Hoitohevoset

Nninnu

Minkäköhän takia kaikki joilla on hoitohevonen, niin ne on itsekkäitä? Esim. Hei toi on mun hoitsu joten alapas kalppia ja nopeesti! En kyllä tarkoita että kaikki hoitajat ovat sellaisia. Sitten, miksi kaikki joilla on hevonen ja etsii sille hoitajaa, antavat sen vasta 18 vuotiaille ihmisille? Noihin kyssiin vastauksia sillä itse etsin hoitohevosta ja olen vasta 11 vuotias. Ja jos tiiätte jonkun paikan jossa olisi hoitohevosia ilmoitelkaas mullekkin :))

12

556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • polle1

      Yritä ymmärtää, että hevonen ei ole lelu vaan (kallis) elävä hankinta. Sen takia moni hevosen omistaja haluaa hoitajaksi vanhemman ihmisen... ei 11v. lapselle voi antaa samanlaista vastuuta hevosesta kuin aikuiselle!

      Harvalla 11-vuotiaalla on myöskään kokemusta, tietoa ja taitoa hevosen hoidosta niin paljoa, että voisi hänet ottaa hoitamaan omatoimisesti. Hoitajan täytyy pystyä toimimaan monissa asioissa itsenäisesti, ja omistajan olla varma, että homma toimii hyvin ja turvallisesti.

      Niin se vain on. Älä lannistu, vaan jatka harrastusta, niin varmasti itsekin hoitsun saat aikanaan.

      • Nninnu

        Joo kiitos mutta ei kiitos sainkin jo hoitsun.
        joten olit väärässä sen asian suhteen että 11 vuotiaat ovat pikkukakaroita. :// Jos toi oli vinkki, ni ei ollu hyvä asia..


      • Anonyymi

        Niin no miten sen nyt ottaa. Oon 11 v ja meil on omii heppoi. On ollu koko mun elämän hevosii et juu. Mieti vähän sitä et harvalla 11 v on kokemust hepoist… käytä aivoi pliis


    • tallilla

      vai yksityisellä. Omaa hevosta en antaisi sen takia, että jos sinulle sattuu jotain, minun vakuutus ei korvaa!!!

      Talleilta voi usein saada "hoitsun" mutta se ei tietenkään tarkoita ihan samaa kuin esim minun hakemani hoitaja. Hevosen koulutus, ruokinta, maastoilu ym ei vain ole mahdollista yksin jos olen itse vastuussa myös sinusta. (enkä siis paikalla koko päivänä)(ratsastuskouluilla on aina periaatteessa joku valvonta)

      Toki ehkä kiltti poni tms voisi olla nimellisesti sinun hoitsu (niinkuin leireillä ym.)


      Noh, tässä ehkä syitä, mutta tosiaan hoitsua kannattaa kysellä talleilta (SRL hyväksymät) niillä on vakuutukset ratsastajille ym. Ja myöhemmin vastuullisempaa hoitsua yksityiseltä.

      • polle-fani97

        Kiitos neuvoista.. Mä vähän ajattelinkin srl hyväksymää paikkaa :))


      • elikkäs
        polle-fani97 kirjoitti:

        Kiitos neuvoista.. Mä vähän ajattelinkin srl hyväksymää paikkaa :))

        yksityiset ei voi olla srl hyväksymiä... hevosmäärä jo kertoo sen.... sitten pitää olla siis yritys. ja jotain ratsastustoimintaa. yleensä palkoillisia jne. eikä tämmöinen yhden hepan omistaja.


    • tarjolla 18.v immeiselle mutta

      asun yleisten kulkuneuvojen ulottumattomissa, joten jollei sinulla ole korttia??? Tai kuskia? Tai jaksat tulla omin neuvoin... lähin bussi pysähtyy 20km päässä.

      Sinulla on oltava oma vakuutus, joka kattaa myös tapaturmat minun luona. Ja vanhempien kirjallinen suostumus.

      Polleni on kiltti, mutta isotteleva, eli voi esim lähteä taluttaessa viemään metsään. onko sinulla kokemusta siihen asti? ja voimaa hallita hevonen? Ei siis tee sitä yleensä kuin kerran kokeillakseen ihmistä. Voi myös rynniä portista ym jos huomaa taluttajalla epävarmuutta.

      Olet siis yksin paikanpäällä joten oletko valmis ottamaan vastuun? Jos vieläkin vastaat kyllä, niin tervetuloa!!!

      • polle-fani97

        Missäs päin hevonen asuu? En ole mikään säikky ihminen joka pelkää hevosia. Enkä jää makaamaan maahan jos hevonen rynnii. Ajattelin kyllä minun
        kaverini kanssa etsiä hoitohevosta.. jos se mitenkään sopii? Voiko sillä heposella ratsastaa?
        ja onko se ihan ilmaista??


    • poni rakastaja

      missä paikkakunnalla asut

      • Nninnu

        Asun Nastolan Villähteellä.


    • Hoitohevosenetsijä

      Moikka,oon 11vuotias tyttö joka harrastaa ratsastusta ruskeasuon tallilla helsingissa ja haluisin hoitsun💛🌈🖤🏇🏻

      • Anonyymi

        Mäkin ratsastan Ruskeasuolla ja haluaisin hoitsun


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1419
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe