Minulla kun on monen mun kohtalotoverin tavoin paradoksina kotiväen tekemiset ja liiketoiminta. Olen vastaavanlaisissa perheissä havainnut mm. jälkeläisten kiusaamista, jonka johdosta on jäänyt koulut, työt ja asevelvollisuudet väliin. Minä olen ollut 13-vuotiasta asti työelämässä, koulunkäyntiä voidaan aina häiritä, mutta asevelvollisuuden olen suorittanut. Eikö asepalveluksella ole mitään merkitystä?
Arvostetaanko
2
578
Vastaukset
- Myöskin reservissä
Kyllä varusmiehiä kehutaan jokaisessa paraatipuheessa. Eri juttu sitten, kun katsotaan arvostamista tunnekuohunnan sijasta objektiiivisella mittarilla: Pari euroa per päivä, askeettiset majoitusolot, yksityisyyden ja vapauden menetys.
Töihin hakeutuessa on hyötyä ja pakkokin puolustusalalla. Muutoin hyöty on marginaalinen, ilman upseerin natsoja varsin mitätön.
Mielestäni siis palvelusta ei arvosteta. Muutoinhan palveluksesta saisi rahaa tai palveluksen jälkeen jotain rahanarvoista, kuten opiskelupaikan tai vähennystä veroihin.- Kuultua
Kertoivat, että vankeus on avovankeutta ja vieläpä lyhyemmän aikaa kuin asevelvollisuus voisi kestää. Samalla voi kuulemma vaikkapa opiskella. Opiskelut taitavat olla tärkeämpiä työelämässä tänäpäivänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
puukkotappelu-keskella-tieta
https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo373038Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja1901856- 701263
Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul451232- 831168
Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1031135Koirahyökkäys filpuntiellä.
Poliisi määräsi koiran lopetettavaksi välittömästi. Kerrankin selkärankaista toimintaa poliisilta. Toivottavasti hoituu1121058- 441020
- 54961
Paavi on kuollut
Suuri humanisti ja kirkollinen johtaja, Paavi Fransiscus on kuollut 88 vuoden iässä. Katolinen maailma (suurin kristill144955