entä sitten? Ja vaikka ei olisi varastettua tavaraa, niin entä jos se omaisuus ei olisi kaikkineen tavaroineen hänen, vaan joukossa olisi jonkun muun henkilön omaisuutta. Täten syyllistyisit varkauteen, vaikka varkauteen syyllistyisit kuitenkin jo ottamalla toisen omaisuutta omistukseesi.
        Jos joku ei maksa toiselle esim. 1000€ velkaansa, ei toisella (velkojalla) ole oikeutta ottaa tämän velallisen autoa noin vain. Ulosottoviraston toiminta ei päde yksityishenkilöihin, eli omankäden oikeutta tässä ei rehellisin keinoin ole.


    • tietää_

      Kun vuokralainen on poissa, niin menet liimaamaan lukot umpeen. Uusia lukkoja ei takuulla saa, jos ei ole asunnon haltia!

    • SATUN TIETÄMÄÄN TAUSTOISTA

      PUHUT PELKKÄÄ PASKAA , 99% JUTUSTASI OLI LIIOTTELUA


      ITSE YRITÄT HUIJATA MUITA

      MUTTA EI ONNISTU KIITOS SUOMEN LAIN!!!!!!!!!!!!

      • Nyt alkaa tapahtua

        Kun kerta tiedät asiasta ni kerro meille muillekkin miten tilanne sun mielestä on mennyt...
        On hyvä meinaan huomata että aina kaikki ei ole sitä mitä jotkut täällä kirjottaa vaikka en silti sitä sano että tietäisin kumpi on oikeassa mutta haluaisin tietää toisenkin näkökannan :D


    • PER.Kommarit

      On rikollisten hyysääminen ja kaikkien
      rehellisten ja ahkerien ihmisten kateelinen
      suhtautuminen jopa rikolisia hyysäämälä.
      Pitäisi vasemistonkin muistaa että heillä
      on ökyrikkaita omissaan paljon. He eivät
      kuitenkaan anna penniäkään omistaan köyhille,
      koska he ovat yli-ihmisiä.

      • John Wayne II

        Todettakoon, jottei vallan niin sanottu totuus unohtuisi, että hyvinvointiyhteiskunta on pääosin vasemmiston saavutus. Tosin se ollaan kovaa kyytiä romuttamassa, mutta se taas on yksinomaan kapitalistien kohelluksen tulosta se.

        Mitä taas hyysäämiseen tulee, niin suurimmat hyysäysmäärät menevät kyllä kapitalistisille yhtiöille ilmaisen koulutuksen, teiden rakentamisen yms. infrastruktuurin, ilmaisen terveydenhoidon, tukiaisten jne. muodossa.

        Valitettavasti pallopäisyys Suomessa on lisääntynyt viimevuosina hälyttävästi.


      • SITTENKIN. . .

        aika hankalalta tuntuu uskoa et vasemmistolaiset olis dyykannut systeemin missä OMISTAJA ei pääse nöyryyttään vähempiosaista, soitaapa kuule jyrkille ja kysäise että kuka se on tuonkin homman järjestänyt.


    • ei hänellä ole oikeutta oll...

      voit siis tehdä rikos ilmoituksen (esimerkiksi) hänestä. luvattomasti hän asuu luvattomasti asunnossasi! sinun asunnossasi. ja mitä kotirauhan rikkomista se muka on jos sinä ajat omasta asunnostasi jonkun ulos. eihän se mitään sellaista ole kun olet omassa kotonasi etkä hänen kotonaan.
      nimen omaan koti ei ole hänen kun ei ole siellä kirjoilla. Mielestäni tästä voi keskustella jonkin rikos virkamiehen kanssa, tai asianajajan kanssa!!! he tietävät miten toimia.

    • lakiongelma

      Itse en ole voinut ollenkaan vuokrata vara-asuntoa koskaan koska tiesin retteloita tulevan viattomalle vuokranantajalle as oy lain hallintaanottopykälän takia taloyhtiöltä ja juuri mainittuja saatavien perimisongelmia ja katsonut kannattamattomaksi toiselle ihmiselle remontoida kymmenillä tuhansilla euroilla viiden vuoden välein asunto huippukuntoon halvalla pakkovuokralla saamatta siitä syystä ollenkaan vuokraamisesta mitään tuloa. Järjestelmän vika mm. Tuloa verotetaan eikä eläkkeellä saa olla yhtään tuloa yritystoiminnasta tai palkkoja.

      • porvari saatana kuole paska

        kun katsoo noita vapaiden vuokra-asuntojen vuokria niin ei oikein vaikuta halvalta pakkovuokralta. mikset myy asuntoa ja sijoita korkeakorkoiselle? ainiin eihän se kannata vuokrasta saa enemmän. niinpä niin. saatana kaikki ootte vaan vakuutushuijareita ja muita veronkiertäjiä ja itkette heti jos tulee vähänkin luottotappiota saatanan nyypät sitä se on vapaa markkinatalous, jota ilman tekään ette eläisi. itsehän olette köyhien pahimpia hyväksikäyttäjiä, jos systeemiä muutetaan niin tehän siinä eniten kärsitte saatana.


      • Kommarin vihaaja
        porvari saatana kuole paska kirjoitti:

        kun katsoo noita vapaiden vuokra-asuntojen vuokria niin ei oikein vaikuta halvalta pakkovuokralta. mikset myy asuntoa ja sijoita korkeakorkoiselle? ainiin eihän se kannata vuokrasta saa enemmän. niinpä niin. saatana kaikki ootte vaan vakuutushuijareita ja muita veronkiertäjiä ja itkette heti jos tulee vähänkin luottotappiota saatanan nyypät sitä se on vapaa markkinatalous, jota ilman tekään ette eläisi. itsehän olette köyhien pahimpia hyväksikäyttäjiä, jos systeemiä muutetaan niin tehän siinä eniten kärsitte saatana.

        Vedäpä kommari itte hirteen.Tai muuta ruotsiin niin ÄÖ nousee molemmissa maissa


      • ei lisättävää
        Kommarin vihaaja kirjoitti:

        Vedäpä kommari itte hirteen.Tai muuta ruotsiin niin ÄÖ nousee molemmissa maissa

        puhu omasta puolestas


    • ggbg

      Vittuakos menet ostamaan asunnon sijoitusmielessä! Luulet rikastuvasi moisella toiminnalla. Useimmiten vuokra-asuntoihin ajautuu ihmisiä, joilla elämäntilanne on mitä on. Ei ole koulutusta, joka varmistaisi hyvän toimeentulon ja omistusasunnon. => koulutuksen puute taas voi johtua siitä, ettei ole edellytyksiä hakeutua oppilaitokseen, joka tarjoaa koulutusta => koulutukseen hakeutumiseen tarvittavien edellytysten puute taas ei välttämättä ole älyn puute, voi johtua esim, siitä, ettei ole koulukiusaamisen/epävakaiden kotiolosuhteiden tai molempien yhteisvaikutuksesta voinut aikoinaan keskittyä opintoihin, joista mainio selviytyminen olisi luonut edellytykset hakeutua koulutukseen, joka olisi tarjonnut hyvän toimeentulon ja kenties mahdollisuuden omistusasuntoon.
      => kaiken edellämainitun summana voi syntyä psyykkinen sairaus, joka väliaikaisesti vie työkyvyn ja sitä kautta heikentää maksukykyä, joten vuokrat saattanevat joskus tulla myöhässä.

      Jossakin jokaisen pitää asua, ja kukapa ei asuisi mieluummin omassa kämpässä, kuin jossakin kälyisessä ja kuumassa vuokrayksiössä jonkun väsyneen betonilähiön sydämessä. Mutta kaikilla ei vain ole mahdollisuutta siihen ja jokaisen elämä on yksilöllinen, oma tarinansa, kuten omasikin. Vääriä johtopäätöksiä tulee mielestäni välttää viimeiseen asti, jos suinkin jaksaa ja viitsii.

      Kaikki ei ole aina niin mustavalkoista ja yksinkertaista.

      t. vuokraansa silloin tällöin myöhässä maksava sossun ja kelan asiakas, jolla olisi intoa ja halua tehdä rehellisiä töitä, mutta jolla ei kertakaikkiaan tällä istumalla ole siihen mahdollisuutta.

    • KELA maksaa hänelle vuokratukea, vaikka pystyt todistamaan ettei maksa vuokraansa.

      Paras tapa lienee se, että kysyy suuremmista yrityksistä, tarvitsevatko he vuokra-asuntoa työntekijöilleen ja vuokrasopimus tehdään työnantajan kanssa.
      Siten, että työnantaja vastaa vuokranmaksusta.

      Mikäli työnantaja erottaa työntekijän, työnantaja maksaa vuokran vaikka erotettu jäisikin asuntoon asumaan.
      Käsittääkseni.

    • Vuokranantaja 10 v kokemuks...

      Siis miten niin et voi mennä kämppään? Onko tämä joku huono provosointiviesti?

      Jos tämän vuokralaisen sopimus on päättynyt, hänellä ei ole enää hallintaoikeutta asuntoon jolloin sinulla on lupa mennä omaan asuntoosi, jonne sinulla on hallintaoikeus.Tosi kuin vesi. Joka muuta väittää, ei tiedä mistä puhuu.

      • http://www.alli.fi/sivu.php?artikkeli_id=1034#suhde

        "Häätö
        Ei ole sama kuin irtisanominen. Irtisanominen on ILMOITUS, häätö on teko. Häädön voi suorittaa vain ulosottomies, ja hän tekee sen, jollei vuokralainen tuomioistuimen määräämään päivään mennessä ole muuttanut huoneistosta. Vuokranantaja ei itse saa suorittaa häätöä, se on rikos."

