Mitä mieltä olette siitä, että koirat otettaisiin mukaan kauppaan ? Eläinkauppaanhan koiran saa viedä, mutta entäs ostoskeskukset yms? Monta kertaa olen kuullut että koira viety kaupan edestä, ja ei oikein tuota pikkuistani houkuttele yksin jättää. Mitäs jos koira kulkee sylissä vaikka vain ostoskeskuksen läpi, eli koira ei itse pääse kauppoihin sisään?
mielipiteitä?
Koira mukana kaupassa?
101
9838
Vastaukset
- -------------
Eläimet eivät kuulu kauppaan. Joukossa on kerran paljon allergisia Miksi ne olisi pakko ottaa mukaan?
Jos nyt tarkoitat sitä, että teet samalla sen kanssa lenkin, niin tee se kunnon lenkki koirasi kanssa erikseen.- *koiranainen*
Ostoskeskuksissa on usein myös eläinkauppoja.
Näin esim. itäkeskuksessa ja stockkalla.
Sallittua on.
Jos koiranomistaja on menossa ostamaan jotain sovitettavaa esim. valjaita / takkia. On koira hyvä ottaa mukaan.
Näin myyjätkin osaavat auttaa ja katsoa että esim. takki on koiran rakenteelle hyvä, eikä häiritse tätä liikkuessa.
En tarkoita, että koira pitäisi shoppailu reissulle ottaa mukaan, mutta esim. koiraa kouluttaessa on hyvä käydä tutustumassa ostareihin tms.
Näin koira oppii erilaisiin tilanteisiin, tiloihin, ihmispaljouteen ja meluun.
Tämä eduksi myös jos aikoo harrastaa koiran kanssa näyttelyitä, menossa tokoon, luonnetestiin tms.
Mitä allergisiin tulee...
Ostoskeskuksethan ovat melko tilavia, näin allerginen ei joudu ihan koiran kyljessä kököttämään.
Stockkalla olen joutunut käyttämään koiran kanssa hissiä, koiraa kun ei saa viedä rullaportaisiin ja iso lapinkoira ei ole sylikoira.
Hissiin mennessäni, olen aina kysynyt onko hississä allergisia. jos on, olen odottanut seuraavaa ja jos ei niin mukaan vain.
On tärkeää olla kohtelias, sekä tärkeää että kykenet hallitsemaan koiran kaikissa tilanteissa.
Ihmisille vihaista koiraa ei kannata kaupoille viedä.
- jke
"Mitä mieltä olette siitä, että koirat otettaisiin mukaan kauppaan ? Eläinkauppaanhan koiran saa viedä, mutta entäs ostoskeskukset yms?"
Mikään ei kiellä taluttamasta koiraa ostoskeskuksen käytävillä. Se on yleistä ja julkista aluetta siinä missä kadutkin. Itse teen sitä usein, olen tehnyt aivan pennusta lähtien. Tottuu ihmispaljouteen, hälinään ja vaikka miten moniin muihin ärsykkeisiin. Liikkeisiin sisälle koiraa ei yleensä saa viedä kuin korkeintaan sylissä jos on riittävän pieni.
"Monta kertaa olen kuullut että koira viety kaupan edestä, ja ei oikein tuota pikkuistani houkuttele yksin jättää."
Ihan totta. Kannattaa olla varovainen. Etenkin pienet rotukoirat lähtevät helposti kun ne on niin helppo viedä ja kysynnän vuoksi nopeasti myytävissä eteenpäin.
"Mitäs jos koira kulkee sylissä vaikka vain ostoskeskuksen läpi, eli koira ei itse pääse kauppoihin sisään?"
Se on ihan ok. Koira saa kyllä kulkea ostoskeskuksen läpi ihan hihnassakin kävellen. Sen ei tarvitse olla sylissä.
"mielipiteitä?"
Koira vaan mukaan kaikkialle mihin saa ottaa. Tekee koirallekin vaan pelkkää hyvää. -Nimimerkillä, Stockan hulluilla päivillä koiran kanssa käynyt :)mutta ruokakaupat saa jäähä musteilta väliin, ellei oo sit joku opaskoira tai avustava tai joku muu ammatti turri mitä ilman ei vaa pärjää :)
- kauppa ei koiran paikka
Onnenkäpälä kirjoitti:
mutta ruokakaupat saa jäähä musteilta väliin, ellei oo sit joku opaskoira tai avustava tai joku muu ammatti turri mitä ilman ei vaa pärjää :)
Eikö se koira osaa odottaa kotona sen aikaa, kun käyt kaupassa? Koiran sosiaalistamiseen on paljon muitakin paikkoja, kuin kauppa. Vaikka siinä kaupan ulkopuolella omistajan kera, erilaiset koiratapahtumat jne.
Etkö ajattele ihmisiä, joilla on paha allergia?
Täytyykö heidän ottaa astmasuihkeet mukaan kauppaan, vain siksi kun sinä haluat viedä koirasi kauppaan? - Koiriin tottunut
kauppa ei koiran paikka kirjoitti:
Eikö se koira osaa odottaa kotona sen aikaa, kun käyt kaupassa? Koiran sosiaalistamiseen on paljon muitakin paikkoja, kuin kauppa. Vaikka siinä kaupan ulkopuolella omistajan kera, erilaiset koiratapahtumat jne.
Etkö ajattele ihmisiä, joilla on paha allergia?
Täytyykö heidän ottaa astmasuihkeet mukaan kauppaan, vain siksi kun sinä haluat viedä koirasi kauppaan?Jos koiran liikkuminen yleisissä tilossa aiheuttaa allergisia oireita tai terveysriskin jollekin, niin samassa suhteessa meille tavallisille kansalaisille terveysriskin ja hengenahdistuksen aiheutumisen takia tulisi vähintään kaikki dieselautot kieltää yleisiltä teiltä niiden syöpää aiheuttavien hiukkaspoäästöjen takia.
Käsitän, että kaikki eivät pidä koirista. En minäkään pidä kaikista koirista, mutten kaikista yleisissä tiloissa liikkuvista ihmisistäkään. Näistä kahdesta ryhmästä vain ihmiset ovat osoittautuneet minulle vaarallisiksi, koirat vain suojeleviksi.
Koirat ovat olleet oleellinen osa ihmisen elämää kauemmin kuin ihmisen kehittämistä päästöistä ja lisäaineista sekä ylettömästä hygianiasta johtuvat allergiat ovat olleet olemassa.
Jännää, että "käytösongelmaisia" koiria ja allergiasta kärsiviä on eniten pohjoismaissa, etelämpänä koirat osaavat käyttäytyä ja ihmiset osaavat olla niiden kanssa.
Asiattoman hygienian ja siitä johtuvien allergioiden huippuesimerkki on tämä jenkkilän maatalouskoulu, jonka oppilaat eivät saa syödä itse kasvattamiaan kasveja. Nämä kasvit ovat kuulemme ihmiselle vaarallisia kunnes ne ovat käyneet teollisen valmistusprosessin läpi, vasta sitten niitä saa syödä.
Onko tämä ihmiskunta tulossa hulluksi, vai onko se sitä jo?
- MiiMii
Itse olen kulkenut koiran kanssa kauppakeskuksissa, mutta en silloin ole shoppailemassa ollut. En usko, että se koira nauttii siitä kun itse käy hakemassa vaatteita ja sovittamassa niitä. Kyllähän tuonkin jo maalaisjärki sanoo. Ruokakauppoihin ei saa viedä minkään näköistä taikka kokoista lemmikkiä. Itse jos olen koiran kanssa lenkillä ollut ja pitänyt kauppaan mennä olen jättänyt koiran ulkopuolelle ja JUOSSUT kovaa hakemaan kaupasta mitä tarvitsen. Lähikaupassa onneksi kassalta näkee ulos ja oman koiransa. Itsellä pelko, että pieni koira siitä viedään.
- tosi mukavaa
jos joku menisi pukukoppiin koiran kanssa. Vaatteethan monesti käy lattian kautta, ainakin housut. Karvaa irrottava koira tiputtelisi karvojaan.
Itse en ainakaan ostaisi vaatteita, joissa on valmiiksi jonkun koiran karvaa. Omalta koiralta ei karvaa irtoa ja edesmenneen koiran karva oli niin karkeaa, että tippui vain lattialle ja ajautui seinien viereen.
Osa koirista myös haisee niin voimakkaasti, että voi jösses sentään. Se ihorasva voi olla tosi kitkerän hajuista ainakin muista kuin koiran omistajasta.
En koskaan vie koiraani kauppaan. Teen suosiolla kävelyt erikseen.
- pöndelö
Kaipa niitä sitten ostareissa saa talutella (en kyllä ole nähny enkä kuullu) mutta ruokakauppoihin ei todellakaan niitä karvakasoja viedä!
- minun
Ei koiria kauppaan, edes kauppakeskuksen käytäville kävelemään. Koiran voi totuttaa ihmisvilinään muuallakin ei niitä sen takia tarvitse viedä kauppoihin tai ostoskeskuksiin.
Koira pärjää ihan hyvin sen kauppareissun kotona ja lenkittää, hälinään ja vilinään voi totutella muutoin.
Meidän koiran omistajien olisi hyvä muistaa aina myös se tosiseikka ettei kaikki ihmiset pidä koirista, ovat allergisia tai pelkäävät koiria ja mielestäni heitä voitaisiin ajatella esim. juuri tässä että pidettäisiin ne koirat pois sieltä mihin ne ei kuulu.- ehhoheho
Ihmisvilinään voi koiran totuttaa kadullakin.
Ei ole mikään pakko mennä esittelemään sitä karvaturriaan edes kauppakeskuksiin.
Vaikka niissä ei erikseen tajuttaisi koirien tuomista kieltää, ei sitä kyllä taatusti kovinkaan moni hyvällä katso.
En ole koiraani mihinkään kauppaan vienyt, enkä vie.
Itseäni ärsyttäisi moinen, vaikka koiraihminen olenkin.
Koirat eivät kuulu minkäänlaisiin kauppoihin (noh, lemmikkiliikkeitä lukuunottamatta) - järki käteen jo!
ehhoheho kirjoitti:
Ihmisvilinään voi koiran totuttaa kadullakin.
Ei ole mikään pakko mennä esittelemään sitä karvaturriaan edes kauppakeskuksiin.
Vaikka niissä ei erikseen tajuttaisi koirien tuomista kieltää, ei sitä kyllä taatusti kovinkaan moni hyvällä katso.
En ole koiraani mihinkään kauppaan vienyt, enkä vie.
Itseäni ärsyttäisi moinen, vaikka koiraihminen olenkin.
Koirat eivät kuulu minkäänlaisiin kauppoihin (noh, lemmikkiliikkeitä lukuunottamatta)Miksi ihmeessä sitä koiraa pitää raahata joka paikkaan? Eikö se pärjää lainkaan yksinään kotona??!
Valitettavasti, teidän allergisten yms. kannalta, koiran saa viedä sinne, missä sitä ei ole kielletty. Näin asia vain on, hyväksykää, tai yrittäkää hankkia lisää kieltoja.
Itse en tosin koiraani kauppaan raahaa... - tai sen ymmärtäminen
**** kirjoitti:
Valitettavasti, teidän allergisten yms. kannalta, koiran saa viedä sinne, missä sitä ei ole kielletty. Näin asia vain on, hyväksykää, tai yrittäkää hankkia lisää kieltoja.
Itse en tosin koiraani kauppaan raahaa...Eihän viestin kirjoittaja, jolle vastasit maininnut mitenkään olevansa allerginen tms. vaan kirjoitti " Meidän koiran omistajien...."
Luetun ymmärtäminen on aika tärkeä juttu, ihan yhtä tärkeä on ottaa muut ihmiset huomioon ilman erillisiä kieltoja. - ehhoheho
järki käteen jo! kirjoitti:
Miksi ihmeessä sitä koiraa pitää raahata joka paikkaan? Eikö se pärjää lainkaan yksinään kotona??!
tässä ajan takaa.
Ilmankos täällä kysellään jatkuvasti neuvoa siihen, miten saa koiran totutettua yksinoloon kotona!
Kun se pennusta asti on raahattu mukana kauppoihinkin!!! - ehhoheho
**** kirjoitti:
Itse en tosin koiraani kauppaan raahaa...Moottoritiellä ei ole erikseen kieltomerkkiä peruuttamiseen.
Ja jos kuitenkin peruutat moottoritiellä, sakkohan siitä napsahtaa!!
Näissäkin tuppaa olemaan porsaanreikiä, hyväksy sinä se, vaikka et koiraasi kauppaan viekään. - asiasta
ehhoheho kirjoitti:
Moottoritiellä ei ole erikseen kieltomerkkiä peruuttamiseen.
Näissäkin tuppaa olemaan porsaanreikiä, hyväksy sinä se, vaikka et koiraasi kauppaan viekään.Tulevana koiran omistajana vähän mietteitä asiasta.
Ehkä olen vain liian kiltti persoona mutta ajattelen asioissa aika paljon muita ihmisiä.
Alergisten ja koiria pelkäävien takia en veisi koiraa ostoskeskuksiin .Alergiset ja pelokkaat eivät voi sille mitään mutta minä voin olla viemättä koiraani sinne ,eikä koira siitä kärsi . En ala kyllä tuomitsemaan niitä jotka niin tekevät ,jokainen taplaa omalla tyylillään .
Kissojanikaan en ulkoiluta vapaasti koska kukapa siitä tykkäisi että sontivat ja pissivät toisten kukkapenkkeihin .
Mielestäni koiralliset ja koirattomat ovat samalla viivalla vaikka näin ei tosiaankaan tunnu aina olevan.Maalaisjärjen käyttö on sallittua ja suotavaa hieman ajatella muitakin .
Hauskaa kesää kaikille ! - ethän voi
ehhoheho kirjoitti:
Moottoritiellä ei ole erikseen kieltomerkkiä peruuttamiseen.
Näissäkin tuppaa olemaan porsaanreikiä, hyväksy sinä se, vaikka et koiraasi kauppaan viekään.myöskään ajaa vastaantulevien kaistalla vaikka siitä ei erikseen ole kieltomerkkiä joka tienristeyksessä.
Voi muuttaa Usaan mikäli haluaa kirjallisena kaikki kiellot ja estot. Ostat mitä vaan niin siinä lukee: ei saa sisäisesti nauttia. Ellei siis ole kyse ruuasta.
Jotkut asiat on syytä sisäistää ja oppia ymmärtämään. Taidanpa hakea tuosta pellolta hevosen ja viedä kävelylle tonne Itikseen. Eihän siellä ole hevosenkieltokylttiä, porsaanreikä. Mun vaan täytyy kun se hevonen on niin ihqu.
Koiran kauppaan vienti tuntuu olevan jonkinlaista erikoisuuden tavoittelua. Ihan turhaa huuhaata. Voisi joskus ajatella oikeasti myös niitä allergikkoja, jotka saavat rankkoja oireita vaikkapa koirista. Jos koirien kauppaan viennistä tulisi täysin hyväksyttävää niin se lisääntyisi huimasti. Kiva sitten kuunnella rähinöitä, jotka nyt tapahtuu tuolla kadulla. Väistellä kapeilla käytävillä riekkuvia koiria. Koiraviha vain kasvaa koirattomien joukossa eli kiitos vaan. - ehhoheho
ethän voi kirjoitti:
myöskään ajaa vastaantulevien kaistalla vaikka siitä ei erikseen ole kieltomerkkiä joka tienristeyksessä.
Voi muuttaa Usaan mikäli haluaa kirjallisena kaikki kiellot ja estot. Ostat mitä vaan niin siinä lukee: ei saa sisäisesti nauttia. Ellei siis ole kyse ruuasta.
Jotkut asiat on syytä sisäistää ja oppia ymmärtämään. Taidanpa hakea tuosta pellolta hevosen ja viedä kävelylle tonne Itikseen. Eihän siellä ole hevosenkieltokylttiä, porsaanreikä. Mun vaan täytyy kun se hevonen on niin ihqu.
Koiran kauppaan vienti tuntuu olevan jonkinlaista erikoisuuden tavoittelua. Ihan turhaa huuhaata. Voisi joskus ajatella oikeasti myös niitä allergikkoja, jotka saavat rankkoja oireita vaikkapa koirista. Jos koirien kauppaan viennistä tulisi täysin hyväksyttävää niin se lisääntyisi huimasti. Kiva sitten kuunnella rähinöitä, jotka nyt tapahtuu tuolla kadulla. Väistellä kapeilla käytävillä riekkuvia koiria. Koiraviha vain kasvaa koirattomien joukossa eli kiitos vaan.mutta hyvä jos tajusit kuitenkin.
- ::::::::::
Olen myös sitä mieltä, että ei koiria kauppaan, mutta ne vi kyllä viedä kauppakeskukseen jos menee koiran kanssa esim pantaa ostamaan eläinkauppaan.
Ei siinä mielestäni mitään väärää ole!
Ja jos rakennus suunnitelijat tai mitkä lie, ovat niin tyhmiä että laittavat eläinkaupan toiseen kerrokseen, niin hyvin voi mennä hissillä ja kysyä että onko allergisia, tai sopiiko muutenkaan tulla.
Jos kävelet käytävällä, ja joku pelkää koiria, tai on allerginen. niin eihän sellaisen ihmisen tarvitse tulla nokka kiinni koirassa siihen viereen käveleen!Sellainen ihminen voi hyvin kulkea vaikka toista laitaa! - tulee vastaan?
:::::::::: kirjoitti:
Olen myös sitä mieltä, että ei koiria kauppaan, mutta ne vi kyllä viedä kauppakeskukseen jos menee koiran kanssa esim pantaa ostamaan eläinkauppaan.
Ei siinä mielestäni mitään väärää ole!
Ja jos rakennus suunnitelijat tai mitkä lie, ovat niin tyhmiä että laittavat eläinkaupan toiseen kerrokseen, niin hyvin voi mennä hissillä ja kysyä että onko allergisia, tai sopiiko muutenkaan tulla.
Jos kävelet käytävällä, ja joku pelkää koiria, tai on allerginen. niin eihän sellaisen ihmisen tarvitse tulla nokka kiinni koirassa siihen viereen käveleen!Sellainen ihminen voi hyvin kulkea vaikka toista laitaa!Entäs jos kyseinen henkilö, etenkin koiria pelkäävä, tulee vastaan kävellen? Pitääkö hänen nopeasti luikkia toiselle puolelle sen takia että sinä haluat kävelyttää koiraa ostoskeskuksessa? Koirienkin kannalta olisi parempi totuttaa hälinään luonnollisemmassa ympäristössä... Sitten on olemassa ostoskeskuksia jossa koirien pääsyy kielletään. Ihmeen usein kuitenkin olen törmännyt siihen että koiria viedään sisään "koulutusaikeissa". Vähän voisi ajatella muitakin ja koiriakin. Paremmin ne viihtyvät ulkona esim. kadulla oppiessa...
- relatkaaihmiset
ehhoheho kirjoitti:
tässä ajan takaa.
Ilmankos täällä kysellään jatkuvasti neuvoa siihen, miten saa koiran totutettua yksinoloon kotona!
Kun se pennusta asti on raahattu mukana kauppoihinkin!!!Päinvastoin, suurin osa kaupunkikoirista joutuu varmasti olemaan jo useita tunteja yksin kotona omistajien ollessa töissä! Lähestulkoon kaikissa muissa Euroopan maissa koiran saa viedä mukanaan kauppaan, ravintolaan, kirjastoon ja joissain maissa jopa ruokakauppaan. Jos pennusta asti totuttaa, niin varmasti tottuu siihen. Koira on paljon onnellisempi kun sillä on seuraa, ja oppivat käyttäytymään paremmin kun kokevat ja näkevät kaiken laista. Keski-Euroopassa koirat tosiaan käyttäytyvät huomattavasti paljon paremmin kuin Suomessa (ja ne tosiaan sosialisoidaan myös)!
En ymmärrä miksi niin monet valittavat allergioista? Pitkällä tähtäimellä pieni siedätyshoito auttaa varmasti. Jos niin allerginen on ettei voi ostoskeskuksessa kävellä koiran ohi, niin jo on huonosti asiat. Ei varmaan niin allergisena pystyisi menemään ollenkaan ulos jo muidenkaan allergeenien takia. Sanoisivat suoraan, että vihaavat koiria, eivätkä käyttäisi allergiaa tekosyynä. Tosiaan, molempiiin ongelmiin voisi auttaa se, että koiria olisi enemmän liikenteessä. Kuten 'koiriin tottunut' yllä kirjoittaa, ei ole todellakaan ihme, että meillä Suomessa esiintyy niin paljon allergioita ja on niin paljon käytösongelmaisia koiria!
Selvitykseksi vielä, että minulla ei ole koiraa (olen kyllä harkinnut, ja siksi lukenut paljon näistä asioista). Suomessa suurimpaan osaan ostoskeskuksista saa viedä koiran (ei elintarvikkeita myyviin liikkeisiin). Kumma kyllä Eurokauppaan ei saa viedä, mutta Stockkalle saa!! Vuoden 2012 alusta ravintolat voivat itse päättää päästävätkö koiria sisätiloihin vai eivät. - Koiranomistaja
ethän voi kirjoitti:
myöskään ajaa vastaantulevien kaistalla vaikka siitä ei erikseen ole kieltomerkkiä joka tienristeyksessä.
Koiran kauppaan vienti tuntuu olevan jonkinlaista erikoisuuden tavoittelua. Ihan turhaa huuhaata. Voisi joskus ajatella oikeasti myös niitä allergikkoja, jotka saavat rankkoja oireita vaikkapa koirista. Jos koirien kauppaan viennistä tulisi täysin hyväksyttävää niin se lisääntyisi huimasti. Kiva sitten kuunnella rähinöitä, jotka nyt tapahtuu tuolla kadulla. Väistellä kapeilla käytävillä riekkuvia koiria. Koiraviha vain kasvaa koirattomien joukossa eli kiitos vaan.On se jännä että nämä superallergiset koirahysteerikot pystyvät opaskoirien kanssa olemaan samassa tilassa kuolematta, mutta auta armias jos paikalla on joku muu kuin opaskoira. Sitte iskee kuolema sillä sekunnilla.
Tommoset hysteerikot on just niitä, joista on kiva päästä sanelemaa joka tilanteesee ehdot ja ai miten mukavaa se on varsinki, jos saa joltain toiselta kiellettyä jotain vetoamalla johonki niinki typerää ku allergiaa. Kuka prkele käskee änkeämää joka paikkaa?
Ihme tarve korostaa omaa terveydentilaansa joka paikassa, niinku se nyt olis kaikkein tärkein asia joka tilanteessa!
Mites muuten poliisi- ja tullikoirat? Pitääkö ne poistaa paikalta ku Allergikko isolla A:lla saapuu paikalle? Ei muuta ku allergikot huumekuriireiks, niitä ei voi koirat tutkia koska IIK allergia ja kaikki on heti varpaillaa.
Sniif ja niiskaus vaa kaikille prkeleen tekopyhille idiooteille! - sinäsensanoit
Koiranomistaja kirjoitti:
On se jännä että nämä superallergiset koirahysteerikot pystyvät opaskoirien kanssa olemaan samassa tilassa kuolematta, mutta auta armias jos paikalla on joku muu kuin opaskoira. Sitte iskee kuolema sillä sekunnilla.
Tommoset hysteerikot on just niitä, joista on kiva päästä sanelemaa joka tilanteesee ehdot ja ai miten mukavaa se on varsinki, jos saa joltain toiselta kiellettyä jotain vetoamalla johonki niinki typerää ku allergiaa. Kuka prkele käskee änkeämää joka paikkaa?
Ihme tarve korostaa omaa terveydentilaansa joka paikassa, niinku se nyt olis kaikkein tärkein asia joka tilanteessa!
Mites muuten poliisi- ja tullikoirat? Pitääkö ne poistaa paikalta ku Allergikko isolla A:lla saapuu paikalle? Ei muuta ku allergikot huumekuriireiks, niitä ei voi koirat tutkia koska IIK allergia ja kaikki on heti varpaillaa.
Sniif ja niiskaus vaa kaikille prkeleen tekopyhille idiooteille!Rakkihullut ovat todellakin superhysteerikkoina vaatimassa oikeuksia rakeilleen ja itselleen ja rikkovat jatkuvasti olemassa olevia sääntöjä ja lakeja. Syökää niitä rakin ruokia niin saatte käydä rakkienne kanssa niissä rakkikaupoissa. Onneksi Suomessa ette saa ikinä tuoda rakkejanne normaalien ihmisten kauppoihin.
- *koiranainen*
Tarkoitan, että ei nyt koiraa kannata mukaan ottaa jos koko päivän shoppailu reissua teet, mutta tästä ei varmasti ole kyse. (???)
Koiran voi ottaa mukaan ostoskeskukseen, ovathan useat eläinkaupatkin niissä.
Itse menin Helsingin stockkalle lapinkoirani kanssa.
Olimme menossa stockkan eläinpuolelle ostamaan valjaita ja koska tämä on kuudennessa eikä koira saa mennä rullaportaita käytimme hissiä.
Näin myös itäkeskuksen faunattaressa asioidessamme ja ihan sallittua on.
Harvemmin allergiset alkavat reagoimaan jos ovat hetken samassa tilassa koirien kanssa. Ostoskeskukset kun ovat yleensä melko tilavia...
Hissiin mentäessä toki voi kysäistä onko porukassa allergisia. Mutta jos omistat pienen koiran, menee se varmasti näppärästi sylissä rullaportaissa / portaissa. :)
Miten sitä paitsi allergiset muuten pärjäsivät bussissa?
Sinnehän saa myös ottaa koiran, eikä siellä ole erikseen koira osastoa kuten junissa.
Samalla kun olemme noissa kaupoissa käyneet, olemme poikenneet myös muutamaan muuhun kauppaan.
Yleensä olen ollut kaksin kaverin kanssa, ja jos johonkin kauppaan ei koira nyt ole päässytkään on toinen jäänyt ulkopuolelle.
Koiran vieminen kuitenkin ruoka /elintarvikkeita myyvään kauppaan on kielletty Ellei kyseessä ole opaskoira, mutta senhän varmasti kaikki tietävät. :)Ja tietenkin koirankieltomerkkejä on noudatettava...
Muistat vain karttaa alueita jossa myydään voimakkaasti tuoksuvia aineita, esim. hajuvesiä.
Tms. paikkoja.
Muutoin en kuitenkaan koiriani ota kauppaan mukaan, ellen ole menossa ostamaan näille jotain sovitettavaa tarviketta. Takkia, valjaita tms.
Ja koiraahan on hyvä opettaa erilaisiin paikkoihin, tilanteisiin, meteliin tms...
Vähän kerrallaan...- meluun, erinaisiin paikkoihin
jne, mutta se opetus tosiaan voi tapahtua muualla kuin ostoskeskuksissa..
Koirat kun ei sinne kuulu. - *koiranainen*
meluun, erinaisiin paikkoihin kirjoitti:
jne, mutta se opetus tosiaan voi tapahtua muualla kuin ostoskeskuksissa..
Koirat kun ei sinne kuulu.koulutus voi tosiaan tapahtua muuallakin, mutta ostoskeskuksessakin tämä onnistuu myös.
Ei sinne tarvitse koko päiväksi jäädä taikka mennä juuri vilkkaimpaa kauppa-aikaan.
Koiria ei pidä raahailla ostoskeskuksissa huvinvuoksi, se on totta.
Mutta kerroppa miksi ostoskeskuksiin sijoitetaan eläinkauppoja, jos koirat eivät saa siellä liikkua?
Kuten aikaisemmin joku mainitsi, on ostoskeskukset yleisiä tiloja, ja niissä on oikeus liikkua koiraa taluttaen, esim. juuri eläinkauppaan.
- nuppu-85
mun koiran joka paikkaan. No, ruokakauppaan en oo sitä vieny, mut esim. huolzikalle missä myydään ruokaa ja kerran olin sitomassa sitä R-kiskan eteen (ku siin ovessa on kieltotarra) ni myyjä tuli ulos ja pyysi tuoda koiran sisään, oli kuulemma niin sulonen. Koira on 50-kilonen seropi:)
Me käydään yhessä stadissa, mennään paikallisjunalla, käydään kirjastossa (kirjasto 10, sinne saa viedä koiran) ja henkilökunta tykkää hirveesti mun koirasta.
Sitte me käydään Forumissa, mennään Backstreettiin moikkaa kavereita ja käydään yleensä Tiketistä ostaa keikkalippuja.
Olen käynyt koiran kanssa kampaajalla, rautakaupassa, videovuokraamossa sekä festareilla.
Kiitos Roskilde että sinne saa tuoda koiran! Tanskalaiset on PALJON suvaizevampia ku suomalaiset.
Allergiset voi mun mielest haistaa p...a, ne elää jossain kuplassa eikä ikinä parane allergiastansa jos välttelee allergian aiheuttajaa.
Ja muistakaa, opaskoiran saa viedä mihin tahansa missä omistaja liikkuu, eli myös sinne ruokakauppaan.- Nasunenä
Samaa mieltä!
Ja Suomessa koirien pitäisi saada samat oikeudet kaikkilla EU:ssa. Eli samaan tapaan kahviloihin ja ravintoloihin kuin esim. Saksassa ja Ranskassa!
Koiran ja meidän omistajien vaan pitää osata käyttäytyä.
Käsittämätöntä että hotelleissakin on Suomessa tiukempia rajoituksia kuin muualla euroopassa. Onhan allergisille omia huoneita, menkööt itse niihin muovilattiahuoneisiin. Koirat vaan mukaan omiin huoneisiin - kun osaavat käyttäytyä.
Laivoista paras on Finnlines, jonne saa omaan hyttiin ottaa koiria,ne saa laivan köökistä pyydettäessä vaik jauhelihapaistosta, niitä saa ottaa mukaan kannelle ja niille on omat hiekkalaatikot! venäläisvirolainen Superfast on peestä, siellä koirat sullotaan häkkeihin.
Koirat ravintoloihin! - fefefef
Nasunenä kirjoitti:
Samaa mieltä!
Ja Suomessa koirien pitäisi saada samat oikeudet kaikkilla EU:ssa. Eli samaan tapaan kahviloihin ja ravintoloihin kuin esim. Saksassa ja Ranskassa!
Käsittämätöntä että hotelleissakin on Suomessa tiukempia rajoituksia kuin muualla euroopassa. Onhan allergisille omia huoneita, menkööt itse niihin muovilattiahuoneisiin. Koirat vaan mukaan omiin huoneisiin - kun osaavat käyttäytyä.
Laivoista paras on Finnlines, jonne saa omaan hyttiin ottaa koiria,ne saa laivan köökistä pyydettäessä vaik jauhelihapaistosta, niitä saa ottaa mukaan kannelle ja niille on omat hiekkalaatikot! venäläisvirolainen Superfast on peestä, siellä koirat sullotaan häkkeihin.
Koirat ravintoloihin!Rotukieltoja ja kuonokoppapakko tietyille koirille pitäisi saada myös Suomeen. Niitähän löytyy muualta EU:sta.
- nuppu-85
Nasunenä kirjoitti:
Samaa mieltä!
Koirat ravintoloihin!sen ottanu mukaan terassille, ihan hyvin on viihtyny ja henkilökunta on pyydettäessä tuonut sille vettä.
Niitäkin näköjään ketuttaa toi kielto, ei niillä ainakaan mun koiraa vastaan oo mitään ollu.
Unohtu kertoo et oon käyny myös sairaalassa mun koiran kaa.
Ja laivayhtiöistä; ainakin Tallink on täysi paska, kaveri haki Virosta koiran eikä hen.kunta edes tiennyt saako laivaan viedä koiraa!!!
Vaikka siellä on kennel!!! Ja koira joutu häkkiin. - ihmetyttää....
nuppu-85 kirjoitti:
sen ottanu mukaan terassille, ihan hyvin on viihtyny ja henkilökunta on pyydettäessä tuonut sille vettä.
Niitäkin näköjään ketuttaa toi kielto, ei niillä ainakaan mun koiraa vastaan oo mitään ollu.
Unohtu kertoo et oon käyny myös sairaalassa mun koiran kaa.
Ja laivayhtiöistä; ainakin Tallink on täysi paska, kaveri haki Virosta koiran eikä hen.kunta edes tiennyt saako laivaan viedä koiraa!!!
Vaikka siellä on kennel!!! Ja koira joutu häkkiin.en tosiaankaan enää yhtään ihmettele miksi jotkut ihmiset vihaavat koiria ja koiran omistajia.
Ikävintä on se että näiden täysin välinpitämättömien koiran omistajien vuoksi muutkin koiran omistajat saavat kiukut ja vihat niskaansa.
Pitäisi edes hiukan osata ottaa huomioon niitä koirattomia ihmisiä ja olla viemättä sitä koiraansa joka paikkaan mukaan, jotain on pahasti vialla jos ei koiraa pysty jättämään hetkeksikään kotiin.
Näissä tapauksissa luulen että se vika on pahasti siellä omistajan korvien välissä. - nuppu-85
ihmetyttää.... kirjoitti:
en tosiaankaan enää yhtään ihmettele miksi jotkut ihmiset vihaavat koiria ja koiran omistajia.
Ikävintä on se että näiden täysin välinpitämättömien koiran omistajien vuoksi muutkin koiran omistajat saavat kiukut ja vihat niskaansa.
Pitäisi edes hiukan osata ottaa huomioon niitä koirattomia ihmisiä ja olla viemättä sitä koiraansa joka paikkaan mukaan, jotain on pahasti vialla jos ei koiraa pysty jättämään hetkeksikään kotiin.
Näissä tapauksissa luulen että se vika on pahasti siellä omistajan korvien välissä.ei ole ovessa, ni mähän vien mun koiran siitä ovesta sisään!
Syyttäkööt itteänsä jos on niin tyhmiä ettei osaa laittaa tarraa oveen.
Sitäpaizi, kirjasto10:iin, K-rautaan, sairaalaan, Forumiin, Backstreettiin, Tikettiin ym. SAA VIEDÄ KOIRAN. Että revi siitä!!!!!!!!!!!
Olen joskus jopa soittanut liikkeisiin etukäteen ja KYSYNYT saako sinne viedä koiran, ja aina on saanut. - tarra sen kertoo
nuppu-85 kirjoitti:
ei ole ovessa, ni mähän vien mun koiran siitä ovesta sisään!
Sitäpaizi, kirjasto10:iin, K-rautaan, sairaalaan, Forumiin, Backstreettiin, Tikettiin ym. SAA VIEDÄ KOIRAN. Että revi siitä!!!!!!!!!!!
Olen joskus jopa soittanut liikkeisiin etukäteen ja KYSYNYT saako sinne viedä koiran, ja aina on saanut.tarra ovessa = järki ja aivot
ei tarraa= ei järjellistä ajatusta.
Muista aina katsoa kun syöt tai juot, onko kielto tarroja, voit muuten syödä jotain sopimatonta. - naurettavalta
nuppu-85 kirjoitti:
Olen joskus jopa soittanut liikkeisiin etukäteen ja KYSYNYT saako sinne viedä koiran, ja aina on saanut.Taidat edelleen olla lapsen kengissä itekkyyteesi ja lyhytnäköisyyteesi pohjautuen.
"Minä" ajattelulla et pitkälle pääse. Luulisi sinun oppineen sen jo tuohon ikään mennessä (-85?).
n-87 - nuppu-85
tarra sen kertoo kirjoitti:
tarra ovessa = järki ja aivot
ei tarraa= ei järjellistä ajatusta.
Muista aina katsoa kun syöt tai juot, onko kielto tarroja, voit muuten syödä jotain sopimatonta.viedä melkein mihin tahansa:
bussiin, junaan, metroon, ratikkaan, Hellsingissä joihinkin kirjastoihin, Stockalle, Sokokseen, Forumiin, K-rautaan, Myllypuron sairaalaan, Itäkeskuxen Hot Lipsiin....lista on loputon, me ollaan käyty kaikissa noissa ja monessa muussakin paikassa, ja SE ON SALLITTUA, YMMÄRRÄTTEKÖ??? - tutustuu
naurettavalta kirjoitti:
Taidat edelleen olla lapsen kengissä itekkyyteesi ja lyhytnäköisyyteesi pohjautuen.
"Minä" ajattelulla et pitkälle pääse. Luulisi sinun oppineen sen jo tuohon ikään mennessä (-85?).
n-87kyseisen henkilön viestihistoriaan, saa käsityksen hänen melko erikoislaatuisesta maailmankuvastaan.
- teini sitä zetaa vielä
nuppu-85 kirjoitti:
Olen joskus jopa soittanut liikkeisiin etukäteen ja KYSYNYT saako sinne viedä koiran, ja aina on saanut.vähän enemmän noissa sun teksteissäs.
Ei elämä miten voi olla lapsellista tekstiä.
"Mähän vien mun koiran siit ovest sisään jos ne on niin tymiä ettei oo tajunnu laittaa sitä tarraa siihen oveen.."
Tajuatko lapsiraukka itsekään, miten lapselliselta kuulostat?
Ja ikää sulla on, mitä, 23 vuotta?
Herää.
Miten sulla voi olla koira, kuka sulle on koiran oikein myyny?
Oot vissiin joku blondipelle, joka ei yksinkertaisesti tajua mistään mitään.
"Allergiset voi haistaa paskan, elää kuplassa, ei parane ku ei altistu allergian kohteelle.."
Ootko sinä oikeasti NOIN tietämätön ja NOIN helvetin idiootti?
Toivon, että sinä sairastut pahasti, ja jäät sairautesi kanssa ihan yksin.
Olet helvetti totisesti sen ansainnut.
Pentu. - entinen pelkuri
teini sitä zetaa vielä kirjoitti:
vähän enemmän noissa sun teksteissäs.
Ei elämä miten voi olla lapsellista tekstiä.
"Mähän vien mun koiran siit ovest sisään jos ne on niin tymiä ettei oo tajunnu laittaa sitä tarraa siihen oveen.."
Tajuatko lapsiraukka itsekään, miten lapselliselta kuulostat?
Ja ikää sulla on, mitä, 23 vuotta?
Herää.
Miten sulla voi olla koira, kuka sulle on koiran oikein myyny?
Oot vissiin joku blondipelle, joka ei yksinkertaisesti tajua mistään mitään.
"Allergiset voi haistaa paskan, elää kuplassa, ei parane ku ei altistu allergian kohteelle.."
Ootko sinä oikeasti NOIN tietämätön ja NOIN helvetin idiootti?
Toivon, että sinä sairastut pahasti, ja jäät sairautesi kanssa ihan yksin.
Olet helvetti totisesti sen ansainnut.
Pentu."Teini sitä zetaa vielä"...melko asiaton vastaus! Ei kannata viskellä kiviä jos asuu lasitalossa. Lue uudestaan oma tekstisi, ja mieti kumpi on se pentu? Ei ole mikään ihme, jos koiranomistajat hieman suivaantuvat, kun Suomessa nipotetaan koiran viemisestä ostoskeskukseen! Etenkin kun se on lain mukaan sallittua. Ei muualla Euroopassa ole tällaista ihme vouhotusta! Ravintoloissa ja jopa ruokakaupoissa on koiria.
Emme voi elää täysin steriilissä ympäristössä. Koirien ja ihmisten yhteiseloa on kestänyt jo yli 10 000 vuotta. Suomessa on yli 600 000 koiraa. Et voi välttää niiden kohtaamista. Hyvin sosialisoitu koira on rauhallinen ja hyväkäytöksinen koira. Jos pelkäät koiria, niin ehdottomasti suosittelen, että totuttelet vaikka jonkun tutun koiraan.
- NYT NUPPU-85
nuo asisiat vähän epäjärjestyksessä PALVELUSKOIRA ON IHAN ERI ASIA,KUN TAVALLINEN LEMMIKKI.Onko tallik laivayhtiö perustanut kennelin laivaan???????
- nuppu-85
siellä ON kennel, laivayhtiö on ize antanut pienelle huoneelle missä on häkkejä (ei saa lukkoon) nimen kennel. Sijaizee muistaaxeni kerroxessa 4.
Myöskään huoneen ovea ei saa (ainakaan ize laitettua) lukkoon, eli kuka tahansa voi käydä siellä kiusaamassa/myrkyttämässä/pöllimässä sun koiran. Sen takia siellä huoneessa pitää kököttää koko matkan ajan, eikä koiraa saa ottaa ulos häkistä.
Mukavaa matkaa.
Pitäis tunkee Tallinkin oma henk.kunta häkkiin. - huh huh
nuppu-85 kirjoitti:
siellä ON kennel, laivayhtiö on ize antanut pienelle huoneelle missä on häkkejä (ei saa lukkoon) nimen kennel. Sijaizee muistaaxeni kerroxessa 4.
Myöskään huoneen ovea ei saa (ainakaan ize laitettua) lukkoon, eli kuka tahansa voi käydä siellä kiusaamassa/myrkyttämässä/pöllimässä sun koiran. Sen takia siellä huoneessa pitää kököttää koko matkan ajan, eikä koiraa saa ottaa ulos häkistä.
Mukavaa matkaa.
Pitäis tunkee Tallinkin oma henk.kunta häkkiin.Sulla ei taida elämä kovin helppoa olla tuolla elämänasenteella.
- ize ize ize
nuppu-85 kirjoitti:
Mukavaa matkaa.
Pitäis tunkee Tallinkin oma henk.kunta häkkiin.ize ize ize
Ei kai kukaan vm -85 puhu oikeasti tuolla tavalla??
Nimimerkin takana piilee korkeintaan 15 -kesänen teinitypykkä, joka kuvittelee olevansa maailman napa, jakelee käskyjä ympäriinsä, pyytää sulkea koko ostarin kun Hänen Kuninkaallinen Korkeutensa menee sinne koirineen ostoksille..
Tajuatko lapsi, kaikki nauravat sinulle ja puheillesi?
Pysähdy ja katso peiliin ja OPETTELE PUHUMAAN JA KIRJOITTAMAAN.
- Katih87
Miettikääs nyt pikkusen aivoilla!
Entäs jos sinne tulee joku koira joka ei siedä toista koiraa ja se koira karkaa omistajan käsistä?
Tai entäs jos joku ihminen on TOSI pahasti allerginen koirille?- op
on se vaan jännä että keski-euroopassa koirat saa pyöriä ahtaissakin kahviloissa ja porukkaa eli mahdollisia allergikkoja on lähistöllä moninkertaisesti (vrt miljoonakaupunki ja oulu).
Itse toivon että tuo ihme "ei missään nimessä kauppaan"-asenne kuopattaisiin mahdollisimman äkkiä. Eka meinasin saada ulkomailla slaagin kun koira tuli vastaan kahvilassa, sit seurasin kuinka hyvin koira käyttäytyi jne ja kuinka se oli sopeutunut ympäristöönsä. Sen jälkeen rupesin miettimään että miks vitussa suomessa ei onnistu moinen?!? Mitä oikeita perusteita koirakielloille on?
..paitsi se perinne että koira on suomessa perinteisesti käyttökoira eikä mikään seurapiirikoira. Sen ymmärrän hyvin että hirvenmetsästykseen koulutettu ajokoira ei varmasti sovellu ostarille mutta miksi ei seurapiirikoira soveltuisi? Tsihuahuoita rupeaa jo näkymään katukuvassa ym puhtaita seurapiirikoiria (itsellä kanssa yksi karvapallo) joita jo pitkään käytetty seurapiirikoirana ja totutettuna ovat ihmisvilinässä kuin kotonaan eivätkä aiheuta mitään häiriötä kenellekään paitsi allergikoille jotka itse tunkevat koiran iholle tai joutuvat samaan hissiin koiran kanssa (omistajan käyttäytymisellä esim kysymällä onko allergiaa kellään voidaan välttää tämäkin ongelma). - Li
op kirjoitti:
on se vaan jännä että keski-euroopassa koirat saa pyöriä ahtaissakin kahviloissa ja porukkaa eli mahdollisia allergikkoja on lähistöllä moninkertaisesti (vrt miljoonakaupunki ja oulu).
Itse toivon että tuo ihme "ei missään nimessä kauppaan"-asenne kuopattaisiin mahdollisimman äkkiä. Eka meinasin saada ulkomailla slaagin kun koira tuli vastaan kahvilassa, sit seurasin kuinka hyvin koira käyttäytyi jne ja kuinka se oli sopeutunut ympäristöönsä. Sen jälkeen rupesin miettimään että miks vitussa suomessa ei onnistu moinen?!? Mitä oikeita perusteita koirakielloille on?
..paitsi se perinne että koira on suomessa perinteisesti käyttökoira eikä mikään seurapiirikoira. Sen ymmärrän hyvin että hirvenmetsästykseen koulutettu ajokoira ei varmasti sovellu ostarille mutta miksi ei seurapiirikoira soveltuisi? Tsihuahuoita rupeaa jo näkymään katukuvassa ym puhtaita seurapiirikoiria (itsellä kanssa yksi karvapallo) joita jo pitkään käytetty seurapiirikoirana ja totutettuna ovat ihmisvilinässä kuin kotonaan eivätkä aiheuta mitään häiriötä kenellekään paitsi allergikoille jotka itse tunkevat koiran iholle tai joutuvat samaan hissiin koiran kanssa (omistajan käyttäytymisellä esim kysymällä onko allergiaa kellään voidaan välttää tämäkin ongelma).Niin se on kyllä minunkin mielestäni mielenkiintoista miten muualla euroopassa koirat saavat tulla samoihin paikkoihin kuin ihmisetkin. Haluaisin tietää mitä haittaa hyvinkoulutetusta koirasta on esimerkiksi terasseilla? Suuri osa suomalaisista on ilmeisesti vain niin ahdasmielisiä, etteivät voi hyväksyä koiria samaan tilaan ihmisten kanssa. Allergisten ei ole pakko änkeä kiinni koiraan.
allerginen koirille ja meillekin saa tulla koiria kylään, ja itse käyn koirien luona, mutta yllätys yllätys mitä enemmän koirien kanssa olen tekemisissä sitä vähemmän tulee oireita. Ihan sama asia, onko pelkästään allergikoilla oikeuksia muilla ei ? Mikä siinä aina on että allergikot päättää tässä maassa saako olla koiria siellä tai täällä, eihän saisi edes dödöjä käyttää kun joku saa allergisen kohtauksen eikä tupakkaa saa ulkona polttaa kun joku astmaatikko saa kohtauksen, kumma etten itse saa toisten tupakeista tai dödöistä mitään, linja-autoonkin saa tulla koiria vaikka minä olen siellä, astmakin on.
- minku_82
**** kirjoitti:
allerginen koirille ja meillekin saa tulla koiria kylään, ja itse käyn koirien luona, mutta yllätys yllätys mitä enemmän koirien kanssa olen tekemisissä sitä vähemmän tulee oireita. Ihan sama asia, onko pelkästään allergikoilla oikeuksia muilla ei ? Mikä siinä aina on että allergikot päättää tässä maassa saako olla koiria siellä tai täällä, eihän saisi edes dödöjä käyttää kun joku saa allergisen kohtauksen eikä tupakkaa saa ulkona polttaa kun joku astmaatikko saa kohtauksen, kumma etten itse saa toisten tupakeista tai dödöistä mitään, linja-autoonkin saa tulla koiria vaikka minä olen siellä, astmakin on.
Sen enempää kantaa ottamatta (ärsyttää tää keskustelu sen verran etten viitti tän enempää osallistua) tiedätkö, että on eri asteista allergiaa ja astmaa? Jos Sinä et jostain saa oireita, se ei tarkoita, ettei kukaan muukaan saa. Ja tuosta ulkona tupakoimisesta: siitä vaan, kunhan ei tupakoida esim. ovien edessä tai muissa ahtaissa paikoissa, mistä on pakko kulkea läheltä.
- hyväkolutettu
Li kirjoitti:
Niin se on kyllä minunkin mielestäni mielenkiintoista miten muualla euroopassa koirat saavat tulla samoihin paikkoihin kuin ihmisetkin. Haluaisin tietää mitä haittaa hyvinkoulutetusta koirasta on esimerkiksi terasseilla? Suuri osa suomalaisista on ilmeisesti vain niin ahdasmielisiä, etteivät voi hyväksyä koiria samaan tilaan ihmisten kanssa. Allergisten ei ole pakko änkeä kiinni koiraan.
Sitten tulee taas se ongelma että kuka vetää rajan siihen onko koira hyvinkoulutettu... Jonkun mielestä haukkuva ja jopa uhkaavasti käyttäytyvä koira on hyvinkoulutettu kun taas toisten mielestä koiran tulisi istua hiljaa paikallaan saadessa käskyn... Täällä Suomessa ongelmaksi tulisi se että kaikki, "ihan kaikki", tuuppaisivat koiriensa kanssa ravintoloihin ja terasseille jos se sallittaisiin. Eikö koirille olisi kuitenkin parempi olla kotona sillä välin kun omistaja esim. ryypiskelee terassilla tai ravintolassa? En yleistä, mutta tälläistä esiintyisi myös!
- KCL534
Mielestäni koiran voi ottaa mukaan eläinkauppaan, mutta ruokakauppaan tai muihin puoteihin ei. Eläinkaupassa tuskin vierailee päivittäin monia eläinpölylle allergisia - varsinkin jos kaupassa myydään esim. jyrsijöitä tai lintuja -, joten asiasta ei pitäisi olla haittaa niin kauan kun koira ei ole aggressiivinen muita ihmisiä - tai näitä edellämainittuja pieneläimiä - kohtaan. Kuten joku aiemmin jo sanoi, koiran ottaminen eläinkauppaan esim. pelastusliivien tai muun vaatteen sovittamista varten on hyvä asia.
Koiran mukana pitäminen ostoskeskuksissa on mielestäni myös ihan ok, kunhan sinne ei jää moneksi tunniksi norkoilemaan. Esim. Kampissa on niin lähi- kun kaukoliikenteen bussiterminaalit samassa rakennuksessa, joten olisi aika inhottavaa jos pitäisi mennä vaikkapa kauheassa sateessa jonnekin ulkopysäkille odottamaan vain siksi että on koira ja sitä ei saisi ottaa sisään. - saa käydä
koiransa kanssa, tosin en tiedä saako herkkuosastolle eli ruokapuolelle mennä.
- tai lehmä?
Voisivatko nekin tulla mukaan? Olisi niin kiva kävellä vaikkapa vasikan kanssa ostoksilla, kyllä ihmiset katsoisi ja saataisiin ihanaa huomiota. Kaipaan niiiin huomiota.
- se on niin,
Että lehmät kuuluvat siis navettaan, ja hevoset talliin, mutta koirat ovat yleensä ihmisten kanssa talossa muiden ihmisten kanssa. Lehmät ovat ulkona ja hevoset on ulkona kesäisin. ja jos ne on sisällä, lehmät kuuluu navettaan, hevoset talliin, mutta koirat ovat enemmän sisällä ihmisten kanssa, siis koirat ovat ihmisten kanssa enemmän yleensä kuin hevoset ja lehmät. Lehmät ja hevoset joutuvat olemaan omassa kakassaan pienessä karsinassa ja silleen.. Ihmiset vaa putsaa sillon tällön kakat sieltä pienestä tilasta missä ne joutuu olemaan. Koirat ovat siellä missä ihmietkin eli sisällä, ja kakkaavat metsään yleensä tai johonkin, eikä joudu käeleen omassa kakassaan kokoaikaa. Lehmät ja hevoset ovat yleensä jaloista ainakin likaisia, ja aikuisinahan ne kummmatkin on hyvin isoja, ajateltuna kauppaan xD Joten hei miettisit hiuka!! Otappas nyt lehmä tai hevonen, (hevosista jos ei falabelaa lasketa) niin otapa sellainen sislle? No ota nyt ku haluut, mieti vähän! Lattioihin sais muuten kivat jäljet sekä kotona, ja kaupoissa :D uutta muotia jee !! :/ Voih, mielisairaala kutsuu SUA!!
- mikku06
koirat mukaan esim. kukkakauppaan ja vaatekauppaan silloin kun on mahdollista. Asun pienellä paikkakunnalla ja ne kaupat jotka eivät haluaa koirat sisälle niin niillä on selkeä lappu ovessa siitä ettei sinne saa koiria viedä.
kun tässä joku selittelee allergioista ja ettei ihmiset pidä koirista niin pitää myös muista että on muita allergioita kun eläinallergiat, minä itse olen parfyymeille allerginen ja sitä ei kukaan kunnioita ostoskeskuksissa tai kaupoissa, vaan litrottain on sitten sitä paskanhajuista nestettä valutettu kaulaan tai vaatteisiin. Tässähän ihmettelee jo että onkohan joiltakin naisilta menny hajuaisti vai onko ne muuten vain niin hiton tyhmiä?!- minku_82
Miksi aina mukana? Esim. vaatekaupassa, tosi kiva ostaa vaatteita joissa on koirankarvoja..
- mikku06
minku_82 kirjoitti:
Miksi aina mukana? Esim. vaatekaupassa, tosi kiva ostaa vaatteita joissa on koirankarvoja..
ne vaatteet sovitan eikä mun koirat. Koirat ei koskekaan vaatteisiin.
Sitä paitsi karvat jne ovat mun omissa vaatteissa ja vaikka ei ottaiskaan koirat mukaan kauppaan niin kyllä ne "koirapöpöt" sinne tulisi kuitenkin.
Jos ei pidä koirista niin ikävää se on, on niin paljon asioita mistä ihmiset eivät pidä.
Oikein on kuitenkin että tää keskustelu on varsin ärsyttävä varsinkin kun mukana on ihmisiä jotka eivät pidä koirista. Miksi olla mukana koirakeskustelussa sitten?Ärsyttääkseen niitä jotka rakastavat koiria? - minku_82
mikku06 kirjoitti:
ne vaatteet sovitan eikä mun koirat. Koirat ei koskekaan vaatteisiin.
Sitä paitsi karvat jne ovat mun omissa vaatteissa ja vaikka ei ottaiskaan koirat mukaan kauppaan niin kyllä ne "koirapöpöt" sinne tulisi kuitenkin.
Jos ei pidä koirista niin ikävää se on, on niin paljon asioita mistä ihmiset eivät pidä.
Oikein on kuitenkin että tää keskustelu on varsin ärsyttävä varsinkin kun mukana on ihmisiä jotka eivät pidä koirista. Miksi olla mukana koirakeskustelussa sitten?Ärsyttääkseen niitä jotka rakastavat koiria?Miksi koiran pitää olla aina mukana?
- mikku06
minku_82 kirjoitti:
Miksi koiran pitää olla aina mukana?
minku 82,
en aio vastata sun kysymykseen siksi en vastannut aiemminkaan, sitä paitsi lukee mun ekassa viestissä että mä otan koirat mukaan kauppaan aina silloin kun on mahdollista ja se tarkoittaa kyllä se yksinkertainen asia että mä harvoin olen kaupassa koirien kanssa. Olen melkein aina yksin. - minku_82
mikku06 kirjoitti:
minku 82,
en aio vastata sun kysymykseen siksi en vastannut aiemminkaan, sitä paitsi lukee mun ekassa viestissä että mä otan koirat mukaan kauppaan aina silloin kun on mahdollista ja se tarkoittaa kyllä se yksinkertainen asia että mä harvoin olen kaupassa koirien kanssa. Olen melkein aina yksin.sulla ei oo mitään syytä viedä koiraa kauppaan, ihan muuten vaan tykkäät viedä sen joka paikkaan missä ei ole koirakieltoa?
- mikku06
minku_82 kirjoitti:
sulla ei oo mitään syytä viedä koiraa kauppaan, ihan muuten vaan tykkäät viedä sen joka paikkaan missä ei ole koirakieltoa?
tykkään koirista:)
Miksi jatkat tuon asian jauhaamista? Siis ei kiinnostaa pätkääkään että vihat koiria, pidä vihasi omana tietonasi. - minku_82
mikku06 kirjoitti:
tykkään koirista:)
Miksi jatkat tuon asian jauhaamista? Siis ei kiinnostaa pätkääkään että vihat koiria, pidä vihasi omana tietonasi.En todellakaan vihaa koiria, itsellänikin yksi on. Minun mielestäni koiran vaan ei tarvitse joka paikassa olla mukana.
- Ansku_xx80
..menee vaan tää kulttuuri niin eri tahtiin kuin muualla maailmassa. Suomi on vielä(kin) niin maaseutua, että koiriin ei olla kaupungissa totuttu, eikä toisaalta koiran omistajat joka paikassa siivoamaan kakkoja pois jne. Muualla Euroopassa tosiaan aivan eri meno, ja hyvä niin. Koira on väkisinkin oltava joskus mukana, ja mieluummin otan kauppaan mukaan kuin jätän autoon kuumalla, saati sitten kaupan eteen.
Suomessa olen käynyt koiran kanssa mm. autokaupoissa, Plantagenissa, k-raudassa jne. Myös ruokakaupassa olen nähnyt koiria, yleensä ostoskärryssä istumassa tai käsilaukussa. Omaa tykkäisin pitää kantolaukussa, mutta 10 kg koiraa ei pienikokoinen nainen jaksa kauaa kantaa.
Uskon ja toivon että Suomessakin siirrytään hiljalleen järkevämpään suuntaan ja eurooppalaiseen malliin. Ja toki kai jokainen koiranomistaja ymmärtää, että vain häiriötä aiheuttamattoman koiran saa viedä kauppaan?
Ja mitä allergisiin tulee, niin kyllä sen koiran voi kiertää vään kauempaa halutessaan. Onhan sitä vaikka hajuvesiallergisiakin, runsaasti hajuvettä käyttäviäkään voi kieltää kauppaan tulemasta. - kauppaan?
Minulla on suht. pienikokoinen koira, jonka voisi ottaa kassissa kauppaan.
Sopisko se teille koirakammoisille?
Kantokassissa koira ei voi pissata lattialle tai käydä kenenkään kimppuun.- pimpelipompeli
ole koirakammosta kiinni vaan suomen laista. Lue jos et ymmärrä. Laki kieltää eläimet ruokatarvikeliikkeissä, katos, elintarvikkeet.
Eikä se koira ole vauva, se pärjää yksin kotona puoli tuntia että saat maitopurkin ostettua! - entinen pelkuri
pimpelipompeli kirjoitti:
ole koirakammosta kiinni vaan suomen laista. Lue jos et ymmärrä. Laki kieltää eläimet ruokatarvikeliikkeissä, katos, elintarvikkeet.
Eikä se koira ole vauva, se pärjää yksin kotona puoli tuntia että saat maitopurkin ostettua!Mutta mitä haitta koirasta on kassissa ruokakaupassa? Miksi Suomen laki kieltää, mutta Saksan laki ei? Lait voivat muuttua. Itseasiassa vuoden 2012 alusta se muuttuukin (kielto koskee vain elintarvikeliikkeitä, ei muita liikkeitä eikä ravintoloita).
Kyse ei ole siitä, että koira pitää ottaa joka kerta kauppaan mukaan, mutta jos koira on jo ollut 8h yksin kotona, niin voisi olla ihan järkevää, jos kotiin tultua voisi viedä koiran lenkille ja samalla piipahtaa siellä kaupassa.
Suomi on niiiiin perähikiä monessa suhteessa. Helsinki maalaisia täynnä! Kumma tosiaan miten Euroopan suurkaupunkien asukkaita ei koirat ja allergiat vaivaa! - Jakke
Niin, kyllä minua kaikkein eniten ärsyttää juuri ne "koirat" joita pitää kassissa kuskata. Toki tietysti saattaisihan meidänkin uroslabbis johonkin jääkiekkovarustekassiin just mahtua, mutta kun en jaksais kantaa, heh heh... Kyllä se on joskus jopa joissakin kaupoissa ollut sisälläkin mukana, mutta yleensä kyllä odottaa kiltisti kaupan ulkopuolella tai sitten se jätetään kotiin, ei kuitenkaan yleensä yksin. Meidän perheessä koira (ja kissa myös) on kaveri, ei mikään näyttelyesine, koru tai vaate. Ja vaikka koiramme on kiltti, siitä ei kuitenkaan ole pelkoa että sen joku varastamaan pystyisi, ainakaan kovin helposti! Eihän koira, jonka pystyy pöllimään, ole mistään kotoisin.
- iiyitot
entinen pelkuri kirjoitti:
Mutta mitä haitta koirasta on kassissa ruokakaupassa? Miksi Suomen laki kieltää, mutta Saksan laki ei? Lait voivat muuttua. Itseasiassa vuoden 2012 alusta se muuttuukin (kielto koskee vain elintarvikeliikkeitä, ei muita liikkeitä eikä ravintoloita).
Kyse ei ole siitä, että koira pitää ottaa joka kerta kauppaan mukaan, mutta jos koira on jo ollut 8h yksin kotona, niin voisi olla ihan järkevää, jos kotiin tultua voisi viedä koiran lenkille ja samalla piipahtaa siellä kaupassa.
Suomi on niiiiin perähikiä monessa suhteessa. Helsinki maalaisia täynnä! Kumma tosiaan miten Euroopan suurkaupunkien asukkaita ei koirat ja allergiat vaivaa!" jos koira on jo ollut 8h yksin kotona, niin voisi olla ihan järkevää, jos kotiin tultua voisi viedä koiran lenkille ja samalla piipahtaa siellä kaupassa. "
Samalla logiikalla, jos mies on ollut ilman pillua pari kuukautta, olisi järkevää, että hän saisi pillua.
Mielestäni olisi ihan järkevää, ettet koettaisi rationalisoida asiaa tuollaisella hölynpölyllä. Lisäksi, puhuttiin sylissä pitämisestä eikä kasseista. Allergikoille ja astmaatikoille sama asia. - väärässäolit
entinen pelkuri kirjoitti:
Mutta mitä haitta koirasta on kassissa ruokakaupassa? Miksi Suomen laki kieltää, mutta Saksan laki ei? Lait voivat muuttua. Itseasiassa vuoden 2012 alusta se muuttuukin (kielto koskee vain elintarvikeliikkeitä, ei muita liikkeitä eikä ravintoloita).
Suomi on niiiiin perähikiä monessa suhteessa. Helsinki maalaisia täynnä! Kumma tosiaan miten Euroopan suurkaupunkien asukkaita ei koirat ja allergiat vaivaa!Ei ole lait muuttuneet eikä tule muuttumaan, vain yksittäiset tasottomat "ravintolat" laskevat rakit sisään, mutta eipähän niissä normaalit ihmiset sitten käykään.
- Koiran omistaja
Minun mielestä ei pitäisi haitata ketään ainakaan pikkuisten sylikoirien vieminen kauppaan mukana. Ei niitä tosiaankaan voi jättää mihinkään kauppojen edustoille eikä kesäaikana kuumaan autoon hetkeksikään!!
Tuo koira-allergiakin on mielestäni vähän yliregointia, sillä onhan niissä kaupoissa aina paljon muitakin allergisoivia asioita kuten pöly, ihmisten hajusteet ja kaikki sen sellainen, samaa ilmaahan tässä hengitellään ollaan sisällä tai ulkona!!- Astmatikko
Mun mielestä koirat saa viedä kauppoihin.. Ja voin sanoa ei se yks koira siellä kauppakeskuksessa aiheuta mitään allergia kohtausta ellei sitä nenää tunge siihen koiraan kiinni!
Olen itse allerginen kaikille karvaisille eläimmille ja esim. voimakkaille hajuvesille. Olen myös astmatikko, ne koirat ei siellä oikeasti haittaa muuten kuin siellä OMIEN korvien välissä! Ja ei kyllä niita koiria aina sinne kauppaan kannata ottaa ihan sen koiran takia.(jokainen järkevä hän sen ymmärtää..) Minunkin mielestäni koirakoille saisi olla vaikka ihan omat ravintolat, terassit yms. että esim noille paikoille ei pääsisi ilman koiraa. - Toinen.astmaatikko
"Tuo koira-allergiakin on mielestäni vähän yliregointia, sillä onhan niissä kaupoissa aina paljon muitakin allergisoivia asioita kuten pöly, ihmisten hajusteet ja kaikki sen sellainen, samaa ilmaahan tässä hengitellään ollaan sisällä tai ulkona!! "
Ole hiljaa asioista, joista et tiedä mitään. Kiitos.
- eläintä
koirista puheenollen, ei edes chihuahuaa kassissa jossa on piilossa
- paljo viisaampi
tyhmät kyselee
- r
opettele edes kirjoittamaan. Saattaisit vakuuttaa edes jonkun.
- oplati
r kirjoitti:
opettele edes kirjoittamaan. Saattaisit vakuuttaa edes jonkun.
hmm miksi koirat otetaan ylipäätänsäkkin kauppaan mukaan?
- the dog
oplati kirjoitti:
Rauhallinen pikkukoira tai vaikka isompikin koulutettu ei haittaisi minun kaupassa käyntiä yhtään, mutta kiljuvat kakarat saisi jättää hihnaan kaupan eteen huutamaan. Joskus jollain on kolmekin kakaraa mukana ja jokainen kitiisee, parkuu tai kiljuu. Ei hemmetti. Joskus kakarat ajaa niillä pienillä lastenostoskärryillä jalkoihin ja törmäilevät hyllyihin. Jossette osaa kasvattaa kakaroitanne, niin älkää tuoko niitä ihmisten ilmoille.
Olen helvetin allerginen lapsille. - myö...
the dog kirjoitti:
Rauhallinen pikkukoira tai vaikka isompikin koulutettu ei haittaisi minun kaupassa käyntiä yhtään, mutta kiljuvat kakarat saisi jättää hihnaan kaupan eteen huutamaan. Joskus jollain on kolmekin kakaraa mukana ja jokainen kitiisee, parkuu tai kiljuu. Ei hemmetti. Joskus kakarat ajaa niillä pienillä lastenostoskärryillä jalkoihin ja törmäilevät hyllyihin. Jossette osaa kasvattaa kakaroitanne, niin älkää tuoko niitä ihmisten ilmoille.
Olen helvetin allerginen lapsille.Komppaan ylempää! :D
- mievaanoon
oplati kirjoitti:
seuraksi :P
- ^Jokuvaan^
Mutta jotkut ihmiset jotka ovat allergisia koirille rupee jo tulemaan oireita jos ihmisessä on koiran karvoja tai joku ihminen on silitellyt koiraa eli eikö se olisi aika sama että olisiko se koira siellä kaupassa vai ei? Ja jos palvelukoirat saavat olla ruokakaupoissa niin niistäkin jollekkin voi tulla allergioita mutta allerginenhan ihminen voi kiertää jostai toisesta kohtaa. Ja olen itse kyllä sitä mieltä että ei koiria kannata välttämättä ruokakauppaan ottaa koska sitten voisi joutua koiraa vahtimaan eikä pystyisi välttämättä tekemään kunnolla ostoksia tai riippuu koirasta mutta minusta siitä ei olisi haittaa jos joku pieni koira vaikka oleskelisi jossai laukussa mukana ruokakaupassa jos vain koira viihtyy siinä...
- oogiiho
Ja ei kyllä niita koiria aina sinne kauppaan kannata ottaa ihan sen koiran takia.(jokainen järkevä hän sen ymmärtää..)
- hohoijakkaa
olen koiran omistaja ja olen kyllä myös sitä mieltä,että kauppareissut ja lenkit erikseen..kauppa ei ole koiran paikka.....ei koiraa tartte joka paikkaan raahata..en ihmettele,että sitten kärsii eroahdistuksest...ja sama asia etten ymmärrä kun joittenkin pakko olla koko ajan koiran luona kotona pentuaikana...näin ne eroahdistukset juuri syntyy...tajuatte kai,että voitte vapaasti tehdä kauppareissut ilman koiraa..tekee hyvää koiralle olla välillä yksin kotona.
- naikkonenn
ite luin koko tän ketjun -kyllä kestin urhoollisesti- itelläni on koiria/koira,ja kyllähän tuo aina mukana kulkee,mutta EN ota sitä kauppaan mukaan,koiran TÄYTYY osata olla kotona sen aikaa. Ja siis tämä viittasi niihin perusteluihin ettei koiraa voi jättää kaupan eteen tai kuumaan autoon,aivan ei voikkaan siksi se jää kotiin. Ainuita kertoja mulla millon koira lähtee mukaan kauppaan on se,jos käytän sen samalla lenkillä ja käyn lähikaupassa,missä ei mene kauaa ja on varma,ettei koiraa varasteta.
Tosin oma koirani onkin sen verran iso,ettei sitä varmaan ihan heti tule varastettua. Ja elukkakaupat tietty on eriasia. Ja on muuten ollu ihan helvetin tyhmää laittaa ne el.kaupat ylimpii kerroksii O.o kyllähä kauppakeskuksissa aina vaatekauppoihinki pääsee ulkopuolelta,miksei eläinkauppoja oo voitu tehä tähän tyylii... - entinen pelkuri
naikkonenn kirjoitti:
ite luin koko tän ketjun -kyllä kestin urhoollisesti- itelläni on koiria/koira,ja kyllähän tuo aina mukana kulkee,mutta EN ota sitä kauppaan mukaan,koiran TÄYTYY osata olla kotona sen aikaa. Ja siis tämä viittasi niihin perusteluihin ettei koiraa voi jättää kaupan eteen tai kuumaan autoon,aivan ei voikkaan siksi se jää kotiin. Ainuita kertoja mulla millon koira lähtee mukaan kauppaan on se,jos käytän sen samalla lenkillä ja käyn lähikaupassa,missä ei mene kauaa ja on varma,ettei koiraa varasteta.
Tosin oma koirani onkin sen verran iso,ettei sitä varmaan ihan heti tule varastettua. Ja elukkakaupat tietty on eriasia. Ja on muuten ollu ihan helvetin tyhmää laittaa ne el.kaupat ylimpii kerroksii O.o kyllähä kauppakeskuksissa aina vaatekauppoihinki pääsee ulkopuolelta,miksei eläinkauppoja oo voitu tehä tähän tyylii...Aaaarrrgh! Ootteko te kaikki jotain työttömiä koiranomistajia vai?! Tottakai koira täytyy opettaa olemaan yksin myös - mutta mitö tekemistä sillä on kauppaan menon kanssa?
- hillomarjatta
Mikä ihme siinä on, että tälläinenkin, asiallisesti alkanut ketju päätyy täyteen trollausviestejä? "hei sä oot niin tyhmä, mä onn kunkku ja tiedän kaiken"-tyylin uhoa ilmassa...
Omistan koiran, perheeni kaksi. "Kauheita karvakasoja" kaikki, kaksi puree kädetkin irti hellyyden osoituksillaan... Tai siltä musta ainakin tuntuu aina näitä koiraketjuja lukiessa.
Jos koiran saa tuoda kauppaan, niin toki joku voi tuoda sinne huonosti käyttäytyvän koiran tyhmyyttään/uhoaan. Mutta eikös vartijoilla ole oikeus poistaa huonosti käyttäytyvä asiakas liikkeestä? Miksei sama voisi päteä huonosti käyttäytyvään koiraan ja tämän omistajaan?
Ja kaikenmaailman allergiohin. iItse olen niin allerginen hevosille, että niiden nuuskiminen vastaa minulle melkein itsemurhan yritystä jos olen unohtanut ottaa lääkkeeni. Mutta siltikään en koe tarvetta kieltää hevosten kulkua yleisillä teillä, enkä koe myöskään tarvetta valittaa teiden vieressä olevista hevostarhoista, vaikka olenkin lievän kohtauksen saanut tuollaisesta tarhasta naamalle pöllähtäneen pölypilven takia.
Me olemme vain ihmisiä. Koskaan ei löydetä sellaista järjestystä, ettei kellään ole valitettavaa. Koskaan ei löydetä täysin jokaista tyydyttävää sopimusta tällaisista asioista. Siksi onkin olemssa kompromissit. - LUULOTAUTIAKO?
Päässänne on allergia (idiootit).
Jos tila on enemmän kuin 10m2 ei niin helvetin isoa koiraa löydykään, että se muuta kuin korvien välissä olevaa allergiaa pystyisi aiheuttamaan.
Onneksi oma peto kulkee nimellä " pelastuskoira", voin viedä allergiaa aiheuttamaan mihin vain;)
Surkeaa on vain se, ettei kyseinen pörrökkä pysty allergiaa aiheuttamaan, koska omaa "kanadalaisen" öljypitoisen turkin, karvaa lähtee, ei allergeeneja.- entinen pelkuri
Oon samaa mieltä. Suurin osa allergioista on korvien välissä. Oon itsekin allerginen, ja tiedän, että se on psykosomaattinen juttu ainakin tiettyyn pisteeseen asti. Allergioita on tosiaan eri asteisia, mutta suurin näistä koira-allegikoista on kyllä allergisia korviensa välistä. Ei kukaan ohikulkevasta koirasta kohtausta saa (tai no, ehkä ne aniharvat joiden pitäisi asua kuplassa etteivät saa kohtausta joka minuutti, ja soronoo...ei tässä kyllä voi kaikkia allergianaiheuttajia kieltää!)
- :)
Mielestäni koiran voi ostoskeskukseen ottaa jos se on sallittua. Itse en kuitenkaan lähtisi koiraa huvinvuoksi taluttelemaan siellä, kun se kerran ihmisissä ärsytystä aiheuttaa. Ihan suotta hommata lisää koirien vihaajia.. Jos sinne kauppakeskukseen on kuitenkin jotain asiaa (esim. koiraliikkeeseen) niin mielestäni koiran voi sinne ottaa. Ja ihmisten pitäisi se velä hyväksyäkkin, jos et koiria siedä niin voit mennä paikkoihin, missä niitä ei saa olla. Koiria on nimittäin niin paljon Suomessakin, ettet voi niiden kohtaamista kokonaan välttää.
- Miymau
Musta tästä aiheesta nousee aivan suhteetonta urputusta. Ei nyt tietenkään ole kaikkein järkevintä ja soveliainti rahdata koiraa toistuvasti tarkoituksella kauppareissuille mukaan, ja on ymmärrettävää etteivät allergikot tästä pidä.
Mutta esim. ostoskeskukset ovat kuitenkin laajoja ilmastoituja alueita, joissa koiria on pahimmassakaan tapauksessa vähän, ja lyhyen aikaa, tuskimpa allergiaa herkimmällekään ehtii aiheuttaa. Muuten samalla logiikalla pitäisi kieltää voimakkaat hajusteet, heikko hygienia, välkkyvät valot...
Itse olen kiinnostunut koirien luvallisuudesta kaupassa lähinnä niiden kertojen vuoksi, kun matkustan pitkiä matkoja julkisilla, jolloin joudun olemaan koiran kanssa vieraassa kaupungissa välietapilla. Silloin usein meinaa iskeä paniikki, jos kauppaan tai vessaan olisi päästävä, mutta esim. Helsingin keskustassa ei ole paikkaa eikä turvallista jättää koiraa ulos. Tällainen pikavisiitti kauppakeskuksessa kiltin koiran kanssa ei varmasti ketään vahingoita.
Kohtuus ja järki käteen. - yeryeryer
Jaa allergikot eivät "pidä." Oireet voivat ihan oikeasti olla sellaisia, että et sinä niitä kestäisi. Pitäkää ne koirat pois kaupoista, muutenkin ahdasta niin liikuntavammaiset kaatuilevat ryntäileviin rakkeihinne. Vai ajattelitko pitää koiraa sylissä kun ostat tavaraa ja olet kassalla, onko sinulla kolme vai neljä kättä?
Mutta allergia-asia ei ole mitään pelleilyä. Koiran vieminen kauppaan osoittaa piittaamattomuutta muista ihmisistä ja on epäkohteliasta. - Ierika
Koira kuuluu metsälle ja rekeä vetämään. Sylikorat kertovat kieroutuneesta hoitovietistä. Lapsia ei hoideta eikä haluta. Niitä syntyy jo vähemmän kuin nälkävuosina.
- revisiittäkinsitte
Syliin mahtuvia koiria, meillä suurperheen lasten,ja lastenlasten sylissä XD
- oikeastaaan
Olisi kyllä ihan hauska nähdä rakkihullut syömässä lattialla rakkiensa kanssa. Sinne vaan heitettäisiin hampurilaiset lattialle ja tappelistte sitten niistä rakkienne kanssa ))
No, parempi kuitenkin että ne heitetään ulos rakinpaskaiselle asfaltille, syötte sieltä, sama tuttu maku kuin kotonanne. Hauska katsoa ikkunasta! - cafeconleche
Jos minä saisin päättää, niin koirat saisi ottaa mukaan kahviloihan, pubeihin ja terassille.
Kauppoihin myös, mutta ei rajoittamattomasti, ettei ihan menisi räksytyskuoroksi. Ehkäpä kerran kuussa, mutta eläkeläisten koirat useammin. - eihyvälksi
Parasta ettei koiria kauppaan.Itelläkin sisäsiisti koira, kaverin koira kuitenkin kusee niillä sisällä, merkkailee.Sellaisia kun veis kauppaan, olispa elintarvikehygienia kusessa XD
Katselkaa näyttelyissä koirien touhuja.Sisänäyttelyissä, joidenkin koirat kakkaa ja pissaa sinne sisälle.Sellasita koiraa ei voi kauppaan ajatellakkaan.Ja näyttelyissä näkee, että kakakpartion pojilla on työlästä.Niin huonosti on sisäsiisteyden laita monilla.- Anonyymi
Kyllä.
Meillä on sisäsiistejä. Käyn eläinliikkeissä, kauppakeskuksissa. Eivät ulosta/ pissaa sisälle.
- Anonyymi
Toisin kuin meillä,Millennium-Maassa on ostareita ja infinity mall on aina kaikille tilaa riittää-oleva paikka.Siellä on kaikille kaikki,mistä valita.Suur-oseanian kuningaskunnassa kyseisellä planeetalla enemmän.Vihaiset eläimet on erillisessä kuplassa,mutta muut ovat tervetulleita ostoksille.
- Anonyymi
Nykyään kärryjä kauppissa, joihin voi ottaa luvalla mukaan. Sopii sosiaalisille koirille, muille voi tulla ahdistusta.
- Anonyymi
Kuolaavia haisevia rakkeja ei saa laskea mihinkään kauppaan, eikä varsinkaan ruokakauppaan, ravintolaan, torille jne. Pelkästään allergioiden takia ei saisi laskea myöskään julkisiin liikennevälineisiin.
- Anonyymi
Tottahan koiran pitää saada viedä kauppaa ja ostoskeskukseen, kunhan siitä pidetään huoli, eikä anneta kusta mihinkään ja elintarvikekaupassa vain omissa kärryssä tms.
- Anonyymi
Ilman muuta, rakit kiinalaiseen ruokakauppaan grillattuna, keitettynä jne.
- Anonyymi
Vanha ketju?
Ei haittaa hyvätapaiset koirat. Helsingissä näitä näki jo viime vuosituhannella ihan yleisesti, ennen kuin tuli Paris hiltonit ja asiasta edes keskusteltiin julkisesti.
Maalla ei edelleenkään saa mennä koiran kanssa mihinkään. Junteilla on tiukka hygienia. Saa olla vain omat paskat housun lahkeessa. Haju on paha, mutta se ei ole koiran ja se on pääasia.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384078- 892009
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151911Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi571527Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541452Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331405VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu991322- 741226
- 971104
- 691063