Kyllä ennen siivoojat tekivät parempaa työtä kun nämä siistijäksi muutetut ammatin edustajat.Vaikka työvälineet olivat huonoja ,niin puhdasta tuli kaikenmaailman konttoreihin ja kerrostaloihin.Muuttuiko työnlaatu nimen mukana?Kyllä mielestäni.Meidän talo on paskanvallassa,"mutta täytyy muistaa että tää on halvin".Mielellään maksaisi enempi jos olisi puhdasta edes yhteiset pesutilat.Niin,ehkäpä nämä siistijät eivät olekkaan ammattiin koulutettuja mutta kyllä raha kelpaa firmaan.Työpisteitä on haalittu liikaa ja se vähänen osaamaton siistijä määrä on niinsanotusti kusessa.
Siivoojasta siistijä
11
995
Vastaukset
- Siistix
No asiaa kirjoituksessasi on se, että nykyään siivous on peetä. En kuitenkaan usko sen johtuvan ammattitaidottomuudesta vaan siitä, että työn mitoitus on päin puuta.
Jos ihmiselle on mitoitettu työajaksi vaikkapa siivota viisi kerrotaloa saunatiloineen, porraskäytävineen muut mahdolliset tilat neljään tuntiin voiko odottaa muuta kuin että työnjälki on huonoa?
Siistijöillä on huono palkka ja kuka meistä toisekseen ilmaiseksi työnantajalleen töitä tekee?? Jos työaika on mitoitettu siten, että tehtävän työn ei voi tehdä kuin hutiloiden, jos ei siis halua tehdä ilmaiseksi ylitöitä tai lopulta saada potkuja työnsuorittamisen hitauden takia ( siis taloyhtiön perusteena on siivoustyön halpuus) on mielestäni aivan turhaa valittaa.
Taitaa edelleenkin päteä se vanha sanonta, että hyvää ja halpaa ei olekaan.. - eikä riepu
ei se siistijöiden vika ole,jos mitoitus tehty liian tiukaksi!pienellä palkalla vielä tehdään töitä.tekisitkö itse omalla ajalla,palkatta töitä?olisi jo aika nostaa myös siistijöiden palkkaa ja samalla työn arvostusta.keskustelua vain kehiin!
- eräässä firmassa
Tuttavani oli jätettävä kotisiivous pois ja tekisipä mieleni antaa osoitteeni ja pyytää teitä katsomaan siistijän lähdettyä nää "paskaläjät" ja saunatilat jossa bakteeripesät asuu limojen alla ,taloyhtiön yhteisissä tiloissa.Eivät ole ammatillista koulutusta saaneet,mutta kyllä jokaisen naisen järki pitäisi sanoa mistä ja miten siivotaan.
- Kesätyttökin
eräässä firmassa kirjoitti:
Tuttavani oli jätettävä kotisiivous pois ja tekisipä mieleni antaa osoitteeni ja pyytää teitä katsomaan siistijän lähdettyä nää "paskaläjät" ja saunatilat jossa bakteeripesät asuu limojen alla ,taloyhtiön yhteisissä tiloissa.Eivät ole ammatillista koulutusta saaneet,mutta kyllä jokaisen naisen järki pitäisi sanoa mistä ja miten siivotaan.
Miten olisi, jos valittaisit ihan siihen oikeaan osoitteeseen eli siivousfirmalle! Käykööt katsomassa läjät ja siivotkoot ne pois! Siivoojille toki soisin minäkin enemmän palkkaa ja enemmän myös aikaa tehdä kunnon työ! Olen ollut joskus kesätöissä siivousfirmassa, joten tiedän kyllä mitä se työ on! Ja palkka mitätön!
- --- ----- ------
Kesätyttökin kirjoitti:
Miten olisi, jos valittaisit ihan siihen oikeaan osoitteeseen eli siivousfirmalle! Käykööt katsomassa läjät ja siivotkoot ne pois! Siivoojille toki soisin minäkin enemmän palkkaa ja enemmän myös aikaa tehdä kunnon työ! Olen ollut joskus kesätöissä siivousfirmassa, joten tiedän kyllä mitä se työ on! Ja palkka mitätön!
Kesätytölle.Eikös tää ollut se edellämainittu.
- kokeilepa
eräässä firmassa kirjoitti:
voi teitä valittajia,kyllä ette todellakaan tiedä kuinka raskasta siivous on.taloyhtiöiden saunat,arvaatka kuinka monet lauteet on remontin tarpeessa kuluneita ja huonokuntoisia paska ei lähde pesemälläkään.osakkeen omistajat käyttäytyvät yleensä siivottomasti,ajattelevat kyllä se siivooja pesee.pieni neuvo siivotkaa ja peskää paskanne itse kokeilkaa mitä se on vuoroviikoin kukin osakkeen omistaja pesee käytävän,saunan ym tilat katsokaa mihin pystytte ja kaunko sopu säilyy talossa ja kuka osaa siivota ja kuka ei.ne rolla-akatkin ja toisten tekemisen kyttääjätkin voisi huomata etteivät ole niin täydellisiä kuin olettavat
- nämä valittajat
kokeilepa kirjoitti:
voi teitä valittajia,kyllä ette todellakaan tiedä kuinka raskasta siivous on.taloyhtiöiden saunat,arvaatka kuinka monet lauteet on remontin tarpeessa kuluneita ja huonokuntoisia paska ei lähde pesemälläkään.osakkeen omistajat käyttäytyvät yleensä siivottomasti,ajattelevat kyllä se siivooja pesee.pieni neuvo siivotkaa ja peskää paskanne itse kokeilkaa mitä se on vuoroviikoin kukin osakkeen omistaja pesee käytävän,saunan ym tilat katsokaa mihin pystytte ja kaunko sopu säilyy talossa ja kuka osaa siivota ja kuka ei.ne rolla-akatkin ja toisten tekemisen kyttääjätkin voisi huomata etteivät ole niin täydellisiä kuin olettavat
eivät siivoa kotonansakaan, jos eivät tiedä miten raskasta siivous on! Ja kotona ei ole mitään aikarajoitusta, voi tehdä ihan omaan tahtiin. Onneksi minä tulin aikoinaan opettaneeksi lapsilleni edes jonkin näköistä siivousta, imurointia ja lattian pyyhkimistä. Vaikka poikia ovatkin. Nyt käydessäni heillä kylässä, olenkin monta kertaa nähnyt heidän omassa huushollissansa imuroivan! Ei taida kaikki nykyajan nuoret aikuiset edes tietävän, mikä imuri on. Kyllä vanhempien pitäisi siivoaminenkin lapsillensa opettaa, pojillekin. Kun itse huolehtii siivouksesta, osaa antaa arvoa heille, jotka sitä tekevät työkseen!
- valittaja,
kokeilepa kirjoitti:
Erittäin raskasta ja työmäärä on valtava tunteihin nähden.Tiedossa on nää kaikki faktat.Kun itse siivosin eräässä talossa (lehtipaino)aikanaan toisen kanssa,kiire oli mutta puhdasta tehtiin.Ei omalla ajalla siivottu.Mutta nopea ja tarkka on oltava.Sosiaaliset ja saniteetti/saunatilat on otettava viimeisenpäälle.Jos maksetaan työstä olisi työ tehtävä.
- ylen on raskasta!
valittaja, kirjoitti:
Erittäin raskasta ja työmäärä on valtava tunteihin nähden.Tiedossa on nää kaikki faktat.Kun itse siivosin eräässä talossa (lehtipaino)aikanaan toisen kanssa,kiire oli mutta puhdasta tehtiin.Ei omalla ajalla siivottu.Mutta nopea ja tarkka on oltava.Sosiaaliset ja saniteetti/saunatilat on otettava viimeisenpäälle.Jos maksetaan työstä olisi työ tehtävä.
"Jos maksetaan työstä olisi työ tehtävä." Kyllä, ja paino sanalle JOS! Olisi jo oikea aika, että siivoojakin saisi kunnon palkkaa eikä pelkän työnilon!
- tj lankku
voep siivoojalle käyvä hyvin, et oikkee ite luutun pyörittäjästä toemitusjohtaja. Et silleen.
- tj teline
pittääpä vaan osata vetää oikeasta "narusta" keh, keh,...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202343Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3071277- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53925- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53825J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35671