Miten paypalille rahaa?

kdfghj

Pystyykö Osuuspankin verkkopankista siirtämään rahaa PayPalille? Jos voi, niin kuinka se onnistuu?

9

677

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkjkj

      ei onnistu mitenkään suomalaisilta pankkitileistä

    • Tilin omistaja

      Hommahan toimii käytännössä siten, että Paypal veloittaa maksut asiakkaan luottokortilta. Eli kun perustat Paypal-tilin, niin siinä yhteydessä tarvitset luottokortin, jonka tiedot annetaan järjestelmään. Kun maksat Paypalin kautta, Paypal maksaa rahat myyjälle (miinus provikat) ja veloittaa summan ostajan luottokortilta. Luottokorttitapahtumissa näkyy sitten maksun saajana Paypal. Suora rahansiirto Paypal-tilille ei ole mahdollinen, tälläinen teksti löytyy oman tilin tiedoista:

      "PayPal does not currently offer the ability to add funds from your bank account. When you make a payment, PayPal charges the buyer's credit card and instantly credits the seller's PayPal account."

      Toiseen suuntaan homma toimii suoraan tilille eli jos olet saanut Paypal-maksun, niin rahat saat ilmoittamallesi pankkitilille valitsemalla Withdraw Funds-toiminnon. Maksaa 1,00 e/tapahtuma, jos summat on

      • Hankin PayPal-käyttöä varten Forexin "Global Cash"-kortin, joka on "prepaid" Visa Electron. Siirrän Forexin korttitilille rahaa Nordean verkkopankista vain tarpeen mukaan. Kortti on pysyvästi PayPalissa rekisteröitynä ja hyväksyttynä, mutta kukaan ei voi nostaa siltä enempää kuin mitä olen Forexin korttitilille siirtänyt.


      • kkkj

        Olen aivan pihalla, kuinka tämä kortin lisäys PayPaliin onnistuu, sekä se, että miten maksut laskutetaan. Itselläni on Visa Electron ja olen kuullut, että sekin kelpaisi.

        Toivon, että joku selittää nämä.

        Card number: Onko tämä se, joka löytyy Visa-kortin etupuolelta? Tämä näyttäisi kortissani olevan 16 numeroa.
        Expiration Date: Mitä hemmettiä tähän pitäisi saada? Pitääkö käydä pankista kysymässä?
        Use this address as billing address: Entä tämä? Lähettelevätkö he minulle rakkauskirjeitä, autoja vai laskuja? Eikö maksu lähde siis suoraa tililtäni?

        Kiitos vaivasta.


      • >>>>>>
        kkkj kirjoitti:

        Olen aivan pihalla, kuinka tämä kortin lisäys PayPaliin onnistuu, sekä se, että miten maksut laskutetaan. Itselläni on Visa Electron ja olen kuullut, että sekin kelpaisi.

        Toivon, että joku selittää nämä.

        Card number: Onko tämä se, joka löytyy Visa-kortin etupuolelta? Tämä näyttäisi kortissani olevan 16 numeroa.
        Expiration Date: Mitä hemmettiä tähän pitäisi saada? Pitääkö käydä pankista kysymässä?
        Use this address as billing address: Entä tämä? Lähettelevätkö he minulle rakkauskirjeitä, autoja vai laskuja? Eikö maksu lähde siis suoraa tililtäni?

        Kiitos vaivasta.

        "Card number: Onko tämä se, joka löytyy Visa-kortin etupuolelta? Tämä näyttäisi kortissani olevan 16 numeroa."
        Juuri tuo numero.


        "Expiration Date: Mitä hemmettiä tähän pitäisi saada? Pitääkö käydä pankista kysymässä?"
        Kortin voimassaolon viimeinen kuukausi ja vuosi. Nämä ovat korttiin painettuna.

        "Use this address as billing address: Entä tämä? Lähettelevätkö he minulle rakkauskirjeitä, autoja vai laskuja? Eikö maksu lähde siis suoraa tililtäni?"
        Olen laittanut oman osoitteeni tuohon, joka siis on sama kuin toimitusosoite. Lasku veloittuu normaalisti Visa-kortin kautta. Laskutusosoite on ehkä siinä muita laskutustapoja varten, jotka kuitenkaan eivät ulkomailta tilattaessa ole käytettävissä.


      • kkkjkkj
        >>>>>> kirjoitti:

        "Card number: Onko tämä se, joka löytyy Visa-kortin etupuolelta? Tämä näyttäisi kortissani olevan 16 numeroa."
        Juuri tuo numero.


        "Expiration Date: Mitä hemmettiä tähän pitäisi saada? Pitääkö käydä pankista kysymässä?"
        Kortin voimassaolon viimeinen kuukausi ja vuosi. Nämä ovat korttiin painettuna.

        "Use this address as billing address: Entä tämä? Lähettelevätkö he minulle rakkauskirjeitä, autoja vai laskuja? Eikö maksu lähde siis suoraa tililtäni?"
        Olen laittanut oman osoitteeni tuohon, joka siis on sama kuin toimitusosoite. Lasku veloittuu normaalisti Visa-kortin kautta. Laskutusosoite on ehkä siinä muita laskutustapoja varten, jotka kuitenkaan eivät ulkomailta tilattaessa ole käytettävissä.

        Noniin, kiitos kaikille neuvoista. Lisäsin kortin ja maksan sitten kohta sillä mitä nyt tarvitsee. Eli nyt olen siinä käsityksessä, että maksu lähtee tililtä, niin kuin kaupassa korttia vinguttaisi?


      • Jos tulee...
        kkkj kirjoitti:

        Olen aivan pihalla, kuinka tämä kortin lisäys PayPaliin onnistuu, sekä se, että miten maksut laskutetaan. Itselläni on Visa Electron ja olen kuullut, että sekin kelpaisi.

        Toivon, että joku selittää nämä.

        Card number: Onko tämä se, joka löytyy Visa-kortin etupuolelta? Tämä näyttäisi kortissani olevan 16 numeroa.
        Expiration Date: Mitä hemmettiä tähän pitäisi saada? Pitääkö käydä pankista kysymässä?
        Use this address as billing address: Entä tämä? Lähettelevätkö he minulle rakkauskirjeitä, autoja vai laskuja? Eikö maksu lähde siis suoraa tililtäni?

        Kiitos vaivasta.

        Jos tulee tulevaisuudessakin noita ongelmia eri nettilomakkeiden kanssa, niin Googlen Translator on oikeasti erinomainen apu:

        http://www.google.com/language_tools

        Esim. kun siihen laittaa käännös englannista suomeen, ja pyytää termiä "expiration date", se tarjoaa "Viimeinen voimassaolopäivä" mikä ei voisi olla enemmän oikein.

        Tuon "billing address" jutun kanssa se ei välttämättä olisi auttanut samalla lailla, koska koko termi vaati selittämistä, mutta yksittäisiä sanoja se kääntää todella hyvin.


      • address
        >>>>>> kirjoitti:

        "Card number: Onko tämä se, joka löytyy Visa-kortin etupuolelta? Tämä näyttäisi kortissani olevan 16 numeroa."
        Juuri tuo numero.


        "Expiration Date: Mitä hemmettiä tähän pitäisi saada? Pitääkö käydä pankista kysymässä?"
        Kortin voimassaolon viimeinen kuukausi ja vuosi. Nämä ovat korttiin painettuna.

        "Use this address as billing address: Entä tämä? Lähettelevätkö he minulle rakkauskirjeitä, autoja vai laskuja? Eikö maksu lähde siis suoraa tililtäni?"
        Olen laittanut oman osoitteeni tuohon, joka siis on sama kuin toimitusosoite. Lasku veloittuu normaalisti Visa-kortin kautta. Laskutusosoite on ehkä siinä muita laskutustapoja varten, jotka kuitenkaan eivät ulkomailta tilattaessa ole käytettävissä.

        Billing address (=askutusosoite) pitää olla täsmälleen sama, johon luottokortin lasku tulee. Tämä on vain yksi turvallisuusvarmistus eli pelkkä kortin numero ei riitä, pitää osata kertoa myös osoite, johon lasku kortin antajalta toimitetaan. Ilmeisesti Paypalissa asia myös tarkistetaan ennen tilin avaamista. Katso osoite viimeisestä laskusta ja kirjoita sanatarkasti samalla tavalla.


    • helppojuttu11

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      336
      3970
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      278
      2267
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      119
      1592
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      94
      1410
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1393
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1257
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1228
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1088
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1064
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      332
      976
    Aihe