Kuoleman pelko

niinjjaaniinjaa

Minua on vaivannut jo reilun kuukauden voimakas pelko siitä että jokin sairaus tai muu aiheuttaisi sen että yhtäkkiä en enää saisikaan happea ja kuolisin. Minulla on paniikkihäiriö, mutta lääkkeet eivät ole poistanut pelkoa. Pelosta on tullut pakkomielle. Onko kellään muulla ollut vastaavaa ja miten siitä pääsisi eroon?

5

584

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alan kirjallisuus

Kirjastosta löytyy alan kirjallisuutta. Lukuelämykset vähentävät pelkoja; uutta näkökulmaa.

• yksvaann

et on tullut mietittyä liian paljon näit juttui ja luettuu/katottuu liikaa sairauksist kertovii juttui.Niin mul kävi kun katoin liika house sarjaa.

Kun alkaa tehdä jotain rakentavaa ja muutenkin mielekästä niin pelot lähtee.

• Baby...

http://www.youtube.com/watch?v=z5rW-YvYmUE

All our times have come
      Here but now they're gone
      Seasons don't fear the reaper
      Nor do the wind, the sun or the rain..we can be like they are
      Come on baby...don't fear the reaper
      Baby take my hand...don't fear the reaper
      We'll be able to fly...don't fear the reaper
      Baby I'm your man...

Valentine is done
      Romeo and Juliet
      Are together in eternity...Romeo and Juliet
      40,000 men and women everyday...Like Romeo and Juliet
      40,000 men and women everyday...Redefine happiness
      Another 40,000 coming everyday...We can be like they are
      Baby take my hand...don't fear the reaper
      We'll be able to fly...don't fear the reaper
      Baby I'm your man...

Love of two is one
      Came the last night of sadness
      And it was clear she couldn't go on
      Then the door was open and the wind appeared
      The candles blew then disappeared
      The curtains flew then he appeared...saying don't be afraid
      Come on baby...and she had no fear
      And she ran to him...then they started to fly
      They looked backward and said goodby...she had become like they are
      She had taken his hand...she had become like they are

• V.1950 tienoilla paikallisesta sanomalehdestä luin, että tulee maailmanloppu.
      n. 12v lievästi autistiselle koulupojalle oli paha, traumaattinen huu haa tieto.

Lehtijutussa kerrottiin, että suurehko meteoritti törmää maahan; että se on Maan tuho.
      Pidin perhettäni ja ihmisiä yleensä kovin pöljinä kun eivät reagoineet juttuun mitenkään.
      Varmaan isoveljelleni kerroin pelostani, mutta hän osasi kuitata lehtijutun 'ankkana'.

Pelko "koteloitui" psyykeen niin, että menin 36v. tekemään testamenttiä lakiasiatoimistoon.
      Kokenut tuomari utsi tietoonsa "tietolähteeni" juuriaan myöten.
      -Näitä huuhaa juttuja ilmaantuu eri medioihin aika ajoin...ovat aivan tuulesta temmattuja, sanoi.
      (myöhemmin sain tietää jääneeni psykologisesti infantiiviselle tietotason asteelle)

Olen lukenut netistä, että mm aspergit pohtivat hyvin paljon kuolemaan liittyviä asioita.
      Kokeilin joskus "henkistä eutanasiaa" keskittymällä kuolemaan. Kävin 'melko syvällä'.
      Tästä alkoi kuolemanpelon siedättäminen.

Jokaisen pelkonsa kohtaaminen on on ainoa keino ilman ammattiauttajan apua prosessoida
      omia pelkojaan.
      Nyt vanhana osaa niin kuoleman- kuin muihinkin pelkoihin asennoitua luontevammin.

• .........,

mulla oli noin vuosi sitte tosi paha luulotautisuus. Pelkäsin jatkuvasti että mulla on aivokasvain, aivoverenvuoto, aivokalvontulehdus, imusolmukesyöpä, ihosyöpä tai joku muu vastaava. Se pelko on mennyt pois ikäänku itestään ja nykyään mun luulosairaus on lähes olematon. Mitä nyt välillä jos esim. päästä kuuluu naksahdus, jännityn hetkeksi, kun mielessä käy että nytkö sieltä katkes verisuoni...:D
      Tänä päivänä ite pelkään enemmänkin onnettomuuksia.
      Jännittää olla auton kyydissä, varsinkin jos autoilija ajaa omasta mielestäni liian lujaa. Pelkään usein pidempiä automatkoja, koska mielessäni pyörii vaan se, että kolari tulee.
      Samoin matkoille lähteminen on vähän vaikeaa, koska esimerkiksi lentokoneella mentäessä en voi olla ajattelematta sitä, että se lentokone saattaisi hajota ja pudota ilmasta ja sitten mä kuolisin.
      Samoin pelkään (ainakin vieraissa paikoissa) ja myös välillä, mutta harvemmin, omalla paikkakunnallani, että yhtäkkiä joku vaan hyökkää mun kimppuun ja tappaa minut. En tiedä lähtikö se pelko liikkeelle siitä, kun eräs tuttuni kuoli väkivaltaisesti muutama viikko sitten, koska en muista ajattelinko asiaa ennen tuttavani kuolemaa.
      Joten kyllä todellakin minulla ainakin on ollu vastaavaa, enkä tosiaan tiedä miten siitä pääsis eroon...:/ Vois vaikka lakata ajattelemasta :) Tsemppiä ja voimia sulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      268
      9653
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      307
      6836
    3. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      74
      1705
    4. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1421
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      94
      1297
    6. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1161
    7. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      1079
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      41
      882
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      23
      756
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      313
      748
    Aihe