Onko kellään kokemuksia Cymbalta lääkkeestä

Uneton Pohjois-Savosta

Sain haku sanalla tälläistä tietoa mutta haluaisn kuulla sellaisten kokemuksia jotak ovat kyseistä lääkettä syönyt!
Itselläni oli efexor joka lopettettiin pahojen haittavaikutusten takia ja mirtatsapiini kaksinkertaistettiin, mutta nyt painon nousun takia lääkäri suositteli cymbaltaa koska siinä on ruokahalua hillitsevä vaikutus ja saisin painon pudotuksen rtaas hyvään alkuun (helmikuusta olen saanut painon tippumaan 7 kg mutta mirtasapiinin vaikutuksesta paino nousut 3 kg) vielä kuitenkin reilusti ylipainoa jotaka haluaisn saada pois!


Vaikutustapa:
Duloksetiini vaikuttaa masennuksen oireisiin keskushermoston kautta säätelemällä siellä tiettyjen välittäjäaineiden, lähinnä serotoniinin ja noradrenaliinin toimintaa. Vaikutus alkaa tavallisesti 2-4 viikon kuluessa hoidon aloittamisesta.

Annostus:
Lääkärin ohjeen mukaan. Hoito kestää tavallisesti useita kuukausia. Käyttöä ei pidä keskeyttää äkillisesti.

Lääkkeen ottaminen:
Kapseli niellään kokonaisena nesteen kera, ruoan kanssa tai ilman.

Haittavaikutukset:
Yleisimpiä ovat pahoinvointi, suun kuivuus, uneliaisuus ja päänsärky. Muita mahdollisia ovat mm. ruokahalun heikentyminen ja laihtuminen, sukupuolisen halun tai kyvyn aleneminen, huimaus, unettomuus, unihäiriöt, vapina, kuumat aallot ja näön hämärtyminen. Hoidon alkaessa itsetuhoiset ajatukset voivat yleistyä. Mäkikuismaa sisältäviä rohdosvalmisteita ei pidä käyttää samanaikaisesti duloksetiinin kanssa, ja kaikkien muiden lääkkeiden käytöstä on syytä neuvotella lääkärin kanssa.

Raskaus ja imetys:
Käytöstä raskauden aikana on syytä neuvotella lääkärin kanssa. Käyttöä imetyksen aikana ei suositella.

Säilytys:
Huoneenlämmössä, alle 30 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.

Lähde: Lääkeopas

101

43795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cymppis

      En tarkalleen tiedä mitä kysymyksellä tarkoitat, mutta jos ihan vaan kokemuksia haluat kuulla, niin :

      Mulla on ollut Cymbalta käytössä reilut pari vuotta ja tosi huippu sopivuus ainakin mulle (kaikkihan reagoi eritavalla. Mulla nimenomaan vaihdettiin just Efexor pois ja tilalle Cymbalta. Olen sanonut useasti että Cymbaltan kautta olen saanut elämäni takaisin. Uni on syvää ja levollista ja elämästä löytyy paljon iloja ja osaan suhtautua asioihin realistisemmin kuin aiemmin. Paniikkikohtaukset hävinneet oikeastaan kokonaan. Suosittelen ehdottomasti - ainut huonopuoli oli alussa, se kuten kaikissa mielialalääkkeissä alkuun tulee sivuvaikutuksia ennenkuin "täysi" vaikutus alkaa - Cynbaltassa kunnon tehon (ja sivuvaikutusten katoamisen) huomasi pidemmällä viiveellä eli noin 3 viikon kuluttua aloituksesta.
      Aurinkoista kesää :)

      • Uneton Pohjois-Savosta

        Mullakin efexor aiheutti hirveitä haittavaikutuksia siksi siis se vaihdettiin ensin mirtasaiini annosta nostettiin mutta kun sen vaikutuksesta paino alkoi nousta niin mitatsapiini vaihdettais Cymbaltaa.
        Elikkä millaisa sivuvaikutuksia sinulla cymbalta on tehnyt?
        On minulle aivan tuntematon lääke vaikka työn puolesta paljon mileiala lääkkeitä tunnenkin.


      • Annie´sDreams

        Hei Cymppis,

        mikä annostus sinulla on käytössä - mikä annostus tehosi?


      • KOhta viisikymppinen, ja silti terrorisoit palstaa postaamalla yhteystietojasi! Ettäs kehtaat, vanha ihminen. Nyt viesti lähtee roskakoriin!

        Hauskaa masennuksen jatkoa :)


      • Minävainn

        Ite aloitin tämän lääkkeen,ja kun itselläni kammo lääkkeisiin kun kahdelle tulin allergiseks, mutta huomannut että aamulla herään tosi pirteä enkä oo väsynyt jne..ihan hyvä lääke toivottavasti tästä apuja,mukavampi voida hyvin kuin kärsiä ihme tuntemuksista kehossa ja saada ahdistus kuntoon😊


      • Anonyymi

        Luonnon masennuslääke - https://nplink.net/bjahj033
        Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.


    • ............

      en tiedä oisko tästä sulle mitään apua...mut mä sain apua eri luontaishoidoista, jotka auttoi masennukseen, ahdistukseen, pelkoihin,pakkoajatuksiin yms, kun en uskaltanut masennuslääkkeitä käyttää, ja luin paljon mitkä luontaistuotteet auttaa mielenterveyden ongelmiin, tässä kaikki jutut mitä käytin (ja nämä ihan oikeasti auttoivat): mäkikuismaa (masennukseen) gotu kolaa, valeriaanaa ja kärsimyskukkaa (ahdistukseen, jännitykseen, pelkotiloihin, rauhoitti ja rentoutti). E-EPA-kalaöljyä (myös pellavansiemenöljy on kuulemma hyvä, siinä samoja omega 3-öljyjä) ja sinkkiä, magnesiumia ja dolomiittia (tutustuin ortomolekulaariseen lääketieteeseen jossa mielenterveyden ongelmia hoidetaan vitamiinein, mineraalein ja rasvahapoin, ja näin tasapainotetaan ja hoidetaan aivoja ja hermojärjestelmää ja näin mieli paranee) ja bachin kukkatipat olivat mulle tosi suuri apu: bachin kukkatippoja on 38 erilaisiin ongelmiin, kuten masennukseen, pelkoihin, päättämättömyyteen, ahdistukseen, vihaan yms ja niiden käyttö on tosi helppoa; 2 tippaa jokaista valittua kukkatippaa (samanaikaisesti voi käyttää 5 eri tippaa) lasiin vettä ja pari kulausta päivän mittaan. esim. mimulus ja aspen auttavan pelkoihin, rock rose kauhuun, cherry plum kun pelkää tulevansa hulluksi ja menettävänsä kontrollin ja tekevänsä jotain mitä ei halua, kun ei vaan kestä enää, white chestnut mieleen tunkeutuviin epämielyttäviin ajatuksiin, joista ei pääse eroon, mustard syvään masennukseen, gentian ja gorse toivottumuuteen jne. näitä tippoja saa luontaistuotekaupoista, noita yrttejä ja E-EPA:aa saa apteekeista. lisäksi jätin kaiken kofeiinin ja suurimmaks osaks sokerit, lisäaineet ja valkoiset vehnäjauhot (ortomolekulaarisessa lääketieteessä vitamiinien yms. ohella suositellaan myös gluteenitonta dieettiä, koska gluteiini aiheuttaa joissakin paitsi fyysisiä, myös psyykkisiä oireita, jos gluteeniallergia on voimakas, esim. autismista kärsiviä gluteeniton dieetti on auttanut paljon, se on suosittu ja hyväksikoettu apu). oon lukenut paljon netistä ja kirjoista mielenterveyden ongelmien luonnonmukaisesta hoidosta, ja toivottomissakin tilanteissa ovat monet apua saaneet. kirja joka auttoi mua tosi paljon oli tommy hellstenin "saat sen mistä luovut" se helpotti oloa ja toi levollisuutta ja rauhaa. toivon sulle joka tapauksessa kaikkea hyvää ja että elämä hymyilisi sulle, joku sanoi joskus että kun on ollut tarpeeksi sadetta, on auringon aika.

      • -
        Nimimerkin "............" viesti on selkeästi väärällä palstalla, se kuuluisi ehdottamasti Huuhaa-palstalle, ei tänne.

        Sen verran sitä kuitenkin kommentoin, että ns. luontaislääkkeistä voi seurata jopa kuolemaan johtavia "sivuvaikutuksia" eikä kuvitelma luonnollisuudesta tee aineesta turvallista - saati tehokasta tai toimivaa.


      • kandipaatti
        kellastunut kirjoitti:

        -
        Nimimerkin "............" viesti on selkeästi väärällä palstalla, se kuuluisi ehdottamasti Huuhaa-palstalle, ei tänne.

        Sen verran sitä kuitenkin kommentoin, että ns. luontaislääkkeistä voi seurata jopa kuolemaan johtavia "sivuvaikutuksia" eikä kuvitelma luonnollisuudesta tee aineesta turvallista - saati tehokasta tai toimivaa.

        Kellastunut kun neuvoo, se on sama kuin sokea taluttaisi toista sokeaa.

        Ei mielenterveyskuntoutujuus anna psykiatrin pätevyyttä.


      • Luontainen Lauri
        kellastunut kirjoitti:

        -
        Nimimerkin "............" viesti on selkeästi väärällä palstalla, se kuuluisi ehdottamasti Huuhaa-palstalle, ei tänne.

        Sen verran sitä kuitenkin kommentoin, että ns. luontaislääkkeistä voi seurata jopa kuolemaan johtavia "sivuvaikutuksia" eikä kuvitelma luonnollisuudesta tee aineesta turvallista - saati tehokasta tai toimivaa.

        No tämä nim. kellastuneen kommentti taitaa olla paksuinta potaskaa mitä olen aikoihin nähnyt. Ja uskokaa, nettiveteraanina olen nähnyt p*skapuhetta aika paljon.


      • Anonyymi

        Ei auta masennukseen nämä tipat. On kokeillut niitä kaikkia!!!


      • Anonyymi
        kellastunut kirjoitti:

        -
        Nimimerkin "............" viesti on selkeästi väärällä palstalla, se kuuluisi ehdottamasti Huuhaa-palstalle, ei tänne.

        Sen verran sitä kuitenkin kommentoin, että ns. luontaislääkkeistä voi seurata jopa kuolemaan johtavia "sivuvaikutuksia" eikä kuvitelma luonnollisuudesta tee aineesta turvallista - saati tehokasta tai toimivaa.

        Perse


      • Anonyymi

        Ei ole sulla ollut masennusta kun väitat että kaikki tämä ns luonnonlääke auttaa. Se on sama kun rukoilemalla paranet. Itselleen vaan kuvittelet että auttaa. Tai sit sulla sairaus niin alkuvaihessa että ne noitanrohtot vaikuttavat.


      • Anonyymi
        kellastunut kirjoitti:

        -
        Nimimerkin "............" viesti on selkeästi väärällä palstalla, se kuuluisi ehdottamasti Huuhaa-palstalle, ei tänne.

        Sen verran sitä kuitenkin kommentoin, että ns. luontaislääkkeistä voi seurata jopa kuolemaan johtavia "sivuvaikutuksia" eikä kuvitelma luonnollisuudesta tee aineesta turvallista - saati tehokasta tai toimivaa.

        Myös reseptilääkkeet voi aiheuttaa kuoleman väärinkäytettyinä. Kyllä osa luontaislääkkeistä toimii kuten valeriaana, mäkikuisma ja kärsimyskukka mutta niitä ei voi käyttää kaikkien lääkkeiden kanssa yhtäaikaa.


    • -
      Oma kokemukseni Cymbaltasta (1 kk:n käytöstä):

      Ensiannos 60 mg aiheutti pahoinvointia, ripulin, suun kuivumista (mutta juoda ei voinut koska se oksetti), pupillien laajenemista, väsymystä, runsasta hikoilua ja lihasheikkoutta.

      Pahoinvointi vähitellen häipyi ja ripuli vaihtui ummetukseksi. Pupillit olivat edelleen laajentuneet ainakin 12 h lääkkeen ottamisen jälkeen (45 mg). Näköongelma jatkui koko käytön ajan hankalana ja häiritsevänä, todella runsas hikoilu ja ummetus samoin. Väsymys oli yhtämittaista ja haluttomuus totaalista. Jatkuvasti oli jano, mutta runsaasta juomisesta huolimatta suu kuin beduiinin jalkapohja.

      Pluspuolelle laskettakoon Moclobemidin aikana olleiden lihasnytkähdysten ja/tai säpsähtelyjen väheneminen sekä lihas- ja nivelkipujen poistuminen. Tuntui kuin Cymbalta olisi toiminut lihasrelaksantin tavoin ja aiheuttanut väsymystä ja "hyytelöjalat".

      Täysin tehoton tämä lääke ei voi olla, koska muuten olisin pudonnut syvään masennuskuoppaan enkä olisi päässyt edes sängystä ylös, mutta sivuvaikutuksissakin löytyi (ainakin minulla).

      Ylimääräistä energiaa (Aurorix/Moclobemid), ärtymiskynnyksen alentumista/aggressiviisuutta (Edronax) tai ruokahalun kasvamista (ahmimista aiheutti Efexor) en huomannut Cymbaltan tuoneen.

      Noin kuukauden käytön jälkeen lopetin lääkärin suosituksesta Cymbaltan käyttämisen minulla ilmenneiden verenvuoto-ongelmien vuoksi. Sain useita yli kämmenen kokoisia mustelmia sekä nenäverenvuotoa.

      Mutta jokainen ihminen reagoi tavallaan, eikä kenenkään muun saamien sivuvaikutusten kirjaamisesta ole Sinulle juurikaan hyötyä.

      • käyttäjä

        Hei!

        Olen lukenut palstoilta, että cymbalta kuivaisi suuta. Minulla on päinvastoin lisännyt syljen eritystä. Miten muilla?


      • Cymbaltasta
        käyttäjä kirjoitti:

        Hei!

        Olen lukenut palstoilta, että cymbalta kuivaisi suuta. Minulla on päinvastoin lisännyt syljen eritystä. Miten muilla?

        Juoda pitää, ihan hervottomasti ja alussa tuntui, että kuivun pystyyn lisäksi oli ruokahalun menetystä. Muista sivuoireista mainittakoon libidon selvä nousu/kasvu ja paniikki-/ahdistustuntemusten häviäminen, jotka lienevät myönteisiä. Negatiivisista haluan mainita itsetuhoisuusvietin, joka vielä aika ajoin pukkaa päälle, reaktiivinen stressikö?


      • ?!?
        Cymbaltasta kirjoitti:

        Juoda pitää, ihan hervottomasti ja alussa tuntui, että kuivun pystyyn lisäksi oli ruokahalun menetystä. Muista sivuoireista mainittakoon libidon selvä nousu/kasvu ja paniikki-/ahdistustuntemusten häviäminen, jotka lienevät myönteisiä. Negatiivisista haluan mainita itsetuhoisuusvietin, joka vielä aika ajoin pukkaa päälle, reaktiivinen stressikö?

        Meinaatko tuolla itsetuhoisuusvietillä himoa tappaa itsensä vai millaisia oireita tarkemmin..
        Kiitos jos vastaat


      • Venla72
        ?!? kirjoitti:

        Meinaatko tuolla itsetuhoisuusvietillä himoa tappaa itsensä vai millaisia oireita tarkemmin..
        Kiitos jos vastaat

        Eräs kaverini sai ensin Cymbaltan joka sitten vaihdettiin n. kk jälkeen Efexoriin. Cymbalta aiheutti massiivisen masennuksen joka oli aivan ennennäkemätön. Henkinen kestokyky hänellä on korkea joten olo oli ilmeisesti todella raju ja hirvittävä.
        Olisi saattanut mennä pois sinnittelemällä ja kärsimällä lisää mutta ei pystynyt. En tiedä.


      • Kokeilu meneillään
        Venla72 kirjoitti:

        Eräs kaverini sai ensin Cymbaltan joka sitten vaihdettiin n. kk jälkeen Efexoriin. Cymbalta aiheutti massiivisen masennuksen joka oli aivan ennennäkemätön. Henkinen kestokyky hänellä on korkea joten olo oli ilmeisesti todella raju ja hirvittävä.
        Olisi saattanut mennä pois sinnittelemällä ja kärsimällä lisää mutta ei pystynyt. En tiedä.

        Olen 2 viikkoa ottanut Cymbaltaa.... Ja täytyy sanoa, että alku oli aika tuskaista. kaksi ekaa päivää oksensin ja istuin pytyllä. Mutta muutaman päivän jälkeen alkoi olo tasaantumaan.Eli sen jälkeen oli vaihe, että oli kuin pikkuisen tuiterissa, vaikka et oo viikkoon oluttakaan ottanut. Mut nyt alkaa alkuhankaluuksien jälkeen tuntumaan siltä, että taitaa olla ihan paikallaan tää lääke. Lääkäri kyllä varoitti näistä oireista. Mutta jokainen on yksilönsä..... Eli kaikilla omat oireet.


      • Uusivuosi2010
        Kokeilu meneillään kirjoitti:

        Olen 2 viikkoa ottanut Cymbaltaa.... Ja täytyy sanoa, että alku oli aika tuskaista. kaksi ekaa päivää oksensin ja istuin pytyllä. Mutta muutaman päivän jälkeen alkoi olo tasaantumaan.Eli sen jälkeen oli vaihe, että oli kuin pikkuisen tuiterissa, vaikka et oo viikkoon oluttakaan ottanut. Mut nyt alkaa alkuhankaluuksien jälkeen tuntumaan siltä, että taitaa olla ihan paikallaan tää lääke. Lääkäri kyllä varoitti näistä oireista. Mutta jokainen on yksilönsä..... Eli kaikilla omat oireet.

        Nostelen ketjua!


      • mimmi83
        Uusivuosi2010 kirjoitti:

        Nostelen ketjua!

        Eilen alotin cymbalta 30mg kuurin ja tuntuu aika pahalta, sen verran sivuoireita
        Suun kuivuminen, etova olo, ripuli, pupillit laajentuneet ja outoa kiristävää tunnetta lihaksissa ja viiltäviä kipuja käsissä ja rinnassa joita oli jo ennen lääkettä mutta lääke huomattavasti pahensi asiaa joten toivon vaan ettei etene miksikään kouristuksiksi ja lähinnä näihin kipuihin lääke minulle määrättiin... Valvomista jota nyt oli jo ennen lääkettäkin, illalla sain unta enne kymmentä mutta sitten keskiyöllä ylös ja melkein neljään asti tuli valvottua. Yöllä myös outoja aaltomaisia tuntemuksia ja rinta epämukavan tuntuinen jota myös esiintynyt ennen lääkettä. Hulluksihan tässä tulee mutta tulee sitä ilman lääkettäkin joten pakko nyt vain kokeilla jotain ja yrittää ainakin hetken lääkettä syödä ja toivoa että pahimmat sivuoireet katoaisi ja olo helpottuisi.
        Mulla ollut nuorempanakin ahdistuneisuushäiriötä, paniikkihäiriötä sekä masennusta. Ja kaikenlaista lääkettä tullut popsittua ja turhautuneena niitä lopetellut kesken.
        Jospas nyt natsais, koska tämän hetkinen masennusdiagnoosi yllätti minut täysin ja jopa loukkaanuin lääkärille. Olen oireillut jo kesästä asti, selittämätöntä päänsärkyä ja vihlasuja päässä johon ei särkylääkkeet auta, myöhemmin mukaan tuli mielestäni neurologisia oireita, näkö huonontunut ja silmät ei tee yhteistyötä, kaikenlaisia kipuja ympäri kehoa, puutumisia, kaikenlaista huimausta ja pyörryttämistä melkein tajunnan lähtöön asti, muisti temppuilee ja puhe takkuilee, koordinaatio ongelmia. Vatsaoireita, vääntämistä ripulia ja kovaa vatsaa jota tosin on tutkittu jo vuodesta 2000 asti ja oireilleni en ole mitään diagnoosia saanut.
        Kävin neurologilla kun sitä minulle suositeltiin ja pelkäsin jo pahinta mutta tämä neurologi oli sitä mieltä että olen masentunut ja masennukseni oireilee kipuiluna. Olin jo varma että sairastan fibromyalgiaa jota lääkäri ei ottanut kuuleviin korviinsa mutta olen tyytyväinen että sain lääkkeen joka voisi auttaa myös fibroon jota edelleen epäilen itselläni olevan kun en malta millään uskoa lääkäriä. Joten syön lääkettä asenteella että sen pitäisi auttaa kipuihini.
        Toistaseksi ainakin tuntuu että en uskalla annosta nostaa 60mg joka pitäisi tehdä viikon päästä, mutta katsotaan kuinka tilanne muuttuu.


      • Koe-käyttäjä

        Duloxetinen koe käyttäjänä voinen sanoa että aiheuttaa haukottelua, väsymystä, ja etenkin näön hämärtymistä. Eipä näe aamulla silmien rajauskynän jälkeä tarkasti jos on ottanut jo lääkkeen, sehän otetaan aamulla. Minulle tuli kylläkin verivirtsaisuutta elikä uremiaa, tosin en tiedä johtuiko se juuri tästä kapselista mutta olin kolme vuorokautta sekaisin. Ilmeisesti sattui samaan aikaan joku munuaistulehdus ja en uskaltanut jatkaa lääkitystä 2-viikkoon ja nyt jatkoin käyttöä. Hikoilua kyllä on. Mutta ahdistus helpottui. Olen työtön yli 50-vuotias en tiedä miten reagoisin jos pitäisi julkisella kulkuneuvolla bussilla mennä johonkin vastenmieliseen työkokeilupaikkaan 9-euron rahalla. bussiin en ole paniikkihäiriön takia uskaltanut bussiin mennä.


      • Anonyymi
        Venla72 kirjoitti:

        Eräs kaverini sai ensin Cymbaltan joka sitten vaihdettiin n. kk jälkeen Efexoriin. Cymbalta aiheutti massiivisen masennuksen joka oli aivan ennennäkemätön. Henkinen kestokyky hänellä on korkea joten olo oli ilmeisesti todella raju ja hirvittävä.
        Olisi saattanut mennä pois sinnittelemällä ja kärsimällä lisää mutta ei pystynyt. En tiedä.

        Juu aika paskaa ne voi tehä


    • kapu33

      Minulla on 4 vuoden kokemus cymbaltasta.Alussa meni hyvin, mieliala koheni ja pystyin palaamaan työelämään. 2 vuotta meni näin. Sitten alkoivat omituiset fyysiset oireet. Lihasheikkous, vapina, raju hikoilu, tunnottomuus, migreenikohtaukset ja veren vuoto paksusuolesta. Lääkärit eivät osanneet selittää mistä oireet johtuivat, enkä itsekkään osannut yhdistää niitä cymbaltaan, olinhan syönyt sitä jo 2 vuotta ilman ongelmia. Minusta otettiin paljon kokeita ja monia tutkimuksia tehtiin, mitään fyysistä vikaa ei löytynyt. Viimein lääkärit kehoittivat hakemaan keskusteluapua psykiatrilta. Olin raivoissani! Minua ei siis uskottu. No, varasin kuitenkin ajan psykiatrilta.Hänen vastaanotollaan en ollut käynyt aikaisemmin. Selitin hänelle syyn vastaanotolle tuloon ja kerroin kaikista oireistani. Hän keksi kokeilla cymbaltan vaihtamista toiseen lääkkeeseen ja näin tehtiin. Ja kappas vain, suurin osa oireita hävisi kahdessa päivässä. Jonkin ajan päästä huomasin että paino on pudonnut 7 kiloa ja verenpaine oli laskenut normaaliin!!

    • ernesti 666

      Reilu kaks viikkoa käyttänyt Cymbaltaa 60 mg / vrk. Väsyttää vaan ihan sikana eikä mieliala ole ainakaan noussut. Olen harkinnut lopettamista, kun ei näytä mulla toimivan masennukseen. Sit ois taas "vuoristorata" edessä. Alkaa jo hermo mennä.

      • 56v

        Itse viikon ajan 60 mg ja pari päivää oli jo parempi mutta tänään notkahti olo huonommaksi eli tuli tunne että pitääkö alkaa jo nyt nostaan annosta vai?

        Iso plussa siis että on saanut nukuttua hyvin mutta päivällä on silti tahmonut
        ja aattelin jospa 2 viikon jälkeen päivä olokin piristyisi...?


    • 56v

      3 vko täyttymässä ja join vkonloppuna aika reilusti alkoholia ja ei siinä mitään muuta kuin et nyt väsyttää rankasti. jostain luin et noin käy symbaltan ja alkoholin kanssa?

      • Cymbalta on loistava

        Hei

        Cymbaltaa ei kannata aloittaa 60 mg annostuksella. Ensi syödään viikko 30 mg ja sitten nostetaan 60 mgrammaan. Ja jos 60 mg ei tehoa masennukseen tai erilaisiin kiputiloihin niin lääkkeen voi nostaa 90 mgrammaan. Itselleni lääke on määrätty välilevynpullistuman kivun hoitoon. Aloitin 30 mg aamuisin. Sivuoireina väsymys ja hieman töttöröö olo, mutta se menee pois parissa viikossa.

        Olen aikasemmin syönyt lääkitystä ja sen lisäksi että vei migreenit ja virtsakivut ppis toi se myös paljon energiaa ja virkeän mielen. Auttaa siis kohentamaan mielialaa. En kokenut olevani masentunut mutta taisin olla uupunut jatkucista pää ja virtsakivuista. Ehkä uupumus oli huljalleen mennyt masennukseksi. Cymbalta antoi elämänilon takaisin. Tulin myös raskaaki ja jätin lääkkeen pois kun sain tietää raskaudesta.

        Lääkkeen lopettaminen ei ole helppoa eikä sitä kannata omin päin tejdä kuten itse tein. Jätin 60 mg ppis kertalaakista kun olin niin paniikissa raskaudesta ettei vaan lääke vaikuta huonosti sikiöön ja siitäkös mulla tuli tosi kovaa agressiivisuutta ja itsemurha ajatuksia. Mies oli ihmeissään. Onneksi ne meni viikossa ohi. Mutta olisi kannattanut pitää tallessa 30 mg kapseleita ja ottaa niitä ainakin pari päivää tai mielummin viikon niin ei olisi tarvinnut käydä läpi sitä sekavaa viikkoa.

        Siltikään ei ole lääkkestä kuin hyvää sanottavaa. Sopii myös sellaisille jotka masentuneita ja ahdistuneita samaan aikaan. Lieventää paniikkikohtauksia yms.
        Sopii myös fibromyalgia potilaille. Ja on todettu vähentämään kroonisia selkäkipuja ja muita kroonisia kiputiloja.

        Täytyy asennoitua että ensimmäiset viikot, noin 3-4 viikkoa voi olla yhtä sumeeta mutta sitten tulee hyvä olo. Jos kuitenkin paljon ripulia yms vaikeita oireita niin kannattaa mennä lääkäriin. Kuten sanoin, itselläni vaan väsymystä ja höntti olo sekä ehkä lievää suun kuivumista, mutta tuo ei ole mitään siihen verratuna millainen kipu on ollu 2 vuotta selässä. Kestän vaikka 3 viikkoa hönttiä väsymystilaa ja ripuliakin jos tämä kipu selässä vaan laimenee.

        Tsemppiä kaikille:)


      • Cymbalta on loistava
        Cymbalta on loistava kirjoitti:

        Hei

        Cymbaltaa ei kannata aloittaa 60 mg annostuksella. Ensi syödään viikko 30 mg ja sitten nostetaan 60 mgrammaan. Ja jos 60 mg ei tehoa masennukseen tai erilaisiin kiputiloihin niin lääkkeen voi nostaa 90 mgrammaan. Itselleni lääke on määrätty välilevynpullistuman kivun hoitoon. Aloitin 30 mg aamuisin. Sivuoireina väsymys ja hieman töttöröö olo, mutta se menee pois parissa viikossa.

        Olen aikasemmin syönyt lääkitystä ja sen lisäksi että vei migreenit ja virtsakivut ppis toi se myös paljon energiaa ja virkeän mielen. Auttaa siis kohentamaan mielialaa. En kokenut olevani masentunut mutta taisin olla uupunut jatkucista pää ja virtsakivuista. Ehkä uupumus oli huljalleen mennyt masennukseksi. Cymbalta antoi elämänilon takaisin. Tulin myös raskaaki ja jätin lääkkeen pois kun sain tietää raskaudesta.

        Lääkkeen lopettaminen ei ole helppoa eikä sitä kannata omin päin tejdä kuten itse tein. Jätin 60 mg ppis kertalaakista kun olin niin paniikissa raskaudesta ettei vaan lääke vaikuta huonosti sikiöön ja siitäkös mulla tuli tosi kovaa agressiivisuutta ja itsemurha ajatuksia. Mies oli ihmeissään. Onneksi ne meni viikossa ohi. Mutta olisi kannattanut pitää tallessa 30 mg kapseleita ja ottaa niitä ainakin pari päivää tai mielummin viikon niin ei olisi tarvinnut käydä läpi sitä sekavaa viikkoa.

        Siltikään ei ole lääkkestä kuin hyvää sanottavaa. Sopii myös sellaisille jotka masentuneita ja ahdistuneita samaan aikaan. Lieventää paniikkikohtauksia yms.
        Sopii myös fibromyalgia potilaille. Ja on todettu vähentämään kroonisia selkäkipuja ja muita kroonisia kiputiloja.

        Täytyy asennoitua että ensimmäiset viikot, noin 3-4 viikkoa voi olla yhtä sumeeta mutta sitten tulee hyvä olo. Jos kuitenkin paljon ripulia yms vaikeita oireita niin kannattaa mennä lääkäriin. Kuten sanoin, itselläni vaan väsymystä ja höntti olo sekä ehkä lievää suun kuivumista, mutta tuo ei ole mitään siihen verratuna millainen kipu on ollu 2 vuotta selässä. Kestän vaikka 3 viikkoa hönttiä väsymystilaa ja ripuliakin jos tämä kipu selässä vaan laimenee.

        Tsemppiä kaikille:)

        Pahoittelen kirjoitusvirheitä äskeisessä viestissä. Kosketusnäyttö ei pysy perässä kun kirjoittaa nopeasti:)


      • Anonyymi
        Cymbalta on loistava kirjoitti:

        Pahoittelen kirjoitusvirheitä äskeisessä viestissä. Kosketusnäyttö ei pysy perässä kun kirjoittaa nopeasti:)

        cymbalta kun ottaa aamulla 120mg menee pari tuntia jo on virtaa suonissa,olen syönyt jo vuosia samaa annostusta???


    • jasu09

      Itellä ollu Cymbalta 60mg käytössä nyt reilu vuoden. Aluksi toimi tosi hyvin, elämänhalu palasi ja ahdistus helpotti, koko hoitojakson ollu pientä suun kuivumista ja limakalvoilta verenvuotoja herkemmin, mm. aftoja suussa koko ajan.. Lopetin jo kerran yöllisten hikoilujen takia, joka oli erittäin runsasta, mutta oli lääkärin mielestä enemmänkin vieroitusoireita ku unohtelin lääkkeen ottaa välillä, joten aloitin sen uudestaan.. Nyt menossa lääkityksen purku ja vaihto Cipralexiin koska teho ei enää riitä. Samalla alotin myös terapian, mutta halusin myös lääkityksen vaihdon, koska yöllinen hikoilu on käyny taas sietämättömäksi...

    • m56v

      Itselläni 3 vkoa täynnä 60 mg ja paras vaikutus ehkä että olo "vahventui" eli ei vituta niin rankasti ja myös kivut vähentyneet, Masennus jatkaa entisen lailla.
      Sivuoireita hikoilu on vähentynyt mutta virtsaaminen edelleen välillä hankalaa.
      Öisin ei saa unta kuin muutaman tunnin eli kertonee sen ettei Cymbalta oikein toimi masennuksen suhteen?

    • Sinkkunainen 49 v.

      Sairastuin keskivaikeaan masennukseen alkuvuodesta 1999. Hoidoksi sain Seronil:ia ja keskusteluterapiaa. Toivuin takaisin työkykyiseksi noin 3 kuukaudessa. Sen jälkeen söin pientä annosta Seronilia vuosikaudet kun en uskaltanut siitä masennuksen uusiutumisen pelosta luopua. Jossain vaiheessa se vaihdettiin lyhytaikaisesti Efexoriin, mutta en muista mitään erityista sen vaikutuksesta. Muutama vuosi sitten halusin vihdoin eroon masennuslääkkeistä ja koko pirun diagnoosista.

