Ideoita dokumenttiin

Ihminen

Olisiko jollakulla ideoita mistä aiheesta voisi tehdä dokumentin? Tarvitsisin niitä kipeästi..!

11

2315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Geogral

      Miksi ihmeessä haluat tehdä dokumentin jos tarvitset vain muiden ideoita? Dokumentin teonhan pitäisi lähteä siitä että havaitsee yhteiskunnassa jotakin, mistä haluaa kertoa dokumentin keinoin. Jos et itse havaitse ympärilläsi mitään mielenkiintoista,miksi teet dokumenttia? Et saa siihen oikeaa "näkemystä" ellei halu ja idea lähde itseltäsi!

      • Ihminen

        Se on koulutyö. Pakko. ja ei ole ideoita...


    • Papa Java

      ..vaikkapa arkipäivän realiteetit? Ite tein aikoinaan koulutyönä pätkän opiskelijan vaikeasta toimeentulosta humorismin ja Irwin Goodmanin sekä Hassisen Koneen laulujen säestyksellä. Kovasti tykkäsivät!

    • Alan_Smithee

      Elokuvien väkivalta
      Kuolema
      Alkoholi nuorten keskuudessa
      Ruokatottumukset/laihdutus
      Amerikkalaisten törkeä propaganda (joka on aivopessyt miltei kaikki pitämään Amerikkaa ihanteellisena paikkana asua. ym ym. Nähtävissä elokuvista (ei näytetä leffoissa juurikaan lihavia ihmisiä, kaikilla on "amerikkalainen unelma", We Were Soldiers jopa vääristeli historiaa...)

    • tuplaveeänbeecee

      Michael Mooren dokumentti teeveessä oli hauska. Suomessakin määräävät kaikesta suuryritykset, joten linnaan sillä tyylillä joutuisi pian.

    • Assari

      ..opiskelet alaa, jollei ideoita synny ja tekeminen tuottaa tuskaa????

      • Paula

        Mahtavia kysymyksiä saat, huomaatko? Ihan oikeesti nuo ovat kaikki tärkeimpiä asioita.

        Ei kukaan saakaan tulla sanomaan, mikä olisi SINUN mielestä tärkeä asia. Ehkä sen opettajankin tarkoitus on saada joku huomaamaan "oma juttu", mutta eihän se pakottamalla koskaan ole onnistunut:-(

        Haastattele vaikka omaa mummua, jos et muuta keksi. Ehkä Hänellä olisi jotain sanottavaa Sinun ikäisillesi:-) Mutta varo sitten, että et leikkaa liikaa sitä filmiä!

        Löysin muuten äsken verkosta jutun, jossa elokuvan "Manaaja" käsikirjoittajaa haastateltiin ja siinä hän kertoi, ettei ole tehnyt kauhuelokuvaa eikä ole edes niistä kiinnostunut. En ne minuakaan ole aikaisemmin kiinnostaneet, mutta nykyään olen alkanut ajattelemaan, että elokuvat ovatkin vertauskuvia jostakin... Ja moni asia on muuttanut muotoaan sen myötä:-) No, ei niitä tässä voi selittää, mutta eikös Manaaja edelleen luokitella kauhuelokuviin?

        Dokumentin täytyy olla kuvaus tosi elämästä ja ennen kuin sellaista voit tehdä, täytyy sun tosiaan kiinnostua jostakin aidosti. Me sitten täällä arvostellaan sitä sun filmiä - pakko kestää sitten, tuli mitä tuli, mutta tekijän on itse seisottava sanojensa takana. Muuten siitä tulee huono. Sori, mut täydellisyytteen ei kannata pyrkiä edes - katsojia et voi aina valita:-)

        Älä tee sitä opettajan mieliksi tai kavereita ajatellen, älä edes sukulaisia miellyttääksesi. Jos et ole itse siihen tyytyväinen, tee seuraavalla kerralla parempi. Sillä tavalla oppii ja se kai on oppilastyönkin tarkoitus - muu onkin keinotekoista:-)


      • paula
        Paula kirjoitti:

        Mahtavia kysymyksiä saat, huomaatko? Ihan oikeesti nuo ovat kaikki tärkeimpiä asioita.

        Ei kukaan saakaan tulla sanomaan, mikä olisi SINUN mielestä tärkeä asia. Ehkä sen opettajankin tarkoitus on saada joku huomaamaan "oma juttu", mutta eihän se pakottamalla koskaan ole onnistunut:-(

        Haastattele vaikka omaa mummua, jos et muuta keksi. Ehkä Hänellä olisi jotain sanottavaa Sinun ikäisillesi:-) Mutta varo sitten, että et leikkaa liikaa sitä filmiä!

        Löysin muuten äsken verkosta jutun, jossa elokuvan "Manaaja" käsikirjoittajaa haastateltiin ja siinä hän kertoi, ettei ole tehnyt kauhuelokuvaa eikä ole edes niistä kiinnostunut. En ne minuakaan ole aikaisemmin kiinnostaneet, mutta nykyään olen alkanut ajattelemaan, että elokuvat ovatkin vertauskuvia jostakin... Ja moni asia on muuttanut muotoaan sen myötä:-) No, ei niitä tässä voi selittää, mutta eikös Manaaja edelleen luokitella kauhuelokuviin?

        Dokumentin täytyy olla kuvaus tosi elämästä ja ennen kuin sellaista voit tehdä, täytyy sun tosiaan kiinnostua jostakin aidosti. Me sitten täällä arvostellaan sitä sun filmiä - pakko kestää sitten, tuli mitä tuli, mutta tekijän on itse seisottava sanojensa takana. Muuten siitä tulee huono. Sori, mut täydellisyytteen ei kannata pyrkiä edes - katsojia et voi aina valita:-)

        Älä tee sitä opettajan mieliksi tai kavereita ajatellen, älä edes sukulaisia miellyttääksesi. Jos et ole itse siihen tyytyväinen, tee seuraavalla kerralla parempi. Sillä tavalla oppii ja se kai on oppilastyönkin tarkoitus - muu onkin keinotekoista:-)

        http://darkplanet.basespace.net/nonfict/Blatty.html

        Tuolta saa lukea sen jutun, jos joku kiinnostui.
        Ei liity ihan aiheeseesi, mutta silti.


    • lkm

      ala tekee sitä vaikka jostain kuntasi vanhasta rakennuksesta, niin minä olen tekemässä. Ittellä käyny vaa sillee että kaikki jotka tietää siitä talosta jotain on jo kuollut ja kuopattu, että kannattaa ottaa joku sellanen mahdollisimman "elävä" paketti.

    • Jari P

      Tuleeko dokumentista parempi vai huonompi jos
      et tunne aihetta tai tunnet aiheen ?

      Jos et tunne aihetta, miten voit kertoa siitä
      jotain totuuden mukaista, tai ainakin pyrkiä
      mahdollisimman objektiiviseen lähestymiseen
      ja kerrontaan ?

      Dokkari vaatii hyvän perehtymisen siihen mitä aiot kertoa. Jos aika vähissä on helpompi
      lähteä liikkeelle aiheesta joka on liiankin tuttu.

      Katso siis ympärillesi, minkä asian tiedät
      perin pohjin ? Siitä on helpompi lähteä liikkeelle kuin viettää päiväkausia tutkimalla
      aihetta josta ei itse asiassa tiedä mitään.

      Joku oma harrastus ?

      Jari

    • Anonyymi

      Teitkö sen dokumentin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3421
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      176
      1468
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1228
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1122
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      805
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      782
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      769
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      42
      750
    Aihe