Dodge journey

Isännän emäntä

Tilavaa autoa tarvittais ja tuo vaikuttaisi hyvältä, ei olla vielä päästy näköetäisyydellekään saati kokeilemaan. Onkos joku jo hankkinut / koeajanut? Miten Dodge noin yleensä ottaen pärjää Suomen talvessa, meillä maaseutuajoakin aika lailla joten pieneen hankeen ei passaa juuttua. Entä onko lämmin?

58

26729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dodgea, mutta

      saman konsernin tuotteella olen jo 6 vuotta
      ajellut. Aika jännä juttu tuo talviominaisuuksien
      epäily, jenkeissähän on alueita, joissa kelit ovat hurjempia kuin meillä. Oma peli on erittäin
      lämmin talvella, hyvät ajo-ominaisuudet myös
      "pöpperökelilläkin". Uskoisin tuon joyrneyn
      olevan oivan pelin myös talvella.

      • nipponisti

        jos jonkun mielestä löllyvissä jenkkiautoissa on hyvät talviajo-ominaisuudet, ei hän ole koskaan kunnon autolla ajanut, eikä siten tiedä asiasta mitään, tuntuu siltä että jenkit eivät edes halua ymmärtää kunnon ajo-ominaisuuksista mitään, jos joku on sattumalta ajanut talvella ns. jenkki-talvirenkaalla, tietää hän miten suuri ero on täkäläisellä ja jenkkien käsityksellä esim. talviajosta.


      • Automiekkonen
        nipponisti kirjoitti:

        jos jonkun mielestä löllyvissä jenkkiautoissa on hyvät talviajo-ominaisuudet, ei hän ole koskaan kunnon autolla ajanut, eikä siten tiedä asiasta mitään, tuntuu siltä että jenkit eivät edes halua ymmärtää kunnon ajo-ominaisuuksista mitään, jos joku on sattumalta ajanut talvella ns. jenkki-talvirenkaalla, tietää hän miten suuri ero on täkäläisellä ja jenkkien käsityksellä esim. talviajosta.

        Ei niitä löllyviä jenkkimalleja enää Suomeen tuodakaan, nämä mitä myydään on kyllä suunniteltu jo alunperin euromarkkinoille.


      • viivalle
        nipponisti kirjoitti:

        jos jonkun mielestä löllyvissä jenkkiautoissa on hyvät talviajo-ominaisuudet, ei hän ole koskaan kunnon autolla ajanut, eikä siten tiedä asiasta mitään, tuntuu siltä että jenkit eivät edes halua ymmärtää kunnon ajo-ominaisuuksista mitään, jos joku on sattumalta ajanut talvella ns. jenkki-talvirenkaalla, tietää hän miten suuri ero on täkäläisellä ja jenkkien käsityksellä esim. talviajosta.

        kunnon talvikelissä, niin jäät datsunillasi
        ihmettelemään jenkkiauton etenemiskykyä,
        taidat sitten elää vielä 2000-luvulla 6-70 lukua


      • varma asia että
        viivalle kirjoitti:

        kunnon talvikelissä, niin jäät datsunillasi
        ihmettelemään jenkkiauton etenemiskykyä,
        taidat sitten elää vielä 2000-luvulla 6-70 lukua

        saman vuosimallin jenkki ei pärjää nipponille talvella. Sen verran on kokemusta kummastakin.


      • Ajo-ominaisuuksia
        varma asia että kirjoitti:

        saman vuosimallin jenkki ei pärjää nipponille talvella. Sen verran on kokemusta kummastakin.

        Huvittaa nykyisillä nopeusrajoituksilla ja liikennetiheyksillä "asiantuntijoiden" tunneperäinen keskustelu ajo-ominaisuuksista ja niiden sidoksista valmistusmaihin. Nyky auto saattaa olla tuotettu missä tahansa ja usein eri valmistajat yhdistelevät komponenttejaan. Itse olen ajellut/omistanut useita kymmeniä eri autoja eri olosuhteissa ja normaalissa liikenteessä ovat kaikki olleet ihan kelvollisia. Radalle on taas toiset pelit ja kriteerit. Nipponilta kysyisin mikä on se ylivertainen ajopeli jolla piekset kaikki jenkit???


      • He he
        Ajo-ominaisuuksia kirjoitti:

        Huvittaa nykyisillä nopeusrajoituksilla ja liikennetiheyksillä "asiantuntijoiden" tunneperäinen keskustelu ajo-ominaisuuksista ja niiden sidoksista valmistusmaihin. Nyky auto saattaa olla tuotettu missä tahansa ja usein eri valmistajat yhdistelevät komponenttejaan. Itse olen ajellut/omistanut useita kymmeniä eri autoja eri olosuhteissa ja normaalissa liikenteessä ovat kaikki olleet ihan kelvollisia. Radalle on taas toiset pelit ja kriteerit. Nipponilta kysyisin mikä on se ylivertainen ajopeli jolla piekset kaikki jenkit???

        Heipparallaa arvon tietäjät,

        Dodge Journey tehdään Meksikokossa, Tolucassa. Kylläkin jenkkien tehtaassa. kyllähän ne meksikaanit talven päälle ymmärtävät (ei niitten tartte, ne tekee vain hommat).

        Ps. pistin jo Rotkesta asikirjat vetämään! koeajo vakuutti!

        Mitä mä nyt teen nyt tolla nurkissa olevalla Nipponin raudalla?

        Hitto, kun nyt ajoin rotken koeajon kesällä ja ei ollut lunta.
        Miksi ihmeessä itseään ihmisenä pitävien tarttee asua Suomen pohjoisalueilla, jossa kuulema luntakin sataa talvella?

        Mitä hiton hyötyä on lumesta?

        Ja miten se liittyy oikeisiin ihmisiin, jotka omaavat etelän kulttuurin? Kysympä vain!



        Etelässä ei ole poroja, eikä...

        Heips


      • AmericanExpressss
        nipponisti kirjoitti:

        jos jonkun mielestä löllyvissä jenkkiautoissa on hyvät talviajo-ominaisuudet, ei hän ole koskaan kunnon autolla ajanut, eikä siten tiedä asiasta mitään, tuntuu siltä että jenkit eivät edes halua ymmärtää kunnon ajo-ominaisuuksista mitään, jos joku on sattumalta ajanut talvella ns. jenkki-talvirenkaalla, tietää hän miten suuri ero on täkäläisellä ja jenkkien käsityksellä esim. talviajosta.

        Jos jenkkien talviajo-ominaisuudet ovat huonot, niin harmin paikka, että nipponilaisilla ajo-ominaisuudet ovat huonot ympäri vuoden! Niitä on ajettava, ihan rasitukseen saakka.

        Sen verran olen joutunut ajelemaan Nissania ja Toyotaa, että omakseni en sellaista halua. Jenkillä voi nauttia myös matkasta eikä matkan jälkeen ole selkä jumissa ja jalat jäykkinä kuten näissä japsileluissa.

        Kyllä mieluummin ajan ympäri vuoden jenkillä kuin japsikinnerillä.


      • vaikea on
        AmericanExpressss kirjoitti:

        Jos jenkkien talviajo-ominaisuudet ovat huonot, niin harmin paikka, että nipponilaisilla ajo-ominaisuudet ovat huonot ympäri vuoden! Niitä on ajettava, ihan rasitukseen saakka.

        Sen verran olen joutunut ajelemaan Nissania ja Toyotaa, että omakseni en sellaista halua. Jenkillä voi nauttia myös matkasta eikä matkan jälkeen ole selkä jumissa ja jalat jäykkinä kuten näissä japsileluissa.

        Kyllä mieluummin ajan ympäri vuoden jenkillä kuin japsikinnerillä.

        löytää jenkkiautoa parempaa talviautoa. Jenkki on lämmin talvella ja kulkee lumessa hyvin isojen pyöriensä ansiosta. Ainakin ne monet jenkit, joilla olen ajanut. Miten se selviää jääkeleillä on tietysti rengas kysymys.


      • hgirxs
        Automiekkonen kirjoitti:

        Ei niitä löllyviä jenkkimalleja enää Suomeen tuodakaan, nämä mitä myydään on kyllä suunniteltu jo alunperin euromarkkinoille.

        Journeyn olen sekä kesä- että talviajossa todennut kaikin puolin paremmaksi ajaa kuin esim BMW:n tai Mersun.


    • Dodge74

      Tilasin eilen Journeyn 7-hengen verisona. Meidät vakuutti nykyaikainen tekniikka, pieni kulutus, monipuoliset tilat, näppärät yksityiskohdat ja räyhäkäs ulkonäkö (verrattuna vaikka Fordin S-Maxiin).

      Lisäksi se oli kompromissi, kun minä halusin maastoauton ja vaimo tila-auton. Sopu säilyi.

      Se mikä on hyvä, jää makuasiaksi ja arvoitukseksi. Ainakin oli tuttu ohjaamo, kun on ennen ollut Jeep.

      • minkä

        arvion sait toimitusajasta?


      • Dodge74
        minkä kirjoitti:

        arvion sait toimitusajasta?

        Elokuun alussa pitäisi olla valmiina noudettavaksi, ellei paatti uppoa ;-)


      • Dodge74
        minkä kirjoitti:

        arvion sait toimitusajasta?

        Tänään näin vilauksen uudesta Journeystamme, joka on huomenna luovutusvalmiina.

        Tällä hetkellä autoja saanee nopeasti, kun uusi erä on tullut maahan. Lisävarusteet ovat tietysti sitten mitä ovatkaan tilanneet, ellei halua odottaa 3-4 kk tehdasvarusteltua mallia.

        Meillä oli ainoa vaatimus ParkView-peruutuskamera. Automaatti tai ilman, eikä se värikään pahaksi osoittautunut - Inferno Red.


      • Elina

        Haettiin Dodge tänään koeajoon ja olimme mieheni kanssa molemmat myytyjä. Tilaa ja muunneltavuutta. Itselläni oli kovat ennakkoluulot, kun olen meidän perheen "ajomies" eli ymmärrän autoista enemmän kuin ukkoni, niin luulin lähteväni ajamaan löllyjenkkiä. Taisi luuloni olla jostain 80 -luvulta, ajettavuus oli jämäkkä olematta kuitenkaan kova. Tekniikan luulisi toimivan (volkkarin kone?)...


      • Dodge74
        Elina kirjoitti:

        Haettiin Dodge tänään koeajoon ja olimme mieheni kanssa molemmat myytyjä. Tilaa ja muunneltavuutta. Itselläni oli kovat ennakkoluulot, kun olen meidän perheen "ajomies" eli ymmärrän autoista enemmän kuin ukkoni, niin luulin lähteväni ajamaan löllyjenkkiä. Taisi luuloni olla jostain 80 -luvulta, ajettavuus oli jämäkkä olematta kuitenkaan kova. Tekniikan luulisi toimivan (volkkarin kone?)...

        epäilin samaa ajettuani muutama vuosi sitten parin vuoden aikana Jeep Grand Cherokeella lähemmäs 120.000 km.

        Nyt ollut muutaman päivän ajossa ja tuntuma on hyvä. Lisäksi lastenvaunut mahtuvat loistavasti kyytiin ja jää tilaakin reilusti.

        Oliskohan tässä oikeasti tila-auto 2008?


    • BumbleBee

      Nyt on tullut kohta tuhannen kilometriä ajeltua ja kyllä Journeyllä matkanteko on mukavaa. Eihän se mikään tykki ole mutta muun liikenteen seassa kyllä kivasti mukana pysyy. Ja automaattilla meno on vaivatonta ja ripeää - sopii hyvin auton luonteeseen.

      Mä tilasin 5 paikkaisena kun meillä ei ole tarvetta lisäpenkeille ja 5 paikkaisessa on enemmän tavaratilaa lattian alla. Meille oli tavaratilan koolla enemmän merkitystä kuin henkilömäärällä. Mahtuu koira ja lastenvaunut hyvin mukaan ja tavaratilan lattian alla on vielä käyttökelpoista säilytystilaa milloin millekin romppeelle.

      Takapenkin selkänojien kaltevuuden säätö ja istuinosan pitkittäissäätö on meiltä saanut kiitosta ja ominaisuutta on tullut jopa hyödynnettyä :)

      Alkuperäiselle kysyjälle niin talviominaisuuksista ei kellään taida olla vielä kokemusta :) Maavaraa on kuitenkin tavallista henkilöautoa enemmän. Neliveto tuo ei ole eikä tuolla nelivetoisille autoille hankalissa tilanteissa pärjää mikäli sellaisiin joskus joutuu. Jenkeissä tuota Journeytä myydään myös nelivetoisena isoimman bensakoneen yhteydessä.

      Ajo-ominaisuudet ovat makuasioita ja se miellyttääkö auto, saa selville vain ajamalla autoa. Mä yllätyin positiivisesti. Myönnän että ennen koeajoa mulla oli ennkkoluuloa löllyvästä lullasta mutta Journey oli mun makuuni riittävän jämäkkä olematta kuitenkaan mikään pintakova nypyttäjä.

      • Dodge74

        Meidän piti mennä koeajoa seuraavana päivänä koeajamaan käytetty ML 270 CDI, mutta jätettiin väliin, kun molemmat oltiin positiivisesti otettuja. Pienemällä välirahalla saadaan uusi auto niillä ominaisuuksilla mitä haettiinkin. Halusimme 7 hengen auton, koska välillä voi olla ylimääräisiä kyyditettäviäkin mukana 1-2 kpl.

        Kokeilin etsiä käytettyä autoa autotalli.comista niin, että syötin kaikki ne ominaisuudet mitä halusimme ilman automerkkiä. Muutama muutos hakukriteereihin ohjasi jälkeenpäinkin Journeyhin.

        Jälleenmyyntiarvoa en tiedä, mutta rehellisesti sanottuna ei paljon kiinnostakaan. Tonni sinne tänne.

        Ekan kerran näin kuvan autosta vahingossa kun olimme jossain kaupassa ja siinä lehtihyllyllä oli Autobildin testi.

        Ainoa miinus mitä nyt olen tähän asti löytänyt on se, ettei 7 hengen versiossa tavaratilaa ole erotettu kaltereilla tai tavarasuojalla, kun käytössä on vain 5 paikkaa. Kuitenkin kyseessä on jokapaikan höylä-tyylinen auto. TOISAALTA ei sitä suojaa ole muissakaan tila-autoissa, jossa on takana tavaratilaa ja lisäpenkit. No, kalterit löytyy autotarvikeliikkeestä hintahaarukalla 20-100 eur .


      • vakuutti
        Dodge74 kirjoitti:

        Meidän piti mennä koeajoa seuraavana päivänä koeajamaan käytetty ML 270 CDI, mutta jätettiin väliin, kun molemmat oltiin positiivisesti otettuja. Pienemällä välirahalla saadaan uusi auto niillä ominaisuuksilla mitä haettiinkin. Halusimme 7 hengen auton, koska välillä voi olla ylimääräisiä kyyditettäviäkin mukana 1-2 kpl.

        Kokeilin etsiä käytettyä autoa autotalli.comista niin, että syötin kaikki ne ominaisuudet mitä halusimme ilman automerkkiä. Muutama muutos hakukriteereihin ohjasi jälkeenpäinkin Journeyhin.

        Jälleenmyyntiarvoa en tiedä, mutta rehellisesti sanottuna ei paljon kiinnostakaan. Tonni sinne tänne.

        Ekan kerran näin kuvan autosta vahingossa kun olimme jossain kaupassa ja siinä lehtihyllyllä oli Autobildin testi.

        Ainoa miinus mitä nyt olen tähän asti löytänyt on se, ettei 7 hengen versiossa tavaratilaa ole erotettu kaltereilla tai tavarasuojalla, kun käytössä on vain 5 paikkaa. Kuitenkin kyseessä on jokapaikan höylä-tyylinen auto. TOISAALTA ei sitä suojaa ole muissakaan tila-autoissa, jossa on takana tavaratilaa ja lisäpenkit. No, kalterit löytyy autotarvikeliikkeestä hintahaarukalla 20-100 eur .

        Joo, kaikissa autoissa se hinta tippuu - harvemmin ne mitään sijoituksia on. Oli merkki mikä tahansa niin uudehko tiputtaa arvoa paljon ensimmäisinä vuosina.

        Toisena autona oleva uutena hankittu Volvo tiputti hintaa ensimmäisten vuosien aikana niin paljon että 8 vuoden jälkeen sillä ei enää pitäisi olla jäännösarvoa ollenkaan :)

        Mutta sellaista se elämä on...

        Mä hain vaihtoehtoja lähinnä farkku-puolelta mutta kaikissa niissä jokin tökki ja kun näin tuon Journeyn netissä ja teknisetkin speksit oli ok niin koeajollehan sitä piti mennä. Auto vakuutti ominaisuuksillaan suhteessa hintaansa sen verran että tilaukseen meni seuraavana päivänä.

        Mä nakkasin sen tavaratilan näkösuojan joka tulee 5-paikkaisen Journeyn mukana samantien autotallin nurkkaan kun kotiin autolla pääsin. Meillä kun tuo dogi on autossa säännöllisen epäsäännöllisesti niin se vie vain turhaa tilaa.


    • dodgeveturina

      onkohan kellään auton hankkineella kokemusta vetää autolla asuntovaunua? tiedustelin koukulla varustettua versiosta koeajoon mutta ei kuulemma löydy. Ei viitsis ihan sikaa säkissä ostaa kun vaunua on tarkoitus vetää.
      Kiitoksia tiedoista.

      • Dodge74

        Onhan siinä ainakin tuo ESP-ajonhallinta Trailer Sway-perävaunuhuojunnan estolla. Ja mielestäni tuntui tosi hyvältä ajaa pitkin 8-tietä kovassa tuulessa Turusta Ouluun, melkein yhtä soittoa. Ei juuri puskenut puolelta toiselle, kun vertasi edellä ajaviin autoihin.

        Meillä ei ole koukkua, mutta jos hevosvoimat ja vetokyky riittävät, niin uskoisin, että on tavallista farmaria mukavampi tienpäällä.


      • lhohg

        Olen vedelly raskaalla kuormalla varustettua isohkoa peräkärryä Journeyllä pitkää ja lyhyttä matkaa. Hyvin tulee perässä. Eikä tarvitse kytkintä kiusata vään lähtee ihan kivasti valoista.


    • RitaMaria

      Hei! Itse olen ajanut vajaat kolme vuotta Honda CR-V:llä ja nyt menee siis auto vaihtoon, kun on firman leasing ja vuodet tulevat täyteen. Olen käynyt koeajamassa uuden Journeyn, automaatin ja manuaalin. Minä ihastuin! Isokokoinen ja juuri sellainen "farkun ja katumaasturin" välimuoto. On kokoa, kuitenkaan olematta kolho. Tosi hyvin sisätilaa, mikä itselle tärkeää, koska kuljetan työssäni paljon tavaraa päivittäin. Olen 5-paikkaisesta mallista kiinnostunut. Vakiona kaikki tarvittavat varusteet, itse en tarvitse enkä halua parkkitutkaa :) Herkkujakin saa, jos tarvetta niille on. Nyt odottelen, josko laitettaisiin 5-paikkainen diesel tilaukseen. Kannattaa koeajaa, itse yllätyin positiivisesti.

      • harleypilot

        Moikka. Sain jokin aika sitten tilaamani Journeyn, diesel autom, 5 paikkainen. Stone white, Mygig infinity audio, Vec, peruutuskamera, 19" vanteet renkaat. Yllätyin jo keajolla kuitenkin nyt enemmän ajaneena voin vain suositella. Vertasin autoa lähinna VW Passat:iin. Joyrneyssä on paljon enemmän vastinetta rahalle kun vielä autoissa on sama moottori ja samkaltainen vaihteisto. Kulutus on maltillista, minulla on keskikulutus pyörinyt siinä 8 ltr. puolet maantie puolet kaupunki ajoa. Todella hiljainen ja hyvä ajaa. Jos olet ostamassa ns isoa farkkua volvo v70 vw passat koeja Dodge journey niin huomaat erot ei tarvitse kyykistellä kun menee autoon sieltä näkee hyvin. Niin säilyykö arvo? Tämä on minun 5 amarikkalaisbrädin auto (4edellistä made in USA) tämä heho en mehico(niin kuin uusi vw golf farkku). Kyllä se säilyy siinä missä muillakin olen myös omistanut opeleita, vw tuotteita, Audin, mikään ei ole sen kummemmin pitänyt arvoa.


      • Jurinasta kiinnostunut
        harleypilot kirjoitti:

        Moikka. Sain jokin aika sitten tilaamani Journeyn, diesel autom, 5 paikkainen. Stone white, Mygig infinity audio, Vec, peruutuskamera, 19" vanteet renkaat. Yllätyin jo keajolla kuitenkin nyt enemmän ajaneena voin vain suositella. Vertasin autoa lähinna VW Passat:iin. Joyrneyssä on paljon enemmän vastinetta rahalle kun vielä autoissa on sama moottori ja samkaltainen vaihteisto. Kulutus on maltillista, minulla on keskikulutus pyörinyt siinä 8 ltr. puolet maantie puolet kaupunki ajoa. Todella hiljainen ja hyvä ajaa. Jos olet ostamassa ns isoa farkkua volvo v70 vw passat koeja Dodge journey niin huomaat erot ei tarvitse kyykistellä kun menee autoon sieltä näkee hyvin. Niin säilyykö arvo? Tämä on minun 5 amarikkalaisbrädin auto (4edellistä made in USA) tämä heho en mehico(niin kuin uusi vw golf farkku). Kyllä se säilyy siinä missä muillakin olen myös omistanut opeleita, vw tuotteita, Audin, mikään ei ole sen kummemmin pitänyt arvoa.

        heii, nyt alko kiinnostamaan, uskallatkos pistää kiesistä kuvia jonnekin verkon perukoille? Tuo valkoinen nimenomaan on se väri jota itsekin olen pohtinut, mutta vaikea valita kun kuvia valkoisista Journeyistä on tavattoman vähän!

        T.Tilauslomake osin täyttämättä


      • hebbbe
        Jurinasta kiinnostunut kirjoitti:

        heii, nyt alko kiinnostamaan, uskallatkos pistää kiesistä kuvia jonnekin verkon perukoille? Tuo valkoinen nimenomaan on se väri jota itsekin olen pohtinut, mutta vaikea valita kun kuvia valkoisista Journeyistä on tavattoman vähän!

        T.Tilauslomake osin täyttämättä

        nähny valkoisena ja on niin ruma väri että ymmärrän miksi ostajat maksavat saadakseen toisen värisen. yleisin lienee tuommonen punkunpunainen, jommoinen itselläkin on.


      • Dodsii
        hebbbe kirjoitti:

        nähny valkoisena ja on niin ruma väri että ymmärrän miksi ostajat maksavat saadakseen toisen värisen. yleisin lienee tuommonen punkunpunainen, jommoinen itselläkin on.

        Valkoinen tummennetuilla laseille omasta mielestä hyvän näköinen, punaisenakin ihan näpsäkkä.


      • Ex Volvo
        hebbbe kirjoitti:

        nähny valkoisena ja on niin ruma väri että ymmärrän miksi ostajat maksavat saadakseen toisen värisen. yleisin lienee tuommonen punkunpunainen, jommoinen itselläkin on.

        Onko auto toiminut luotettavasti? Entä huollot, aina tietysti kalliit, miten Dodgessa?


      • joorge
        Ex Volvo kirjoitti:

        Onko auto toiminut luotettavasti? Entä huollot, aina tietysti kalliit, miten Dodgessa?

        mun journeyllä ajettu nyt 130000 km ,isompia vikoja ei ole ollut, etummainen pakoputki vaihdettiin takuuseen kun siitä oli sisuskalut irti,muutamat sisustuksen muoviosat ei tunnu kestävän mutta niitäkin on vaihdettu takuisiin..huollot aavistuksen kalliimmat kuin vaikka vw:llä. eteen vaihdettiin jarrulevyt ja palat jotka kustansi 500,tuntuu kalliilta mutta saman maksaa muihinkin isompiin autoihin.ainoa mikä autossa haittaa niin diesel koneen ääni kantautuu ohjaamoon. muuten hyvä auto ajaa ja tilaa on mukavasti


    • Kivakaara

      Takaovia minä ihmettelin. Avautuvat 90 astetta. Luulisi että ensimmäinen tuulenpuuska joka nappaa oveen kun mukula sen avaa niin saa nostaa kadulta takalootaan. Muuten vaikutti ihan ok:lta. Auto aletaan myydä taas Suomessa 2012 Fiat Freemontin nimellä. Joten huollosta ei huolta. Autokeskuksesta edelleen.

    • Käytettyä ostamassa

      Mites tosiaan luotettavuus ? Entä talvella, onko tarjennut, pysyykö lasit auki kun on 3-4 henkilöä kyytissä.

      • dodgesta fiiuun ?

        60000 ajettu 1.5 vuotta vanha 2.7 bensavehje, eikä vian vikaa. Automaatti on perinteinen, eikä kaksoiskytkinsydeemi. Lämpöä riittää, vaikka muille jakaa, mutta palaa sitä kyllä bensaakin. Lasit pysyy talvellakin hyvin auki, vaikka viisikin kyydissä, tosin joutuu suuntaamaan puhallusta esim. jaloille ja tuulilasiin. Automaattiasento ei ole oikein pakkasilla hyvä.

        Uudet tulevat mallitkin kiinnostaisivat, mutta kun se on Fiat....


      • jasjdja
        dodgesta fiiuun ? kirjoitti:

        60000 ajettu 1.5 vuotta vanha 2.7 bensavehje, eikä vian vikaa. Automaatti on perinteinen, eikä kaksoiskytkinsydeemi. Lämpöä riittää, vaikka muille jakaa, mutta palaa sitä kyllä bensaakin. Lasit pysyy talvellakin hyvin auki, vaikka viisikin kyydissä, tosin joutuu suuntaamaan puhallusta esim. jaloille ja tuulilasiin. Automaattiasento ei ole oikein pakkasilla hyvä.

        Uudet tulevat mallitkin kiinnostaisivat, mutta kun se on Fiat....

        mulla kanssa 2,7l bensavehje... kohta 30000 mittarissa ja hyvin on pelannut... pyyhkijöissä oli pientä häikkää mutta vaihdettiin takuuna... ootko muuten kokeillut pistää flexfuelia tankkiin? jos olet niin säästääkö bensakuluissa vai onko - nolla?


    • efefwef

      Miksi ihmeessä näitä ei toimitettu Suomeen nelivetoisina....olisi ollut ihan kiva.

      • dooodge

        En oo nyt ihan varma, mutta USA:ssa nelivedon sai kait vaan 3.5 litrasen V6 bensakoneen kanssa. Taitaisi hinta Suomessa ton koneen päästöjen kera olla aika huima. Mutta samaa mieltä olen, olisi ollut nelivetoisena aika mukava peli.


    • Matti

      Mitest tuo Journey kulkee 2.4 -litraisella koneella? Riittääkö kone kuljettamaan tuota kohtuullisesti? Olen tuollaista harkinnut ja kävin jo dieseliä koejamassa, mikä vaikutti suorituskyvyltään ihan ok:lta.

    • BigFiat

      Näyttäsi jo olevan Fiatin sivuilla tietoa uudesta Fiat Freemontista. Lieneekö paljon muuttunut Dodge Journeysta. Jos Journey on ollut hyvä auto, niin tuskin Freemont huonompi on. Ulkonäkö ei ole paljoa muuttunut, sisustus on muuttunut enemmän (ja se on mielestäni ollut isoissa Fiateissa aina upea). Aikaisemmat Journeyn dieselit taisivat olla VW:n valmistamia, Freemontissa on Fiatin omat dieselit ja niillä on kuuleman mukaan tosi hyvä maine maailmalla. Freemontiin on ainakin tulossa (lieneekö Suomeen) 3.6 V6 -bensiinikone. Se ei tietääkseni ole Fiatin valmistama.
      Nyt hinnastossa olevat Freemontit ovat kaikki dieseleitä, ja hinnat 32 253,06 - 43 003,76 €.

    • tondon

      Olen ostamassa dodgea ja haluaisinkin tietää auton todellisen kulutuksen maantieajossa. Kaupunkiajoa tulee niin vähän, että maantiekulutus kiinostaisi. Molempien manuaali ja automaatti.

      • rotge fani

        ihan loistava auto kertakaikkiaan. Hintalaatusuhde kohtiillaan.


    • Diidod

      Siinä dieselissä on volkkarin moottori ja ja Audin alusta. Joten osta huoletta vaan. Renkaat voi itse päättää sitten. Jenkkiautoa siinä on tilantuntu, äänentoisto, Ipod liitäntä, Ajettiin 120 tkm uudella ja tyytyväsisä oltiin. Lämmin, riittää tilaa, näkee hyvin, valot ei aivan parhaita mahdollisia. Nyt autona Kaskas ja on kylmä. Hyvä ajettava mutta kylmä hrr.....r...r.

      • exjöörnisti

        Siinä mitään audin alustaa ole, se on dodge avengerin pohjalle väsätty. oot tainnu kuulla väärin.
        2 vuotta oli, sitten jätti kahdesti talvella kylmään... nyt volvo - ei jätä ja on lämmin.


    • 2Fat

      Ajossa ollut nyt reilu kuukauden 2008 vuosimallin Diesel Journey manuaalilaatikolla. Isoksi autoksi matka-ajossa menee 5,8 L /100 km kun ajelee 80km/h ja 6,0-6,4 L/100km kun ajelee moottoritiellä talvinopeuksilla. Mittariin on tullut oston jälkeen vajaa 4000 km ja täytyy sanoa että olen erittäin tyytyväinen ostooni. Ajovalot on surkeat mutta muuten ei mitään valittamista. Onko kellään kokemusta Xenonien asentamisesta kyseiseen ajoneuvoon?

    • onks kellään

      Meidän 2L TDI vei maantiellä reilun 7 litraa. Mutta nyt kun mittariin alko tulla liki 200000km, koko moottori porsi. Ei ole halpaa lystiä. Muuten hyvä peli, vielä kun jollain olisi myydä moottori. nimim. onks kellään?

    • Peloteltu

      Olen harkinnut Journeyn ostoa. Tuntuisi kovin sopivalta ja ulkonäkökin miellyttää. Autokorjaaja peloitteli, että varaosien saatavuus on olut ongelma. Onko tästä kokemuksia?

      • gilda

        sama juttu täälä, olisin kiinnostunut ko pelistä, mut mietityttää myös huoltojen hinta..? tai ainakin suhteessa esim. v70 mikä ei sekään ole ihan edullisin ylläpidettävä..


      • Jörney
        gilda kirjoitti:

        sama juttu täälä, olisin kiinnostunut ko pelistä, mut mietityttää myös huoltojen hinta..? tai ainakin suhteessa esim. v70 mikä ei sekään ole ihan edullisin ylläpidettävä..

        Juu, huoltojen hinta kiinnostaisi tietää... Vaihdoin juuri 50000 km ajettuun 2.0 diesel Journeyhyn, mitä olisi edessä? Koeajon perusteella vaikutti jämäkältä ajettavalta.


    • hannu52

      2010 Journey diesel tomaatti. Miten ihmeessä radio on kytketty? Acc pistää aina valot päälle, joten radioa ei voi kuunnella virta pois päältä ilman että valot jäävät päälle. Oonko ihan tyhmä -retorinen kysymys. ei tartte vastata - vai onko tuohon jokin simppeli vastaus?
      Varaosia joutuu joskus odottelemaan viikkokausia. Ankara talvi poksautti ohjaustehostimen letkun. Pari viikkoa meni. Maahantuojan varaosapalvelu sucks. Kannattaa varautua vara-autoon, muuten mukavaa kyytiä.

    • El Pollo del Muerta

      Amerikkalaisissa ajoneuvoissa on perinteiseti virtalukon radioasento yksi pykälä vastapäivään siitä asennosta, jossa avain laitetaan lukkoon.

      Johtunee siitä että amerikoissa autoradiot yleistyivät kansankulkineissa paljon ennen eurooppaa. Aikakautena jolloin sytytyskipinä annosteltiin katkojan kärkien avulla on vaarana, jos kuuntelet radiota syttyvirta kytkettynä, kärkien palaminen.
      Kun vielä homma varmistettiin sillä että avainta kierretään juurikin päinvastaiseen suuntaan, riski kärkien palamisesta on eliminoitu.
      Ja koska virtalukot on valmistettu tuolla tavalla vuosikymmeniä, ei ole mitään syytä muuttaa hyvää käytäntöä.

      Myös sähkölasit ja lasinpyyhkimet toimivat radio asennossa. Tarpeellista amerikkalaisille tyypillisissä drive-in paikoissa kuten pikaruokalat ja oman aikakautensa ulkoilma elokuvat.

      • dodgehyppii

        Journey 2009 2.0 L GRD DCT automaatti. Alkanut hieman ravistaa esim. asfaltilla pieneenkin ylämäkeen lähtiessä. Reippaasti vedättäessä ei nykytä, vaan normaali rauhallinen lähtö, ni silloin ikäänkuin "hyppii". Joku väitti että vaihteiston ohjelma vika? Onko kellään ollut vastaavaa, ja onko syy selvinnyt? Ajettu 60tkm, ja täällä ei ole merkkihuoltoa kuin 100 km päässä. Mut ei sielläkään kokemusta Journeysta.
        Peräkärryn veto alkaa kohta hirvittää.


      • TomLe
        dodgehyppii kirjoitti:

        Journey 2009 2.0 L GRD DCT automaatti. Alkanut hieman ravistaa esim. asfaltilla pieneenkin ylämäkeen lähtiessä. Reippaasti vedättäessä ei nykytä, vaan normaali rauhallinen lähtö, ni silloin ikäänkuin "hyppii". Joku väitti että vaihteiston ohjelma vika? Onko kellään ollut vastaavaa, ja onko syy selvinnyt? Ajettu 60tkm, ja täällä ei ole merkkihuoltoa kuin 100 km päässä. Mut ei sielläkään kokemusta Journeysta.
        Peräkärryn veto alkaa kohta hirvittää.

        Voisi olla menossa kaksoiskytkinpakka. Peruutusvaihteella todennäköisesti ravistelee myös, koska ovat saman kytkinpakan takana. Ravistelu pahenee suhteellisen nopeasti. Noilla kilometreillä vaikuttaisi valmistusvialta eli keula kohti merkkikorjaamoa neuvottelemaan kenen maksettavaksi varsin arvokas korjaus jää. Pelkän osan hinta yli 1700 euroa ja työt päälle. Lisäksi varaudu pitkähköön toimitusaikaan.


    • *DODGE -_-MOPAR*
    • Moikka !

      "Mustalla Möykyllä" 2,0 crd man. Journey on ajettu nyt 154 tkm ja meno on ollut aivan mahtavaa. Mukava ja hiljainen auto, jossa varustelu on kohdallaan aut.ilmastointi, peruutuskamera, DVD,CD kovalevy yms. Myyntimiehenä tulee pitkiä ajomatkoja, jolloin pässin hiljaisuus,sekä yllättävän hyvät ajo-ominaisuudet tulevat oikeuksiinsa. Alusta on juuri sopivan oloinen ja kulutus on pysynyt sekalaisessa ajossa 5,5 - 6 litran välissä. Kolmen lapsen isänä arvostan myös tiloja sekä avaruutta.
      Huoltojen hinnat ovat kohdallaan n, 250 - 300 € ja jos eteen tulee isompia korjauksia, niin netin kautta pystyy tilaamaan esim. jarrulevyjä sekä pyörän laakereita.
      Suosittelen lämpimästi auto perheellisille ja paljon ajaville...

    • letsenderi3

      Miten tuossa 2l dieselissä on muuten jakopään vaihto?

    • Odessako

      Onko kellään tietoa, mikä "kolahtaa", "jumpsahtaa" TOISINAAN" ,kun on vaihtanut joko D tai R päälle? Ääni tulee viiveellä, samoin kuin vaihteen kytkeytyminenkin. Onko mahdollisesti vaihdelaatikko-ongelma? Ääni siis ilmenee toisinaan, ei aina.

      • huoltoon

        Morjes
        Mikäli tuo ääni kuuluu vaihteistosta, kertonee se tosiaan tulevasta remontista (8500 euroa). Varmaan tiedätkin tuon vaihteistotyypin, se ei ole perinteinen turbiiniautomaatti. Vaihteisto on surullisen kuuluisa (VW) DSG, joka Journeyssa kulkee koodilla DTC! Kaksoiskytkinlaatikko kestää käytöstä ja tuurista riipuen 70000km-----300????km.
        Kannattaa tietenkin viedä auto asiantuntijalle arvioitavaksi, etänä on vaikea arvailla.


    • kaapa1

      Juu..ei todellakaan ole vw:n tekemä laatikko vaan gertragin luomus...tosin taitaa olla samaa kuraa tuokin...

    • Heikkoa on laatu !
    • Eipä_hoppuilla

      https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.trafi.fi/filebank/a/1414581752/fa6c647632bb5dec00e094ed72326144/15699-Autofennica_Oy_tiedottaa_katsastusviranomaisia.pdf&ved=2ahUKEwjjnIqqhLPeAhUrtosKHWyMBlUQFjAAegQIAhAB&usg=AOvVaw2fgTTo6okM3jvbS1X4ahQH

      https://yle.fi/uutiset/3-6508711

      Muutenkin rajallinen määrä ne viat mitkä katsastuksessa ilmenee. Ei se kansivika, strattimoottorin hajoaminen tai ilmastointivika katsastuksessa vikamerkintää tee. Pari heikkoutta, joiden korjaaminen ei hirveästi maksa sen sijaan voi laittaa auton katsastus tilastojen hännille. Myös alustan pehmeys voi vaikuttaa siihen kuinka säälimättömästi autolla ajetaan huonoilla teillä, jos menetetty ymmärrys siitä miltä ne epätasaisuudet siellä nivelissä tuntuu. Tämä seikka tosin ei varmaankaan juuri vaikuta euroalustaerus Dodgessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe