Lisääntyvistä akvaariokaloista

Mietinpä tässä vain

Hei!

Mitkähän akvaariokalat ovat sellaisia, jotka lisääntyvät helposti/runsaasti?

10

4079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      mihin aiot nuo kalanpoikaset sijoittaa?
      - vai mikä on ideasi

    • -Rihma-

      Synnyttävät hammaskarpit(platy, miljoonakala) ja partamonnit, eräät kirjoahvenet ovat helpoiten lisääntyviä. Näitä akvaarioon sijoitellessa kannattaa pitää huoli siitä, että laittaa ainoastaan koiraita(elleivät tappele) tai naaraita altaaseen. Eli pidettävä huoli syntyvyyden säännöstelystä tai etukäteen etsittävä uusi koti tuleville poikasille(muutenkin jo ylitarjontaa).

      Miksi moista kysyt?

    • jossuuaas

      mulla on miljoonakaloja ja niitä tulee tosi helposti lisää mutta ne isommat syö niitä ettei niitä tuu sitten liikkaa :)

      • kamaja

        Hei! ja onnea valinnastasi! ,kalan poikasten kasvaminen ja seuraaminen on mielenkiintoista puuhaa eikä yleensä vaadi paljoa järjestelyitä...

        Miljoonakalat taitaa olla helpoimmasta päästä! myös platyt ja eri barbi kalat! myös jotkin pohjamonnit lisääntyvät aika helposti. Poikasille on ihan oma poikasruokansa jota kannattaa syöttää.

        Itselläni miljoona kala teki poikasia melkein heti altaaseen muutettuaan : ) (ostin valmiiksi poikasia mahassaan kantavan kalan) Kannattaa laittaa altaan johonkin nurkkaan lähelle veden pintaa ja puoliväliin tiheä jaavan sammal alue, näin ainakin osa poikasista säästyy jos akvaariossa muita isoja kaloja jotka mahdollisesti syövät..

        Poikas allaskin on hyvä vaihtoehto, ainakin se kankainen versio, siinä ei ole suoraa näkö yhteyttä ympäröivään altaaseen ja voit haavilla pyydystää siihen sen verra kalapoikasia kasvamaan kuin sinulla on ajatuksena niitä pitää. Äitikalaa sinne ei ainakaan omasta mielestäni kannata laitta (ellei sitten halua kaikkia poikasia n50kpl kasvattaa aikuiseksi asti)

        Ja joo, itse en ainakaan ole alkanut mitään koteja kalanpoikasille katselemaan enkä päivähoitopaikkoja. Kyllä luonto hoitaa tehtävänsä ; D


    • akvaariossa

      jos on tarpeeks iso akva, suosittele lämpimästi sellaisia perus platyja. minulla alkoivat lisääntyä viikon päästä ostosta, ja poikasia tuli sitten liiankin kanssa... toisaalta on paras varoa ylikansoitusta! millikset eivät ainakaan minulla kovin paljon pärjäilleet...

      • fish KING

        lisääntyminen ja liika viljely taas ei ole mikään kehumisen arvoinen saavutus jos kaloilla ei ole lokoiset oltavat ja vesi arvoihin ei kenties ole satsattu niille vaativalla tavalla, kova vesi.


      • kamaja
        fish KING kirjoitti:

        lisääntyminen ja liika viljely taas ei ole mikään kehumisen arvoinen saavutus jos kaloilla ei ole lokoiset oltavat ja vesi arvoihin ei kenties ole satsattu niille vaativalla tavalla, kova vesi.

        Perus negatiivinen vastaus henkilöltä fish king.. Ei kukaan varmaan altaaseensa syntyneillä poikueilla rehvastele tms leuhki. Itse ainakin olen poikaystäväni kanssa innoissaan seuraamassa suurella mielenkiinnolla miljoonakalojen kehitystä aikuiseksi. Olivatpa kuinka roska kaloja tahansa on niistä meille yllättävän paljon iloa! Toivottavasti myös muillekkin! Se päinvastainen ilo - pieni ilo, jota tämä asia tuottaa on se juttu ; D ja jos altaan koko tulee vastaan voi ylimääräisiä poikasia antaa pois, myydä, vaihtaa, syöttää muille kaloille tai vesiliskoille..


    • T€T€

      Ainakin platy ja miljoonakala... Ja kaikki synntyyävät hammaskarpit

    • ?Tietämätön?

      Hei! Ajattelin itsekkin aloittaa akvaarion kanssa : ) mutta en ole varma oikeen niistä vesiarvoista yms. kaverini yritti sekoittaa pääni jollain luultavasti turhilla asiolla.. ajattelin perustaa seura-akvaarion : ) eli kauanko veden pitää "hautua" ennen kuin se voidaan laskea akvaarioon? ja kun vaihdetaan vedet niin montako päivää veden täytyy silloin odottaa? Netistä en ole löytänyt oikein vastausta joten odotan täältä! terveisiä kaikille kalojen ystäville : )

    • ;))

      FISH KING, kiitos että joku puhuu järkeä. Ei ole mitään järkeä ylikansoittaa akvaariota. Sen sijaan jos oikeasti on kiinnostunut kudetuksesta, kannattaa hankkia vaikka helmirasboroita, kauniita akvaarion jalokiviä ja keskittyä niiden kudetukseen. Niille on kysyntääkin. Miljoonakaloista, partamonneista, platyistä ja miekkapysrtöistä saa vain itselleen riesan, kukaan ei niitä halua ja akvaario on pian täynnä. Oikeita akvaarioharrastuksen haasteita ja mielenkiinnon kohteita saa hyvin hoidetuista kaloista, jotka kutevat vaikeammin ja joiden poikasten kasvatus on mielenkiintoinen projekti, eikä vain nipinnapin selviytymissä hengissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe