on jälleen eletty ja hyvä niin. Mulla kietaisi mies kossupullon ja sai hepulin..siinä se taas nähtiin, viina ON viisasten juoma. Kaikille ei viina sovi. Tänään on ollut sitten kovin hiljaista ja krapula kai päätä jyskää. Itse mietin tässä syntyjä syviä ja sitä että mitä kaikkea on nieltävä ja mitä kaikkea pitäisi antaa anteeksi pitkässä parisuhteessa. Nyt tuntuu että kantapäät vastakkain on ainoa oikea toimenpide. Huomenna ei vielä voi mitään vielä asioiden eteen tehdä mutta maanantaina marssin kylille ja pistän oman elämäni järjestykseen. Minä olen iso tyttö jo.
Juhannusaatto
31
2731
Vastaukset
- -tiina
pidä niellä eikä mitään antaa anteeks jos hepuli tulee ilman mitään selvää syytä oli se parisuhde vaikka kuinka pitkä tää on taas vaan mun mielipide tuntuu vaan että semmonen ainainen viinan kanssa hepuloiminen on niin syvällä että sitä on vaikee poistaa pitäs kai alkaa tässä tapauksessa apsolutistiksi.
- _yksin jätetty_
viinapäissään tulee sanotuksi ja tehdyksi asioita, joita selvänä katuu ja joita ei varmasti selvänä tulis mieleenkään tehdä.
Anna miehellesi anteeksi, keskustele hänen kanssaan, jos hän vaikka vastedes suostuisi jättämään viinakset, tai ainakin vähentämään kertamääräänsä.
Minä antaisin anteeksi hepulit.Iltaa taas ja juhannuksen jatkoja kaikille!
Oon täs asias aivan samaa mieltä yksin jätetyn kanssa. Laiha sopu on paree ku lihava riita.Aina on lupa aloottaa aluusta ja unohtaa mennehet.
Eisunkahan soo aina likikään heleppoa, antamalla "lievempiä tuomioota" antaa armon itteleenki. Töövää ny viälä tämän kerran.
terv. me Tiitun kans täältä sateeseelta pohojanmaalta.- _yksin jätetty_
seppäpohojanmaalta kirjoitti:
Iltaa taas ja juhannuksen jatkoja kaikille!
Oon täs asias aivan samaa mieltä yksin jätetyn kanssa. Laiha sopu on paree ku lihava riita.Aina on lupa aloottaa aluusta ja unohtaa mennehet.
Eisunkahan soo aina likikään heleppoa, antamalla "lievempiä tuomioota" antaa armon itteleenki. Töövää ny viälä tämän kerran.
terv. me Tiitun kans täältä sateeseelta pohojanmaalta.edes sen laihan sovun aikaan, vaan pelkään kovasti, ettei minua jätetty ainoastaan juhannukseksi yksin. Tekisin mitä tahansa sovun aikaan saamiseksi.
- -tiina
_yksin jätetty_ kirjoitti:
edes sen laihan sovun aikaan, vaan pelkään kovasti, ettei minua jätetty ainoastaan juhannukseksi yksin. Tekisin mitä tahansa sovun aikaan saamiseksi.
että miehesi ei keksinyt muuta syytä päästä viettään juhannusta muualle vaan teki sen näin radikaalisti ja arki koittaa viimeistään maanantaina tai sit kun loma on loppu jos on sellainen meneillään ehkä hänelle pieni irtiotto arjesta näinkin olen nähnyt.
_yksin jätetty_ kirjoitti:
edes sen laihan sovun aikaan, vaan pelkään kovasti, ettei minua jätetty ainoastaan juhannukseksi yksin. Tekisin mitä tahansa sovun aikaan saamiseksi.
Ei tämä yksin olokaan ny niin kamalaa oo ja tähänki oon jo aikaa tottunu, tai onhan täs pieni Tiitu kulta kaverina, menöö se näinki aina päivät iltahan.
Arkipäivisin aina silloon ku teen nuata korijaamo hommia niin ihimisiä käy liikaaki ja ehtoolla jo nauttii yksin oloosta ja rauhasta ku saa olla vaan ittensä kans. Luen palijon ja pyöräälen vapaa-aikoonani ja puhaltelen itteni ilooksi klanikalla. Aika menöö liikaki joutuin ja aatteloo notta onko se taas päivä kulunu ehtoosehen. Huomen illalla pitää taas tuanne maaliman maanteille, virkamatkoolle, niinkuun ruukaan sanoa.
"Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa"....Eiköös ne niin laulanu Rautavaara laulussaan. Hyvää vointia vaan Sinulle.
terv. seppä ja Tiitu pikkuunen pohojanmaalta.- Pirre*
Iltaa taas ja juhannuksen jatkoja kaikille!
terv. me Tiitun kans täältä sateeseelta pohojanmaalta.ihmiselle annetaan niin paljon vastoinkäymisiä, onko niillä joku tarkoitus, - tiijjätkö sie kun olet oman "etikkasi" jotunut juomaan?
Kuinka sie olet selvittänyt asian itellesi, - onko siulla helpompaa kun olet uskova? - laturi1
Mies joka on alkohoolin kanssa suhteessa ei tule koskaan jättää sitä rakkautta, hyvä nainen sinulla on oikeus omaan elämään ilman sitä miestä joka tekee sinun elämän noin surullukseksi.
- laturi1
Miehet ei koskaan muutu jos annat anteeksi se vain kannustaa hänen alkohoolin käyttöä.
- muuttuvat,
laturi1 kirjoitti:
Miehet ei koskaan muutu jos annat anteeksi se vain kannustaa hänen alkohoolin käyttöä.
niin miehet, kuin naisetkin, jos on olemassa luonnetta.
Olisipa surkea elämänasenne, ettei kukaan pysty muuttumaan paremmaksi. - _yksin jätetty_
-tiina kirjoitti:
että miehesi ei keksinyt muuta syytä päästä viettään juhannusta muualle vaan teki sen näin radikaalisti ja arki koittaa viimeistään maanantaina tai sit kun loma on loppu jos on sellainen meneillään ehkä hänelle pieni irtiotto arjesta näinkin olen nähnyt.
epäreilusti teki kuitenkin, varsinkin kun ei vastaa edes puhelimeen, eikä viesteihin. :(
Tässä alkaa mustasukkaisuuteni kohottaa päätään. :( - _yksin jätetty_
Ei tämä yksin olokaan ny niin kamalaa oo ja tähänki oon jo aikaa tottunu, tai onhan täs pieni Tiitu kulta kaverina, menöö se näinki aina päivät iltahan.
Arkipäivisin aina silloon ku teen nuata korijaamo hommia niin ihimisiä käy liikaaki ja ehtoolla jo nauttii yksin oloosta ja rauhasta ku saa olla vaan ittensä kans. Luen palijon ja pyöräälen vapaa-aikoonani ja puhaltelen itteni ilooksi klanikalla. Aika menöö liikaki joutuin ja aatteloo notta onko se taas päivä kulunu ehtoosehen. Huomen illalla pitää taas tuanne maaliman maanteille, virkamatkoolle, niinkuun ruukaan sanoa.
"Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa"....Eiköös ne niin laulanu Rautavaara laulussaan. Hyvää vointia vaan Sinulle.
terv. seppä ja Tiitu pikkuunen pohojanmaalta.vointia sinulle ja Tiitu-kanillesi myös.
- sohviliini..
..eikä tarvitse sietää.
Yksinäisyyttäkin pahempi on liitto, jossa on paha olla. Parempi on yksin kuin huonon kaverin kanssa.
Onhan niitä tietenkin sellaisia huonon itsetunnon omaavia, jotka tarvitsevat koko ajan jonkun, johon ripustautua, sinä et taida kuulua heihin.
Mieti, mitä tahdot elämältäsi, ja tee ratkaisusi sen mukaan. - Pirre*
hepulilla, - jos väkivallan käyttöä, ja jos väkivalta, ts. pahoinpitely ja alkoholi kuuluvat aina yhteen, ja mies ei halua/voi lopettaa juomistaan silloin kyllä konstit ovat vähissä.
Ei sitä pelkoakaan immeinen kestä.- Pirre*
hyvä neuvo on, ettei humalaiselle miehelle kannata sanoa mitään poikkipuolista, parempi kun jättää ne sanomiset aamuun, tai myöhempään ajankohtaan.
Hullulle ja humalaiselle on turha puhua...sanottaan.
- silema
Kenenkään ei tarvitse kärsiä kirjoittamastasi asiasta. Jatkuva pelkääminen vie voimat. Yksin eläminenkin on parempaa kuin huonossa suhteessa. Voimia sinulle. Meillä on vain yksi elämä.
En ny meinaa oikeen pysyä kärryyllä notta kuka kysyy ja kenelle pitääs vastata ja ketä tarkootetahan.
Sen vaan sanon notta paree juora vettä ja koheltaa selevin päin. Jää ne itkunkäräjät palijonki pienemmiksi.
terv. minä ja nukkuva Tiitu kulta.- pupu pusikosta
En ny meinaa oikeen pysyä kärryyllä notta kuka kysyy ja kenelle pitääs vastata ja ketä tarkootetahan.
Sen vaan sanon notta paree juora vettä ja koheltaa selevin päin. Jää ne itkunkäräjät palijonki pienemmiksi.
terv. minä ja nukkuva Tiitu kulta.Eipä se kaikkea toisten alkoholinkäyttöä paheksuva absolutistikaan kovin ihanalle kuulosta. Toiset saavat vain viinasta jonkun tekosyyn tai muka lieventävän asianhaaran vaikka mihin. Saahan noista kamalista teoista lukea lehdistä. Alkoholin lisäksi näyttää olevan motiivina usein mustasukkaisuus. Aiheetonkin.
Alkoholinhan pitäisi olla seurustelujuoma. Nautittuna hauskanpidon yhteydessä. Joskus se hauskuus vain on kovin kaukana.
- laturi1
Hei.
Kuinka kauan olet ollut suhteessa ja olisiko se säästämisen arvoinen, jos kärsit ja et tykkää siitä että miehesi juo, hei kulta mene ja asu omaa elämää kaikki miehet ei ole samananlaiasia me emme kaikki juo, varmasti löydät miehen joka kunioittaa sinua ja ajan mitta oppii vaikka rakastaa.vastauksista. Tänään vielä pohditaan ja luin vastauksianne ajatuksella. Olen päätynyt siihen, että meillä on molemmilla paha olla. Niin miehellä, joka hakee syyn juomiseensa ja pessimismiinsä minun tekemisistäni tai tekemättä jättämisistäni eikä ota vastuuta omasta käytöksestään...ei ole selkärankaa. Ja minä voin huonosti kun en enää jaksa olla syntipukkina milloin mihinkin. Kymmenien vuosien takaisia luulotteluja kun vedetään esille, niin jo on hankalaa. Ei kannata jatkaa tällaista liittoa. 33 vuotta olisi tätä avioelämää tullut 12.7 täyteen. Harmittaa kun täytyy aikuisen viiskymppisen sossun avustukseen tukea, kun ei oo töitä...mutta jos saisin töitä ja tulisin itekseni toimeen. Kumminkin
- Pirre*
satumaa kirjoitti:
vastauksista. Tänään vielä pohditaan ja luin vastauksianne ajatuksella. Olen päätynyt siihen, että meillä on molemmilla paha olla. Niin miehellä, joka hakee syyn juomiseensa ja pessimismiinsä minun tekemisistäni tai tekemättä jättämisistäni eikä ota vastuuta omasta käytöksestään...ei ole selkärankaa. Ja minä voin huonosti kun en enää jaksa olla syntipukkina milloin mihinkin. Kymmenien vuosien takaisia luulotteluja kun vedetään esille, niin jo on hankalaa. Ei kannata jatkaa tällaista liittoa. 33 vuotta olisi tätä avioelämää tullut 12.7 täyteen. Harmittaa kun täytyy aikuisen viiskymppisen sossun avustukseen tukea, kun ei oo töitä...mutta jos saisin töitä ja tulisin itekseni toimeen. Kumminkin
täyteen 40 vuottamma, - ja on sanottava kuin se mummo jolta kysyttiin 60 -vuotishaastattelussa, että, "onko koskaan tullut mieleen erota, tuosta puolisosta?" - mummo vastasi topakasti "Ei koskaan, mutta tappaa on tehnyt mieli monesti"..
Ja tämä tarina on tosi, oli meijjänpuolen lehessä joitakin vuosia sitten.. satumaa kirjoitti:
vastauksista. Tänään vielä pohditaan ja luin vastauksianne ajatuksella. Olen päätynyt siihen, että meillä on molemmilla paha olla. Niin miehellä, joka hakee syyn juomiseensa ja pessimismiinsä minun tekemisistäni tai tekemättä jättämisistäni eikä ota vastuuta omasta käytöksestään...ei ole selkärankaa. Ja minä voin huonosti kun en enää jaksa olla syntipukkina milloin mihinkin. Kymmenien vuosien takaisia luulotteluja kun vedetään esille, niin jo on hankalaa. Ei kannata jatkaa tällaista liittoa. 33 vuotta olisi tätä avioelämää tullut 12.7 täyteen. Harmittaa kun täytyy aikuisen viiskymppisen sossun avustukseen tukea, kun ei oo töitä...mutta jos saisin töitä ja tulisin itekseni toimeen. Kumminkin
mukaan. Alkoholistin kanssa eläminen on varmasti vaikeaa ja raskasta. Jos siihen vielä liittyy väkivaltaa, fyysistä tai edes henkistä, niin on hyvä syy hankkiutua sellaisesta eroon.
Alkoholismikin voi kuitenkin olla hoidettavissa.
Jos alkoholisti itse ymmärtää tilansa ja haluaa parempaa, raitista elämää, ennuste voi olla jopa hyvä.
Myös parisuhdeterapialla voidaan saada "ihmeitä" aikaan, jos molemmat ymmärtävät sen tarpeen ja halua olisi parempaan yhteiselämään.
Mutta jos ei parempaan jaksa uskoa, ei varmaan kannata jäädä odottamaan sitä suurta "hepulia".
Ja jos siltä tuntuu, että itsensä kannalta olisi paras lähteä, ei työttömyys ole mikään syy jäädä kärsimään. Kyllä Suomessa pärjää sossunkin avustuksella.- Pirre*
satumaa kirjoitti:
sanoa, että olisiko sellainen yhdessä sovittu lyhyempi erillään asuminen mitään, - joskus välimatka auttaa näkemään sen toisen eri valossa..
Pirre* kirjoitti:
sanoa, että olisiko sellainen yhdessä sovittu lyhyempi erillään asuminen mitään, - joskus välimatka auttaa näkemään sen toisen eri valossa..
tilapäinen erillään asuminen ei ole hyvä vaihtoehto kun ongelmana on alkoholin käyttö. Ongelma helposti vain pahenee kun omissa oloissaan voi juoda kenenkään siihen puuttumatta. Mutta se on vain minun mielipiteeni.
- Pirre*
mies-vm56 kirjoitti:
tilapäinen erillään asuminen ei ole hyvä vaihtoehto kun ongelmana on alkoholin käyttö. Ongelma helposti vain pahenee kun omissa oloissaan voi juoda kenenkään siihen puuttumatta. Mutta se on vain minun mielipiteeni.
mutta ajattelinkin että jos juominen on tässä tapauksessa tilapäistä, sellaista viikonloppu- ja juhlapyhä juomista.
Alkoholi on kyllä sellainen vastus, että sen kanssa tahtoo jäädä perhekin toiseksi..:( - Densa
mies-vm56 kirjoitti:
olet ja väärässä.Juominen ja sen lopettaminen tapahtuu vain ja ainoastaan vapaaehtoisesti ja omasta tahdosta.Yksin ollessa on tietty helppo dokata,mutta ei se väkisin toisen mieliksi selvänä olokaan ole ratkaisu.
Kannattaa keskustella toisen kanssa ja katsoa onko halua muuttua ja jos on, tekeekö mitään asian eteen.Eli A-klinikka tai AA tai joku muu vastaava.
Sinnekkin pitää mennä heti eikä viidestoista päivä.
Juoppo ei tarvitse syytä juomiseen,eikä ole mitään syytä jonka takia pysyisi juomatta,muuta kun oma halu. Densa kirjoitti:
olet ja väärässä.Juominen ja sen lopettaminen tapahtuu vain ja ainoastaan vapaaehtoisesti ja omasta tahdosta.Yksin ollessa on tietty helppo dokata,mutta ei se väkisin toisen mieliksi selvänä olokaan ole ratkaisu.
Kannattaa keskustella toisen kanssa ja katsoa onko halua muuttua ja jos on, tekeekö mitään asian eteen.Eli A-klinikka tai AA tai joku muu vastaava.
Juoppo ei tarvitse syytä juomiseen,eikä ole mitään syytä jonka takia pysyisi juomatta,muuta kun oma halu.Tunnen tapauksen, missä kaksi naista, ystävättäret, kyllästyivät miestensä juomiseen. Menivät yhdessä a-klinikalle ja saivat kumpikin oman terapeuttinsa. Miehet eivät koskaan avanneet a-klinikan ovea, mutta raitistuivat.
Densa kirjoitti:
Juoppo ei tarvitse syytä juomiseen,eikä ole mitään syytä jonka takia pysyisi juomatta,muuta kun oma halu.ja vain ja ainoastaan omasta tahdosta ja kun alkoholisti on itse ongelmansa itselleen tunnustanut. Tarkoitinkin nyt sitä, että kun parisuhteessa olevien ongelmien merkittävänä osana on alkoholiongelma, on se alkoholi hoidettava ensin pois. Ja sitä tuskin edesauttaa erilleen muuttaminen.
- Densa
miljoona kirjoitti:
Tunnen tapauksen, missä kaksi naista, ystävättäret, kyllästyivät miestensä juomiseen. Menivät yhdessä a-klinikalle ja saivat kumpikin oman terapeuttinsa. Miehet eivät koskaan avanneet a-klinikan ovea, mutta raitistuivat.
on,että tehdään jotain asian ratkaisemiseksi.
Monta kertaa on myös nähty se,että toinen raitistuu ja saa elämänsä kasaan niin varsinkin pitkät liitot tahtovat hajota.
Alkoholismi on koko perheen sairaus ja silloin myös koko perhe on hoidettava,jos meinataan yhdessä jatkaa. Densa kirjoitti:
on,että tehdään jotain asian ratkaisemiseksi.
Monta kertaa on myös nähty se,että toinen raitistuu ja saa elämänsä kasaan niin varsinkin pitkät liitot tahtovat hajota.
Alkoholismi on koko perheen sairaus ja silloin myös koko perhe on hoidettava,jos meinataan yhdessä jatkaa.Joo, tuon tarinan jatkosta en tiedä.
A-klinikalla on korkeatasoinen terapia ilmaista, ja lieneekö siinä syy jos ei sinne mennä.
Kun maksaa kalliille terapeutille, niin arvelee ehkä sen hoidonkin olevan parempaa, tiedä häntä. Mutta kuitenkin, sillä ovat ne sen asian asiantuntijat.
A-klinikalla autetaan myöskin alkoholistien omaisia. Sinne voi mennä keskustelemaan asiasta ihan yksinkin alkoholistin omaisena. Rohkeutta vaan.
Ketjusta on poistettu 41 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.33383431 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12531Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692298- 1791935
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161502Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91341- 1121327
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181751281RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601280Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421177