        Häädöstä:

        http://www.hs.fi/asuminen/lakimiesvastaa/artikkeli/Häirikön häätö kuuluu vain vuokranantajalle/HA20060312SI1FA030ss


        Toisin sanoen, vuokranantaja ei saa mennä ilman lupaa vuokramaansa asuntoon, vaikka vuokrasopimus olisi loppu ja vuokralainen jättäisi maksamatta vuokraa.
        Koska kyseessä on luvaton tunkeutuminen toisen asuntoon, vaikka vuokralaisella ei olisi vuokrasopimusta.

        Sinänsä outoa, kun jossain vallataan asuntoja, häätömääräys tulee parissa päivässä.


    • ...on se...

      ...että ei kannata alkaa leikkiä lakimiestä, jos ei asiaa kuitenkaan osaa, vaan viisainta olisi kääntyä pätevän lakimiehen puoleen, ja mielellään etukäteen, kun olet tekemässä sitä vuokrasopimusta, eikä vasta sitten, kun homma on jo kussut kintuille pahemman kerran.

      Oppirahojen maksu voi joskus tulla kalliiksi, kun kolmen markan suutari on tehnyt sen vitosen vahingon.

      • niin siis lukekaa sitä lakiakin joskus... t. tuleva juristi :)


      • jeesus

        Idiootin mainoskampanja käynnissä. Et sitten laittanut linkkiä?


    • funaki

      Perehdy lakiin, kun teet sopimuksia eli 3 määräaikaista sopimusta muuttuu automaattisesti pysyviksi. Miksi rääkkäsit vuokralaista epävarmuudella jokainen haluaa pysyvän kodin.Sopimus on selvästi voimassa älä uskottele aikuisille tuollaista soopaa.vuokran maksamatta jättäminen ei hyödytä vuokralaista, kun sen maksaa sosiaalihuolto, niinkuin väität.

      Rikos kyllä kannattaa olet oikeassa kaikki novagrubin johto henkilöt on tuomittu talousrikoksista ja tuomiot ovat samat, kun pikkupoikien näpistely, niin kyllä ainakin talousrikokset kannattaa. Puhut kovasti rehellisyydestä, mutta oletko sellainen, jos olet valmis ampumaan muutaman satasen vuoksi.

      Vuokraus on yksinkertainen asia kaikki tarvittava tieto on vuokrasopimuksessa.

    • suomalainen5

      Joo,tämmöstä täällä sos.dem.Suomessa "oikeuden"käyttö on.Pitäähän pientä ymmärtää kun ei tajuu maksaa vuokraansa.Ainut vaan että nykyään se kärsimään joutuva saatta useinkin olla hyvin asiansa hoitava demari,joka haluaisi hiukan saada suolarahaa sijoituksellaan.Mut niin se vaan pelaa..

    • Hä?

      >Menee kuukausia ja maksan asunnon vuokraa omasta kukkarosta.

      Onko se sinullakin vuokralla eli se ilmaiseksi asuva on alivuokralainen? Sen kuin sanot sopimuksen irti ja maksat enää vain yhden vuokran.

      Kuitenkaan tuo ei vaikuta oletettavalta että olisit itsekin vuokralainen kun korostat ettei kenelläkään ole vuokrasopimusta asuntoon.

      MUTTA. Sattumalta olen itse kuullut yhdeltä ihmiseltä että kun hänen vuokrasopimuksensa oli loppumassa (syynä taisi olla että maksoi jatkuvasti vuokran myöhässä), että mikäli hän ei hoida kamojaan määräaikaan mennessä pihalle niin ASUNNON OMISTAJA SAA PITÄÄ HÄNEN OMAISUUTENSA.

      Eli jos et siis ole heittänyt täyttä shaissea, niin menet ja vaihdat lukot kun se "vuokralainen" on jossain muualla ja sinulla ainakin kuulemani mukaan on oikeus pitää hänen omaisuutensa. Toki jos viitsit voit heittää ne pihallekin.

      • ei pidä paikka'ansa

        VUOKRANANTAJALLA EI OLE OIKEUTTA PITÄÄ KENENKÄÄN TAVAROITA, EI EDES VUOKRALAISEN.

        Onko ne tavarat (kaikki) edes välttämättä vuokralaisen maksamia ja siis näin ollen omia. Siinä voi olla osamaksulla hankittua tavaraa, jonka omistusoikeus on esim. television myyvällä liikkeellä niin kauan kunnes se on kokonaisuudessaan maksettu. Syyllistyt varkauteen, jos pidät esim. tämän television, mihin sinulla ei ole maksusopimuksessa osaa eikä arpaa.

        Ulosottomiesten toimintaa ei pidä sekoittaa yksityishenkilöiden toimintaa. Virkamies tietää mitä tekee ja tietää vähän enemmän kuin tavallinen tallaaja, esim. kuka omistaa sen television jne.

        Ja jos on muuta varastettua tavaraa, niin vuokranantajaa voidaan syyttää varastetun tavaran hallussapidosta. Eli mielummin kamat pellolle kuin pitää niitä (ties vaikka varastettua tavaraa) hallussaan ja joutua siitä vastuuseen. Ties vaikka vuokralainen tekisi tahallaan vuokranantajasta rikoskumppanin. Saisi sellistä asunnon itselleen talveksi ja vuokranantaja joutuisi myös lusimaan. Ja vuokralainen nauraisi partaansa, jos sellainen on.


      • Hä?
        ei pidä paikka'ansa kirjoitti:

        VUOKRANANTAJALLA EI OLE OIKEUTTA PITÄÄ KENENKÄÄN TAVAROITA, EI EDES VUOKRALAISEN.

        Onko ne tavarat (kaikki) edes välttämättä vuokralaisen maksamia ja siis näin ollen omia. Siinä voi olla osamaksulla hankittua tavaraa, jonka omistusoikeus on esim. television myyvällä liikkeellä niin kauan kunnes se on kokonaisuudessaan maksettu. Syyllistyt varkauteen, jos pidät esim. tämän television, mihin sinulla ei ole maksusopimuksessa osaa eikä arpaa.

        Ulosottomiesten toimintaa ei pidä sekoittaa yksityishenkilöiden toimintaa. Virkamies tietää mitä tekee ja tietää vähän enemmän kuin tavallinen tallaaja, esim. kuka omistaa sen television jne.

        Ja jos on muuta varastettua tavaraa, niin vuokranantajaa voidaan syyttää varastetun tavaran hallussapidosta. Eli mielummin kamat pellolle kuin pitää niitä (ties vaikka varastettua tavaraa) hallussaan ja joutua siitä vastuuseen. Ties vaikka vuokralainen tekisi tahallaan vuokranantajasta rikoskumppanin. Saisi sellistä asunnon itselleen talveksi ja vuokranantaja joutuisi myös lusimaan. Ja vuokralainen nauraisi partaansa, jos sellainen on.

        Mutta eihän kenelläkään myöskään ole oikeutta pitää omia tavaroitaan toisen ihmisen asunnossa jos minkäänlaista sopimusta ei ole (enää).

        Paras tietysti on toki heittää ne kamat ovesta ulos. Niin ei jää mitään epäselvää eikä vastuuta mahdollisesti varastetusta tavarasta.

        Ihmettelen edelleenkin mikä tässä nyt on muka niin vaikeaa että asunnon omistaja ei sen vertaa saa aikaiseksi että tosiaan vaihtaa ne lukot. Kai se omin luvin asuja edes joskus poistuu sieltä asunnostaan? Jos se ei poistu koskaan, niin sittenhän voi soittaa poliisille epäilyllä että se on kuollut sinne - sillälailla ainakin päästään asuntoon jos ei muka kehtaa omaan taloonsa omin avaimineen mennä.


    • Nimetön

      Pyydä Kehittyvien maakuntien liitolta avustusta.
      saat varmaan apua ja neuvoja.

    • elämänkokemusta on

      Olen itse ollut nuorempana vuokralaisena ja nyt keski-ikäisenä asunnon omistajana ja vuokraajana. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia missään vaiheessa puolin tai toisin. Hoidin vuokrani aikoinaan moitteettomasti. Nykyiset vuokralaiseni tekevät samoin. Pitää vain olla tarkkana ja valita jyvät akanoista. Kävihän minunkin luona vuokralaisehdokkaita, jotka selittivät viinalta haiskahtaen että kyllä sossu maksaa vuokran jne. Ei olisi tullut mieleenkään valita esim.semmoisia.

    • ULOS!

      HÖLMÖ. VUOKRASOPIMUS KUN ON PÄÄTTYNYT, TEETÄT UUDET AVAIMET JA KUNDI ON ULKONA. KYLLÄ LAKI ON TÄSSÄ AIVAN SELVÄ

    • Nimetön

      Kokeileppa oikeusaputoimistoa, niiden juristite hinnat ovat soviteltavissa tai aineski osaavat auttaa. Ja toinen on rikosuhripäivystys, niiden numero löytyy netistä, sillä rikoshan tässä on tapahtunut tai ainenkin jonkinlainen huijaus ja luulenpa että tarvitset juristin. Asunto on sinun ja tietääkseni, en kylläkään ole varma mutta olettaisin että omistajana sinä pystyt postattamaan hänet talonkirjoilta ja silloin ei voi enää asua siinä. Tzemppiä

    • Nimetön

      Olen itse vuokralla ja ikinä ei tulisi mieleenikään jättää vuokria maksamatta. Kerran on tullut tilanne, etten ole pystynyt yhtä kuukautta maksamaan vuokraa ja senkin sovin että maksan sen erissä ja korot päälle mitä siitä kertyy. Nyt vaihdat lukot ja ilmoitat että tavarat saa hakea sinun valvonnassasi. Kannattaa myös silloin ottaa joku tukija mukaan. Asunto on sinun, joten sinulla on oikeus heittää ihminen pihalle kun ei ole hänellä vuokrasopimustakaan. Toivottavasti saat asian selvitettyä :)

    • ootsi

      oot tosiaan munaton,jos et saa tommost mätäpaisetta pois. Noh,eihän sitä tyhmyydelle mitään mahda,joten jatkakoon pummi ilmasta asumista ku et kerran mitään tee. Jos asunto olisi minun ja vuokrat alkais pykii,ni sillon loppus asuminen siihen paikkaan. Sanokoot laki mitä hyvänsä,sitä voi käyttää ihan vaan maalaisjärkee tommosen pummin pois heittämiseen.

    • Ei tarvii uhota.

      ne hoitaa tarvittaessa hankalat tapaukset.
      Tollanen vuokalainen,ois aikaa lähtenyt meikäläisen kämpästä.Kävellen tai sit......
      Katsokaas kun äiti opetti,pienenä mulle ettei koiran paskalla leikitä.

      • on elämä lyhyt on

        eidän tapauksessa kans tällanen vuokraamaksamaton vuokralainen ymmärsi ystävieni kehoituksista maksaa yli 3000 myöhästyneitä vuokria.


    • Vuokralla minäkin

      tarinasi. Itse olen aina ilmoittanut vuokraajalle, jos vuokranmaksu viivästyy päivällä tai parilla ja olen hoitanut tähän asti kaiken ( 3kk ennakkovuokraa) säännöllisesti. Olen maksanut toisinaan 2-3vk etukäteen vuokran ja pari kertaa 6 vuoden aikana 2 päivää myöhässä. Mutta aina olen soittanut ja sopinut asian jos se ei ole määräpäivään mennessä. Joskus kun se ei ole ollut minusta itsestä kiinni, vaan tuloni ovat tulleet myöhässä. Joskus taas 5pv on sattunut olemaan lauantai.

      Ihmettelen minäkin, miten et voi saada vuokralaista pois asunnosta, jos hän on jättänyt (varsinkin toistuvasti) asunnon vuokran maksamatta. Olithan viisas ja teit sopimukseen ehdon, että mahdollinen Kelan asumistuki maksetaan suoraan vuokranantajalle, eli sinulle. Näin toimiessasi sinä olisit saanut edes asumistukiosan suoraan tilillesi joka kuun 1pv. tai muu vastaava päivä, mikä se nyt sattuu olemaan. Olisit saanut vuokrasta ehkä puolet, tai vähemmän tai enemmän tai ei mitään, vuokralaisen tulotasosta riippuen. Mikäli vuokralaisesi on työtön, on asumistuki mahdollisesti jopa yli puolet vuokrasta.

      Onnistuuko vuokrasopimuksen teko jonkun muun osapuolen kanssa? Pitäisikö silloin asukkaan lähteä kämpästä, jos uusi vuokralainen on tulossa asumaan? Tai jos itse tarvitset asunnon omaan käyttöön, niin eikö silloin sen saa paremmin ja nopeammin haltuun? Muuten, eikö taloyhtiö voi häätää mitenkään vuokralaista, esim. metelin ja muun häiriön takia, vai onko vuokralaisesi niin ovela, ettei aiheuta mitään valittamisen aihetta? Ainahan voit selittää tilanteen naapureille ja he auttavat sinua häätämään kaverin pikkutarkkoina olemisella ja valittamalla kaikesta mistä voi valittaa, mutta rehellisin keinoin, ettei tule perättömistä syytöksistä syytteitä kenellekkään.

      Minä en ole tässä asiassa nero, mutta pitäisi maalaisjärjelläkin pystyä asioita ratkaisemaan.

      Älä missään nimessä anna periksi ja käy sanomassa sille vuokralaiselle että siihen on muuttamassa uudet vuokralaiset (vaikka prätkäjengiläisiä - sano niin) ja asunnon pitää olla tyhjillään silloin ja silloin.

      Sellainen on hyvä vuokrasuhde, että kummatkin voivat luottaa toisee osapuoleen ja asioista pitää aina pystyä sopimaan suullisesti sekä kirjallisesti. Jos tarvitsee pari maksupäivää lisää, niin soittamalla voi asian hoitaa vuokranantajan kanssa, eikä kummallekkaan tule paha mieli ja mahdoton tilanne.

      Alussa vuokranantajani tressasi, koska hänellä on ollut sama tilanne kuin sinulla ja omakotitalossa jättivät vielä sähkötkin maksamatta. Minä olen maksanut, vuokrat, sähköt, veden ym. Nyt ovat jo rauhoittuneet, kun on sovussa oltu jo 6 vuotta. Tämän vuokrasuhteen voi ottaa vähän niinkuin firman osakkuuden, että kumpikin hoitaa oman osuuden ja homma toimii. Itse taas en halua olla jossain asunnossa kiinni lopun elämääni, vaan haluan olla sillä lailla vapaa muuttamaan asuinkuntaa tarpeen mukaan (lue työn mukaan tarvittaessa), vaikka viihdyn tällä hetkellä täällä hyvin, enkä juuri nyt ole muuttamassa mihinkään.

      Tietysti yhtä toivon vuokranantajalta, että ilmoittaa jatkossa tulosta käymään yllätysvierailuilla, koska ei ole kivaa kun on sinkku, niin uusi tuttavuus kun on ekan kerran edennyt intiimille tasolle, niin vuokranantaja haluaa yht'äkkiä mitään ilmoittamatta tulla tarkastamaan huoneiston kunnon ja paukkaa aikaisin aamulla tai aamupäivällä kesken intiimien hetkien autolla pihaan. Tahdikkuutta enemmän kehiin.

      Kaikella hyvällä, pyritkää sopimaan asiat ja älkää heti vetäkö hernettä nenään. Tosin alottajalla olisi ollut lupa vetää se herne nenään jo aikoja sitten.

    • Reino

      Kolmasti olen pannut vuokralle omistamani asunnon ja joutunut joka kerta pettymään. Likaa, rikottuja ikkunoita ja vuokria jätetty maksamatta.

      Sellaista en itse voisi käyttäytyä niinkuin kaikki vuokralaiseni ovat tehneet.

    • Veikkaus

      Olet vuokrannut asuntoosi mustalaisen????????????? LOL

    • palava enkeli

      olin itse aikoinani hankala vuokralaine, mutta kyllä minut pihalle saatiin käräjien kautta. itse maksoin kulut, sekä rästiin jääneet vuokrasaatavat. Älä ole huolissasi, laki on edelleen vuokranantajan puolella.

    • voimaa

      väkivalta auttaa

      • mikä nahjus

        Kyllä oot ihmeelliseen tilaan joutunu. Itse menisin vaan kylmästi ootteleen et kaveri kävelee ulos kämpästä ja sit ison revohkan kans tyhjentään asuto pihalle ja oveen uudet lukot niin et varmasti ole syylistynyt mihinkään rikokseen, olet vain käyttänyt hyväksi Suomen lain porsaanreikiä ai kun olisit jo aijemmin tajunnut tehdä tämän niin sinulla ei olisi rahahuolia ja uusi vuokralainenkin olisi jo hankittu.


      • näin se on
        mikä nahjus kirjoitti:

        Kyllä oot ihmeelliseen tilaan joutunu. Itse menisin vaan kylmästi ootteleen et kaveri kävelee ulos kämpästä ja sit ison revohkan kans tyhjentään asuto pihalle ja oveen uudet lukot niin et varmasti ole syylistynyt mihinkään rikokseen, olet vain käyttänyt hyväksi Suomen lain porsaanreikiä ai kun olisit jo aijemmin tajunnut tehdä tämän niin sinulla ei olisi rahahuolia ja uusi vuokralainenkin olisi jo hankittu.

        Ei muuta kun pokkana lukkosepälle ja pyytämään uuden lukon asennusta asuntoosi, vuokralaisella on ollut riittävästi aikaa häipyä. Lukkosepälle kannattaa selvittää tilanne etukäteen, kaikki nynnyt ei uskalla tämmöseenkään lähteä. Kun lukot on vaihdettu niin tavarat voi kantaa pihalle odottamaan vuokralaisen muuttoautoa.


    • Hymyilee =)

      Elämä on sellaista että vain Voittajat hymyilevät.
      Elämän sosiaalipummit kuvittelevat pienissä mielissään että maailma on heidän,mutta pakkanen taltuttaa nudistit..
      Parasta on olla Cool ja kaikessa muistaa että Pummi on vain Pummi,eli niskaperse otteella vaan pihalle..eikä siihen edes tarvitse kalliita virolaisia muuttomiehiä..
      asunnossasi mitä ilmeisimmin asusuteleva "Köyhä YH" vaan pihalle,lukot vaihtoon ja asuntoon jääneet tavarat myyntiin.
      näin tehden saa edes osan vuokrarästeistä kuitattua.
      ainahan ne sosiaali tapaukset käyttävät hyväkseen toisten kovalla työllä ansaittua omaa..mutta kannattaa muistaa että Money talks and Bullshit walks..eli nakkaa se pummi helvettiin ja toivota hauskaa kesää =)
      tässäkin tapauksessa toinen on aina se luuseri..pidä huolta että se et ole juuri sinä=)
      jouluun on viellä aikaa eli viellä ehtii pummi itselleen metsään majan rakentamaan ja kalustamaan mieleisekseen,niin lapsilleen kuin itselleenkin.
      TOIMI RIPEÄSTI ja ANNA LAPSILLE ansaitsemansa joulu..sillä kuusen kätköissä oksien alla on pesä mukava oravalla ja lapsoset siellä ne leikkiä lyö ja pienin hampahin siementä syö..pääsevät hekin jyvälle =)eli kuten jenkit sanovat "got the glue".
      Harvinaisen mukavaa päivän jatkoa sinulle toivottaen
      Korson Welles

    • syytteen..

      Jos tällä ko. kaverilla ei kerta ole voimassa olevaa sopimusta niin eihän hän voi sua haastaa oikeuteen? Kämppä on sun omaisuutta ja kaverilla ei ole mitään asiaa siellä löhöillä kun kerta ei ole sopimusta eikä rahaa maksaa sulle siitä.

      Lukot vaan vaihtoon kun kaveri on pois ja ilmoitus sille tekstiviestinä että lukot on nyt vaihdettu, uuden avaimen voi lunastaa sulta kaikkien maksamattomien vuokrien hinnalla. jos kaveri ei ideasta lämpene niin omapahan on häpeänsä, tulkoot vaikka ovesta läpi niin saapahan ainakin syytteen, hänellähän ei tosiaan ole sitä sopimusta, --> ei Suomen lain mukaista turvaa?

    • kokenut saman

      melkein vastaavassa tilanteessa oltiin jokunen vuosi sitten. ei vaan jääty odottelemaan, kannettiin vuokralaisen tavarat latoon, ilmoitettiin missä ovat ja uusi lukko päälle! ajateltiin, että tulee halvemmaksi maksaa sakot kuin odotella ikuisuus kun ja jos oikeusjärjestelmä toimii...mikä ei toimi kuten olet huomannut!!!! ei vuokralainen liion pysty mihinkään vetoamaan, koska ei hänellä ole voimassa olevaa vuokrasopimusta.eikä siitä sen kummempaa tullut.

      • jyri.

        On muistettava se toisi seikka, että näillä vuokralaisilla on heti oikeusapu toimiston juristit kimpussa. Eli ei kovin kannata huonekaluja lähteä heittelemään ulos. Ulos otto miesten puuhaa. Nykyisin ei kannata vuokrata asuntoja ollenkaan.


      • auta
        jyri. kirjoitti:

        On muistettava se toisi seikka, että näillä vuokralaisilla on heti oikeusapu toimiston juristit kimpussa. Eli ei kovin kannata huonekaluja lähteä heittelemään ulos. Ulos otto miesten puuhaa. Nykyisin ei kannata vuokrata asuntoja ollenkaan.

        eipä se oikeusaputoimisto lähde kannetta nostamaan jos perusteet olis noin löyhät. sanovat vaan, että mikset oo vieny tavaroitas pois - sopimushan on päättynyt.

        jos joku pummi sitten homman veisikin oikeuteen, niin hänen tulee todistaa aika paljon myös MAHDOLLISEN ulosheittäjän suhteen. älä myönnä itse yhtään mitään. sitähän ei tiedä jos vaikka olis entinen vuokralainen ite höyryissä kantanu kamat pihalle. pahimmillaankin olet erehtynyt ja ollut siinä luulossa, että entinen vuokralainen on jättänyt tavarat tahallaan, eikä ole niitä mukaansa halunnut, eli olet tyhjentäyt asunnon hyvässä uskossa. teet todistettat yhteydenotot/-yritykset hommaat vielä asialliset todistajat tyhjän asunnon ja toteamiselle. kumpaakohan uskovat spurgua vai vuokranantajaa todistajineen? ;-)


    • valinta...

      jos sopimusta ei ole niin ilmoitat että vuokralaisella on 2 viikkoa aikaa hakea tavaransa pois, jonka jälkeen asunto tyhjennetään mikäli se ei ole tyhjä.

    • Irpo

      Mitäs läksit. Hihihihii. Vatari.

    • Nimetön

      Asunnon vuokraamisessa vaanivat isot riskit. Jos olet varomaton ja saat huonot vuokralaiset, on asemasi lain edessä todella heiveröinen. Esitänkin tässä muutamia kantapään kautta opittuja ennaltaehkäiseviä toimenpiteitä, jotka kannattaa tehdä riskin pienentämiseksi.

      1) Tarkista vuokralaisen luottotiedot.
      2) Selvitä, jos mahdollista, vuokralaisen edellinen osoite ja keskustele esim. kso. yhtiön isännöitsijän kanssa. Isännöitsijöillä saattaa ola hyödyllistä tietoa. Osoitetiedustelusta saattaa olla myös hyötyä. Jos entinen osoite on salainen, ei kannata vuokrata.
      3) Laadi vuokrasopimus kirjallisesti ja huolellisesti. Kirjaa sopimuksen ehdoksi kotivakuutuksen ottaminen. Tarkista, että vakuutus on asianmukaisesti otettu ennenkuin luovutat avaimen.
      4) Vaadi vähintään 2 kuukauden vuokratakuu. Kolmen kuukauden takuukin on laillinen.
      5) Ole tarkkana vuokrasuhteen alussa. Pienestäkin vuokranmaksun laiminlöynnistä tai muusta sopimusrikkomuksesta tulee heti varoittaa kirjallisesti ja todistettavasti. Tarkasta heti asunnon kunto, jos ongelmia ilmaantuu.
      6) Pura vuokrasopimus toisesta varoituksesta. Jos vuokralainen ei lähde vapaaehtoisesti sovittuna aikana, niin jätä haaste käräjäoikeudelle. Käsittely kestää n. 2 kuukautta. Haasteeseen on oltava riittävät ja todistettavat perusteet.
      7) Jos vuokralainen ilmoittaa olevansa töissä tai opiskelija, niin pyydä työtodistus tai opiskelutodistus nähtäväksesi.
      8) Keskustele oman yhtiösi isännöisijän kanssa vuokraamissuunnitelmistasi ja vuokralaisehdokkaista.
      9) Hanki hyvä vakuutus pahimman varalle. Vähintäänkin on oltava oikeusturvavakuutus vuokraustoimintaa varten. Tavallinen kotivakuutus EI korvaa vuokraustoiminnasta aiheutuneita vahinkoja.

      Huonon vuokralaisen häätäminen saattaa tulla todella kalliiksi. Oikeus- ja häätökulut ovat helposti vähintään 3000EUR ja pahimmillaan voit olla tuhotun asunnon rahaton omistaja. Kelalta tai sossulta ei saa apua.

    • Mikä Sivistys?

      Täällä pärjää parhaiten tavallinen keski-ja matalaluokkainen,kun ei omista mitään.Valtio ja Kaupungit kiertävät kuin korpit saalista jos sinulla jotain on.Silloin toteutetaan tasa-arvolalkia ja muita pykäliä jotka sopivat heille.Turhaan painatte töitä milloin missäkin,ette siitä kiitosta tule koskaan saamaan.Kateutta ja kähmimistä kylläkin.Kannattaa vain kuskata kaiken omaisuutenne iltayönä torille ja kiivetä kasan päälle kuuluttamaan,että olkaa hyvä nopeimmille parhaat mahdollisuudet.On rasismia jättää esim. proteesit suuhun koska jollekin nekin voivat sopia.Jättäkää vain kalissit jalkaan,jos ujostuttaa ja paastotkaaseuraava päivä ja sitten kun huikaisee menkää sossun jonoon pyytämään ruokarahaa ja kirkon toimistoihin? Sieltä saatte sitten kuulla että me joudumme hoitamaan koko kasupungin ja toisesta että on ihmisiä jotka tulevat toimeen eurollakin päivässä. Se on sitä sivistystä ainakin Kulttuurin Kehdossa Turussa. Tulevassa Kulttuuri-Pääkaupungissa,jossa Muualta tulleet vastaavat Perinteisestä Turusta.

    • äläkä sijoita autoih

      älä vuokraa toiselle mitään. väihintää tumelevat omaisuutta ja koskaa et saa korvauksia vahingon täydestä arvosta

    • avaimetta

      jos ei kerran ole vuokrasopimusta (eikä vuokraa) vaihda lukot! Eiköhän ala soittelemaan omaisuutensa perään, ja sit vaan kysyt, koska haluaa tulla tavaransa hakemaan.

    • kYLLÄSTYNYT tähän

      Itsekkin yleensä jätän vuokrat maksamatta. se on hauska kattoo ku tulee "kovia jätkiä" häätää ulos ja tajuu myöhemmin et tosi huono idea.

      VUOKRAT ALAS JA TAKUUT KANS

    • 5.henk.perhe

      kyllä täällä on rehellisiäkin vuokralaisia jotka jopa kunnostavat taloa vaikka se ei olekkaan oma ihan yhtä läin siitä missä asuu pitää huolta.

    • Ihmettelen tyhmyyttä

      Tyhmä olet tosiaan. Itsekin omistan pari asuntoa joita vuokraan ja kyllä sen näkee jo ihmisestä mikälainen on kannattaako vuokrata vai ei. Toisekseen en ole koskaan ymmärtänyt noita määräaikaisia vuokrasopimuksia. Teen aina toistaiseksi voimassa olevan. Senkin saa ihan helposti irtisanottua, esim. tarvitsee asunnnon omaan käyttöön.

      Me asunnolle lukkosepän kanssa ja vaihdata oveen lukot ja aseta lisäksi viellä turvalukko. Sitten kun vuokralainen ottaa yhteyttä niin voit soipia mihin toimitat hänen tavaransa sitten kun on maksanut vuokrarästit. Takaisin asuntoon älä enää päästä ei hänellä ole sinne mitään oikeutta. Tyhmä ei kannata olla.

    • Nimetö

      Minä etsin parhaimmillaan asuntoa.. Yksiötä.. Helsingistä tai Vantaalta..

    • N1990

      Aika hyvin yleistetty kaikkea. Minäkin vuokralaisena ensimmäisenä muuttaessa laitan paikat kuntoon. Remppaan ja siivoan ERITTÄIN perusteellisesti.

    • Anonyymi

      Tuttua, sitä sattuu. Pääkaupunkiseudulle on tullut ilmiö, jossa kela rahoittaa maahanmuuttajien vuokrat. Asuntosijoittajat vuokraavat kelan asiakkaille varman vuokran saannin toivossa. Siitä on osakkeen omistajille tullut vain harmia. Vuokralaiset elävät omine tapoineen: polttavat kannabista, josta haju leviää rappukäytävään ja naapureiden huoneistoihin, metelöivät yöllä, sotkevat ympäristöä, huomattu huumeiden myyntiä jne. Yhteydenotto viranomaisiin ei tuota tulosta, vain hartioiden kohautuksia, että yrittäkää selvitä. Asunto-osakkeen ostaminenkaan ei takaa kotirauhaa ja mielekästä asumista. Itse täytyy muuttaa jonnekin, jos vielä löytyy paikkoja ilman tätä ongelmaa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe