Muutto

Hämeenkyröön

Olen muuttamassa lähiaikoina Hämeenkyröön ja ostamassa sieltä asuntoa. Mitkä ovat alueen arvostetut asuinalueet entä vähemmän arvostetut. Ihan rivitaloa ajattelin. Kannattaako ostaa Kyröskosken vai Hämeenkyrön keskustan läheltä.
Kumpi paikka on viihtyisämpi paikka asua? Kummassa on paremmat liikuntamaastot ja paremmat maisemat, olen innokas luonnossa liikkuja. Arvostan luonnonrauhaa. Vesistön läheisyys olisi tietysti plussaa myös.

78

7800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puupäää

      hämeenkyrön pappilanmetsä, viihtyisämpi kuin kyröskosken puoli. on pururata vieressä, mettää löytyy ja jokikin siinä on ja järvikin lähellä. Kyröskoski enemmän nuorison temmellyskenttä. Kannattaa ihan itse olla enemmän tsiigailemassa paikkoja ajan kans et voi muodostaa oman mielipiteensä.

      • Hämeenkyröön

        Kiitos! Olen ollutkin siellä vähän ajelemassa ja kävin siellä Pappilanmetsässäkin kyllä, siellä oli viihtyisän näköistä. Onko sinne rakenteilla joku jäteveden puhdistamo sinne Hämeenkyröön jossain vaiheessa, minne se tulee, jos tulee? Jostain luin sellaista kirjoitusta..Täytyypi tässä vielä ajella siellä tutkimassa paikkoja, kun tässä nyt viidenkymmen kilometrin päässä vain asustelen. Mikään hoppu ei ole muuton kanssa, ajan kanssa katselen asuntoja sieltä...


      • pois metsästä
        Hämeenkyröön kirjoitti:

        Kiitos! Olen ollutkin siellä vähän ajelemassa ja kävin siellä Pappilanmetsässäkin kyllä, siellä oli viihtyisän näköistä. Onko sinne rakenteilla joku jäteveden puhdistamo sinne Hämeenkyröön jossain vaiheessa, minne se tulee, jos tulee? Jostain luin sellaista kirjoitusta..Täytyypi tässä vielä ajella siellä tutkimassa paikkoja, kun tässä nyt viidenkymmen kilometrin päässä vain asustelen. Mikään hoppu ei ole muuton kanssa, ajan kanssa katselen asuntoja sieltä...

        Ei kun suuren jätteenpolttolaitoksen,uhkailemalla kiristämällä ja muka demokraattisesti "halutaan" nyt polttaa etelä-suomenkin roskat täällä joten parempi on pysyä 50- km säteellä täältä. katso netistä lisää.hameenkyronpolttolaitos.net


      • Cyrus Ämmä

        ja kaiken lisäksi jätevedenpuhdistamo on siinä liepeillä, hyi. Poussanharju taas on pelkkä ukkosen hakkaama minkkitarha. Hämeenkyron ja Kyröskosken 'Beverly Hills' on Harjunselkätien alue, mutta sieltä on tavallisen pulliaisen erittäin vaikea saada tonttia alle 100 tonnin, mutta kyllä kannattaa etsiä.


      • ikaliikkuja

        muuta Ikaalisiin,siellä asuu ihmisiä


      • huonompaa vaihtoehtoa ole
        ikaliikkuja kirjoitti:

        muuta Ikaalisiin,siellä asuu ihmisiä

        Sama kun muuttais kurjemäen vanhainkotiin. Yhtä paljon on molemmissa paikoissa rollaatori kansaa


      • varaudu
        Hämeenkyröön kirjoitti:

        Kiitos! Olen ollutkin siellä vähän ajelemassa ja kävin siellä Pappilanmetsässäkin kyllä, siellä oli viihtyisän näköistä. Onko sinne rakenteilla joku jäteveden puhdistamo sinne Hämeenkyröön jossain vaiheessa, minne se tulee, jos tulee? Jostain luin sellaista kirjoitusta..Täytyypi tässä vielä ajella siellä tutkimassa paikkoja, kun tässä nyt viidenkymmen kilometrin päässä vain asustelen. Mikään hoppu ei ole muuton kanssa, ajan kanssa katselen asuntoja sieltä...

        ostamaan kaasunaamari etukäteen kun se paskalaitos tulee niin et silloin tulehdu. Ja myöskin autoosi tuo Tom-Tom ettet eksy vaan täällä suuressa Hämeenperässä. Jos saat tontin Myllykolusta niin silloin voit ehkä harkita, silloinkin on vähän rauhatonta kesäisin kun on niitä teatteri näytöksiä. Mutta talvella on sitten kyllä aika rauhallista, eikä paskakaan haise kovin paljon sinne asti. Ja kun luet Hämeenkyrön palstoja niin huomaat että porukka on täällä aika outoakin kaiken lisäksi. Porukkaan hiipiminen on aika vaikean oloista ja tahmeaa, mut kun pääset sisään niin irti sitten et pääse kuin aika jättää.


      • tavallinen pulliaine
        Cyrus Ämmä kirjoitti:

        ja kaiken lisäksi jätevedenpuhdistamo on siinä liepeillä, hyi. Poussanharju taas on pelkkä ukkosen hakkaama minkkitarha. Hämeenkyron ja Kyröskosken 'Beverly Hills' on Harjunselkätien alue, mutta sieltä on tavallisen pulliaisen erittäin vaikea saada tonttia alle 100 tonnin, mutta kyllä kannattaa etsiä.

