Voisiko joku ystävällisesti kertoa metalli/helmiäisväristä
1: Mikä ero näillä kahdella on(rautalangasta saa vääntää vastauksen, koska en oikeasti tiedä)/kumpi on parempi.
2: Onko joku väri arempi auringolle(punainen?), eli onko haalistumisvaaraa enää olemassa? 3: Mitä tulee yleisesti ottaa huomioon em.maalipintojen kanssa?
Ja vielä, onko Gris Iceland hieno väri uuteen xsaraan, vai sittenkin helmiäis(lucifer)punainen.
Kiitos jo etukäteen kaikille, toivottavasti ammatilaisille.
Metalli vai helmiäisväri
5
5812
Vastaukset
- strongelf
Mulla on ollu nyt reilun vuoden Lucifer punainen ja on hieno!Muuttaa väriä katsojan silmässä valoisuuden mukaan pienet naarmut saa hointatahnalla häviämään upeasti.
Ainakin helmiäisvärissä maaliin lisätään helmiäisjauhetta joka siten tekee pinnan hiukan kimaltelevaksi.
Riittävä vaha pinnassa läpi vuoden niin ei se aurinko haalista peruspunaistakaan - niin ja kierrä harjapesukoneet kaukaa!- Jyyrä
helpommin ihan käsin pesullakin harjan kanssa (kokemusta omasta takaa). Eli jos haluat hieman helppohoitoisemman värin niin ota metallihohto väri. Jos ostat uuden auton niin kannattaa vakavasti harkita pinnoitteen laittamista pintaan oli kysessää sitten metallihohto- tai helmiäisväri. Nykyään kannattaa vähän kierrellä ja kilpailuttaa pinnoitteeitten tekijöitä sillä tänä päivänä on jo useita eri merkkisiä hyviä pinnoitteita joiden hinnat vaihtelee huomattavasti. Pinnoite ei kylläkään anna parasta mahdollista kiiltoa, mutta sen päälle voi ja kannattaa vetää vielä väh. puolen vuoden välein jotain vahaa. Nämä ovat omakohtaisia kokemuksia useista eri autoista. Niin ja vielä kokemuksesta sen verran, että käsin pestessä iso sieni on hellävaraisempi kuin harja (ja eikä sitten säästellä sen veden kanssa).
- Tietämätön
Jyyrä kirjoitti:
helpommin ihan käsin pesullakin harjan kanssa (kokemusta omasta takaa). Eli jos haluat hieman helppohoitoisemman värin niin ota metallihohto väri. Jos ostat uuden auton niin kannattaa vakavasti harkita pinnoitteen laittamista pintaan oli kysessää sitten metallihohto- tai helmiäisväri. Nykyään kannattaa vähän kierrellä ja kilpailuttaa pinnoitteeitten tekijöitä sillä tänä päivänä on jo useita eri merkkisiä hyviä pinnoitteita joiden hinnat vaihtelee huomattavasti. Pinnoite ei kylläkään anna parasta mahdollista kiiltoa, mutta sen päälle voi ja kannattaa vetää vielä väh. puolen vuoden välein jotain vahaa. Nämä ovat omakohtaisia kokemuksia useista eri autoista. Niin ja vielä kokemuksesta sen verran, että käsin pestessä iso sieni on hellävaraisempi kuin harja (ja eikä sitten säästellä sen veden kanssa).
Kiitos näistäkin vastauksista. Lucifer punaiseen olen itsekin taipumassa.
Jälkimmäisestä vastauksesta jäi askarruttamaan "pinnoite" vai mikä se oli? Onko se joku tempaus vahauksen päälle, vai mitä tarkoitit. Mulla on nytkin metallinvärinen auto, mutta eipä sille ole muuta tehty kuin vahattu koneellisesti käsin.
Onko punainen väri vielä arempi kuin muut auringossa, vai onko se enää legendaa vain? - Jyyrä
Tietämätön kirjoitti:
Kiitos näistäkin vastauksista. Lucifer punaiseen olen itsekin taipumassa.
Jälkimmäisestä vastauksesta jäi askarruttamaan "pinnoite" vai mikä se oli? Onko se joku tempaus vahauksen päälle, vai mitä tarkoitit. Mulla on nytkin metallinvärinen auto, mutta eipä sille ole muuta tehty kuin vahattu koneellisesti käsin.
Onko punainen väri vielä arempi kuin muut auringossa, vai onko se enää legendaa vain?Pinnoite on ikään kuin vaha, joka vedetään puhtaalle maalipinnalle (ennen vahausta), mutta se pysyy huomattavasti paremmmin auton pinnassa kuin vaha. Pinnoitetta ei tarvitse laittaa kuin korkeintaan kerran vuoteen, mutta jos puolen vuoden välein vetää jonkinlaisen vahan vielä pintaan niin ei pinnoiteainetta tarvitse kyllä tehdä kuin korkeintaan joka kolmas vuosi ja sittenkin vanhaa pinnoitetta on vielä auton pinnassa. Itsekin olen itselleni ja tutuilleni pinnoitteita laittanut ja jokainen on ollut tyytyväinen, sillä auto on paljon helpompi pitää puhtaana jatkossa. Eli maalipinta ei pääse pinttymään liasta eikä siihen tule niin helposti pieniä naarmujälkiä.
- Waltari
Jyyrä kirjoitti:
Pinnoite on ikään kuin vaha, joka vedetään puhtaalle maalipinnalle (ennen vahausta), mutta se pysyy huomattavasti paremmmin auton pinnassa kuin vaha. Pinnoitetta ei tarvitse laittaa kuin korkeintaan kerran vuoteen, mutta jos puolen vuoden välein vetää jonkinlaisen vahan vielä pintaan niin ei pinnoiteainetta tarvitse kyllä tehdä kuin korkeintaan joka kolmas vuosi ja sittenkin vanhaa pinnoitetta on vielä auton pinnassa. Itsekin olen itselleni ja tutuilleni pinnoitteita laittanut ja jokainen on ollut tyytyväinen, sillä auto on paljon helpompi pitää puhtaana jatkossa. Eli maalipinta ei pääse pinttymään liasta eikä siihen tule niin helposti pieniä naarmujälkiä.
Niin ja sittenhän on vielä näitä pinnoitteita, jotka laitetaan alan liikkeessä. Kuten PermaShine. Takuu viisi vuotta, vuosi pinnoitteen laiton jälkeen on tarkastus ja paikkailu. Ja autoa EI saa vahata jos tuommoisen laittaa. Maksaa vissiin jotain 200e, ei omaa kokemusta (vielä) asiasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2394613Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763055- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 281703
- 791451
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894