Moi vaan..
Sano mun sanoneen et Mikkelissä ei oteta vakavasti sairaita tosissaan.Olen juossut sairaalassa ilman ajanvarausta valittamassa rintakipua ja ahdistusta.Ensimmäinen kommentti sairaalassa on että onko aika varattuna..Hemmetti..Jos on rintakipua niin sillo ei aikaa varata.Ja sain kuulla tänään miten muka ensineuvo ja sairaala antaisivat potilaan tietoja omaisille..Itse olen sen kieltänyt ja jos siitäkin huolimatta niin ovat tehneet niin kiitosta vaan..
Ensineuvo ja keskussairaala
7
861
Vastaukset
- näin on...
Jos on saamassa sydänkohtauksen niin varmaan varataan aika joskus seuraavan viikon lopulle...
Terveydenhuollon pitäisi olla Suomessa jokaiselle kansalaiselle kuuluva itsestäänselvyys. Nykyään se on virkamiesten itsekkään keplottelun tulos, ettei resursseja terveydenhuoltoon ole.
Yleisen terveydenhuollon, vanhustenhuollon ja mielenterveyshoidon leikkaaminen näkyy jo yhteiskunnassa. Jokelankin jälkeen mielenterveyshoidon parantamisen puolesta puhuttiin muutama viikko ennen kuin asia unohtui ja tuli lisää leikkauksia. Sama juttu muilla hoitoaloilla. Heti leikataan kun kansalaisten silmä välttää, ja taas puhutaan kahvipöydissä kun jotain kamalaa tapahtuu. - Anneliie
Itsekkin jo viestissäsi toteat, että olet kuolemaa pelkäävä ja olet juossut sairaalassa valittamassa rintakipua ja ahdistusta.
Kaiketi silloin ensimmäisellä juoksullasi otettiin sydänfilmi, jossa ilmeisesti ei mitään hälyttävää...
niinkö?
Siitä sairaalan kommentista "onko aika varattuna" ei pidä ahdistua, niin he kysyvät kun pitää kysyä...
Rintakipukin voi johtua siitä ahdistuksestasi, joka taas voi johtua ihan muusta kuin sydäninfartista.....
Ensineuvo tai sairaala ei voi antaa tietoja kenellekkään jolle ei ole annettu lupaa tietoja saada....
Jos ovat silti niin tehneet, voit saattaa tietojen antajan vastuuseen teostaan...
Itse sairastan diabetesta ja aina kun sokeriarvot ovat hälyyttävän korkealla, en edes soita ensineuvoon, vaan menen suoraan joko Pankalammelle tai sitten MKS:n päivystykseen ja kysymykseen "onko aika varattuna" vastaan vain, ei ole, mutta vaiva on tämä ja olen aina päässyt lääkärin luo..... - sanosmuuta.
Kaupungintalossa: Leikataan...leikataan...leikataan.
Sairaalassa: Ei leikata...ei leikata...ei leikata.- Kuolemaa pelkäävä
Mulla on todettu sokeritauti viime marraskuussa vuoden jahkaamisen jälkeen..Eli eikös sillo kuuluis ottaa kahta vakavammin potilas.Onneks ei vielä oo piikkiä..
- infarkti
pelätä. Se tulee jokatapauksessa.
Monessa tapauksessa kuoleva ehtii odotellakin kuolemaa, jopa vuosikausia, ennenkuin vapautuu
kehostaan/loppuunkäytetystä työkalustaan.
Sitähän se vaan on...
Mutta, minut lähetettiin myös rintakipujen kanssa kotiin sairaalasta, ja tulos oli sitten se, että sain yöllä infarktin. Enkä todellakaan halua sitä toista kertaa kokea, meinaan sitä infarktia.
Välillä sydän oireilee ja välillä ei.
Ylämäet on edelleen myrkkyä.
Olisin tarvinnut liuotushoitoa, mutta lääkäri, nuori nainen katsoi minut pelleksi, ja teeskentelijäksi ja lähetti kotiin...
Matkalla kotiin lepäsin koulun rappusilla syke 190/min, ja matkaa noin 300 metria, mutta aikaa meni muutaman korttelin matkaan reilu puolituntia. Välillä etenin ja välillä seisoin ja katsoin mittarin lukemaa ja odotin, että lukema laskee 100 kieppeille ja taas jatkoin jne..
Kello 3-4 aikaan yöllä heräsin omaan kauhunhuutoon ja puristin itseäni käsivarret ristissä rinnanpäältä....vähään aikaan en voinut hegittää,enkä liikkua. Hengittäminen/sisäänhengittäminen teki todella kipeää, vähitellen kipu hiipui ja hiipui...(noin kolme neljä tuntia kipu tuntui) Myöhemmin sitten sydänfilmissä näkyi infarktin jälki vasemmassa eteisessä, jossain takaseinässä. Mulla oli tuolloin oma sykemittari päällä kokoajan.
Olin tuolloin nelikymppinen, en tupakoi, enkä juo, en silloin enkä nykyisinkään.
Ei lääkäri ota tosissaan, jos on nuorehko ihminen, ja ensimmäistä kertaa valittamasssa sydän oireita..- kaduntallaaja
"Olisin tarvinnut liuotushoitoa, mutta lääkäri, nuori nainen katsoi minut pelleksi, ja teeskentelijäksi ja lähetti kotiin... "
Varmasti jos olisit sillä hetkellä liuotushoidon/ muun suonen avaavan toimenpiteen tarvinnut, olisit sen saanut! Ei ketään kenellä on sydäninfarkti, laiteta kotiin ilman hoitoa! Eli tuskin olet tuolloin sairastanut sydäninfarktia, rintakipuja kyllä on varmasti ollut, sitä en epäile!
"Kello 3-4 aikaan yöllä heräsin omaan kauhunhuutoon ja puristin itseäni käsivarret ristissä rinnanpäältä....vähään aikaan en voinut hegittää,enkä liikkua. Hengittäminen/sisäänhengittäminen teki todella kipeää, vähitellen kipu hiipui ja hiipui...(noin kolme neljä tuntia kipu tuntui) Myöhemmin sitten sydänfilmissä näkyi infarktin jälki vasemmassa eteisessä, jossain takaseinässä."
Eli kirjoituksen perusteella kipu kesti 3-4 tuntia, etkä hakeutunut tuolloin hoitoon, eli SOITTANUT 112! Mahdollinen sydäninfarkti olisi tuossa vaiheessa voinut näkyä (ei kuitenkaan välttämättä) sydänfilmissä ja sairaankuljettajat mahdollisesti olisivat voineen liuottaa sen tulpan.
" Mulla oli tuolloin oma sykemittari päällä kokoajan. "
Sykemittari nyt taas ei kerro sydäninfarktiin liittyen mitään !
- Valitus kannattaa
Hyvät ihmiset...antakaa palautetta suoraan johdolle! Ei kannata valittaa vain tällä palstalla, lehdissä tai sairaanhoitajille, lääkäreille. Asia ei sitä kautta varmasti mene yhtään eteenpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743397
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601628