Nyt jännittää

Sain työmaan. Ihanaa. Mutta mutta..se on Ruotsissa. Olen pakannut jo ja liput on tilattu. Maanantai-illalla Isabella saa matkustajakseen jännittyneen ex-työttömän. Kotona asia nostatti mekkalan ja pahaa mieltä. Lähtö ei ole helppoa muutenkaan, koska samaa ukkoa oon katellut 33 vuotta. samaa pihaa stepannut 29 vuotta. Mutta työttömänä ei saa velkoja maksettua eikä ruokaa suuhun. Siitä on ollut kovat riidat viimevuodet. Nyt sain työtarjouksen ja minä tyttö lähden vaikka kylmii. Minkälainen mahtaa olla Ruotsin hintataso armaaseen Suomeen verrattuna. Oletteko ikinä olleet paikkakunnassa nimeltä Ljusdal

16

1099

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen iloinen puolestasi.

Itse olen työskennellyt Ruotsissa Norrköpingissä, sairaalassa ja Ericsonilla siitä on kylläkin 22 vuotta, joten en voi tietää henkilökohtaisesti millaista työelämä on nykyisin Ruotsissa.

Silloin oli tosi ihanat olosuhteet työmailla ja tykkään kovasti ruotsalaisista työtovereina ja pomoina. Minulla on ollut suuria vaikeuksia tottua tähän suomalaiseen...

Ihana ratkaisu lähteä katsomaan maailmaa, sinä pärjäät siellä varmasti.

• helisevä

oli mukava aamu-uutinen .
      elämäsi saa nyt paljon uutta ja sinä pärjäät.

• syysunelma

elämässä pitää uskaltaa ottaa haasteita vastaan. Jos haluaa muutosta elämään, niin pitää lähteä aina itsestä liikkeelle, eikä odottaa, että muut muuttuvat.

Onnea sinulle!

• Pirre*

Mutta paljon Onnea matkaasi, - oletpa Sinä rohkea ihminen. :) Olen ihan kade...

Hintataso on varmasti päätä huimaava, niinkuin jo täälläkin..ja siellä ei ole vielä euroja..kruunulla on huono kurssi :))

Hyvää matkaa..satumaahan..

• Kiitos vastauksista. Maanantaihin on enää vähän aikaa. Tulee nyt jo ikävä lapsia ja lastenlapsia. Mutta jos mies antaa ottaa tän kannettavan mukaan niin voin heidän kanssaan olla Skypellä yhteydessä. Loppuu ainainen tappelukin. Ehkä aika rauhoittaa tilanteita ja eihän sitä tiedä vaikka armas Suomen maa osoittaisi vihreää valoa työn suhteen kun ensin saan työkokemusta.. kun ei olisi velkaa, olisi niiiiiiin paljon helpompaa tämä elämä. Mutta oppirahan yrittämisestä on maksettava, ei auta. Vielä neljä vuotta ja rapiat päälle

• helisevä

tulipa sinun "juhannusaatto" viestisi mieleen ja sen ketjun vastaukset.
        nyt alkaa uusi vaihe ja toivonmukaan kuulemme siitä.
        jotenkin kolahi toi "jos mies antaa ottaa.."

• Satumaa valonlaaksossa.

• helisevä
        miljoona kirjoitti:

Satumaa valonlaaksossa.

nyt vaan yhteys klaus häröön olisipa elämänmakuinen aihe )

• hyvää matkaa

sinulle, eihän vain

• Pysy sellaisena - onnea!!! :)))

• Kaunis pieni paikka

Kyllä täällä viihdyt,mutta 33v avioliitto? Kestääkö erillään oleminen?Sinulla on aikuiset lapset niin ei mitään hätää,ota ja nauti työstäsi ja "vapaudestasi"toisiin suomalaisiin on vaikea päästä tutustumaan mutta sehän riippuu sinusta kuinka avoin olet,ehkä nähdään,, vaikka naapureita:=)

• Steffo

Tervetuloa vaan tänne entiseen emämaahan! Itse olen täällä jo viihtynyt yli 30 v. Hintataso on huomattavasti alhaisempi kuin Suomessa. Jos kieltä osaat niin ongelmia ei pitäisi olla. Ljusdal on mukava pienempi paikkakunta suurten metsien keskellä. On muuten myös seutua jonka suomalaiset uudisraivaajat asuttivat 1600-luvun alussa. Itse asun aika lähellä.

• lukea

tällainen viesti.Perillä odottaa jo muutama tänne kirjoittava ihminen.
      Lycka till!! :)))

• misislisbet

Sylin täydeltä Onnitteluja, olipa varmasti sinulle ilouutinen:)).

kyllä noin "aikuisten" on päästettävä jo essunhelmasta irti ;).

Ihankuin kuulisin reippaat sanasi niitä lukiessani, siinä on riemua valtavasti.

Hieno homma!

• suonseppel

Sydän pamppaileee, kun kirjoittamaton sivu elämän kirjasta aukeaa.
      Jännittää, samalla kun sielu on riemua täynnä ; Haluaa nähdä nuo ensimmäiset rivit mitkä on kirjoitettu........
      .......ja haluaan täyttää sivut uusilla elämänmakuisilla riveillä

Elämän kynä kirjoittaa monenlaisilla väreillä, myös mustalla kynällä.
      Mutta toivon Sinulle paljon kirkkaita kirjaimia !

Kun sivusi täyttyvät monenkirjavista riveistä , nauti kaikesta.
      Muutaman tummemman rivin jälkeen kirkkaat loistavat suuremmin.

Uskon Sinun löytävän uudella taipaleellasi sateenkaaren värit! :)

• Heikunkeikku

..että olet saanut työpaikan :)
      Rohkean päätöksen olet tehnyt. Kaikki tulee menemään varmasti hienosti.
      Monet asiat helpottuvat, kun ei koko ajan tarvitse murehtia, mistä saisi rahat riittämään. Kaipa se miehesikin asian ymmärtää, kun oikein miettii asiaa.

Halauksia ja onnentoivotuksia sinulle, rohkealle rouvalle :)

Ja muista ilmoitella, miten kaikki on alkanut sujumaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      334
      8413
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2531
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2308
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1935
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1502
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1351
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1327
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      177
      1290
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1280
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1187
    Aihe