Olisiko jollakulla ideoita mistä aiheesta voisi tehdä dokumentin? Tarvitsisin niitä kipeästi..!
Ideoita dokumenttiin
11
2491
Vastaukset
- Geogral
Miksi ihmeessä haluat tehdä dokumentin jos tarvitset vain muiden ideoita? Dokumentin teonhan pitäisi lähteä siitä että havaitsee yhteiskunnassa jotakin, mistä haluaa kertoa dokumentin keinoin. Jos et itse havaitse ympärilläsi mitään mielenkiintoista,miksi teet dokumenttia? Et saa siihen oikeaa "näkemystä" ellei halu ja idea lähde itseltäsi!
- Ihminen
Se on koulutyö. Pakko. ja ei ole ideoita...
- Papa Java
..vaikkapa arkipäivän realiteetit? Ite tein aikoinaan koulutyönä pätkän opiskelijan vaikeasta toimeentulosta humorismin ja Irwin Goodmanin sekä Hassisen Koneen laulujen säestyksellä. Kovasti tykkäsivät!
- Alan_Smithee
Elokuvien väkivalta
Kuolema
Alkoholi nuorten keskuudessa
Ruokatottumukset/laihdutus
Amerikkalaisten törkeä propaganda (joka on aivopessyt miltei kaikki pitämään Amerikkaa ihanteellisena paikkana asua. ym ym. Nähtävissä elokuvista (ei näytetä leffoissa juurikaan lihavia ihmisiä, kaikilla on "amerikkalainen unelma", We Were Soldiers jopa vääristeli historiaa...) - tuplaveeänbeecee
Michael Mooren dokumentti teeveessä oli hauska. Suomessakin määräävät kaikesta suuryritykset, joten linnaan sillä tyylillä joutuisi pian.
- Assari
..opiskelet alaa, jollei ideoita synny ja tekeminen tuottaa tuskaa????
- Paula
Mahtavia kysymyksiä saat, huomaatko? Ihan oikeesti nuo ovat kaikki tärkeimpiä asioita.
Ei kukaan saakaan tulla sanomaan, mikä olisi SINUN mielestä tärkeä asia. Ehkä sen opettajankin tarkoitus on saada joku huomaamaan "oma juttu", mutta eihän se pakottamalla koskaan ole onnistunut:-(
Haastattele vaikka omaa mummua, jos et muuta keksi. Ehkä Hänellä olisi jotain sanottavaa Sinun ikäisillesi:-) Mutta varo sitten, että et leikkaa liikaa sitä filmiä!
Löysin muuten äsken verkosta jutun, jossa elokuvan "Manaaja" käsikirjoittajaa haastateltiin ja siinä hän kertoi, ettei ole tehnyt kauhuelokuvaa eikä ole edes niistä kiinnostunut. En ne minuakaan ole aikaisemmin kiinnostaneet, mutta nykyään olen alkanut ajattelemaan, että elokuvat ovatkin vertauskuvia jostakin... Ja moni asia on muuttanut muotoaan sen myötä:-) No, ei niitä tässä voi selittää, mutta eikös Manaaja edelleen luokitella kauhuelokuviin?
Dokumentin täytyy olla kuvaus tosi elämästä ja ennen kuin sellaista voit tehdä, täytyy sun tosiaan kiinnostua jostakin aidosti. Me sitten täällä arvostellaan sitä sun filmiä - pakko kestää sitten, tuli mitä tuli, mutta tekijän on itse seisottava sanojensa takana. Muuten siitä tulee huono. Sori, mut täydellisyytteen ei kannata pyrkiä edes - katsojia et voi aina valita:-)
Älä tee sitä opettajan mieliksi tai kavereita ajatellen, älä edes sukulaisia miellyttääksesi. Jos et ole itse siihen tyytyväinen, tee seuraavalla kerralla parempi. Sillä tavalla oppii ja se kai on oppilastyönkin tarkoitus - muu onkin keinotekoista:-) - paula
Paula kirjoitti:
Mahtavia kysymyksiä saat, huomaatko? Ihan oikeesti nuo ovat kaikki tärkeimpiä asioita.
Ei kukaan saakaan tulla sanomaan, mikä olisi SINUN mielestä tärkeä asia. Ehkä sen opettajankin tarkoitus on saada joku huomaamaan "oma juttu", mutta eihän se pakottamalla koskaan ole onnistunut:-(
Haastattele vaikka omaa mummua, jos et muuta keksi. Ehkä Hänellä olisi jotain sanottavaa Sinun ikäisillesi:-) Mutta varo sitten, että et leikkaa liikaa sitä filmiä!
Löysin muuten äsken verkosta jutun, jossa elokuvan "Manaaja" käsikirjoittajaa haastateltiin ja siinä hän kertoi, ettei ole tehnyt kauhuelokuvaa eikä ole edes niistä kiinnostunut. En ne minuakaan ole aikaisemmin kiinnostaneet, mutta nykyään olen alkanut ajattelemaan, että elokuvat ovatkin vertauskuvia jostakin... Ja moni asia on muuttanut muotoaan sen myötä:-) No, ei niitä tässä voi selittää, mutta eikös Manaaja edelleen luokitella kauhuelokuviin?
Dokumentin täytyy olla kuvaus tosi elämästä ja ennen kuin sellaista voit tehdä, täytyy sun tosiaan kiinnostua jostakin aidosti. Me sitten täällä arvostellaan sitä sun filmiä - pakko kestää sitten, tuli mitä tuli, mutta tekijän on itse seisottava sanojensa takana. Muuten siitä tulee huono. Sori, mut täydellisyytteen ei kannata pyrkiä edes - katsojia et voi aina valita:-)
Älä tee sitä opettajan mieliksi tai kavereita ajatellen, älä edes sukulaisia miellyttääksesi. Jos et ole itse siihen tyytyväinen, tee seuraavalla kerralla parempi. Sillä tavalla oppii ja se kai on oppilastyönkin tarkoitus - muu onkin keinotekoista:-)http://darkplanet.basespace.net/nonfict/Blatty.html
Tuolta saa lukea sen jutun, jos joku kiinnostui.
Ei liity ihan aiheeseesi, mutta silti.
- lkm
ala tekee sitä vaikka jostain kuntasi vanhasta rakennuksesta, niin minä olen tekemässä. Ittellä käyny vaa sillee että kaikki jotka tietää siitä talosta jotain on jo kuollut ja kuopattu, että kannattaa ottaa joku sellanen mahdollisimman "elävä" paketti.
- Jari P
Tuleeko dokumentista parempi vai huonompi jos
et tunne aihetta tai tunnet aiheen ?
Jos et tunne aihetta, miten voit kertoa siitä
jotain totuuden mukaista, tai ainakin pyrkiä
mahdollisimman objektiiviseen lähestymiseen
ja kerrontaan ?
Dokkari vaatii hyvän perehtymisen siihen mitä aiot kertoa. Jos aika vähissä on helpompi
lähteä liikkeelle aiheesta joka on liiankin tuttu.
Katso siis ympärillesi, minkä asian tiedät
perin pohjin ? Siitä on helpompi lähteä liikkeelle kuin viettää päiväkausia tutkimalla
aihetta josta ei itse asiassa tiedä mitään.
Joku oma harrastus ?
Jari - Anonyymi
Teitkö sen dokumentin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389