Kaasuautolla ajeltu kohta 2 vuotta

Meidän perhe...

Laskin juuri, että polttoainekuluissa on säästetty reilut 5 300 euroa. Pakko se on uskoa!

Kaasuasema on omalla kylällä, lisäksi työmatkan varrella sekä mökkireissulla. Säiliöllä ajaa 400 km.

Niin ja jos kaasu loppuu: kone vaihtaa automaattisesti bensaan. Käytännössä bensaa ei tarvi edes Ylläksen reissulla, koska pohjoisessa on asemia varsinkin Ruotsin puolella.

Moottoriöljy pysyy kristallinkirkkaana, koska kaasu palaa niin puhtaasti.

21

1916

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olkohon

      venäjän monopoli kaasuyhtiö vaan aikoo nostaa 33% maakaasun tuontihintaa ja toisaalta jos käy niin kuin diesel-huumassa niin eiköhän valtionvarainministeriö ota lisäksi omanosansa.

      • Meidän perhe....

        ..säästöä syntyy muutama tonni vuodessa. Bensan hinta on muuten noussut lähes 50% parissa vuodessa ja nousee aina maakaasun edellä.

        Kaikki kallistuu, mutta maakaasu pysyy edullisimpana.


    • 2009

      EU on laittamassa kaasuautot verolle 2009.

    • minä olen

      kunnellut eilen uutisia? Jopa Pekkarinen luopuu kaasuautosta sillä sillä ajaminen tulee kaikkein kalleimmaksi jos ei ole omaa karjaa paskaa tuottamassa. Ja sen pito ei ilman tukiaisia edes onnistu.

      • ei mene verolle

        kaasuhan EI mene EU:ssa verolle (ei lpg eikä cng) ainakaan ennen vuotta 2018. Sai juuri jatkoajan vuodesta 2010. Euroopassa myös henkilöautot saavat ajaa nestekaasulla (lpg) verotta, suomessa vain yli 3500 kiloiset. maakaasulla saavat ajaa verotta myös henkilöautot. Pekkarinen luopuu autostaan, kun ei saanut autoonsa ilmaista kaasua laukaalta! Suomessa ajaa tällä hetkellä yli 180 autoa kaasulla, mikä on hieno suoritus valtiovallan vastahankaisuudesta riippumatta! P.S. Liikennemetaanin hintakaan ei nouse! nim: "Suomi ei ole EU-valtio ensinkään"


      • Biokaasuautoilija

        siitä, että Pekkarisen hankkimalla volvolla oli lyhyt toimintasäde yhdellä kaasutankkauksella. Hän myi autonsa Tampereelle mistä saa maakaasua.

        Laitetaan nyt tähänkin...
        Biokaasumetaani käy aivan yhtä hyvin kuin maakaasukin. Biokaasua voisi tuottaa liikenteeseen joka kaupungissa vähintään paikallisliikenteen tarpeisiin ja joka kylällä voisi olla biokaasun tankkauspiste. Biokaasumetaanin hinta olisi pysyvästi alhaisempi kuin muilla polttoaineilla. Todellista ekopolttoainetta olisi hölmöä verottaa mahdottomasti.

        Mutta tätä biokaasun tuotantoa jarruttaa öljy-yhtiöiden, VTT:n, Fortumin ja muiden isokenkäisten lobbaus. Tällä hetkellä Suomessa on yksi biokaasuasema JKL:n kupeessa.
        Ja siellä käy n.13 autoa tankkaamassa puhdasta polttoainetta, mukana 1 taksi. Ja määrä lisääntyy...

        Tukiaisista puheenollen, biokaasun tuotannosta ja autokäytöstä saatavat hyödyt ovat mittavia, myös ilmakehän kannalta. Nämä kannattaa ja täytyy ottaa huomioon arvioitaessa tukien tarvetta ja suuruutta.


      • Biokaasuautoilija
        ei mene verolle kirjoitti:

        kaasuhan EI mene EU:ssa verolle (ei lpg eikä cng) ainakaan ennen vuotta 2018. Sai juuri jatkoajan vuodesta 2010. Euroopassa myös henkilöautot saavat ajaa nestekaasulla (lpg) verotta, suomessa vain yli 3500 kiloiset. maakaasulla saavat ajaa verotta myös henkilöautot. Pekkarinen luopuu autostaan, kun ei saanut autoonsa ilmaista kaasua laukaalta! Suomessa ajaa tällä hetkellä yli 180 autoa kaasulla, mikä on hieno suoritus valtiovallan vastahankaisuudesta riippumatta! P.S. Liikennemetaanin hintakaan ei nouse! nim: "Suomi ei ole EU-valtio ensinkään"

        kuitenkaan ilmaiseksi kaasua myydä, vaikka eka tankkaus onkin ilmainen. :)


    • tuota pikaa
      • ja vastauksia

        kannattaa hankkia vähän ajettu kaasuauto saksasta/euroopasta, jolloin hinnaksi tulee sama kuin samanlaisen (bensa) auton hinta suomessa. huollot hoituu määräaikaisina esim. gaspowerilla, paineastian määräaikaiset tarkistukset (10v, 5v, jne.) samoin! :)


      • sitten ne
        ja vastauksia kirjoitti:

        kannattaa hankkia vähän ajettu kaasuauto saksasta/euroopasta, jolloin hinnaksi tulee sama kuin samanlaisen (bensa) auton hinta suomessa. huollot hoituu määräaikaisina esim. gaspowerilla, paineastian määräaikaiset tarkistukset (10v, 5v, jne.) samoin! :)

        ylimääräiset kulut? Hankkiminen Saksasta aiheuttaa monenlaisia lisäkuluja, samoin ylimääräiset huollot ja tarkastukset.

        Faktaa näkyville, gasumin mainostamisen sijasta!

        Meenkö gasumilla todella niin huonosti, että pitää harrastaa Suomi24:n sääntöjen vastaista piilomainontaa keskustelupalstoilla?


      • kulut? 100 euroa?
        sitten ne kirjoitti:

        ylimääräiset kulut? Hankkiminen Saksasta aiheuttaa monenlaisia lisäkuluja, samoin ylimääräiset huollot ja tarkastukset.

        Faktaa näkyville, gasumin mainostamisen sijasta!

        Meenkö gasumilla todella niin huonosti, että pitää harrastaa Suomi24:n sääntöjen vastaista piilomainontaa keskustelupalstoilla?

        mitkä ylimääräiset kulut? haku n. 100 euroa, tuontikatsastus 70 euroa? ihan kuin minkä tahansa auton tuonti, ei mitään "spesiaalia", nim. itse hakenut


      • hakeminen
        kulut? 100 euroa? kirjoitti:

        mitkä ylimääräiset kulut? haku n. 100 euroa, tuontikatsastus 70 euroa? ihan kuin minkä tahansa auton tuonti, ei mitään "spesiaalia", nim. itse hakenut

        aivan noin halpaa ole! Kulutetulle ajalle pitää laskea myös hinta! Kaikki ylimääräinen (työ ja rahallinen uhraus) verrattuna ns. tavallisen auton hankintaan pitää huomioida.

        Samoin ne ylimääräisten laitteiden huollot tulevat tulevaisuudessa maksamaan.

        Älä heittäydy tyhmäksi! Vai tyhmillekö tuollaisia kaasupelejä kannattaakin vain kaupitella?


      • vai 1000€
        kulut? 100 euroa? kirjoitti:

        mitkä ylimääräiset kulut? haku n. 100 euroa, tuontikatsastus 70 euroa? ihan kuin minkä tahansa auton tuonti, ei mitään "spesiaalia", nim. itse hakenut

        Ferrycenterin tai Tallinkin sivulta kun katsoo, niin pelkät laivamatkat pyörii mieluimmin 1000€ssa kuin 100€ssa (riippuu matkustus ajankohdasta), siihen vuokra-auto kulut saksassa, hotelli, rekisteröinti saksan päässä ja dokumentit (auton paineastian).
        Jos vaativat paineastian sisäpuolisen tarkastuksen ja painekokeen täällä, niin alkaa hintaa kertymään, kun ammattimies tekee n. päivän ja tarkastajalla menee muutama tunti matkoineen. Siksi aikaa tarvitaan taas vuokra-auto, kun auto on huollossa jne.
        Tuohon sitten päälle huono tuontiautojen arvonkehitys.
        Ja jos tulee vikoja kaasusysteemiin, niin osia ei taida olla saatavilla "hyllyssä" ja taas tarvitaan muutama päivä vuokra-autoa alle.


      • myös bensalla
        vai 1000€ kirjoitti:

        Ferrycenterin tai Tallinkin sivulta kun katsoo, niin pelkät laivamatkat pyörii mieluimmin 1000€ssa kuin 100€ssa (riippuu matkustus ajankohdasta), siihen vuokra-auto kulut saksassa, hotelli, rekisteröinti saksan päässä ja dokumentit (auton paineastian).
        Jos vaativat paineastian sisäpuolisen tarkastuksen ja painekokeen täällä, niin alkaa hintaa kertymään, kun ammattimies tekee n. päivän ja tarkastajalla menee muutama tunti matkoineen. Siksi aikaa tarvitaan taas vuokra-auto, kun auto on huollossa jne.
        Tuohon sitten päälle huono tuontiautojen arvonkehitys.
        Ja jos tulee vikoja kaasusysteemiin, niin osia ei taida olla saatavilla "hyllyssä" ja taas tarvitaan muutama päivä vuokra-autoa alle.

        eli huoltoa voi odotella ihan rauhassa! mikä ihmeen ammattimies tarvitaan tarkistamaan eriajalla erikseen paineastiaa? sehän on leimattu jo saksassa ;)


      • yrittää keksiä tekosyitä
        sitten ne kirjoitti:

        ylimääräiset kulut? Hankkiminen Saksasta aiheuttaa monenlaisia lisäkuluja, samoin ylimääräiset huollot ja tarkastukset.

        Faktaa näkyville, gasumin mainostamisen sijasta!

        Meenkö gasumilla todella niin huonosti, että pitää harrastaa Suomi24:n sääntöjen vastaista piilomainontaa keskustelupalstoilla?

        täällä yksi nestekauppias yrittää epätoivoisesti saada esitettyä kaikkia miinuksia kaasuautoilua vastaan. itsellä katetta löpössä peräti KAHDEKSAN SENTTIÄ LITRALTA! Kyllä minun täytyy myydä myös viinereitä, jotta bisnes kannattaa tuota...ehe-ehe..tuota, ja saanhan minä tuota herätyskellon lahjaksi nesteen pomoilta tuota, ja yhden saunaillan tuota...


      • koskaan
        yrittää keksiä tekosyitä kirjoitti:

        täällä yksi nestekauppias yrittää epätoivoisesti saada esitettyä kaikkia miinuksia kaasuautoilua vastaan. itsellä katetta löpössä peräti KAHDEKSAN SENTTIÄ LITRALTA! Kyllä minun täytyy myydä myös viinereitä, jotta bisnes kannattaa tuota...ehe-ehe..tuota, ja saanhan minä tuota herätyskellon lahjaksi nesteen pomoilta tuota, ja yhden saunaillan tuota...

        ollut bensakauppias, mutta minulle ei mene läpi valheelliset myyntiväitteet minkään uuden asian markkinoinnissa!

        100€:lla ei taatusti haeta autoa meren takaa (kaikki kustannukset huomioitava, mysö kulutettu aika) eikä kahden eri polttoainesysteemin huoltaminen ole samanhintaista kuin yhden. Sen ymmärrän tekniikan ammattilaisena oikein hyvin.

        Tapanani on aina paljastaa valheellinen mainonta, myös kaasuautojen.


      • -ajoin
        myös bensalla kirjoitti:

        eli huoltoa voi odotella ihan rauhassa! mikä ihmeen ammattimies tarvitaan tarkistamaan eriajalla erikseen paineastiaa? sehän on leimattu jo saksassa ;)

        Paineastioille tehdään määräajoin varolaitteiden koestukset ja sisäpuoliset tarkastukset sekä joissain tapauksissa painekokeet, eli myös valmistuksen jälkeen ellei kyseessä ole pieni ja pienipaineinen vaarattoman aineen painelaite esim. pikkukompura säiliöllä.
        http://www.tukes.fi/fi/Toimialat/Painelaitteet/
        http://www.tukes.fi/fi/Toimialat/Kemikaalit-ja-kaasu/

        Nuo tarkastukset vaativat paikkojen avaamista ja autosta kun on kyse, niin vanhemmiten korroosioriski olemassa ja asennettu todennäköisesti niin ahtaasti, että asentajalla menee tovi ennenkuin saa varoventtiilin, muut turvalaitteet ja säiliön yms. näytille ja em. venttiilin testipenkkiin kiinni. Ja sitten esim. Inspectan tarkastaja tsekkaamaan asiat, ellei huoltopaja hanki itselleen tarkastusoikeuksia.

        Mutta kyllähän nämä pitäisi gasumin poikien tietää.


      • muualla arkipäivää
        koskaan kirjoitti:

        ollut bensakauppias, mutta minulle ei mene läpi valheelliset myyntiväitteet minkään uuden asian markkinoinnissa!

        100€:lla ei taatusti haeta autoa meren takaa (kaikki kustannukset huomioitava, mysö kulutettu aika) eikä kahden eri polttoainesysteemin huoltaminen ole samanhintaista kuin yhden. Sen ymmärrän tekniikan ammattilaisena oikein hyvin.

        Tapanani on aina paljastaa valheellinen mainonta, myös kaasuautojen.

        niinpä niin, "uusi asia" tuollekin härmän "juntille". ei millään pahalla, mutta käytkö ikinä takapihaasi kauempana? :))))


      • taaskin kun
        muualla arkipäivää kirjoitti:

        niinpä niin, "uusi asia" tuollekin härmän "juntille". ei millään pahalla, mutta käytkö ikinä takapihaasi kauempana? :))))

        loppuivat argumentit ja faktat, niin alettiin nimitellä ja keksiä paikkansapitämättömiä asioita toisista keskustelijoista.

        Sitä huonompi sinun teesiesi uskottavuuden kannalta!


    • toinenkin kaasuttelija

      täällä on toinen kaasuttelija enkä kyllä ikimaailmassa vaihda bensaan tai dieseliin. maakaasu on helkkarin hyvä ratkaisu ja toimii ihan käytännössä.

    • 100% nestekaasulla!!!

      Hei kaikki dieselinne kanssa painiskelevat! Testaamme piakkoin uutta dieselmoottoria, joka käy sekä dieselillä että 100% nestekaasulla! Olkaahan kuulolla, eli seuratkaa sivuja! Hyvää kesänjatkoa kaikille! :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      176
      11175
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5318
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2555
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      37
      2246
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1771
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1664
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1310
    8. Känniläiset veneessä?

      Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1256
    9. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1066
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

      Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      102
      991
    Aihe