Olen ollut tosi kovassa flunssassa pari päivää ja käyttänyt muutamia kertoja päivässä naso-ratiopharm nenäsumutetta. Äsken huomasin, että pakkauksessa sanotaan, ettei saa käyttää raskaana ollessa eikä imettäessä? Täh, nyt en kyllä ymmärrä, miksi ei? Vaikuttavan aineen sanotaan vähentävän nenän ja nielun limakalvojen turvotusta ja siten helpottavan hengitystä.
Viikkoja 17. Lieköhän tämä parin päivän käyttö vaaraksi vaaville?
Nasolin ja vastaavat
5
2886
Vastaukset
- kuuden äiti
lääkeluettelosta:
Raskaus ja imetys:
Ksylometatsoliinin kulkeutumisesta istukan läpi tai erittymisestä äidinmaitoon ei ole tietoa. On kuitenkin epätodennäköistä, että annosteluohjeiden mukaisessa käytössä lääkeaineella olisi haitallisia vaikutuksia sikiöön tai imeväiseen.
Kun ei olla varmoja vaikutuksesta, varoitetaan käytöstä. - Miiuli26
Mä käytin kyseistä nenäsumutetta lähes koko raskauden ajan, kun nenä oli koko ajan tukos. Terve poikavauveli tuli, eli ei ainakaan mun kohdalla ollu haitallisia vaikutuksia.
- .....
Käytitkö lääkärin luvalla koko raskausajan? Itsehoidossahan noilla valmisteilla on maksimi käyttöaika aikuisilla 7-10 vuorokautta, vaikka ei olisikaan raskaana. Sanotaan, että pitkäaikainen säännöllinen käyttö voi vaurioittaa nenän limakalvoja ja aiheuttaa kroonista nenän tukkoisuutta ja ns. lääkeainenuhaa.
- .....
Olen teratologisesta tietopalvelusta tarkistanut asian, ja kyllä tuota nenäsumutetta voi käyttää tilapäisesti annosteluohjeen mukaan. Imeytyminen hyvin vähäistä. Mutta muista että niissä on maksimi yhtäjaksoinen käyttöaika 7-10 päivää, sama koskee oli raskaana tai ei.
- rv 17
Nasolin nenäsumutetta voi käyttää ihan normaalisti ohjeiden mukaan raskausaikana. Eli kuuden tunnin välein. Mulle samaiset tipat käytössä joita apteekissa suositeltiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3521397- 741375
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3061137Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461067Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231884Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht30879vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163868Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40825Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20807Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42794