Ihan hiilenä ihmettelen, miten asiakkaalta, joka on saanut juuri uuden luottokortin, voidaan mätkäistä asiattomia 'korkokuluja'.
Sain luottokortin käytööni toukokuun lopulla. Normaalistihan lasku tulee aina hyvissä ajoin ennen kuukauden loppua ja jos maksat koko kertyneen saldon, et maksa korkoa.
Nyt sain laskun, joka pitää maksaa kesäkuun lopussa. Tätä laskua siis odotinkin ja siihen olin varautunut. Tarkemmin kun erittelyä katselin, huomasin joukossa merkinnän 'korkoa' ja summan vajaat 5 euroa. Siis miten ihmeessä asiakkaalta voidaan vaatia korkoa parilta toukokuun viikolta, jos maksun hoitaminen pois toukokuun viimeinen päivä on mahdotonta?
Jos saat uuden kortin, on asiakkaalle annettava mahdollisuus ihan kaikkien maksujen maksamiseen maksuaika ja lasku lähetettävä ajoissa.
Tässä tapauksessa mielestäni toukokuulta ei korkoa pitäisi veloittaa kun kerran ENSIMMÄINEN laskukin tulee vasta kesäkuussa ja eräpäivä on kesäkuun viimeinen!
Tosi törkeää. Mitään selitystä ei pankki vielä ole antanut. Oletteko muut törmänneet samaan?
Oletan, että moni ei edes ajattele asiaa, mutta mielestäni kyse on ihan PERIAATTEELINEN!
uusi luottokortti - miksi korkokuluja
10
769
Vastaukset
- nalli_kurikassa
Why couldn't you come up with the money honey?
Jos maksat myöhässä, joudut maksamaan korkokuluja. Pankki on tässä asiassa oikeassa ja sinä väärässä. Onko kenties kysymys samasta ongelmasta, josta kerrotaan tämän päivän (torstai 19.6.2008) Helsingin Sanomien sivulla B5 otsikolla "S-pankki lähetti aiheettomia muistutuksia"?
Artikkelin mukaan: "Ohjelmistovirheen vuoksi huhtikuun ostoksia ei koskaan veloitettu, vaikka asiakkailla oli suoraveloitussopimus. Tämän vuoksi järjestelmä luuli, että laskua ei ollut maksettu. .... pankki huolehtii siitä, että minkäänlaisia muistutusmaksuja ja korkoja ei asiakkailta peritä."- ei ole s-pankin
ei ole tuosta kyse. Kortin (mastercard) sain toukokuussa, tarkka pvä kun se kolahti luukusta oli 17 pvä. Ensimmäisen ostoksen tein sillä 18pvä.
ei ole s-pankin kirjoitti:
ei ole tuosta kyse. Kortin (mastercard) sain toukokuussa, tarkka pvä kun se kolahti luukusta oli 17 pvä. Ensimmäisen ostoksen tein sillä 18pvä.
Entä oletko nostanut rahaa MasterCard-luottotililtä käteisenä automaatista tai siirtona omalle pankkitilillesi? Sellaisesta nostosta alkaa korko juosta välittömästi.
- ei käteisnostoa
Timontti kirjoitti:
Entä oletko nostanut rahaa MasterCard-luottotililtä käteisenä automaatista tai siirtona omalle pankkitilillesi? Sellaisesta nostosta alkaa korko juosta välittömästi.
En, siitäkään ei ole kyse. Ja tuon tiedän, että käteisotosta tai siirrosta korko juoksee nostohetkestä alkaen.
Eli kyse on todellakin ihan kortilla tehdyistä ostoksista ja noiden 18.5 - 31.5. välillä tehtyjen ostosten loppusummasta kertyvästä korosta.
Lähetin aiheesta pankilleni kyselyn maililla, mutta eipä vielä ainakaan ollut vastausta tullut. - jee s
ei käteisnostoa kirjoitti:
En, siitäkään ei ole kyse. Ja tuon tiedän, että käteisotosta tai siirrosta korko juoksee nostohetkestä alkaen.
Eli kyse on todellakin ihan kortilla tehdyistä ostoksista ja noiden 18.5 - 31.5. välillä tehtyjen ostosten loppusummasta kertyvästä korosta.
Lähetin aiheesta pankilleni kyselyn maililla, mutta eipä vielä ainakaan ollut vastausta tullut.Luulempa kun tarpeeksi kitiset pankki ottaa luottokorttisi pois. Sitten ei tarvitse enää maksaa 'aiheettomia' korkokuluja.
Paras ratkaisu varmasti molempien, sinun ja pankin, kannalta. - ihme kommentti
jee s kirjoitti:
Luulempa kun tarpeeksi kitiset pankki ottaa luottokorttisi pois. Sitten ei tarvitse enää maksaa 'aiheettomia' korkokuluja.
Paras ratkaisu varmasti molempien, sinun ja pankin, kannalta.Luitko ollenkaan aloituksen - ehkä et tai et ymmärtänyt sitä.
Kyse on siitä, miksi laskua ei lähetetä ajoissa, ei siitä etteikö asiakas ole sitä valmis maksamaan.
maksatko sinä mukisematta aiheetta tulevat laskut ja vaikka naapurin asuntolainat?
- - itse erehdyn kerran -
- ostimme tasokalusteesta kirjastohuoneeseemme konaan uudet kirjojen säilytystystilat ja joiden korkeuskin oli suhteellisesti jotain 253 cm. No koko paketti tulikin sovittuna ajankohtana, eli tasan 35 lasiovilla varustettua vitriinikaappia ja niiden alle 7 kpl:tta sokkeleita ja ylle vastaava määrä kattoja ym laatkostoja taikka kaappeja.
- koska kysessa oli lehti ilmoituksessa mainittu tarjous ja jossa puhuttiin jopa 3 kk maksuajasta ilman korkoa maksusummalle, joten neuvottelut aikaan joten OK ja sovittu mikä sovittu niin OK.
- maksoimme koko summan sovitusti ( 7000, euroa tai ylikin ) en mene vannomaan mutta kaikki tositteet ovat tasan tallella.
Ihmetytti kun myyjän kysely näistä henkilötunnuksista ja joistakin luottotiedoistamme ja eläkkeiden maksajien varallisuudesta tai syöpäsairauksien elinaikojen odotuksista niin tuntui silloin jopa jotenkin ns hirtehishuumoriin verrattasassaolevaan joten kun vuoden päästä tulikin lasku luotollisen tilimme vuosimaksusta ja siihen liitetyistä muistakin ylimääräisestä, joiden ei pitänyt kuulua muille kuin HUSin henkilökunnalle ja ainoastaan silloin kun asioin leikkauksesta ja sädehoidostani.
- ihmeissämme soitimme ko firmaan ja samalla pankin luottokortin myöntäjille, et siis kuin tämä nyt menikään, eli korotonta maksuaikaa 3 kk ja kun koko summa tuli maksettua hyvissä ajoin ennen määräaikaa niin olisinkin utelias tiedustelemaan kuin tää homma nyt oikei menikään, eli minut huijattiin tavallaan jonkin luotollisen tilin asiakkaaksi joten..
- " palauttakaa laskunne ja ilmoittakaa kirjallisesti siitä, että olette tulleet väärinkäsityksen uhriksi ja koska olette olleet siinä uskossa, että laskunne on maksettu 3 kk sisällä niin mitään jälkeenpäin kuuluvia laskuja teille ei lähetetä ko kaupastanne silloisen tarjouksen perusteella" -.
- ei muuten ole kuulunut yhtään niin mitään koko laskun lopullisesta maksamatta jääneestä summastakaan, joten jos koko firmakin on nyt jotain kyseenalaistetussa Maskuyhtiöön kuuluvaa niin kai sitten ollee ja menneen talven lumia ja kuitit ovat sovituista maksuaikojen sisälle sovituista maksuista. - hävytöntä menoa
Nyt tuli vastaus pankilta ja rahoitusyhtiöltä. Oli kuulemma "vahingossa" merkitty kyseiset toukokuun viikot maksamattomien maksujen kohtaan ja tähän luottokulut päälle.
Eli oikaisivat ja lähettivät uuden laskun, jossa tuo vajaa 5€ on vähennetty.
Joten loppu hyvin ja kaikki hyvin. Itse jäin vain miettimään, miten paljon näitä "vahinkoja" mahtaa sattua vuositasolla.... - Näköjään
Otin juuri samasta syystä yhteyttä asiakaspalveuun. Korkoja on vain 8 snt. Mutta edelleen, kysymys on periaatteellinen.
Mikäli olen ymmärtänyt oikein, niin korkoja luottokortin käyttämisestä EI peritä. Saavat selittää tuon asian kyllä juurta jaksaen että menee läpi ja tuon 8 snt suostun maksamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo666264Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583083- 312243
- 131847
- 201828
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191813Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131562- 181539
- 511515
- 91484