        Kiitos hyvistä nauruista :) Vai että Kyröskosken "Beverly Hills" :D :D


      • Anonyymi
        pois metsästä kirjoitti:

        Ei kun suuren jätteenpolttolaitoksen,uhkailemalla kiristämällä ja muka demokraattisesti "halutaan" nyt polttaa etelä-suomenkin roskat täällä joten parempi on pysyä 50- km säteellä täältä. katso netistä lisää.hameenkyronpolttolaitos.net

        Mä en kestä!!!


    • heavy tyres

      Tuo polttolaitosvouhotus on vain saanut turhankin paljon kritiikkiä täällä. Mitäpä sitä kehitystä jarruttamaan, Hämeenkyrö pysyy yhtä mukavana paikkana asua kuin on tähänkin asti ollut. kyröskoski-hämeenkyrö on aika samanlaisia paikkoja asua. Tuo nuorison "temmellykenttä" termi ei pidä paikkaansa. Itse asun kyröskosken keskustassa ja kovin on rauhallista.

    • Rivitaloja on

      ja paskanpolttimokin on kaavailtu ihan naapuriin. Se on näkymätön, hajuton eikä se edes kuulu.
      Se tulee olemaan valtava yleisömagneetti ja turistikohde.
      Sinne ei kuljeteta mitään, eikä sieltä viedä pois mitään, mutta se tuottaa perkeleesti ilmaista energiaa kaikille ja kaukolämmöt vielä päälle. Kaikki saa töitä , maailma pelastuu ja laitoksen naapurissa kohta nousee hinnat kattoon kun kaikki sinne haluaa muuttaa.

    • muuta tähän pitäjään

      itte erehdyin vuos sit muuttaan tänne ja en voi muuta sanoo kun et tää kylä on täynnä elämäänkyllästyneitä ilkeitä ihmisiä...niin vanhoja ku nuoriiki...oon mones paikas asunu mut ei tällästä muualla...! Mut Luojalle kiitos, pääsen elokuus muuttaan täältä pois...enkä jää kaipaan mitään...luonto on kaunis, ihanat maisemat, mut ihmiset aivan p:stä

      • porukasta

        on aivan hanurista mutta ,löytyy niitä mukaviakin täältä itsekin mmuualta tullut täällä on myös kylä"keskuksissa" rivareita ja on luonto lähellä


    • Kosken mies

      Poussan harju, Hiidenlahti ja Käpylä on hyviä ja rauhallisia paikkoja asua, Kyröskosken puolella. Vesistö, se puhdas, on lähellä(Kyrösjärvi ja Järvenkylä). Käpylä on ainoa missä ei ole vielä rivitaloja mutta pari uutta paritaloa on valmistumassa ja niiltä ei ole kuin n.500m matka Kyrösjärven rantaan. Jos itse muuttaisin niin valitsisin ehdottomasti Käpylän mutta eivät muutkaan ole huonoja vaihtoehtoja. Hämeenkyrön puolelta ei löydy niin hyviä vaihtoehtoja ja Pappilanmetsää en suosittele, enkä Kyröskosken puolelta Jokimetsää/Keskuspuistoa. Jos kysyttävää niin saa kysellä !!

      • muuttaa

        Kiitos vastauksesta! Miksi et suosittelisi Pappilanmetsää? Miksi et suosittele Jokimetsää? Tulin uteliaaksi..Kyllä paritalokin voisi olla ihan kiva vaihtoehto, mutta lienevät vähän isompia perheasuntoja?, kun ihan yksin olen vain muuttamassa. Täytyy pitää suosittelemasi alueet korvantakana.


      • ripe t

        vaan kyröskosken puolelle muuta, siellä ne kelvottomat asuu, Pappilanmetsä on rauhallisin ja fiksuin paikka, äveriästä seutua aivan ihana.


      • paikkoja
        ripe t kirjoitti:

        vaan kyröskosken puolelle muuta, siellä ne kelvottomat asuu, Pappilanmetsä on rauhallisin ja fiksuin paikka, äveriästä seutua aivan ihana.

        Pappilanmetsän lähettyvillä oleva jätevedenpuhdistamo ei haittaa mitään,ei tule hajuja eikä muutenkaan ole näkösällä. Siellä on rauhallista asua,myös Puronsuun liepeillä ei ole mitään ongelmia eikä Jokimetsässä,joku vain haluaa piruilla.
        Ainostaan Kyröskosken keskusta on juoppoja ja pummeja täynnä,mutta sivumalla on kaikki ok.


      • kosken mies
        muuttaa kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta! Miksi et suosittelisi Pappilanmetsää? Miksi et suosittele Jokimetsää? Tulin uteliaaksi..Kyllä paritalokin voisi olla ihan kiva vaihtoehto, mutta lienevät vähän isompia perheasuntoja?, kun ihan yksin olen vain muuttamassa. Täytyy pitää suosittelemasi alueet korvantakana.

        Kyllähän se pappilanmetsäkin kelpaa asumiselle kun ei ihan kerrostalon lähelle muuta... Asuu tuota alkon vakiasiakasta ym. Tulee se rivitalo kaikkine kuluineen äkkiä kalliimmaksi kuin paritalo. Ei sellainen kolmio kovin iso ole kuitenkaan. Ja jos haluaa omaa rauhaa edes vähän niin mielummin kyröskoskelle :) Pappilanmetsässä ei juuri muuta ole kuin rivitaloaluetta. Kannattaa käydä autolla ajelemassa niin näkee paremmin muitakin paikkoja ja mahdollisuuksia


      • kosken mies
        paikkoja kirjoitti:

        Pappilanmetsän lähettyvillä oleva jätevedenpuhdistamo ei haittaa mitään,ei tule hajuja eikä muutenkaan ole näkösällä. Siellä on rauhallista asua,myös Puronsuun liepeillä ei ole mitään ongelmia eikä Jokimetsässä,joku vain haluaa piruilla.
        Ainostaan Kyröskosken keskusta on juoppoja ja pummeja täynnä,mutta sivumalla on kaikki ok.

        Et taida olla kovin kauaa asunut täällä jos et tiedä missä on ne hyvät asuin alueet! Itse tiedän kyllä kokemuksella sanoa missä on hyvä asua. Se on eri asia jos ei kaipaa omaa rauhaa ja on valmis kuuntelemaan huutavia naapureita ym.


      • Ehdoton ykkönen.
        kosken mies kirjoitti:

        Et taida olla kovin kauaa asunut täällä jos et tiedä missä on ne hyvät asuin alueet! Itse tiedän kyllä kokemuksella sanoa missä on hyvä asua. Se on eri asia jos ei kaipaa omaa rauhaa ja on valmis kuuntelemaan huutavia naapureita ym.

        Varsinkin wanha puoli!!

        Kaiken kulttuurin kehto ja elämisen harmonian mekka :))


      • kosken mies
        Ehdoton ykkönen. kirjoitti:

        Varsinkin wanha puoli!!

        Kaiken kulttuurin kehto ja elämisen harmonian mekka :))

        Tiedän paikan kyllä


      • asuja
        kosken mies kirjoitti:

        Kyllähän se pappilanmetsäkin kelpaa asumiselle kun ei ihan kerrostalon lähelle muuta... Asuu tuota alkon vakiasiakasta ym. Tulee se rivitalo kaikkine kuluineen äkkiä kalliimmaksi kuin paritalo. Ei sellainen kolmio kovin iso ole kuitenkaan. Ja jos haluaa omaa rauhaa edes vähän niin mielummin kyröskoskelle :) Pappilanmetsässä ei juuri muuta ole kuin rivitaloaluetta. Kannattaa käydä autolla ajelemassa niin näkee paremmin muitakin paikkoja ja mahdollisuuksia

        Missä Pappilanmetsässä on kerrostalo ? Omakotitaloja on pilvin pimein, mutta ehkä eivät myytävänä.
        Siellä 'uudella' puolella taitaa niitä hörhöjä asua rivitaloissa.


      • täälläkin
        kosken mies kirjoitti:

        Et taida olla kovin kauaa asunut täällä jos et tiedä missä on ne hyvät asuin alueet! Itse tiedän kyllä kokemuksella sanoa missä on hyvä asua. Se on eri asia jos ei kaipaa omaa rauhaa ja on valmis kuuntelemaan huutavia naapureita ym.

        Luulen kyllä, että olen varmaan 'vähän' kauemmin asunut kuin sinä,enkä ole kenenkään naapurin kuullut huutavan,ainakaan meillä päin.
        Voi kun joskus kuuluisikin jotain ääntä,ei tulisi aika pitkäksi ;)


      • olet tänne
        täälläkin kirjoitti:

        Luulen kyllä, että olen varmaan 'vähän' kauemmin asunut kuin sinä,enkä ole kenenkään naapurin kuullut huutavan,ainakaan meillä päin.
        Voi kun joskus kuuluisikin jotain ääntä,ei tulisi aika pitkäksi ;)

        muuttamassa? Tervetuloa vaan joukon jatkoksi. Aivan sama minne tänne muutat, kaikki me täällä olemme niin onnellista kansaa ja ei ole pitkä matka Vammalan Hyrkille. Kun kuukauden meidän kanssa täällä majailet, niin milenterveystoimisto toivottaa tervetulleekksi ja siitä alkaa sopeutuminen hämeenkyröläiseksi.


      • vain
        olet tänne kirjoitti:

        muuttamassa? Tervetuloa vaan joukon jatkoksi. Aivan sama minne tänne muutat, kaikki me täällä olemme niin onnellista kansaa ja ei ole pitkä matka Vammalan Hyrkille. Kun kuukauden meidän kanssa täällä majailet, niin milenterveystoimisto toivottaa tervetulleekksi ja siitä alkaa sopeutuminen hämeenkyröläiseksi.

        näitä alkuperäisiä kyröläisiä. Täällä on yli 700-vuotinen perinne tästä sukusiitoksesta. Ja nämä ovat vieläpä ylpeitä siitä. Joten vieras: ole valpas, jos aiot naida kyröläisen. Toisaalta näkeehän sen jo ulkomuodosta kuka on perikyröläinen, vankat leuat, perse lähellä maantietä, kyseleväinen luonne. Parhaan yleiskuvan saa lauantaina kello 10 Kyröskosken torilla siinä Nyppelin mustamakkarakojun jonossa. Ainoa lohtu on, että tämä kyröläisyys ei tartu muuten kuin sukupuoliyhteyden kautta. Siihen nämä kyröläiset ovat tavallista hanakampia sukupuolesta riippumatta. Kehoitan välttämään, suosittelen vaikkapa Ikaalisten selääntakuisia, niillä on sukusiitos ollut jo yli kolmetuhatta vuotta. Se näkyy jopa kunnallispolitiikassa. Samat suvut ovat viemässä entistä mahtipitäjää peräti parkanolaisten syliin. Nämähän ovat karvialaisten ohella ainoaita viimeisiä lapinasukkaita Etelä-Suomessa. Vielä 1700-luvulla asui siellä soitten saarekkeissa lappalaisia, lyhyitä, ruskeasilmäisiä, länkisäärisiä. Tuure Vierroksen kirjoista löytyy historiallinen yhtymäkohta näihin asioihin. Sieltä tulee nykyäänkin näitä iskelmätähtiä, jotka esiintyessään koko ajan kaivelevat takapuoltaan. Se liittyy jotenkin porojen suolistoloisiin. Kuulemma Karvian Ämmälänkylässä tämä tautisuus on vielä yleinen.


      • kosken äijä
        täälläkin kirjoitti:

        Luulen kyllä, että olen varmaan 'vähän' kauemmin asunut kuin sinä,enkä ole kenenkään naapurin kuullut huutavan,ainakaan meillä päin.
        Voi kun joskus kuuluisikin jotain ääntä,ei tulisi aika pitkäksi ;)

        ei kannata luulla jos ei tiedä. Ymmärrän kyllä jos alkaa hermostuttaan muta aina se totuus pikkasen kirpasee ;)


      • topias d
        kosken mies kirjoitti:

        Et taida olla kovin kauaa asunut täällä jos et tiedä missä on ne hyvät asuin alueet! Itse tiedän kyllä kokemuksella sanoa missä on hyvä asua. Se on eri asia jos ei kaipaa omaa rauhaa ja on valmis kuuntelemaan huutavia naapureita ym.

        naapurit ja pummit löydät kyröskoskelta, rauhan ja elämisen laadun kirkolta.


      • paikkakuntalainen
        kosken mies kirjoitti:

        Et taida olla kovin kauaa asunut täällä jos et tiedä missä on ne hyvät asuin alueet! Itse tiedän kyllä kokemuksella sanoa missä on hyvä asua. Se on eri asia jos ei kaipaa omaa rauhaa ja on valmis kuuntelemaan huutavia naapureita ym.

        koskelle kannata muuttaa kun kaikki palvelutkin on kirkolla pappilanmetsän lähellä, rauhallisella paikalla kuten pappilanmetsä on hyvä asua, se on tietysti kallista aluetta juuri laadun takia, mutta jos varat riittää niin sinne eikä koskelle missä on muuten keskuspuiston slummi häirikköineen.


      • hahahahahahah
        vain kirjoitti:

        näitä alkuperäisiä kyröläisiä. Täällä on yli 700-vuotinen perinne tästä sukusiitoksesta. Ja nämä ovat vieläpä ylpeitä siitä. Joten vieras: ole valpas, jos aiot naida kyröläisen. Toisaalta näkeehän sen jo ulkomuodosta kuka on perikyröläinen, vankat leuat, perse lähellä maantietä, kyseleväinen luonne. Parhaan yleiskuvan saa lauantaina kello 10 Kyröskosken torilla siinä Nyppelin mustamakkarakojun jonossa. Ainoa lohtu on, että tämä kyröläisyys ei tartu muuten kuin sukupuoliyhteyden kautta. Siihen nämä kyröläiset ovat tavallista hanakampia sukupuolesta riippumatta. Kehoitan välttämään, suosittelen vaikkapa Ikaalisten selääntakuisia, niillä on sukusiitos ollut jo yli kolmetuhatta vuotta. Se näkyy jopa kunnallispolitiikassa. Samat suvut ovat viemässä entistä mahtipitäjää peräti parkanolaisten syliin. Nämähän ovat karvialaisten ohella ainoaita viimeisiä lapinasukkaita Etelä-Suomessa. Vielä 1700-luvulla asui siellä soitten saarekkeissa lappalaisia, lyhyitä, ruskeasilmäisiä, länkisäärisiä. Tuure Vierroksen kirjoista löytyy historiallinen yhtymäkohta näihin asioihin. Sieltä tulee nykyäänkin näitä iskelmätähtiä, jotka esiintyessään koko ajan kaivelevat takapuoltaan. Se liittyy jotenkin porojen suolistoloisiin. Kuulemma Karvian Ämmälänkylässä tämä tautisuus on vielä yleinen.

        näkeehän sen jo ulkomuodosta kuka on perikyröläinen, vankat leuat, perse lähellä maantietä, kyseleväinen luonne.

        nappiin osui ja upposi=)


      • ghphphå46kituks
        vain kirjoitti:

        näitä alkuperäisiä kyröläisiä. Täällä on yli 700-vuotinen perinne tästä sukusiitoksesta. Ja nämä ovat vieläpä ylpeitä siitä. Joten vieras: ole valpas, jos aiot naida kyröläisen. Toisaalta näkeehän sen jo ulkomuodosta kuka on perikyröläinen, vankat leuat, perse lähellä maantietä, kyseleväinen luonne. Parhaan yleiskuvan saa lauantaina kello 10 Kyröskosken torilla siinä Nyppelin mustamakkarakojun jonossa. Ainoa lohtu on, että tämä kyröläisyys ei tartu muuten kuin sukupuoliyhteyden kautta. Siihen nämä kyröläiset ovat tavallista hanakampia sukupuolesta riippumatta. Kehoitan välttämään, suosittelen vaikkapa Ikaalisten selääntakuisia, niillä on sukusiitos ollut jo yli kolmetuhatta vuotta. Se näkyy jopa kunnallispolitiikassa. Samat suvut ovat viemässä entistä mahtipitäjää peräti parkanolaisten syliin. Nämähän ovat karvialaisten ohella ainoaita viimeisiä lapinasukkaita Etelä-Suomessa. Vielä 1700-luvulla asui siellä soitten saarekkeissa lappalaisia, lyhyitä, ruskeasilmäisiä, länkisäärisiä. Tuure Vierroksen kirjoista löytyy historiallinen yhtymäkohta näihin asioihin. Sieltä tulee nykyäänkin näitä iskelmätähtiä, jotka esiintyessään koko ajan kaivelevat takapuoltaan. Se liittyy jotenkin porojen suolistoloisiin. Kuulemma Karvian Ämmälänkylässä tämä tautisuus on vielä yleinen.

        olla sieltä kotoisin kun tidät vaivasi noin tarkkaan, hah hah haaaaaaa


      • phjupjhssååeh
        hahahahahahah kirjoitti:

        näkeehän sen jo ulkomuodosta kuka on perikyröläinen, vankat leuat, perse lähellä maantietä, kyseleväinen luonne.

        nappiin osui ja upposi=)

        ruotsista kun noin hekotat, ja siellähän on vain ho......


      • muuttamassa
        paikkakuntalainen kirjoitti:

        koskelle kannata muuttaa kun kaikki palvelutkin on kirkolla pappilanmetsän lähellä, rauhallisella paikalla kuten pappilanmetsä on hyvä asua, se on tietysti kallista aluetta juuri laadun takia, mutta jos varat riittää niin sinne eikä koskelle missä on muuten keskuspuiston slummi häirikköineen.

        Heh,heh:-D
        Sainpas kysymykselläni aikaan aikalailla erilaisia mielipiteitä...
        Tietenkin kaikilla on erilaiset näkökannat, vähän riippuen siitäkin missä itse siellä asuu ja kuinka kauan on asunut paikkakunnalla.
        Täytyy tässä alkaa ihan itse tutkia asioita ja käydä siellä ajelemassa ja muodostaa omat mielikuvat eri alueista. Mutta kiitos kuitenkin kaikille mielipiteistänne, asiallisista ja vähän asiattomistakin, huumorilla niitä lueskelin.


      • älä pilaa
        ripe t kirjoitti:

        vaan kyröskosken puolelle muuta, siellä ne kelvottomat asuu, Pappilanmetsä on rauhallisin ja fiksuin paikka, äveriästä seutua aivan ihana.

        Muutama vuokralainen pilaa tämänkin idyllin elämäntaidottomuudellaan eli muiden häirinnällä vaikka vain jättäen tenaviaan kasvattamatta!Tai muu toiset ihmiset huomioon ottamaton toiminta ja asuminen.


      • kolmostien linjaus
        paikkakuntalainen kirjoitti:

        koskelle kannata muuttaa kun kaikki palvelutkin on kirkolla pappilanmetsän lähellä, rauhallisella paikalla kuten pappilanmetsä on hyvä asua, se on tietysti kallista aluetta juuri laadun takia, mutta jos varat riittää niin sinne eikä koskelle missä on muuten keskuspuiston slummi häirikköineen.

        kun se vedetään siitä Pappilanmetsän ja Puronsuun vierestä ja läpi ? En haluais toimia liikenteenlaskijana kotopihalta.


      • nousee
        kolmostien linjaus kirjoitti:

        kun se vedetään siitä Pappilanmetsän ja Puronsuun vierestä ja läpi ? En haluais toimia liikenteenlaskijana kotopihalta.

        pikkujuttuhan se on siihen megaparhaaseen ja puhtaista puhtainpaan ja ilmaista lämpöä tuottavaa polttolaitokseen joka pelastaa koko hämeenkyrön ei vaan muutamaa pahvitehtaan "isältäpojalletyömiestä" tai koko maailmaa niinkuin aiemmissa kirjoituksissa on saatettu tietoomme.


      • vai mikä se oli...
        topias d kirjoitti:

        naapurit ja pummit löydät kyröskoskelta, rauhan ja elämisen laadun kirkolta.

        Ei kirkkoon voi oikein muuttaa


      • Kosken mies
        muuttamassa kirjoitti:

        Heh,heh:-D
        Sainpas kysymykselläni aikaan aikalailla erilaisia mielipiteitä...
        Tietenkin kaikilla on erilaiset näkökannat, vähän riippuen siitäkin missä itse siellä asuu ja kuinka kauan on asunut paikkakunnalla.
        Täytyy tässä alkaa ihan itse tutkia asioita ja käydä siellä ajelemassa ja muodostaa omat mielikuvat eri alueista. Mutta kiitos kuitenkin kaikille mielipiteistänne, asiallisista ja vähän asiattomistakin, huumorilla niitä lueskelin.

        Että tervetuloa vaan tänne :) Ja kun vielä tämän Kyröskosken puolen valitset niin ei kaduta myöhemmin... Niin se ohitustie tulee meneen puronsuun ja pappilanmetsän välistä että se kannattaa muistaa


      • topias d
        vai mikä se oli... kirjoitti:

        Ei kirkkoon voi oikein muuttaa

        opettele lukemaan, taidat olla koskelta.heh heh hee


      • muuttamassa
        Kosken mies kirjoitti:

        Että tervetuloa vaan tänne :) Ja kun vielä tämän Kyröskosken puolen valitset niin ei kaduta myöhemmin... Niin se ohitustie tulee meneen puronsuun ja pappilanmetsän välistä että se kannattaa muistaa

        kävin ajelulla, pappilanmetsä on paras paikka siellä on kaunista, kyröskoskella oli autiota ja tyhjiä liiketiloja taitaa olla kuolemaan päin se paikka surkeelta näytti.


      • paikkakuntalainen
        kolmostien linjaus kirjoitti:

        kun se vedetään siitä Pappilanmetsän ja Puronsuun vierestä ja läpi ? En haluais toimia liikenteenlaskijana kotopihalta.

        tien linjaus,se menee kyröskosken puolelta pois kirkonkylän keskustasta, siis eikun tänne vaan asumaan


      • kukin tyylillään
        älä pilaa kirjoitti:

        Muutama vuokralainen pilaa tämänkin idyllin elämäntaidottomuudellaan eli muiden häirinnällä vaikka vain jättäen tenaviaan kasvattamatta!Tai muu toiset ihmiset huomioon ottamaton toiminta ja asuminen.

        Kukin tallatkoon tyylillään, jotkut vain osaa ottaa elämän rennosti ja jotkut vaan tahtoo pyöriä häkkihiiren lailla siellä oravanpyörässään tuhlaten elämänsä juppileikkeihin. No nyt kun näin niin lähekkäin asutaan ja siitä vingutaan, niin aina voi muuttaa vaikkapa omakotitaloon Vesajärven perukoille, Ei voi ainakaan valittaa että naapuri seinän takana häiriköi.. Ja varmasti on rauhallista ja sielu lepää.. :)


      • taidoissa tiedoissa
        kukin tyylillään kirjoitti:

        Kukin tallatkoon tyylillään, jotkut vain osaa ottaa elämän rennosti ja jotkut vaan tahtoo pyöriä häkkihiiren lailla siellä oravanpyörässään tuhlaten elämänsä juppileikkeihin. No nyt kun näin niin lähekkäin asutaan ja siitä vingutaan, niin aina voi muuttaa vaikkapa omakotitaloon Vesajärven perukoille, Ei voi ainakaan valittaa että naapuri seinän takana häiriköi.. Ja varmasti on rauhallista ja sielu lepää.. :)

        Kukin tallatkoon edelleen tyylillään antamatta liian "rentouden" varjolla tuhlata elämäänsä toisen haittana tai häiriönä ,niin sielu varmasti lepää täälläkin lähiöissä kaikilla myös oravanpyörässä kuin sen ulkopuolelle jääneille.


      • just wonder
        ripe t kirjoitti:

        vaan kyröskosken puolelle muuta, siellä ne kelvottomat asuu, Pappilanmetsä on rauhallisin ja fiksuin paikka, äveriästä seutua aivan ihana.

        Pappilanmetsässä asuu kaikki asuntovelkahelvetissä olevat. Jos äveriäästä seudusta puhutaan niin lähdetään kohti Järvenkylää ja siitä kohti edespäin. (Se rikkaiden riviera löytyy järvenkylästä..) :) Köyhät kyykkyyn!


      • meikäpoika panee haiseen
        paikkakuntalainen kirjoitti:

        koskelle kannata muuttaa kun kaikki palvelutkin on kirkolla pappilanmetsän lähellä, rauhallisella paikalla kuten pappilanmetsä on hyvä asua, se on tietysti kallista aluetta juuri laadun takia, mutta jos varat riittää niin sinne eikä koskelle missä on muuten keskuspuiston slummi häirikköineen.

        Pappilanmetsä here i come. Rauha, idyllisyys ja MAINE kohta samaatasoo kuin keskuspuistolla ja jokimetsällä.


      • sillee vaan
        just wonder kirjoitti:

        Pappilanmetsässä asuu kaikki asuntovelkahelvetissä olevat. Jos äveriäästä seudusta puhutaan niin lähdetään kohti Järvenkylää ja siitä kohti edespäin. (Se rikkaiden riviera löytyy järvenkylästä..) :) Köyhät kyykkyyn!

        Pappilanmetsän velalliset ovat niitä rivitalorötisköissä asujia,omakotitalot ovat erikseen.


      • rikas tilallinen
        just wonder kirjoitti:

        Pappilanmetsässä asuu kaikki asuntovelkahelvetissä olevat. Jos äveriäästä seudusta puhutaan niin lähdetään kohti Järvenkylää ja siitä kohti edespäin. (Se rikkaiden riviera löytyy järvenkylästä..) :) Köyhät kyykkyyn!

        soramontussako asut??? onpa otsaa puhua paskaa. heh heh heeeeee


      • köyhän taivas
        sillee vaan kirjoitti:

        Pappilanmetsän velalliset ovat niitä rivitalorötisköissä asujia,omakotitalot ovat erikseen.

        Myöntää täytyy olevani velallinen pappilan metsäläinen siis tavallinen veronmaksaja joka ei syntynyt sellainen lusikka suussa että voisi olla velaton ja keulia sillä,,,ja saattaa täälläkin muutama muukin velallinenkin olla.


    • Kyröön

      Ostan omakotitalon Kyröskoskelta. Pappilanmetsän puhdistamo ja suomonttuun raivattu alue ei ole ihmiselle sopiva asuinpaikka. Moottoritiekin laajoine ramppeineen vain parantaa sen alueen viihtyvyyttä, mutta ei auta. Ihmisetkin tuntuivat olevan jotenkin teennäisiä. Kyröskoski on akateemiselle sopiva aitojen ihmisten rehelline asuinalue.

      • heavy tyres

        Tervetuloa iloisten ja rikkaiden hilpeään seuraan. Täällä ihmislapsi on oma aito itsensä. Kyl maar mää nii kauhiast hämmekyrös kärssii sai... :)


      • puhuu asiaa..
        heavy tyres kirjoitti:

        Tervetuloa iloisten ja rikkaiden hilpeään seuraan. Täällä ihmislapsi on oma aito itsensä. Kyl maar mää nii kauhiast hämmekyrös kärssii sai... :)

        Tässä kuva kirkonkylän hurjasta, joka tykkää rapsuttelusta:
        http://www.hameenkyronsanomat.fi/index.html?n=4091&Vuoden 2007 lehtikuva

        p.s.lukekee samasta sanomasta Joonaksen kolumni, jossa hän kertoo mm.sahanmiästen mahoista, kuinka hän jo nuorena ihaili niiden näyttävyyttä ja runollisuutta..
        Kulttuurimahoja, jonka mallinen patsas pitää ehdottomasti pystyttää kosken torille..

        -volvomies-


      • khvfhf

        Hei käy ny kattoon maisemat ensin enne ku teet päätöksiä.


      • paikkakuntalainen

        haisee melkein joka päivä PASKA varsinkin keskustan, sillan ja käpylän alueen kohdalla niin pirusti ettei sinne kyllä kukaan viitti muuttaa.


    • muuttaja;=)

      Kuten viesteistä huomaat niin täällä Hämeenkyrö´ja Kyröskoski kinastelee kuin lastentarhassa.Tämä seutu on kyllä mukavaa ja kaunista,ikävää että nämä ihmiset täällä ei itse arvosta.Täältä päin ei saa hyviä kavereita eikä ystäviä,niin sanotusti selkään puukottajia.Onkos sun pakko ostaa täältä asunto?Minä toivotan sinut tervetulleeksi tänne;=) Minusta on mukava saada toispaikkalaisii tänne,saadaan vähän uutta verta.

      • ei pysty asumaan kaupungissa

        Totta! nämä sisäsiittoisethan ne vaan vänkää omasta paremmuudestaan ja kaikkivoipaisuudestaan.Onneksi se vain meille on jos joku tänne muuttaa.


      • Hyuindai 200

        Totta.

        Kirkonkylän asukasluku on noin 4000. ja Kyröskosken n. 4500.
        Kirkonkylän suurin asukastihentymä on varmaankin Pappilanmetsä.
        Kyröskoskeen varmaan kuuluu Puronsuu.
        Turkimusoja rajaa kunnan sisäistä rakennetta.
        Kyröskoskella keskusta-alue, keskuspuisto jne ja nykyään Poussanharju ovat tiheintä asutusta.
        Kirkonkylän puolella kuitenkin alkavat olla enimmät palvelut Hämeenkyrössä.
        Kyröskoskella on lopetettu yllättävän paljon liiketoimintaa.
        S-Market kirkonkylällä ja sen ohessa Alko vetää asiakasvirtaa kirkonkylän puolelle.


      • hyindai 200
        Hyuindai 200 kirjoitti:

        Totta.

        Kirkonkylän asukasluku on noin 4000. ja Kyröskosken n. 4500.
        Kirkonkylän suurin asukastihentymä on varmaankin Pappilanmetsä.
        Kyröskoskeen varmaan kuuluu Puronsuu.
        Turkimusoja rajaa kunnan sisäistä rakennetta.
        Kyröskoskella keskusta-alue, keskuspuisto jne ja nykyään Poussanharju ovat tiheintä asutusta.
        Kirkonkylän puolella kuitenkin alkavat olla enimmät palvelut Hämeenkyrössä.
        Kyröskoskella on lopetettu yllättävän paljon liiketoimintaa.
        S-Market kirkonkylällä ja sen ohessa Alko vetää asiakasvirtaa kirkonkylän puolelle.

        Manninharju osittain kuuluu Ylöjärveen eli entiseen Viljakkalaan.
        Käpylän alue pikku-manniin asti onm Hämeenkyröö.


    • Koski rulettaa

      Ex-koskilaisena voin sanoo ihan suoraan että Pappilanmetsän vois ampua atomipommilla taivaantuuliin pois kartalta valittavine mummoineen, kyttäävine naapureineen ja juppi-tuulipukujeejee aviopareineen. Ihan järkkyä monttualuetta. Kohta taas pääsen haistelemaan vanhan kunnon kosken tuoksua. Kyröskosken puolelta kyllä löytyy ne fiksuimmat ihmiset koko Hämeenkyrön alueelta. No enpä enää muuta pappilaan ja pysyn ilomielin kosken puolella. Montusta on vain suunta ylöspäin paremman asuinalueen toivossa.. :) Hah!!

      • siellä

        koskella aika usein tuoksuukin kuka nyt sitte tykkää paskan hajusta, heh heh hee


      • lemua
        siellä kirjoitti:

        koskella aika usein tuoksuukin kuka nyt sitte tykkää paskan hajusta, heh heh hee

        on tässä haistellut koko ikänsä, niin voin sanoa että kyllä siitä tulee meinaan tulee niin kotoisa olo.. :) Tietää ainakin olevansa kotimaisemissa.


      • hajut

        No olipa hyvä, että Pappilanmetsän väet pääsivät sinunlaisesta ruinaajasta ja arvostelijasta.Voi k.koskilaisia, kun saivat sinut vaivoikseen.


      • Roisimus

        Aha siis siellä jokimettän slummissako meinaat viihtyä?


    • tilallinen ja tyytyväinen

      osta tontti maalta mitä sinne taajamaan tuuppaat

    • VALMIIKSI HULLU?

      kuka tänne haluaa muuttaa.idioottilaan.joku idiootti.

      • aiankin huomaa

        Joo ja sen huomaa kirjoituksesta,ketä täällä asuu.


    • Hälliksen takana

      ottaa selvää. käy torilla lauantai-aamuna. sunnuntaina kirkossa.viikolla poikkeet kattoon räpsän peliä keskuskoululla. poikkee marketeissa ja tokmannilla. kehäkukassa ja heiskalla. kauhtualle meet matot kainalosa pyykille ja savusaunaan. perjantaina karaokeen koskelle.katso kysele ja nauti, kyllä sää kyröläisestä luonteesta selvän saat ;))

    • Tytsy Ikaalisista

      hei gimmat, onks siä hämeenkyrös seksyjä miehii ja jos
      on niin missä niitä näkis ;)??

      • puupäää

        Täältä ei kannata miestä etsiä ku kaikki on joko sahalla töissä ja haisee pahalle ja on rumia tai sit ne on tehtaalla töissä ja on rumia ja haisee pahalle. Muut on kotona naama kii koneen ruudussa ja kirjottelee näitä tyhmiä viestejä.


      • vai mikä se oli

        Pöllöstä löydät aidot paikalliset tosimiehet.


      • ihan
        puupäää kirjoitti:

        Täältä ei kannata miestä etsiä ku kaikki on joko sahalla töissä ja haisee pahalle ja on rumia tai sit ne on tehtaalla töissä ja on rumia ja haisee pahalle. Muut on kotona naama kii koneen ruudussa ja kirjottelee näitä tyhmiä viestejä.

        niinhän sinähän juuri teet kirjoittelet tyhmiä.


      • Kirkonkylä
        vai mikä se oli kirjoitti:

        Pöllöstä löydät aidot paikalliset tosimiehet.

        Isabellakin sitten lopetti.

        Nyt on enää perinteinen Sarvi ja Venttiili.


    • sanalla.

      Älä muuta Hämeenkyröön.

      • mek

        Samaa mieltä ja itsekkin sieltä jo 1984 pois muuttaneena en koskaan sellaiseen junttikylään muuta missä naapuri tietää paremmin sinun asiat kuin sinä itte. Jo vuodesta 1987 pääkaupunkiseudulla asuneenä tämä on paras paikka hekilöille asua kun naapurit eivät puutu sinun asioihin ja kaikki ei tunne toisiaan niin hyvä tulee.


    • möykky10

      Pappilanmetsä is the best

    • Ruutti5

      Katsele kuuntele ja haistele asunnot,rakentaminen ollut mitä on.Saattaa lattia kellua pois.

    • Ei muuttanut

      Eiköhän kirjoituksen aloittaja ole saanut jo kämpän koska siitä tulee jo 5 vuotta.
      Joten aika turhaa tänne enää on kirjoittaa.

    • Kirkonkylä

      Kaipa kaasunaamarin on jo hankkinut.
      Olisko mun naapuri.
      Muutti tänne 4v. sitten.

      Itelläni en tiedä kaasunaamaria muuta olevan kuin perusnaama.
      Pari v. sitten joo se "jätteenpolttolaitos" valmistui ja paljastuikin vain biohakelaitokseksi.

      http://www.pohjolanvoima.fi/voimalaitokset/lampovoima/hameenkyro

      Tällaista tää on. Piruja maalataan seinille kun ehditään. Pessimismiä ja tulevaisuuden kiroamista.

    • Anonyymi

      Minä olen tuota rauhaa hakenut joka puolelta mutta sitä ei ole,Ei edes kotitöille kun pitää olla sosiaalinen ettei jää syrjään jostain.Jos olet yksin kotonasi tullaan kyseleen oletkos noin niinkuin mieleltäsi kunnossa.Että jos teet kotitöitäsi se häiriintyy.
      Ei ole rauhaa suoraan sanoen-Semmosta peliä.

    • Anonyymi

      kannattaa harkita vielä tovi,nythän elät vuotta 2008

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1897
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1306
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe