"Hyttysansa"

Kauko.

Ostin koemielessä Mosguito magnet hyttysansan ja olen käyttänyt sitä noin kuukauden. Kaasua on mennyt yli kymmenen kiloa ja yksi hajupatruuna ja tulokset ovat olleet erittäin laihoja ivenstointiin nähden. Hyttysiä menee vuorokaudessa ansaan n. 20-40kpl vaikka niitä pörrää laitteen ympärillä vaivaksi asti. Ansan sijaintia olen muuttanut monesti, mutta tulokset on ja pysyy heikkoina. Tähän mennessä hyttysten tappaminen on maksanut yli euron/hyttynen eli kalliiksi on laite käynyt. Halvemmaksi olisi tullut hommata pari kiinalaista tappamaan käsi noita inisiöitä! Onko muilla kokomuksia laitteesta?

19

8078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marixi

      Meidän talouteen ostettiin viimekesänä samanlainen laite ja myytiin sitten syksyllä se pois. Ei sillä hyttysongelmaa poisteta.

    • Juga

      ei sillä mittään tee.

    • Hugo B.

      Eipä nuo tollaset laitteet paljon pysty itikoita keräämään. Taitaa olla myyntimiesten juttuja nuo laitteen tehokkuuspuheet. Ihmettelen miksi noita "hyviä" laitteita myydään syksyllä esim. Keltaisessa pörssissä paljon pois.

    • BDG

      Siskon mies osti viimekesänä samanlaisen laitteen ja möi sen seuraavalle "hölmölle". Saaliit jäivät todella laihoiksi vaikka itikoista ei ollut pulaa. Paremman tuloksen saa kun ostaa ison tiheä silmäisen haavin ja heiluttaa sitä hyttysparven liepeillä.

    • Tri No

      Mosguito magnet defender hävittää hyttyskannan 2000m2 alueelta. Eli jos alue on ympyrän muotoinen, niin 25m:n säteeltä pitäisi hyttyset hävitä. Hiukan ihmetyttää eivätkö muut hyttyset jotka sijaitsevat 26m-30m päässä ympyrän keskipisteestä ymmärrä lentää tuon 2000m2:n alueen sisälle. Mikä niitä estää? Tuo valmistajan ilmoittama toiminta alue on täyttä sontaa tuuli tuo ja vie hyttysiä miten tahtoo ja sitä ei yksi hyttyskone voi mitenkään estää/poistaa ongelmaa!

    • Pettynyt

      Jos 20 itikkaa menee ansaan yön aikana, niin hyvä on! Kallista lystiä. Laitan vempeleen kohta huuto.net:iin myytäväksi toivottavasti joku tyhmä sen ostaa pois.

      • Anonyymi

        Se on vitun vale meillä saa viikon välein putsata hyttysistä .konetta pitää huoltaa ohjeiden mukaan .kone on ollut meillä 6V toimii kuin junanvessa HÖLMÖT EI HUOLLA😂


    • hyvälaite

      Ennen Juhannusta MM Liberty Plus tuli ja hommansa on hoitanut. Ensimmäinen kesä kun omasta pihasta on voinut kesällä nauttia aurinkoa ottaen ja lapsen kanssa pihalla oleskellen. Oikea laitteen sijoitus on tärkeää, sitä painotetaan myös käyttöohjeissa. Vallitsevan tuulensuunnan yläpuolelle ja riittävän etäälle siitä alueesta jossa eniten oleilee. Jos hyttysiä on paljon laitteen ympärillä, niin silloinhan se on tehtäväänsä hoitamassa, menevät sisäänkin jos pääsevät. Tarkistakaa ettei keräys pussin suu estä hyttysten sisään menoa. Nurmikko ympärillä pidettävä lyhyenä, jotta ilmaa raskaampi hiilidioksidi pääsee vapaasti leviämään ympäristöön ja houkuttelemaan hyttysiä.

      • edustaja.

        Pitäisi sinun itsekkin tajuta, että se ei toimi edes teoriassa!


      • toimiivaan
        edustaja. kirjoitti:

        Pitäisi sinun itsekkin tajuta, että se ei toimi edes teoriassa!

        Sinun alkuperäinen viestisi, kuusi omaa lähes samansisältöistä vastaustasi omaan viestiisi ja vastaus minun viestiini osoittavat mielenterveyshoitojärjestelmämme puutteellisuuden.


      • Shit.
        toimiivaan kirjoitti:

        Sinun alkuperäinen viestisi, kuusi omaa lähes samansisältöistä vastaustasi omaan viestiisi ja vastaus minun viestiini osoittavat mielenterveyshoitojärjestelmämme puutteellisuuden.

        And die!


    • pete53

      Kuka myy Mosguito magnet defender hyttysansansa pois,minulla olisi sille muuta käyttöä.
      tarjoan 50€

    • Magneetti.

      Jos ette tarvitse tai olette pettyneitä, ostan niin monta käytettyä mosquito-magnet laitetta (joko patriot tai independent) kuin on myytävänä. Maksan patriotista 200e käteiselllä ja independentistä 250e. Tarjotkaa kiitos !

    • huolto hoi!!!!!!

      Kyllä tyynellä säällä on erittäin hyvä laite.Pari tyyntä päivää, niin mökkitontti on puhdas sääskistä. Ja tuulellahan ei sääskistä niin vaivaa olekaan.
      Ongelma on siinä, että huoltoliike on vain Turussa. Jono on kesällä jopa kaksi viikkoa.
      Jollei tule parannusta, on syytä toimenpiteisiin.

    • Toimiihan ne, jotenk

      Kokemuksia kahdesta eri laitteesta ja toimivia molemmat pienin varauksin.

      Flowtron (tuodaan Suomeen satunnaisesti) vie kesässä vain pullon kaasua, mutta siinä on jo kolmas tuuletin vaihdettuna. Tuli ostettua tuo Magnet, kun huolto on tällä toisella Vantaalla ja paras ititkka-aika ois menny amerikkalaisten postia (tuuletin) ootellessa ohi.

      Magnetissa on kehno kaasunsäädin ja kaasua menee 3 pulloa kesässä, osa takuulla harakoille. Eli kalliiksi tulee.

      Molemmilla saa saalista, vuodesta 2006 pidetyn kirjanpidon mukaan keskimäärin 17000 sääskeä/kesä. Laskenta tehty kuivista otuksista, millilitraan menee 30 kpl. Ois se melkonen rivi käsivarrella kuppaamassa...

      Vuosien myötä luvattua määrien vähenemistä ei ole havaittu, pitäs varmaan olla tommoset vehkeet naapureillakin. Ei ne taajamassa kunnioita tontin rajoja nuo viheliäiset inisijät, mutta omalla pihalla on lystimpi olla ja katella, kun naapuri huitoo:)

    • juhkun

      Olen huomannut, että auton konepelti (kiiltävä, musta ja etenkin kun lämmin) houkuttaa hyttyset hyörimään sen pinnassa luullen sitä lammikoksi ja laskien munat sille. Hyttysiä on siinä hyörimässä toista sataa kerralla.
      Kaikki mitä ne siihen muniin on pois uusista hyttyspolvista.
      Tuosta tulee mieleen että joku vanha tumma konepelti vahattuna kiiltäväksi pihan reunalla olisi ilmeisesti erittäinkin hyvä hyttyskannan harventaja.

    • juhkun

      Västäräkin kun saa pesimään pihapiiriin tai pääskyset niin hyttyset saa kyytiä.

    • Anonyymi

      Kotitekoinen hilioksidia tuottava hyttysansa toimii.

      https://www.metropoli.net/lifestyle/hyttysista-eroon-katevasti-kotikonstein/

      Tarvittavat ainekset:
      2 dl vettä
      50 g fariinisokeria
      1 g hiivaa
      Kahden litran muovipullo

      Rakennusohje:
      1. Leikkaa muovipullo pullo keskeltä kahtia.
      2. Sekoita fariinisokeri kuumaan veteen, anna jäähtyä ja kaada liemi pullon pohjapuoliskoon.
      3. Lisää hiiva, ei tarvitse sekoittaa. Seoksessa alkaa syntyä hiilidioksidia, joka houkuttelee hyttysiä.
      4. Työnnä muovipullon yläpuolisko ylösalaisin pullon alapuoliskon sisään ja teippaa ne kiinni toisiinsa.
      5. Kiedo hyttysansa johonkin mustaan, mutta jätä yläosa avoimeksi. Hyttyset pitävät mustasta väristä. Sijoita ansa ulos vähän matkan päähän oleskelualueesta.
      Vaihda liemi parin viikon välein.

    • Anonyymi

      Totinen paikka, mutta olipa hauskasti kirjoitettu! Kiitos!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      291
      3197
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1591
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe