Miten paypalille rahaa?

kdfghj

Pystyykö Osuuspankin verkkopankista siirtämään rahaa PayPalille? Jos voi, niin kuinka se onnistuu?

9

750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkjkj

      ei onnistu mitenkään suomalaisilta pankkitileistä

    • Tilin omistaja

      Hommahan toimii käytännössä siten, että Paypal veloittaa maksut asiakkaan luottokortilta. Eli kun perustat Paypal-tilin, niin siinä yhteydessä tarvitset luottokortin, jonka tiedot annetaan järjestelmään. Kun maksat Paypalin kautta, Paypal maksaa rahat myyjälle (miinus provikat) ja veloittaa summan ostajan luottokortilta. Luottokorttitapahtumissa näkyy sitten maksun saajana Paypal. Suora rahansiirto Paypal-tilille ei ole mahdollinen, tälläinen teksti löytyy oman tilin tiedoista:

      "PayPal does not currently offer the ability to add funds from your bank account. When you make a payment, PayPal charges the buyer's credit card and instantly credits the seller's PayPal account."

      Toiseen suuntaan homma toimii suoraan tilille eli jos olet saanut Paypal-maksun, niin rahat saat ilmoittamallesi pankkitilille valitsemalla Withdraw Funds-toiminnon. Maksaa 1,00 e/tapahtuma, jos summat on

      • Hankin PayPal-käyttöä varten Forexin "Global Cash"-kortin, joka on "prepaid" Visa Electron. Siirrän Forexin korttitilille rahaa Nordean verkkopankista vain tarpeen mukaan. Kortti on pysyvästi PayPalissa rekisteröitynä ja hyväksyttynä, mutta kukaan ei voi nostaa siltä enempää kuin mitä olen Forexin korttitilille siirtänyt.


      • kkkj

        Olen aivan pihalla, kuinka tämä kortin lisäys PayPaliin onnistuu, sekä se, että miten maksut laskutetaan. Itselläni on Visa Electron ja olen kuullut, että sekin kelpaisi.

        Toivon, että joku selittää nämä.

        Card number: Onko tämä se, joka löytyy Visa-kortin etupuolelta? Tämä näyttäisi kortissani olevan 16 numeroa.
        Expiration Date: Mitä hemmettiä tähän pitäisi saada? Pitääkö käydä pankista kysymässä?
        Use this address as billing address: Entä tämä? Lähettelevätkö he minulle rakkauskirjeitä, autoja vai laskuja? Eikö maksu lähde siis suoraa tililtäni?

        Kiitos vaivasta.


      • >>>>>>
        kkkj kirjoitti:

        Olen aivan pihalla, kuinka tämä kortin lisäys PayPaliin onnistuu, sekä se, että miten maksut laskutetaan. Itselläni on Visa Electron ja olen kuullut, että sekin kelpaisi.

        Toivon, että joku selittää nämä.

        Card number: Onko tämä se, joka löytyy Visa-kortin etupuolelta? Tämä näyttäisi kortissani olevan 16 numeroa.
        Expiration Date: Mitä hemmettiä tähän pitäisi saada? Pitääkö käydä pankista kysymässä?
        Use this address as billing address: Entä tämä? Lähettelevätkö he minulle rakkauskirjeitä, autoja vai laskuja? Eikö maksu lähde siis suoraa tililtäni?

        Kiitos vaivasta.

        "Card number: Onko tämä se, joka löytyy Visa-kortin etupuolelta? Tämä näyttäisi kortissani olevan 16 numeroa."
        Juuri tuo numero.


        "Expiration Date: Mitä hemmettiä tähän pitäisi saada? Pitääkö käydä pankista kysymässä?"
        Kortin voimassaolon viimeinen kuukausi ja vuosi. Nämä ovat korttiin painettuna.

        "Use this address as billing address: Entä tämä? Lähettelevätkö he minulle rakkauskirjeitä, autoja vai laskuja? Eikö maksu lähde siis suoraa tililtäni?"
        Olen laittanut oman osoitteeni tuohon, joka siis on sama kuin toimitusosoite. Lasku veloittuu normaalisti Visa-kortin kautta. Laskutusosoite on ehkä siinä muita laskutustapoja varten, jotka kuitenkaan eivät ulkomailta tilattaessa ole käytettävissä.


      • kkkjkkj
        >>>>>> kirjoitti:

        "Card number: Onko tämä se, joka löytyy Visa-kortin etupuolelta? Tämä näyttäisi kortissani olevan 16 numeroa."
        Juuri tuo numero.


        "Expiration Date: Mitä hemmettiä tähän pitäisi saada? Pitääkö käydä pankista kysymässä?"
        Kortin voimassaolon viimeinen kuukausi ja vuosi. Nämä ovat korttiin painettuna.

        "Use this address as billing address: Entä tämä? Lähettelevätkö he minulle rakkauskirjeitä, autoja vai laskuja? Eikö maksu lähde siis suoraa tililtäni?"
        Olen laittanut oman osoitteeni tuohon, joka siis on sama kuin toimitusosoite. Lasku veloittuu normaalisti Visa-kortin kautta. Laskutusosoite on ehkä siinä muita laskutustapoja varten, jotka kuitenkaan eivät ulkomailta tilattaessa ole käytettävissä.

        Noniin, kiitos kaikille neuvoista. Lisäsin kortin ja maksan sitten kohta sillä mitä nyt tarvitsee. Eli nyt olen siinä käsityksessä, että maksu lähtee tililtä, niin kuin kaupassa korttia vinguttaisi?


      • Jos tulee...
        kkkj kirjoitti:

        Olen aivan pihalla, kuinka tämä kortin lisäys PayPaliin onnistuu, sekä se, että miten maksut laskutetaan. Itselläni on Visa Electron ja olen kuullut, että sekin kelpaisi.

        Toivon, että joku selittää nämä.

        Card number: Onko tämä se, joka löytyy Visa-kortin etupuolelta? Tämä näyttäisi kortissani olevan 16 numeroa.
        Expiration Date: Mitä hemmettiä tähän pitäisi saada? Pitääkö käydä pankista kysymässä?
        Use this address as billing address: Entä tämä? Lähettelevätkö he minulle rakkauskirjeitä, autoja vai laskuja? Eikö maksu lähde siis suoraa tililtäni?

        Kiitos vaivasta.

        Jos tulee tulevaisuudessakin noita ongelmia eri nettilomakkeiden kanssa, niin Googlen Translator on oikeasti erinomainen apu:

        http://www.google.com/language_tools

        Esim. kun siihen laittaa käännös englannista suomeen, ja pyytää termiä "expiration date", se tarjoaa "Viimeinen voimassaolopäivä" mikä ei voisi olla enemmän oikein.

        Tuon "billing address" jutun kanssa se ei välttämättä olisi auttanut samalla lailla, koska koko termi vaati selittämistä, mutta yksittäisiä sanoja se kääntää todella hyvin.


      • address
        >>>>>> kirjoitti:

        "Card number: Onko tämä se, joka löytyy Visa-kortin etupuolelta? Tämä näyttäisi kortissani olevan 16 numeroa."
        Juuri tuo numero.


        "Expiration Date: Mitä hemmettiä tähän pitäisi saada? Pitääkö käydä pankista kysymässä?"
        Kortin voimassaolon viimeinen kuukausi ja vuosi. Nämä ovat korttiin painettuna.

        "Use this address as billing address: Entä tämä? Lähettelevätkö he minulle rakkauskirjeitä, autoja vai laskuja? Eikö maksu lähde siis suoraa tililtäni?"
        Olen laittanut oman osoitteeni tuohon, joka siis on sama kuin toimitusosoite. Lasku veloittuu normaalisti Visa-kortin kautta. Laskutusosoite on ehkä siinä muita laskutustapoja varten, jotka kuitenkaan eivät ulkomailta tilattaessa ole käytettävissä.

        Billing address (=askutusosoite) pitää olla täsmälleen sama, johon luottokortin lasku tulee. Tämä on vain yksi turvallisuusvarmistus eli pelkkä kortin numero ei riitä, pitää osata kertoa myös osoite, johon lasku kortin antajalta toimitetaan. Ilmeisesti Paypalissa asia myös tarkistetaan ennen tilin avaamista. Katso osoite viimeisestä laskusta ja kirjoita sanatarkasti samalla tavalla.


    • helppojuttu11

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe