Kyselisin onko flunssa ja pieni lämpö (37 ja pikkasen yli) huolestuttavaa alkuraskauden aikana? rv 5 5. Tuntuu ylivoimaiselta potea flunssaa ja koko vuorokautista pahoinvointia samaan aikaan mutta onhan se "tulos" kaiken tämän arvoinen! :)
Flunssa alkuraskaudesta
4
5700
Vastaukset
- alkuraskaudessa flunssaa
Ymmärtääkseni raskauden alettua lämpö pompsahtaa vähän ja pysyttelee juuri tuon verran normaalia korkeammalla.
Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä. Itse, kun en oireitani siltä jatkuvalta oksentamiselta koskaan tarkkaillut. - santtura
en huomannut mitään "normaalia" lämmönnousua alkuraskaudesta vaan sen sijaan sairastuin kamalaan flunssaan ja yli 38 asteen kuumeeseen. Ja minulla ei ikinä ole edes lämpöä.. neuvolassa sanottiin, kun ilmaisin huoleni, ettei vielä noinkaan korkea lämpötila ole vaarallista raskauden kannalta, jos ei kovin montaa päivää kestä, ja ettei tule muuta särkyjä tai kipuja. 5 päivää kesti (viikolla 7) ja kaikki meni kuitenkin loppuun asti hyvin. Noin pieni lämmönnousu tuskin on millään tavalla haitallista.
- minullakin
olen nyt rv. 9 5. ja edelleen on tuo lämpö päivän mittaan vaihdellen 36,8 - 37,3. Välillä olo tuntuu kuumeiselta ja paikkoja kolottaa ja päätä särkee. Minä myös sain pienen flussan rv 7. Ja tuona samaisena päivänä alkoi armoton pahoin vointi, ja voin sanoa että olo oli kyllä mitä hirvein!!! Nyt alkaa tuo kaikista pahin olo helpottaan (tai ainakin siltä nyt tänään on tuntunut). Mut kyllä kuvottaa ja velloo vatsassa silti. Mutta näin olen jostain kuullut, että tuo pieni lämpö on normaalia ekan kolmanneksen aikana. Ei muutakun jaksamisia, kyl se siitä sitten jossain vaiheessa helpottaa. Nimin. sitä pirteää olotilaa odotellessa...:)
- loppusuoralla
Ite sairastin 2kk alkuraskaudessa. Oli kuumetta, nuhaa, yskää, ja lopulta söin antibiootit keuhkonputkentulehdukseen. Sain ohjeeksi, että kuume pitää alentaa jos on kovin korkea. Panadolia siis naamaan. Vauvalle ei kuulemma hyväksi, jos pitää korkeaa kuumetta monta päivää. Olo oli kyllä kauhea, pahanmakuista limaa kaikki röörit täynnä ja siihen vielä raskauspahoinvointi. Paino laski 7kg! Onneksi parannuin ja nyt on mennyt tosi hienosti kaikki. Eli lääkäriin jos oireet pitkittyy, ja Panadolilla kuume pois!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663372Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433167Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1222668- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä861477- 391320
- 821189