      Koska olen viimeiset parikymmentä vuotta kärsinyt pahasta migreenistä, niin kiitos superpätevän johtavan työterveyslääkärin, minulla aloitettiin Cymbalta 30 mg "migreenin aiheuttaman neurokivun lievittämiseen". Lääke on sopinut minulle erinomaisesti enkä muista että alussakaan olisi ollut mitään ongelmia. Välillä on kokeiltu 60 mg, mutta sillä ei tuntunut olevan sen suurempaa tehoa migreeniin vaan jo 30 mg on riittänyt huomattavasti helpottamaan migreeniä.

      Olen itse vähän vaihdellut annostusta sen mukaan, miltä on tuntunut. Viime keväänä kun jouduin viemään vanhan rakkaan koirani viimeiselle piikille, niin elämä tuntui niin raskaalle, että nostin annoksen 60 mg noin kuukauden ajaksi. Olen aina nostanut tai laskenut annostusta vähitellen, näin mielestäni mitään ikäviä oireita ei ole koskaan syntynyt.

      Nyt minulla on viime viikolla todettu vakava työuupumus ja keskivaikea masennus ja Cymbaltan annostus nostettiin kertaheitolla 60 mg:aan. Siis systeemillä eilen 30 mg ja tänään 60 mg. Nyt olen havainnut selviä haittavaikutuksia, en jaksaisi muuta kuin nukkua, jalat ovat kuin vatkulia, päätä särkee (ei migreeniä), janottaa ja hikoiluttaa. Tuntuu kuin kaikki lihasvoima olisi kadonnut ja on vaikeaa pysyä hereillä paria tuntia kauempaa yhteen menoon.

      Voihan olla että oireet johtuvat siitä että vihdoinkin yritän rentoutua ja unohtaa työkiireet. Mutta tuskinpa se janoa ja hikoilua aiheuttaa eikä sitä että tuntuu kuin ei jalat kantaisi. Lohdullista kuulla, että oireet ovat teillä muilla kestäneet vain 2-3 viikkoa ja sitten on helpottanut.

      Harmittaa kun tuossa kaksi karvakuonoa istuu ja tapittaa emäntää, että mikäs sillä nyt on kun tuossa kotona möllöttää eikä saa aikaiseksi lähdettyä metsään vaeltamaan. Onneksi on iso aidattu piha ja sentään kerran päivässä saan potkittua itseni lähtemään tuonne luonnon helmaan. Olen normaalisti oikea syksy-diggari, rakastan kun sää viilenee ja ruskan sävyt hivelevät silmää - nyt masentuneena vaan mikään ei tunnu miltään :-(.

      Jos ei minulla olisi kahta koiraa ja yhtä kissaa, niin en varmaan ollenkaan pääsisi ylös sängystä. Onneksi näistä karvalapsista on pakko pitää hyvää huolta!

    • m56v

      Niin Cymbalta näyttää vaan sitkeästi aiheuttavan päivä "tahmomista" kuukuden syönninkin jälkeen ja mikä pahinta yöunet ovat menneet eli en saa iltaisin nukahdettua enää vaan on pakko tarttua esim klo 0500 jo bentsoihin et edes vähän nukkuisin?!

      Harkitsen vakavasti lopettamista.

    • älkää ottako

      älkää syökö tätä lääkettä just 3 pvä menossa ja heitän vittuun tämän,no jokaisella toimii varmasti erilailla. mutta..lievä masennus itsellä ja nyt tuntuu että tapan justiin itseni ja kaikki mahdolliset ns.sivuvaikutukset tulleet..
      Haittavaikutukset:
      Yleisimpiä ovat pahoinvointi, suun kuivuus, uneliaisuus ja päänsärky. Muita mahdollisia ovat mm. ruokahalun heikentyminen ja laihtuminen, sukupuolisen halun tai kyvyn aleneminen, huimaus, unettomuus, unihäiriöt, vapina, kuumat aallot ja näön hämärtyminen. Hoidon alkaessa itsetuhoiset ajatukset voivat yleistyä.
      eli nuo kaikki ja plussana kaikki mahdolliset..älkää jumalauta tätä vetäkö ei helvetti ole kenenkäänlääke.syö tätä puoli vuotta ja olet täysi avohoito/laitoshoito potilas.ja olen kuulkaas vetänyt erilaisia kamoja ennenkin eikä mistään paskasta saa tälläisia oloja.hyi vittu mitä paskaa..lukekaappa "cymbaltan vieroitus" ihan vaikka googlettamala kun meinaatte heittää sen pois..tämä on tarkoitettu täysin aivottomille zombeille jotka on käytöksellään vaarallisia tai muuten todella tuhoisia.siis ei voi jumalauta eikä uskoa mitä vittua tällaistä paskaa ihmisille annetaan..no lääkärtit saa provikkaa lääke firmoilta kun näitä kirjoitetaan..ei perkele..
      sen verran että tätä lääkettä on yritetty vetää pois usan markkinoilta mutta ei ole siinä onnistuttu jo kaksi vuotta..esim.eräs lääkettä säännöllisesti käyttänyt oli hirttänyt itsensä lääke yhtiön vessaan joten mitäs tämä kertoo..siis älkää ottako,suosittelen.ennemmin vaikka kannabis tai ihan vittu sama mikä myrkky mutta ei tätä.hyi vittu..

      • 2+3

        "älkää ottako":

        Psyykelääkkeiden teho alkaa vasta muutaman viikon päästä lääkkeen aloittamisesta... Joten jos olet syönyt lääkettä 3 päivää, niin itsetuhoiset ajatuksesi voivat hyvin johtua muustakin kuin kyseisestä lääkkestä, joten ei aleta yleistämään.. Luettelit haittavaikutuksia, tiedät varmasti myös, että melkeinpä samat haittavaikutusselosteet löytyvät melkein jokaisen eri psyykelääkkeen tuoteslosteesta???


    • älkää yleistäkö

      Itse voin sanoa, että Cymbalta pelasti luultavasti mun hengen. SSRI-lääkkeet ei sopineet yhtään vaan aiheutti juuri itsetuhoisia ajatuksia ja kaikkea sitä paskaa mitä edelliselle kirjoittajalle aiheutti Cymbalta. Olen syönyt kolme vuotta enkä ole koskaan ollut laitos- tai avohoidossa. KAIKKI ON YKSILÖITÄ, ÄLKÄÄ ALKAKO NEUVOA JOS ETTE OLE LÄÄKÄREITÄ!

      • paranemaanpäin

        itsellä meni 2kk ja päälle muutama viikko ennenkuin alkoi tehoamaan.


    • Cymbalta

      Minä olen lyhyen elämäni aikana (26 vuotta) syönyt monia eri psyykelääkkeitä masennukseen ja paniikkihäiriöön.. Ja minulla Cymbalta oli "se" lääke, jonka olen kokenut parhaimmaksi.

      Harmi vaan, että Kela teki juuri päätökseen, että eivät enää ensi maaliskuusta alkaen korvaa Cymbaltan lääkekustannuksia.. :( Olen ihan hukassa, koska mulla Cymbalta on tosiaan auttanut eteenpäin elämässä, esim. kävin vihdoin koulun loppuun, ja olen työelämässä, vaikka mielenterveysongelmat edelleen vaivaa hieman. Korvaavaa rinnakkaislääkettähän ei ilmeisesti vielä ole duloksetiinille (liekö lääkeyhtiöllä vielä patentti lääkkeeseen voimassa?). Eli täytyy parin viikon päästä kysyä hoitavalta lääkäriltäni, että mitäs nyt tehdään, koska en pysty maksamaan Cymbaltaa ilman Kelan peruslääkekorvausta.

      Ja jos joku nyt jaksaa vielä ehdottaa Efexoria, niin olen myös kyseistä lääkettä käyttänyt aiemmin pidempään, enkä ole innokas palaamaan siihen, koska Cymbaltan, toisin kuin Efexorin, kanssa ei ole ollut mitään ikäviä sivuoireita.

    • Olen pariin otteeseen käyttänyt Cymbaltaa (30 mg) masennuksen/ahdistuksen hoidossa. Minulle ei tullut minkäänlaisia fyysisiä sivuoireita lääkkeestä, ja kyllä tuosta paljon apua oli ja on nytkin ollut. Ensimmäisen kerran käytin (2006 - 2007) vajaan vuoden ja lopetin kertaheitolla kun lääkkeet loppui ja olo oli ollut jo pitkään melko `normaali`, mitään lopettamiseen liittyviä ongelmia ei ilmaantunut. Nyt olen huhtikuusta alkaen käyttänyt Cymbaltaa (uusiutunut masennus/ahdistus), aamuisin 30 mg, ja apua on ollut. Tukilääkkeenä, lähinnä univaikeuksiin, oli Tolvon 30 mg, mitä otin alkuvaiheessa puolikkaan illalla, ja auttoi melko hyvin uniongelmiin. Käytin ennen Cymbaltaa muutamaa muuta merkkiä, mutta minulle tuntui Cymbalta sattuvan hvyin.

    • hairsprayqueen

      Itse olen pitänyt Cymbaltasta, olen jopa pystynyt aloittamaan työkokeilun! Annoksena on siis 60mg/vrk. Ennen sitä minulla oli efexor 225mg/vrk josta ei ollut hyötyä, laukaisi vain maanisen vaiheen kun nostettiin 225mghen ja ennen sitä söin Cipralexia 20mg/vrk. Cipralexistä minulla ei ole yhtään hyvää sanaa, voin fyysisesti todella huonosti kauan Cipralexin aloituksen jälkeen. Cymbalta on jopa auttanut kipuihini.

      Minulla oli YHDEN PÄIVÄN fyysisesti huono olo Cymbaltan aloituksen jälkeen, ei ole ollut muita sivuoireita :)

    • mies 26veee

      Minulla on nyt ollut yli kaksi viikkoa cymbalta 60mg käytössä, olotila tasaantui raivokohtauksista, paikoin erittäin paha ahdistus oikeastaan katosi.

      Sivuvaikutuksista pieni närästys alussa katosi MUTTA, erektio ja orgasmi-ongelmat jatkuvat yhä. Eli ei meinaa olla kunnollista seisokkia ja orgasmin saaminen on todella vaikeata. Kun lopulta saa niin orgasmi on melko laimea ja sperma on hivenen juoksevampaa.

      Onko muilla vastaavia ongelmia? Nimittäin lääke on muuten hyvä mutta jos ei nämä oireet häviä parissa viikossa niin sitten vaihtuu.

      • Olen käyttänyt duloksetiinia/cymbaltaa vajaa 6 viikkoa takana ja aluksi tuntui hyvältä, mutta nyttemmin on tullut ongelmaksi unenlaadun heikkeneminen - uni ei piristä millään ja lihakset tuntuvat heikoilta. Pahinta nyt on se, että en kykene saamaan orgasmia lainkaan. Halua seksuaaliseen kanssakäymiseen ja itsetyydytykseen on, mutta en saa orgasmia millään ja tämä on liikaa. Aionkin lopettaa asteittain kyseisen lääkkeen käytön.


      • KoiraKaveri-S kirjoitti:

        Olen käyttänyt duloksetiinia/cymbaltaa vajaa 6 viikkoa takana ja aluksi tuntui hyvältä, mutta nyttemmin on tullut ongelmaksi unenlaadun heikkeneminen - uni ei piristä millään ja lihakset tuntuvat heikoilta. Pahinta nyt on se, että en kykene saamaan orgasmia lainkaan. Halua seksuaaliseen kanssakäymiseen ja itsetyydytykseen on, mutta en saa orgasmia millään ja tämä on liikaa. Aionkin lopettaa asteittain kyseisen lääkkeen käytön.

        Pääsin duloksetiinista irti yli kolme kuukautta sitten. Ei sopinut minulle. Avasin kapselin ja vähensin sisältöä pikkuhiljaa, tällöin vieroitusoireet olivat lievempiä.


    • hrrrr

      Itse en pystynyt voimakkaan pahoinvoinnin ja minkä lie takia syömään mitään --> luultavasti hyvä masennuslääke sille jolla on tarve laihduttaa.

    • Ei Hyvää Vaikutusta

      Nosto!!!

      Mulla vasta kaksi päivää cymbaltaa takana, annoksella 30mg aamuisin. Ajatus tosiaan on tahmea ja sellainen "töttöröö" olo. Ja jotenkin tosi voimaton. ei oikein jaksaisi tarttua mihinkään...Tai sit jos jotenkin saa itsensä liikkeelle, niin mistään ei oikein tule mitään, kun ajatus jumittaa niin pahasti. En todella edes mieti annoksen nostoa kuuteenkymppiin, kun nyt jo näin kurjia vaikutuksia.
      Sosiaalisissa tilanteissa myös sanat hukassa :-(

      • kokeiltu on

        Alaselän välilevynpullistuman ja selkäydinkanavan ahtauman vuoksi kivunsietokykyä nostamaan määrättiin Cymbaltaa 30 mg aamuisin kolmisen viikkoa sitten. Pari tuntia ensimmäisen tabletin jälkeen hirveä olo. Sydän hakkasi tuhatta ja sataa, hikeä puski ja lattia veti puoleensa. Seurauksena kahdeksan tunnin tiputus sairaalassa natriumvajauksen vuoksi. Seuraavalla viikolla labrojen jälkeen terkkarin lääkärin oli sitä mieltä,että kohtaus Cymbaltan jälkeen oli sattumaan ja kehotti aloittamaan uudelleen. Heti kotiin päästyäni aamupäivällä nappasin Cymbaltan. Parin tunnin päästä olin jälleen sairaalassa tiputuksessa - verenpaineet pilvissä ja hirveitä rytmihäiriöitä. Nyt osasin kysyä sairaalan lääkäriltä, voisi syypää olla Cymbalta. Tohtori tutki tietokonettaan ja löysi ko. lääkkeen sivuvaikutukseksi mm. takykardian. Että sillee. Totaalinen kielto käyttää Cymbaltaa.


      • kivulias

        Lopetin vasta escitalopramin(Cipralex)käytettyäni sitä useita vuosia.Ahdistus poistui osittain ja paniikki,mutta masennus jatkui.Cymbalta tuli nyt tilalle,eka viikko menossa.Ei mitään aloitusoireita,eikä lopetusoireita edellisestä.Ainakaan vielä.Minulla on erilaisia kipuja jokapuolella kehoa,tähänkin tätä käytetään ja siksi lääkäri suositteli.Kipulääkkeistä on tullut jo alkavaa vatsahaavaa.Kovasti odottelen että cymbalta sopisi minulle.kun varsinainen vaikutus tulee esille.Noita kauheita oireita joita jotkut saavat alussa voisi luulla myös itse sairaudesta johtuviksi,eihän ne heti vaikuta joten eikai paha olokaaan tule heti.Tietysti kaikki ei sovi kaikille.


    • Apua saanut

      Olen käyttänyt Cymbaltaa nyt kolme kuukautta, annostus on 120 mg iltaisin. Alkuun, noin ensimmäisen kuukauden se aiheutti väsymystä, ummetusta ja suun kuivumista. Kun lääkkeen ottaminen vaihdettiin iltaan, väsymys ei enää haitannut. Muutkin oireet ovat lieventyneet ajan mittaan. Masennukseen olen saanut lääkkeestä huomattavan avun, itsetuhoisuus ja passiivisuus ovat vähentyneet. Ruokahalua se ei tosin ole minulla vähentänyt, päin vastoin. Vuosia sitten sairastamani vyöruusun aiheuttamiin hermosärkyihin lääke on auttanut, rintapuristus on hävinnyt. Käytin aikaisemmin Aurorixia, mutta se ei enää auttanut. Minulle kokeiltiin Cipralexia, mutta kun otin sitä, sain järkyttäviä oksennuskohtauksia.

    • Saario_

      Olen käyttänyt nyt cymbaltaa 60mg aamuisin keskivaikean masennuksen hoitoon kahden kuukauden ajan.

      Oloni on palautunut muutamien sivuvaikutusten jälkeen (mm. ummetus) muuten hyväksi ja normaaliksi, mutta:

      ilon tunteet ovat jotenkin pikkasen laimeampia. Olen siis iloinen noin yleisesti ottaen tosi usein, oikeastaan koko ajan taustalla elämänilo ja tyytyväinen olo, mutta en nauraa kiherrä enää samalla tavalla kuin aiemmin.

      En siis hekota vedet silmissä jollekin tv-sarjalle, jolle ennen niin tein. Tämä on ainoa "sivuvaikutus" mikä minulla on. Ei se paljoa elämää häiritse, mutta joskus olisi kiva räkättää puolison ja ystävien kanssa ihan "täysillä".

      Onko kenelläkään ollut samaa?

    • Saario_

      Nosto!

    • melatoniinia.

      Unettomuuten kannattaa kokeilla lyhytvaikutteista melatoniinia 1-6mg / ilta

      Rauhoittaa mielen kivasti.

      Ei mitään sivuvaikutuksia ja edullinen yliopiston apteekista ostettuna.

    • ÄitiMasentunut

      Saario_:

      Itse käytin cymbaltaa hetken...Jäi pariin viikkoon. Pelästyin kun lääke teki minusta niin "kylmän". En tuntenut enää lapsiani kohtaan mitään, enkä puolisoakaan kohtaan. Fyysinen kosketus ei tuottanut mielihyvää enää. Ei hierominen, saatikka seksuaalinen kontakti. Ajatuskin seksistä ällötti. Tai toisen kainaloon käpertyminen "ei vaan tuntunut enää miltään". Se oli tosi outoa. Pelästyin. Ehkä tuntemukset olisivat menneet käytön jatkuessa ohi...Mutta voi olla että aikaa olisi mennyt kuukausia. Joten en uskaltanut jatkaa....

      • melatoniinia.

        Tyypillisiä sivuvaikutuksia ja voivat olla pysyviä.

        Jollei saa terapiaa, niin kirjoita, mikä mieltä painaa ja kirjoita ylös ne lapsuuden traumat.

        Myös ystävän kuuntelu auttaa.

        Ei lääke paranna.


    • Pacmaniac

      Hei vaan kohtalotoverit!

      Täälläkin takana kolme vuotta yleistynyttä ahdistusta sekä paniikkihäiriötä. Hyvin aaltoilevaa on oireiluni ollut näiden vuosien ajan. Puolisen vuotta yritin pärjätä itsekseni ilman lääkkeitä (vaikka ne määrättiin) ja sen jälkeen pääsinkin prykologille, jolta sain ihan mukavasti apua vaivoihini (on käsittääkseni kognitiivisen käyttäytymisterapian edustaja). Nyt kuitenkin viime tammikuussa psykologini mielestä olin valmis jatkamaan omin voimini ja kuinkas kävikään. Tänä syksynä "se" alkoi hiljalleen taas hiipiä takaisin... Kunnes tämän viikon maanantaina kaikki romahti. Sen lisäksi että kärsin ahdistusoireista hyvin fyysisesti jatkuvasti (mm.jatkuva, tärisevä lihasjännitys, hengenahdistus yms.), minulla on myöskin nyt syksyllä erittäin pahaksi mennyt refluksitauti. Tällä hetkellä tämä meinaa sitä, että olen ollut lähes syömättä tämän viikon, koska vatsa ei vain ota mitään vastaan. Pelkkä mehukin tahtoo tulla pikalähetyksellä takaisin. Hirveä paine ylävatsassa rintalastojen välissä ja polte on voimakas. Olen juossut nyt pariin otteeseen lääkärissä kitisemässä sekä ahdistustani että mahaani. Mahaan sain vihdoin eilen uudet tropit, jotka ainakin hieman tuntuvat helpottavan painetta ja oksettavaa oloa. Päähäni sain sitten Cymbaltat (30mg aamuisin).

      Olen jokseenkin lääkevastainen enkä ikinä aiemmin ole ahdistukseeni suostunut mitään aloittamaan (parin rauhoittavan pillerin kokeilemisen lisäksi), mutta nyt tilanne meni niin pahaksi ettei enää voinut muuta. Vanhaan psykologiinikin sain toki yhteyden ja olemme pitäneet kriisipalaveria puhelimitse, tammikuussa vasta seuraava vapaa aika... Eikä tuo nyt tähän vaiheeseen paljoa lohtua tuo.

      Joka tapauksessa nyt olen siis ottanut Cymbaltaa eilen ensimmäisen ja tänään siis toisen pillerin ja voi näitä sivuoireita! Muuten on mennyt ihan ok, jättityskin tuntuu jopa tavallaan jo laantuneen... Mutta nämä lääkketpä iskivätkin siihen ainoaan asiaan, missä minulla ei ollut aiemmin ongelmia: uneen! Viime yönä olisin siis kyllä saanut nukuttua, mutta aina kun nukahdin, lääkkeet herättivät minut "tippumisen" kaltaisella tunteella, pulssi korkealla ja kuumotus parhaimmillaan. Joka ikinen kerta!! Tätä siis tapahtui kymmeniä, ehkä satojakin kertoja (kuinka monta kertaa ihminen nyt ehtii nukahtaa minuutiksi pariksi). Sitten seitsemän aikaan aamulla meni lopullisesti hermo, nappasin rauhoittavan puolikkaan siinä toivossa, että nyt saisi nukkua.. höpön löpön... Ensin en saanut unta enää ollenkaan pitkään aikaan ja sen jälkeen nukahdin aina ihan hetkisiksi hyvin kevyeeseen uneen ja heräsin jälleen herkästi, mutta ilman tippumisen tunnetta...

      Lisäksi eilen illalla minulle tuli hirvittävän levoton ja epämukava olo (nytkin on hieman) ja aivan yhtäkkiä koko päätä ja korvia alkoi ikään kuin polttaa ja korventaa sekä pistellä! Aivan hullu poltto, mikä levisi myös käsiin ja jalkoihin. Aika pelottavaa, mutta mietin, josko tämä oli reaktio siitä, että lääkkeet iskivät ahdistusjännityskohtausta vastaan ja siitä syntyi kuumotus. Tiedä tuosta...

      Luin tämän viestiketjun läpi (huh huh) ja joillain käyttäjillä taisi olla vähän tämän tapaisia sivuoireita, ainakin unettomuutta. Mutta miten pitkään yövalvomisista ja sätkyistä tässä mahdollisesti joutuu kärsimään? Kaikki ovat toki yksilöllisiä, mutta saisi vähän perspektiiviä, että miten kamalaan jouluun sitä saakaan varautua. Toivon tietenkin, että menisi mahd. äkkiä vaikka yössä, parissa ohi. Sitä ei kuitenkaan nukkumatta pysy kauaa järjissään, kun on muutenkin jo heikkona tuon syömättömyyden vuoksi! Toisekseen tuo pistely/polttelu. Pitäisiköhän siitä olla huolissaan, koska pakkausselosteen haittavaikutuksissa on mainuttu kaikki muut kyllä paitse se.

      Toivon totisesti, että tämä lääke sopisi minulle ja ahdistukset jäisivät historiaan mahdollisimman äkkiä. Toivon samaa myös teille kaikille! Kukaan muu kuin samasta vaivasta kärsivä ei voi paremmin ymmärtää mitä tässä joutuu käymään läpi...:)

      • Anonyymi

        Vaikka tuosta viestistä on vuosia aikaa, kommentoin silti. Tämän ihmisen reaktio lääkkeisiin kuulosti huonolta lääkereaktiolta.


    • cccccym..

      itselläni on toinen viikko menossa cymbaltilla, eikä ole ollut mitään vaikutusta. kuin olis nallekarkkeja syönyt. aiemmin kokeilin sepramia joka ei minulle sopinut lainkaan. viidennellä viikolla en enää pystynyt kahvia keittämään, huimasi ja väsytti todella kovasti. toivottavasti tästä cymbaltista olisi apua.

      kummallista miten nämä lääkkeet vaikuttavat niin erilailla eri ihmisiin? masennus on jo tarpeeksi raskasta muuenkin ilman väärin toimivaa lääkettä.

    • :) :/ + ? = x/ x/ x/

      Rakkaat ihmiset katsokaa tämä dokkari ja lupaan että jokin mielestänne ymmärtää mistä ssri/snri ja antipsykooteista on todella kyse! ÄLKÄÄ TUHOTKO ITSEÄNNE

      http://www.youtube.com/watch?v=UDlH9sV0lHU

      Toivottavasti tämä vilpittömästi pelastaa edes jonkujen hengen.

      :( uhrit levätköön rauhassa.Tämä dokumentti ei ole mikään pehmoinen vaan todella vahva ja raskas dokumentti masennuslääkkeiden totuudesta.

      melko lopussa on surullinen tarina vanhemmista ja lasten siskosta joka haki lievään unettomuuteen apua ja sai lääkkeen (ssri) kulkee eri nimillä samat ainesosat.

      Muutama päivän jälkeen olo kummentui ja tunteet turtuivat ja hän ei tuntenut oloa jotenkin oikeaksi ja kummalliseksi hän kertoi siskoilleen ja vanhemmilleen muutama päivä vielä siitä olo kummentui ja hän ei ollut koskaan masentunut...

      Sisko kysyi että tunnetko itsemurha ajatuksia? hän vastasi hieman oudosti nauraen että en tietenkään.

      Muutama päivä myöhemmin äiti löysi hänet hirttäytyneenä kotonaan :'(

      sama tapahtui kiltille ja hienolle miehelle joka rakasti perhettään ja lastaan ja aina hymyili kunnes lievään ahdistukseen sai lääkkeen joka turrutti (ssri/snri)

      vaimo löysi elämän tärkeimmän ja kilteimmän miehensä jonka kanssa oli lähes 10v aviossa tullut täyteen hirtettynä :'( levätköön nämä uhrit rauhassa ja nämä murto osa identtisistä tapauksista!

      Rukoilen ja toivon että katsotte dokumentin ja ette ruoki Lääkeyhtiöiden harhauttamaa propagandaa miltei 99pros lääke myönteisistä ja kertovista esitteistä ja web sivuista on lääkeyhtiöiden tukemia kuten myös suuret tärkeät psykiatrit saavat (isot bonukset)

      Rakkautta teille :) toivon että leviää tämä totuus ja päästään tästä tuhansien murheellisten laulujen maasta kohti iloisempaa. Niinkuin Eppu varmasti sanoisi

    • CLST

      Olin tänään isäni hautajaisissa. En itkenyt. Surun tunsin, mutta itku ei tullut, vaikka olisin halunnut. Cymbalta leikkaa tunnepiikit pois. En kuitenkaan valita. Lievässä masennuksessani se saa minut pitämään itseni jaloillani. En tiedä mitä seuraa, jos yritän lopettaa sen käytön?

      • Toivoa Luonnosta!!

        otan osaa :'( tulet kyllä pärjäämään ilman lääkettä ja maailma aukeaa sinulle viellä, kun todelliset tunteet tulevat anna niille valta älä tukahduta äläkä muuta.

        Jos selviät selviät mistä vaan. Jos et selviä niin eipä mene elämäsi hukkaan pysyvästi lääkkeiden takia.


    • jähkösänis

      Mulla ainakin duloksetiini toimii parhaiten mirtatsapiinin kanssa, parempaa yhdistelmää en ole kokenut. Masennuksesta tietoakaan ja virtaa kuin sähköjäniksellä. Keskustelkaa sen lääkärinne kanssa...

      • Anonyymi

        samaa mieltä azona siihen vielä


      • siihen vielä azona50mgx4=200mg,kyllä virtaa riittää iltapäivällä täytyy rupea rauhoittumaan muilla lääkkeillä?


    • harkitseva1

      Mä olen herkkä tuntemaan kipuja joten tietääkö kukaan nostaako tuo mitenkään kipukynnystä

    • b frnwrh

      Paska lääke, aiheuttaa dementiaa.

      • Nykän

        Sul on jo skitsofrenia siihe dementia olisi helpotus.


    • Tepe

      Moikka!

      Juuri alkoivat ensioireet otettuani Cymbaltaa ensimmäistä kertaa aamulla 6:30.
      Noin kolmisen tuntia näköjään kestää oireiden alkaminen.
      Kylmähikisyys käsivarsissa sekä rintakehässä ja päässä huimaa aaltomaisesti.
      Jalat tuntuvat pullamössöltä... No, eiköhän se siitä asetu pikkuhiljaa viikkojen kuluessa. Katsotaan, miten käy.

      Cipralex ja Optipar kokeiltu ja aiheuttivat Marevanin kanssa iho-oireita, eli
      ihonalaisia verenpurkaumia. Toivottavasti tämä Cymbalta ei aiheuta samoja oireita tai ainakaan niin pahoja kuin nimimerillä "kapu33". Marevan -lääkitys yhdistettynä verenvuotoihin ei olisi kiva juttu...

      T: Tepe

      • Anonyymi

        Sekä SSRI lääkkeet että SNRI lääkkeet (kuten Efexor ja Cymbalta) voivat aiheuttaa mustelmia ja verenvuotoa (erityisesti verta ohentavan lääkkeen kanssa).


    • joopajoo666

      meinasin tappaa itteni kun aiheutti niin kamalia oireita. itsetuhoisuutta, en saanut nukuttua, sydän hakkas, hikoilutti ja paleli vuoronperään, jatkuvaa pahoinvointia, ripulia, ruokahalu hävis kokonaan, silmien ympärillä sumupilvi ym.. kamalaa myrkkyä, en voi suositella kenellekään!

    • ssri/snri = kuolemaa

      ssri ja snri lääkkeet ovat myrkkyjä! ja antipsykoottien määräys nyky vaivoihin aivan barbaarista ja vastuutonta! ÄLKÄÄ KOSKEKO TAI KUUNNELKO PSYKIATREJAA

      Korruptiota on paljon huomaamatta ja kuten huomataan monien vanhus ja muitten kotien ylilääkityksistä (myrkyistä) ja monista myrkytyskuolemista

      • Pikkukivet=elämää

        Älkää ikinä käyttäkö mitään lääkkeitä ne tappaa. Vain luonnon tuotteet kuten pikkukivet ovat toimivia. Syökää niitä ja paljon.


    • särkynyt enkeli (N)

      On nyt vähän reilun kuukauden kokemus Cymbaltasta (60 mg) takana, ekat muutama pv oli 30 mg annostus. Tässä mun oireet:

      - keskittymishäiriöitä (alussa ja on ajoittain nytkin, en pystyny lukeen mitään romaaneja, kun en sisäistäny alkuunkaan kirjan sisältöä, tartuin vaan kirjaan ja luin jotenkin puolihuolimattomasti pari sivuja ja viskasin kirjan sivuun ja taas yritin lukea ja taas viskasin sivuun ja sit luovutin ja tartuin kevyeen lukemiseen)

      - levottomuutta (alkuun oli paljon ja on edelleen, on joitakin päiviä kun vaan pyörin hulluna kotonani ees taas)

      - nenästä on tullu niistäessä veristä limaa alussa mut ei suoranaista nenäverenvuotoa, nenän limakalvot on ollu kai kauheen kuivana...(on voinu tietty johtua sairaalaympäristöstä, jossa olin ekat pari vkoa hoitojaksosta), nyt tätä ei oo enää

      - virtsaamisen aloittamisen vaikeuksia (pitää oikein keskittymällä keskittyä et tulee mitään ulos) ja täytyy käydä usein virtsaamassa

      - etenkin alussa vaihdellen ummetusta ja ripulia

      - alussa pahoinvointia

      - alussa pahaakin närästystä, yks päivä oli semmonen et oli oikein kivulias närästys

      - käsien ja jalkojen hikoilua 24/7, yöhikoilua...kiva herätä kun selkä on ihan märkä :(

      - seksihalut on vähentyny selvästi kokonaisuudessaan mut on ollu yks päivä jona himot on jyllänny kunnolla...orgasmin saavuttaminen on selvästi vaikeampaa eikä se ennenkään oo ollu niin helppoa

      - itsetuhoisia ajatuksia, järkkyjä itkukohtauksia ja vihan tunnetta ja myös toivottomuuden tunnetta ajoittain (näitä on nyt tullu 1 kk käytön jälkeen), saatan hermostua ja suuttua ihan jostain pienestä asiasta ja ajatella pahinta ihan jos joku esim. vastaa viiveellä mun Face-viestiin mut näkyy et se on luettu...

      - tulee ihan käsittämättömiä mielitekoja, haluun esim. lähteä ajelulle mun exän luo yli 200 km hakeen hellyyttä kun koen, että nykyinen miesystävä ei huomioi tarpeeksi ja kiukuttelen nykyiselle miesystävälle vähästä (tiedostan että tommonen on tyhmää mut silti sitä tapahtuu, jotenkin tuntuu et mussa on kaksi ihmistä, jotka taistelee keskenään, ikään kuin tunne vs järki ja on kauheen ristiriitainen olo)

      - välillä on ihan zombie olo ja ei kiinnosta tehdä mitään kun mikään ei luista, mut toisinaan tulee taas kauhee Duracell-pupu -fiilis, jolloin energiaa piisaa vaikka pienelle pitäjälle

      - ruokahalu on vähentynyt

      - välillä oon järkkyväsynyt päivälläkin ja haukottelen melkein koko ajan

      Alussa tuntui että toi auttais tosi hyvin mut nyt alkaa lopahtaan...en tiiä tarviinko suuremman annostuksen vai onko toi mulle alkuunkaan sopiva lääke vai mistä on kyse...tuntuu et oon ihan sekaisin kun mielialat vaan vaihtelee nyt. :(

      • Lights: on/OFF...

        Se on myrkyllinen aine keholle ja aivoille, sen takia reagoit noin. En keksi yhtään syytä minkä takia kukaan haluaisi itseään vahingoittaa käyttämällä tuon luokan hermomyrkkyjä kuin kaikki SSRI:t ja SNRI:t, duloksetiini mukaan lukien on. Sitten ihmettelen mistä mieleesi tulee vielä mietiä pitäisikö lisätä annosta...


      • Tomaatti=kuutamo
        Lights: on/OFF... kirjoitti:

        Se on myrkyllinen aine keholle ja aivoille, sen takia reagoit noin. En keksi yhtään syytä minkä takia kukaan haluaisi itseään vahingoittaa käyttämällä tuon luokan hermomyrkkyjä kuin kaikki SSRI:t ja SNRI:t, duloksetiini mukaan lukien on. Sitten ihmettelen mistä mieleesi tulee vielä mietiä pitäisikö lisätä annosta...

        Itsekin suosittelen vakaan masennukseen tomaatteja. Maistuvat hyviltä ja ovat terveellisiä. Säilöntä aineista ei kannata välittää.


      • Ymmärrystä
        Lights: on/OFF... kirjoitti:

        Se on myrkyllinen aine keholle ja aivoille, sen takia reagoit noin. En keksi yhtään syytä minkä takia kukaan haluaisi itseään vahingoittaa käyttämällä tuon luokan hermomyrkkyjä kuin kaikki SSRI:t ja SNRI:t, duloksetiini mukaan lukien on. Sitten ihmettelen mistä mieleesi tulee vielä mietiä pitäisikö lisätä annosta...

        Jos haluaa saada sairauslomansa ajalta päivärahaa, on ikävä kyllä käytettävä psyykelääkkeitä, joita lääkärit määräävät. Kela seuraa, onko lääkkeet ostettu ja lääkäri kysyy, miten lääkkeet vaikuttavat. En itse haluaisi käyttää kemiallisia psyykelääkkeitä, vaan mieluummin homeopatiaa ja muita luonnollisia hoitomuotoja. Minulla on paljon kokemusta luonnollisten hoitomuotojen käytöstä erilaisiin vaivoihin ja olen saanut niistä usein apua, en aina. Mutta Suomessa ei ole vaihtoehtoja.

        Masentuneena on vaikea valehdella lääkärille käyttäneensä lääkettä ja keksiä joitakin haittavaikutuksia. Väsyneenä, stressaantuneena ja huonomuistisena menee itse ihan solmuun, jos alkaa valehdella.

        Koittakaa ihmiset vaikuttaa niihin päättäjiin, jotka laativat Kelalle hyväksyttävyysohjeita lääkityksestä. Suomeen pitää saada lisää vaihtoehtoja niille, jotka eivät halua käyttää näitä myrkkyjä. Ranskassa asuva ystäväni saa vapaasti valita, mille lääkärille menee, ja paikallinen Kela kustantaa hoidon. Sama on käsittääkseni Saksassa.

        Itselleni tuottaa suunnatonta mielipahaa se, mitä nämä kemialliset lääkkeet aiheuttavat , mutta olen suostunut käyttämään niitä saadakseni kelan sairauspäivärahat. Pyydän, että masennuksesta ja ahdistuksesta kärsiviä ihmisiä ei syyllistettäisi lääkkeiden käytöstä, vaan osoitettaisiin huoli lääkkeiden haitoista suoraan päättäjille.


      • Osta, älä ota!
        Ymmärrystä kirjoitti:

        Jos haluaa saada sairauslomansa ajalta päivärahaa, on ikävä kyllä käytettävä psyykelääkkeitä, joita lääkärit määräävät. Kela seuraa, onko lääkkeet ostettu ja lääkäri kysyy, miten lääkkeet vaikuttavat. En itse haluaisi käyttää kemiallisia psyykelääkkeitä, vaan mieluummin homeopatiaa ja muita luonnollisia hoitomuotoja. Minulla on paljon kokemusta luonnollisten hoitomuotojen käytöstä erilaisiin vaivoihin ja olen saanut niistä usein apua, en aina. Mutta Suomessa ei ole vaihtoehtoja.

        Masentuneena on vaikea valehdella lääkärille käyttäneensä lääkettä ja keksiä joitakin haittavaikutuksia. Väsyneenä, stressaantuneena ja huonomuistisena menee itse ihan solmuun, jos alkaa valehdella.

        Koittakaa ihmiset vaikuttaa niihin päättäjiin, jotka laativat Kelalle hyväksyttävyysohjeita lääkityksestä. Suomeen pitää saada lisää vaihtoehtoja niille, jotka eivät halua käyttää näitä myrkkyjä. Ranskassa asuva ystäväni saa vapaasti valita, mille lääkärille menee, ja paikallinen Kela kustantaa hoidon. Sama on käsittääkseni Saksassa.

        Itselleni tuottaa suunnatonta mielipahaa se, mitä nämä kemialliset lääkkeet aiheuttavat , mutta olen suostunut käyttämään niitä saadakseni kelan sairauspäivärahat. Pyydän, että masennuksesta ja ahdistuksesta kärsiviä ihmisiä ei syyllistettäisi lääkkeiden käytöstä, vaan osoitettaisiin huoli lääkkeiden haitoista suoraan päättäjille.

        Ei tarvitse käyttää. Ostat ja viskaa kaapin nurkkaan. Kukaan ei valvo, että syöt niitä. Valitettavasti rahallisesti joudut sekä omastasi että veronmaksajien kukkarosta ottamaan, mutta onneksi sentään voit olla syömättä. Tuki menee teollisuudelle, mutta sillä säästät omaa terveyttäsi ja saa KELAn tukia. Antti osaa kertoa lisää:
        http://www.youtube.com/watch?v=madDmzadBdQ


      • Anonyymi
        Tomaatti=kuutamo kirjoitti:

        Itsekin suosittelen vakaan masennukseen tomaatteja. Maistuvat hyviltä ja ovat terveellisiä. Säilöntä aineista ei kannata välittää.

        Ei kannata syödä lääkettä joka ei auta tai mistä tulee huomattavia haittoja kuten impulsiivisuutta tai itsetuhoisuutta (vaikka olisikin pelkkiä ajatuksia).


    • 17+26

      Vaikutti minuun neutraalisti, yksi turha lääke lisää.

    • hikikarpaloita

      NOSTO

    • Oma_kokemus

      Käytin kolme vuotta, ei ollut masennus oireita. Toki söin 300mg Seroquelia unettomuuteen ja mieltä tasaamaan. Kolme vuotta ahdisti pari-kolme tuntia lääkkeen oton jälkeen ja sitä kesti parisen tuntia, aina samaan aikaan. Loppui, kun tuon lopetin.
      En saanut kunnolla nukuttua, lääke heikensi yö uneni laatua, tämän tiedän ,koska myöhemmin pärjäsin 100mg Seroquelilla ja silti nukuin paremmin, kuin tuolla. Lisäksi välillä oksetti ja sitten töissä(fyysinen) tuli voimat katoaa ja rupesin tärisemään olo. Iltaisin huomasin, kun rupesi lääke häviämään verestä,että mieli ala hieman laski, tapahtui samoihin aikoihin illasta. Kun otin lääkkeen myöhemmin päivällä, niin tuota ei tullut.

      Sitten tulee suuri mutta, seksistä ei tullut mitään, koska hepis ei ollut mitään tuntoa, se kyllä nousi terhakaasti ylös, mutta hetken aikaa touhuja tehdessä siitä loppui veto, en pystynyt laukeamaan. Toki samaan aikaan oli tuo Seroquel 300mg, joten en osaa sanoa, vaikuttiko tuo Cymbalta lopulta siihen, koska 100mg Sero annoksella sai hinkata parikin tuntia putkeen ja hepis oli heikentyny tunto.

    • amordivino

      Oon syöny duloksetiinia noin 4 vuotta vaihtelevin annoksin. Aloitettiin 60mg ja nostettu kaksi kertaa 90mg. Keväällä 2016 diagnosoidun epävakaan persoonallisuushäiriön vuoksi sain luvan hiljalleen vierottaa itseni lääkkeestä ja lopettaa kokonaan. 2016 laskettiin 60mg, 2017 tammikuussa 30mg ja kesällä olisi tarkotus lopettaa kokonaan. Aika monet vierotusoireet on siis koettu. Itselläni sivuoireista pahimmat on ollu; Suun ja silmien kuivuminen (limakalvot kuivuu), yöhikoilu ja todella runsas hikoilu päästä, puheen sekavoituminen (sanoja vaikea muodostaa ja muistaa), väsymys, mielialan lasku ja varsinkin suurten onnen tunteiden puuttuminen. Vieroitusoireet kestää itsellä 2-3 viikkoa ja silloin on pahimmat; pahoinvointi, kylmät ja kuumat aallot, lihassäryt, mielialan erittäin hurjat vaihtelut (epävakaa nostaa päätään).

      Kaikenkaikkiaan olen kokenut lääkkeen auttaneen pahimmissa masennuskausissa, mutta nyt tiedän että lääke ei ole diagnoosiini sopiva. Lähipiiristäni muutama on kironnut cymbaltan pahimpaan helvettiin kun taas äitini syö cymbaltaa ja on saanut siitä paljon apua.

      Ketju on jo vanha, mutta ajattelin vielä kirjoittaa jos joku tänne eksyy..

      • Murinat

        En tiedä, itsellä on ainakin näin kolmen viikon jälkeen erektion kanssa todella ongelmia. Ensimmäinen viikko 30mg ja sitten nostettiin 60mg.
        On halua ja vetoa, nousee mutta jää heikoksi ja lopahtaa nopeasti. Jos ei parin viikon sisään helpota niin täytyy vaihtaa.


    • masentaa

      Haittavaikutuksista: haukotuttaa, väsyttää, vie halut. Pahinta kuitenkin armoton närästys. Lieventynyt nyt, kun olen puolittanut annoksen 60:sta mg 30:een mg. Tämä annostus ei riitä. Joudun vaihtamaan toiseen lääkkeeseen.

    • Anonyymi

      Moikka, olen 55v nainen ja syönyt cymbalta 30mg iltaisin koviin hermokipuihin. Aivan mahtava lääke kipukynnyksen nostoon, mutta yksi ainut ja hirveä sivuvaikutus. Aivan kaamea päänhikoilu, hiki kastelee hiukset aivan täysin. Just kun on lähtenyt jonnekin niin tunti sen jälkeen hikoilu iskee. Ja ei mee kuin hetki niin hiuksista valuu vesi. Ihan suihkusta tullut. Ja siis ainoastaan päästä. Auttakaa, jos teillä on samanlaisia oireita. En haluaisi lopettaa, kun on ainut lääke mikä vie kivut oxynorm In jälkeen. Alkuoireitten, jotka kesti n. viikon ei muita oireita.

      • Anonyymi

        Up nosto


    • Anonyymi

      Söin duloksetiinia (60mg) ahdistusoireiseen masennukseen 2,5 v. Oli ihan superhyvä lääke mulle ja olo oli jo pitkään hyvä, joten siksi purettiin.

      Alkuun oli hieman pahoinvointia ja kun annostusta nostettiin 30–>60, niin oksensin vuorokauden. Sen jälkeen ei mitään tuohon viittaavaa. Ainoat haittapuolet oli pissallakäynnin tarve joka yö (mikä sinänsä ei haitannut, koska uni tuli silti heti uudestaan) ja orgasmiherkkyyden katoaminen. Kyllä se sieltä aina tarpeeksi hinkkaamalla silti tuli :D

      Seksuaalisiin haluihin ja tunteisiin ylipäätään mulla vaikutti pelkästään positiivisesti. Ennen lääkitystä en pystynyt edes itkemään, eikä seksi kyllä käynyt mielessäkään. Mikään ei kiinnostanut. Lääke normalisoi mulla tunnemaailman todella hyvin, ei latistanut missään nimessä.

      Lääkitys lopetettiin siis viime syyskuussa ja nyt on taas pari kk ollut pahoja ahdistus- ja masennusoireita. Taidan aloittaa uudelleen, lähinnä harmittaa et edes lopetin :/

      Terapian 3v. oon myös käynyt muutama vuosi sitten, mutta ei siitä kyllä samanlaista apua ole ollut kuin lääkkeestä.

    • Anonyymi

      Mulla aloitettiin cymbalta 2 viikkoa sitten. Oireet hirveä hikoilu öisin. Päivisin välillä kuuma, ja hetken päästä taas kylmä. Ahdistus on helpottanut , ja energiaa riittää.
      Yksi kamalimmista oireista, tai ainakin luulisin et johtuu cymbaltasta on se että en tunne ollenkaan, että olisi pissa hätä. Ja kun menen pissalle, niin tulee ihan vähän vaan. Hirveä jano koko ajan ja juon myös sen mukaan melkein koko ajan. Ihmettelen mistä mahtaa johtua. Tää hikoilu on kyl ihan hirveetä. Varsinkin vielä näillä helteillä. Muutoin olo on parantunut ihan huimasti.

      • Anonyymi

        pyytäkää lääkäriltä propral 40mgx4 se auttaa ahdistuksen fyysisiin oireisiin(vapinaan ja hikoiluun)minulla on auttanut syönyt jo vuosia.lääke on beetasalpaaja.


    • Anonyymi

      Aloitin tänään ahdistukseen duloksetiinin, mitä Cymbaltassakin on. Ekasta 30mg napista tunnin päästä mieletön hyvänolontunne. Muutakin sivuoiretta on, fyysisesti ihan hirveä olo monin tavoin ja ahdistus pahempaa kuin viikkoihin, mutta en välitä yhtään vaan myhäilen hyvissä fiiliksissä. Olo on niin ihana, että jo vähän odottelen huomisaamua ja uutta lääkkeenottoa. Aika tiukka koukuttumisriski mun kohdalla. Edes bentsoista ei tuu tämmöstä mulle.

      Ei kuulemma pitäisi näin toimia,mutta näin nyt kuitenkin on.

    • Anonyymi

      Mä olen syönyt duloksetiinia 60mg varmaan pian kymmenen vuotta enkä aio lopettaa. Sain myös elämäni, iloni ja oman itseni takaisin vuosien ahdistuneisuuden ja masentuneisuuden jälkeen. Koko ajan olen periaatteessa ollut toimintakykyinen, opiskellut, käynyt töissä, hoitanut lapseni, mutta musta pilvi taustalla vaanien, ja sitä väistellen. Yritin vähentää/lopettaa lääkityksen pari vuotta sitten, mutta totesin, että mieluummin otan tätä lääkettä vaikka elämäni loppuun saakka, kuin palaan ahdistukseen.

      • Anonyymi

        Tuo on lääkeriippuvuutta.
        Lopettakaa hulluuslääkkeiden syönti !

        t. pyttymies


    • Anonyymi

      Kokemuksia saa esim Facebookista "Cymbalta hurts" fb - ryhmästä jossa on 26 000(!) jäsentä. Vieroitusongelmia, haittoja. Semmoinen lääke.

      • Anonyymi

        Kummasta on vaikeampi vieroittautua: paroksetiinista vai duloksetiinista? Itselläni kokemusta vain ensimmäisestä neurotoksiinista, onneksi pääsin siitä kovan taistelun jälkeen eroon. Jälkimmäistä neurotoksiinia en uskaltaisi edes kokeilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kummasta on vaikeampi vieroittautua: paroksetiinista vai duloksetiinista? Itselläni kokemusta vain ensimmäisestä neurotoksiinista, onneksi pääsin siitä kovan taistelun jälkeen eroon. Jälkimmäistä neurotoksiinia en uskaltaisi edes kokeilla.

        Duloksetiini/cymbalta vaikuttaa selkeästi hyvin yksilöllisesti niin vaikutuksen, kuin vierotusoireiden suhteen. Olen 2½ kuukautta yrittänyt lopettaa mutta olen en pysty, vaikka sain propral 40mg avuksi irrottautumiseen. Olen avannut kapselin ja vähentänyt helmiä, välillä ottanut vain joka toinen päivä 30mg kapselin mutta olo muuttuu hiljalleen tosi tukalaksi. Vatsaa kramppaa oudosti, sellainen kutittava särky. Hikoiluttaa levoton olo ja tukehtumisen tunne. Tällöin teen aina saman, että lisään annostusta olon helpottamiseksi, välillä otan jopa kaksi eli 60mg...


      • KoiraKaveri-S kirjoitti:

        Duloksetiini/cymbalta vaikuttaa selkeästi hyvin yksilöllisesti niin vaikutuksen, kuin vierotusoireiden suhteen. Olen 2½ kuukautta yrittänyt lopettaa mutta olen en pysty, vaikka sain propral 40mg avuksi irrottautumiseen. Olen avannut kapselin ja vähentänyt helmiä, välillä ottanut vain joka toinen päivä 30mg kapselin mutta olo muuttuu hiljalleen tosi tukalaksi. Vatsaa kramppaa oudosti, sellainen kutittava särky. Hikoiluttaa levoton olo ja tukehtumisen tunne. Tällöin teen aina saman, että lisään annostusta olon helpottamiseksi, välillä otan jopa kaksi eli 60mg...

        Tulipa siitä sekava viesti...

        Avaan siis duloksetiinikapselin ja olen vähentänyt annosta niin.

        Kun olo on tosi tukala, on tullut välillä otettua kaksi 30mg duloksetiinitablettia olon helpottamiseksi.


    • Anonyymi

      Oon nyt kk verran käyttänyt cymbalta lääkettä,otan 30mg iltaisin. Eka meni ok et pystyin nukkuun vaikka 24/7 olin et kiva ( mulla on ADHD ja vaikea uniongelma ollut lapsesta asti. Mulla on erinäisiä riippuvuuksia. Olen korvaushoidossa 55mg Metadoni aamulla ja 4x30mg opamox/pv ja promaziini unettomuuteen. Joo nyt KAIKKI riippuvuus asiat tuntuu NIIN vähäpätöiseltä (mitä ei voisi cymbalta lisätä hehe ) mut joo oikeesti kk mennyt ja nyt riitelyä ukon kaa (Ei ole ollut ennen) oon vaan niin koomassa et en jaksa mitään. Mieheni siivoo ja mä en jaksa. Elän sängyssä nykysin kesä mitä odotin on tässä ja nyt ja MÄ oon niin väsynyt et kiukuttelen ja olen paskamainen kaikkia kohtaan. Ennen olin Ilonen. Tosi tunteellinen ja nyt zombi ja äkäinen ja tää on vaa riitelyä (mun väsymyksen kaa)
      Riippuvuus mikä tohon lääkkeeseen tulee on sairas. Se ei oo kuten opiaatti tai bentzo riippuvuus hmm.vaikee selittää mut nää oppari tai bentzo riippuvuudet mulla on mut tää on omaa luokkaansa mun pitää lopettaa tänään niitten ottaminen haluun lopettaa oikeesti ei ENÄÄ. Haluun elämäni takas että voin tehdä muutakin ku maata sängyssä/nukkuu. Tänään lopetan nuo . Mä toivon että ei mieli muutu ennen nukkumaan menoo. Tänään lopetan nuo hyi visto mitä tutkinta kemikaali paskaa suuhuni laitan...nukkuu voin muuta en...en oo tällainen ihminen persoonani on muuttunut äkänen kiukkunen - Oon vaan sängyssä ja nukun ja en jaksa mitään en yhtään mitään
      Jossu 82

    • Anonyymi

      Stymbalta on dulocsetiinia

    • Itse aloitin duloksetiinin keväällä - 21. Monta eri lääkettä kokeiltu paniikkihäiriöön. Ensin söin 30 mg viikon, nostettiin annostusta 60 mg:aan. Siitä tuli ihmeelliset vapinat sormiin ja hikoilu oli sietämätöntä. Muuten paniikkioireet loppuivat. Laskin itsenäisesti annostuksen kolmeenkymmeneen ja haittavaikutukset loppuivat. Paniikit /ahdistus loistavat poissaolollaan. Olen myös huomattavasti pirteämpi, iloisempi ja melankoliakin hävinnyt jonnekin. Yöunet parantuneet myös. Eli minulle erittäin pätevä lääke.

      • Anonyymi

        Minulle myös sopinut hyvin...unta riittää koko yöksi ja herään levänneenä ja tarmoa täynnä.
        Duloksetiini on kyllä vaikuttanut libidon heikkenemiseen.
        Kokeilen lopettaa, josko saan vielä libidoni takaisin.
        Vieroitusoireita varmasti tulee, mutta hitaasti vain vieroittautumaan lääkkeestä.

        Jos onnistun, varmaan täytyy miettiä, onko parempi elämä lääkkeellä vai ilman.
        Minulla vain 30 mg annoksella toiminut hyvin.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1476
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1233
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe