Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kaasuautolla ajeltu kohta 2 vuotta

Meidän perhe...

Laskin juuri, että polttoainekuluissa on säästetty reilut 5 300 euroa. Pakko se on uskoa!

Kaasuasema on omalla kylällä, lisäksi työmatkan varrella sekä mökkireissulla. Säiliöllä ajaa 400 km.

Niin ja jos kaasu loppuu: kone vaihtaa automaattisesti bensaan. Käytännössä bensaa ei tarvi edes Ylläksen reissulla, koska pohjoisessa on asemia varsinkin Ruotsin puolella.

Moottoriöljy pysyy kristallinkirkkaana, koska kaasu palaa niin puhtaasti.

21

1819

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olkohon

      venäjän monopoli kaasuyhtiö vaan aikoo nostaa 33% maakaasun tuontihintaa ja toisaalta jos käy niin kuin diesel-huumassa niin eiköhän valtionvarainministeriö ota lisäksi omanosansa.

      • Meidän perhe....

        ..säästöä syntyy muutama tonni vuodessa. Bensan hinta on muuten noussut lähes 50% parissa vuodessa ja nousee aina maakaasun edellä.

        Kaikki kallistuu, mutta maakaasu pysyy edullisimpana.


    • 2009

      EU on laittamassa kaasuautot verolle 2009.

    • minä olen

      kunnellut eilen uutisia? Jopa Pekkarinen luopuu kaasuautosta sillä sillä ajaminen tulee kaikkein kalleimmaksi jos ei ole omaa karjaa paskaa tuottamassa. Ja sen pito ei ilman tukiaisia edes onnistu.

      • ei mene verolle

        kaasuhan EI mene EU:ssa verolle (ei lpg eikä cng) ainakaan ennen vuotta 2018. Sai juuri jatkoajan vuodesta 2010. Euroopassa myös henkilöautot saavat ajaa nestekaasulla (lpg) verotta, suomessa vain yli 3500 kiloiset. maakaasulla saavat ajaa verotta myös henkilöautot. Pekkarinen luopuu autostaan, kun ei saanut autoonsa ilmaista kaasua laukaalta! Suomessa ajaa tällä hetkellä yli 180 autoa kaasulla, mikä on hieno suoritus valtiovallan vastahankaisuudesta riippumatta! P.S. Liikennemetaanin hintakaan ei nouse! nim: "Suomi ei ole EU-valtio ensinkään"


      • Biokaasuautoilija

        siitä, että Pekkarisen hankkimalla volvolla oli lyhyt toimintasäde yhdellä kaasutankkauksella. Hän myi autonsa Tampereelle mistä saa maakaasua.

        Laitetaan nyt tähänkin...
        Biokaasumetaani käy aivan yhtä hyvin kuin maakaasukin. Biokaasua voisi tuottaa liikenteeseen joka kaupungissa vähintään paikallisliikenteen tarpeisiin ja joka kylällä voisi olla biokaasun tankkauspiste. Biokaasumetaanin hinta olisi pysyvästi alhaisempi kuin muilla polttoaineilla. Todellista ekopolttoainetta olisi hölmöä verottaa mahdottomasti.

        Mutta tätä biokaasun tuotantoa jarruttaa öljy-yhtiöiden, VTT:n, Fortumin ja muiden isokenkäisten lobbaus. Tällä hetkellä Suomessa on yksi biokaasuasema JKL:n kupeessa.
        Ja siellä käy n.13 autoa tankkaamassa puhdasta polttoainetta, mukana 1 taksi. Ja määrä lisääntyy...

        Tukiaisista puheenollen, biokaasun tuotannosta ja autokäytöstä saatavat hyödyt ovat mittavia, myös ilmakehän kannalta. Nämä kannattaa ja täytyy ottaa huomioon arvioitaessa tukien tarvetta ja suuruutta.


      • Biokaasuautoilija
        ei mene verolle kirjoitti:

        kaasuhan EI mene EU:ssa verolle (ei lpg eikä cng) ainakaan ennen vuotta 2018. Sai juuri jatkoajan vuodesta 2010. Euroopassa myös henkilöautot saavat ajaa nestekaasulla (lpg) verotta, suomessa vain yli 3500 kiloiset. maakaasulla saavat ajaa verotta myös henkilöautot. Pekkarinen luopuu autostaan, kun ei saanut autoonsa ilmaista kaasua laukaalta! Suomessa ajaa tällä hetkellä yli 180 autoa kaasulla, mikä on hieno suoritus valtiovallan vastahankaisuudesta riippumatta! P.S. Liikennemetaanin hintakaan ei nouse! nim: "Suomi ei ole EU-valtio ensinkään"

        kuitenkaan ilmaiseksi kaasua myydä, vaikka eka tankkaus onkin ilmainen. :)


    • tuota pikaa
      • ja vastauksia

        kannattaa hankkia vähän ajettu kaasuauto saksasta/euroopasta, jolloin hinnaksi tulee sama kuin samanlaisen (bensa) auton hinta suomessa. huollot hoituu määräaikaisina esim. gaspowerilla, paineastian määräaikaiset tarkistukset (10v, 5v, jne.) samoin! :)


      • sitten ne
        ja vastauksia kirjoitti:

        kannattaa hankkia vähän ajettu kaasuauto saksasta/euroopasta, jolloin hinnaksi tulee sama kuin samanlaisen (bensa) auton hinta suomessa. huollot hoituu määräaikaisina esim. gaspowerilla, paineastian määräaikaiset tarkistukset (10v, 5v, jne.) samoin! :)

        ylimääräiset kulut? Hankkiminen Saksasta aiheuttaa monenlaisia lisäkuluja, samoin ylimääräiset huollot ja tarkastukset.

        Faktaa näkyville, gasumin mainostamisen sijasta!

        Meenkö gasumilla todella niin huonosti, että pitää harrastaa Suomi24:n sääntöjen vastaista piilomainontaa keskustelupalstoilla?


      • kulut? 100 euroa?
        sitten ne kirjoitti:

        ylimääräiset kulut? Hankkiminen Saksasta aiheuttaa monenlaisia lisäkuluja, samoin ylimääräiset huollot ja tarkastukset.

        Faktaa näkyville, gasumin mainostamisen sijasta!

        Meenkö gasumilla todella niin huonosti, että pitää harrastaa Suomi24:n sääntöjen vastaista piilomainontaa keskustelupalstoilla?

        mitkä ylimääräiset kulut? haku n. 100 euroa, tuontikatsastus 70 euroa? ihan kuin minkä tahansa auton tuonti, ei mitään "spesiaalia", nim. itse hakenut


      • hakeminen
        kulut? 100 euroa? kirjoitti:

        mitkä ylimääräiset kulut? haku n. 100 euroa, tuontikatsastus 70 euroa? ihan kuin minkä tahansa auton tuonti, ei mitään "spesiaalia", nim. itse hakenut

        aivan noin halpaa ole! Kulutetulle ajalle pitää laskea myös hinta! Kaikki ylimääräinen (työ ja rahallinen uhraus) verrattuna ns. tavallisen auton hankintaan pitää huomioida.

        Samoin ne ylimääräisten laitteiden huollot tulevat tulevaisuudessa maksamaan.

        Älä heittäydy tyhmäksi! Vai tyhmillekö tuollaisia kaasupelejä kannattaakin vain kaupitella?


      • vai 1000€
        kulut? 100 euroa? kirjoitti:

        mitkä ylimääräiset kulut? haku n. 100 euroa, tuontikatsastus 70 euroa? ihan kuin minkä tahansa auton tuonti, ei mitään "spesiaalia", nim. itse hakenut

        Ferrycenterin tai Tallinkin sivulta kun katsoo, niin pelkät laivamatkat pyörii mieluimmin 1000€ssa kuin 100€ssa (riippuu matkustus ajankohdasta), siihen vuokra-auto kulut saksassa, hotelli, rekisteröinti saksan päässä ja dokumentit (auton paineastian).
        Jos vaativat paineastian sisäpuolisen tarkastuksen ja painekokeen täällä, niin alkaa hintaa kertymään, kun ammattimies tekee n. päivän ja tarkastajalla menee muutama tunti matkoineen. Siksi aikaa tarvitaan taas vuokra-auto, kun auto on huollossa jne.
        Tuohon sitten päälle huono tuontiautojen arvonkehitys.
        Ja jos tulee vikoja kaasusysteemiin, niin osia ei taida olla saatavilla "hyllyssä" ja taas tarvitaan muutama päivä vuokra-autoa alle.


      • myös bensalla
        vai 1000€ kirjoitti:

        Ferrycenterin tai Tallinkin sivulta kun katsoo, niin pelkät laivamatkat pyörii mieluimmin 1000€ssa kuin 100€ssa (riippuu matkustus ajankohdasta), siihen vuokra-auto kulut saksassa, hotelli, rekisteröinti saksan päässä ja dokumentit (auton paineastian).
        Jos vaativat paineastian sisäpuolisen tarkastuksen ja painekokeen täällä, niin alkaa hintaa kertymään, kun ammattimies tekee n. päivän ja tarkastajalla menee muutama tunti matkoineen. Siksi aikaa tarvitaan taas vuokra-auto, kun auto on huollossa jne.
        Tuohon sitten päälle huono tuontiautojen arvonkehitys.
        Ja jos tulee vikoja kaasusysteemiin, niin osia ei taida olla saatavilla "hyllyssä" ja taas tarvitaan muutama päivä vuokra-autoa alle.

        eli huoltoa voi odotella ihan rauhassa! mikä ihmeen ammattimies tarvitaan tarkistamaan eriajalla erikseen paineastiaa? sehän on leimattu jo saksassa ;)


      • yrittää keksiä tekosyitä
        sitten ne kirjoitti:

        ylimääräiset kulut? Hankkiminen Saksasta aiheuttaa monenlaisia lisäkuluja, samoin ylimääräiset huollot ja tarkastukset.

        Faktaa näkyville, gasumin mainostamisen sijasta!

        Meenkö gasumilla todella niin huonosti, että pitää harrastaa Suomi24:n sääntöjen vastaista piilomainontaa keskustelupalstoilla?

        täällä yksi nestekauppias yrittää epätoivoisesti saada esitettyä kaikkia miinuksia kaasuautoilua vastaan. itsellä katetta löpössä peräti KAHDEKSAN SENTTIÄ LITRALTA! Kyllä minun täytyy myydä myös viinereitä, jotta bisnes kannattaa tuota...ehe-ehe..tuota, ja saanhan minä tuota herätyskellon lahjaksi nesteen pomoilta tuota, ja yhden saunaillan tuota...


      • koskaan
        yrittää keksiä tekosyitä kirjoitti:

        täällä yksi nestekauppias yrittää epätoivoisesti saada esitettyä kaikkia miinuksia kaasuautoilua vastaan. itsellä katetta löpössä peräti KAHDEKSAN SENTTIÄ LITRALTA! Kyllä minun täytyy myydä myös viinereitä, jotta bisnes kannattaa tuota...ehe-ehe..tuota, ja saanhan minä tuota herätyskellon lahjaksi nesteen pomoilta tuota, ja yhden saunaillan tuota...

        ollut bensakauppias, mutta minulle ei mene läpi valheelliset myyntiväitteet minkään uuden asian markkinoinnissa!

        100€:lla ei taatusti haeta autoa meren takaa (kaikki kustannukset huomioitava, mysö kulutettu aika) eikä kahden eri polttoainesysteemin huoltaminen ole samanhintaista kuin yhden. Sen ymmärrän tekniikan ammattilaisena oikein hyvin.

        Tapanani on aina paljastaa valheellinen mainonta, myös kaasuautojen.


      • -ajoin
        myös bensalla kirjoitti:

        eli huoltoa voi odotella ihan rauhassa! mikä ihmeen ammattimies tarvitaan tarkistamaan eriajalla erikseen paineastiaa? sehän on leimattu jo saksassa ;)

        Paineastioille tehdään määräajoin varolaitteiden koestukset ja sisäpuoliset tarkastukset sekä joissain tapauksissa painekokeet, eli myös valmistuksen jälkeen ellei kyseessä ole pieni ja pienipaineinen vaarattoman aineen painelaite esim. pikkukompura säiliöllä.
        http://www.tukes.fi/fi/Toimialat/Painelaitteet/
        http://www.tukes.fi/fi/Toimialat/Kemikaalit-ja-kaasu/

        Nuo tarkastukset vaativat paikkojen avaamista ja autosta kun on kyse, niin vanhemmiten korroosioriski olemassa ja asennettu todennäköisesti niin ahtaasti, että asentajalla menee tovi ennenkuin saa varoventtiilin, muut turvalaitteet ja säiliön yms. näytille ja em. venttiilin testipenkkiin kiinni. Ja sitten esim. Inspectan tarkastaja tsekkaamaan asiat, ellei huoltopaja hanki itselleen tarkastusoikeuksia.

        Mutta kyllähän nämä pitäisi gasumin poikien tietää.


      • muualla arkipäivää
        koskaan kirjoitti:

        ollut bensakauppias, mutta minulle ei mene läpi valheelliset myyntiväitteet minkään uuden asian markkinoinnissa!

        100€:lla ei taatusti haeta autoa meren takaa (kaikki kustannukset huomioitava, mysö kulutettu aika) eikä kahden eri polttoainesysteemin huoltaminen ole samanhintaista kuin yhden. Sen ymmärrän tekniikan ammattilaisena oikein hyvin.

        Tapanani on aina paljastaa valheellinen mainonta, myös kaasuautojen.

        niinpä niin, "uusi asia" tuollekin härmän "juntille". ei millään pahalla, mutta käytkö ikinä takapihaasi kauempana? :))))


      • taaskin kun
        muualla arkipäivää kirjoitti:

        niinpä niin, "uusi asia" tuollekin härmän "juntille". ei millään pahalla, mutta käytkö ikinä takapihaasi kauempana? :))))

        loppuivat argumentit ja faktat, niin alettiin nimitellä ja keksiä paikkansapitämättömiä asioita toisista keskustelijoista.

        Sitä huonompi sinun teesiesi uskottavuuden kannalta!


    • toinenkin kaasuttelija

      täällä on toinen kaasuttelija enkä kyllä ikimaailmassa vaihda bensaan tai dieseliin. maakaasu on helkkarin hyvä ratkaisu ja toimii ihan käytännössä.

    • 100% nestekaasulla!!!

      Hei kaikki dieselinne kanssa painiskelevat! Testaamme piakkoin uutta dieselmoottoria, joka käy sekä dieselillä että 100% nestekaasulla! Olkaahan kuulolla, eli seuratkaa sivuja! Hyvää kesänjatkoa kaikille! :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2102
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      24
      1715
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1490
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1451
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1358
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1251
    Aihe