kissa kotia vailla, kissat etsivät kotia

Wiiwi

Olen todella hämmästynyt tästä netin kautta kissoille kotia jutusta... Ja tässä pikku vinkkejä miten voi varmistua siitä, että kissoille (myös muille eläimille)löytyy oikea koti.
Ensiksi tarkka tiedottaminen molemissa osapuolissa, jo heti ilmoitusta jätettäessä, on ensiarvoisen tärkeää. Pidetään sovituista tapaamisista ym. kiinni. Ja jos olisin itse antamassa pois eläintä, haluaisin ehdottomasti nähdä minkälaiseen kotiin olen eläintäni antamassa. Eli jos vain mahdollista, viedä eläin uuteen kotiin ja vielä tarkistaa että kyseisestä eläimestä on kokemusta tulevassa kodissa. Ja se on eläimelle myöskin turvallisempaa, kun on tuttu ihminen auttamassa ensiaskeleissa. Ja nyt kun olen törmännyt pariin otteeseen tekstiin, että kissa ei ole sisäsiisti, siksi etsii kotia maalta. Ok, sehän on kissoille paras ympäristö mitä voi saada. Mutta toivoisin ihmisiltä kärsivällisyyttä ja tahtoa opettaa kissa uudestaan sisäsiistiksi, ettei kissaa riepoteltaisi kodista kotiin. Itse sain siskokset "oudosta ympäristöstä", ja kun entisillä omistajilla ei ollut osaamista opettaa kissaa (ollut koiria) sisäsiistiksi, niin pienempi siskoksista lirutti vähän sinne tänne. Ja me aloitettiin aivan alusta, en todellakaan halunnut antaa heitä pois, kun me todellakin sovitaan täydellisesti yhteen. Ja askel askeleelta me ollaan edistytty, ja voin vaan sanoa kuinka ylpeä olen heistä. Tuohon on myös kikka, jonka luin lehdestä ja jota en voinut uskoa todeksi, mutta meillä toimii. Jos peset kissanhiekka astian kloriitilla, se houkuttelee kissoja tekemään tarpeensa siihen. Suosittelen tällä ongelmalla pähkäileville tuota.
Tässä on vain minun kokemusten kautta opittuja juttuja, jos muilla on lisättävää, toivon että kerrotte niistä. Tällä tavalla me varmistamme sen että eläin löytää juuri sen kodin joka odottaa juuri häntä.
Hyvää kesää, meille ihmisille ja eläimille :).

4

1316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niininsaari

      Hiekkalaatikon pesuun on todella tepsivää. Oma kokemukseni on jopa "erinomainen". Pesin nimittäin saunan lattian kloriittivedellä ja kuinka ollakaan, kissani teki sinne tarpeensa. Sen opin, että pidän oven kiinni, ettei enää sinne pääse. Hiekkalaatikko on ollut käytössä koko ajan, ettei ollut kyse siitä, että ei olisi ollut paikkaa "tekoselle". Tulipahan sitten pestyä hiekkalaatikkokin.

    • kissat

      kissat etsivät koteja. Kissat joille etsitään koteja, asuvat sijaisperheissä sekä Uudellamaalla että pääkaupunkiseudulla.
      Kuljetus on mahdollinen Helsingistä 100-120 km

      Ihania kissoja, jotak odottavat mahdollisuutta, kotia ja rakkautta
      www.pelastetaankissat24.com

      • oli häkissä

        tutustamisen jälkeen tosi jääräpää reviiristä, onneksi naapuri otti kisuliinin.

        T. Deki, mie tuun kollin kans hyvin toimeen nukutaankin yleensä yhdessä. Deki on sekarotunen
        7 vuotias sekarotunen laiska sefu. Herättää aamulla tasan 7 ja pesee naaman ½ metrisellä kielellään.


    • wiiwi

      Liruttaja todellakin lopetti sen tapansa, mutta mehän lähdettiin aivan alusta asti. Meidän kesä ja alkusyksy on mennyt todella upeasti, olen saanut molempien typyjen luottamuksen. Ja he palkitsee pienillä mutta arvokkailla asioilla kissojen tyyliin :).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe