Minulla ei ole bulimiaa?

kypsäh....

Siitä on nyt 3 vuotta, kun aloin oksentamaan. Parhaimmillaan oksensin kaiken syömäni. Välillä oksensin pelkkiä mahanestetä, en siis ollut syönyt, mutta piti oksentaa. 2 vuotta sitten menin osastolle masennuksen takia. Olen kaikki nämä 2 vuotta puhunut syömisestä, ja kertonut oksentamisesta. Painoni on heitellyt näinä vuosina paljon. En ole saanut diagnoosiksi bulimiaa, koska olen normaalipainoinen. Eli virallisesti, minulla ei ole syömishäiriötä?? Minulle sanottiin juuri tuossa viikko sitten, että on hyvä puuttua tähän ennen, kun siitä tulee syömishäiriö. Mä oon niin sekaisin, kun musta tuntuu, ettei mulla oikeasti siis ole mitään ongelmaa syömisen kanssa, vaan olen koko nämä vuodet vaan kuvitellut... Jos ei kerta lääkärinkään mielestä mulla ole syömishäiriötä. Onko siis itseaiheutettu oksentaminen nykyään ihan tervettä, täh??

5

967

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vittu! (anteeksi)

      joku idiootti lääkäri päässyt taas pätemään. voi helvetti kun pistää vihaksi tuollainen...

      sinä sairastat bulimiaa. itseaiheutettu oksentaminen EI ole normaalia koskaan. se on bulimiaa kun sitä on jatkunut noinkin pitkään. PAINO EI VAIKUTA MITENKÄÄN DIAGNOOSIN SAAMISEEN! ylipainoinen ihminen voi olla anorektikko. bulimikko voi olla yhtähyvin alipainoinen, normaalipainoinen tai ylipainoinen. sillä ei vittuakaan ole väliä mitä se vaaka kulloinkin näyttää (paitsi ehkä jonkun vanhan idiootin mielestä)

      sh on psyykkinen sairaus. sairaus on päässä. ei siinä vaa´assa.

      tarvitset apua. puhu jollekin toiselle lääkärille ja kerro tästä tilanteesta. sano ihan rehellisesti että mielestäsi bulimiasi on jätetty diagnosoimatta. ja terapeutillesi ihan suoraan, että kyllä tässä ollaan jo sh suossa...

      rohkeutta. sinä tarvitset asianmukaista hoitoa ja apua ja ansaitset sitä ihan kuin joku muukin syömishäiriöinen.

    • bulimia!!!

      Niinkuin minullakin. Diagnoosia vain ei ole kuulunut. Se pistää minuakin vihaksi. En osaa puhua muuta kun syömisestä, kiloista, kaloreista ja se on turhauttavaa. Sairaalassa tehtiin oikein sopimus että siitä aiheesta ei saa puhua. Puhuin kuitenkin... Ensin söin olemattomia, sitten söin (vähän) ja oksensin, se oli kaikkien tiedossa, olin laihtunut montakymmentä kiloa (105kilosta 50kiloiseksi ja sitten sen alle.) Nyt pääsin kuukausi sitten pois sairaalasta, ja olen edelleen laihtunut. Tämäkin on kaikkien tiedossa. En osaa enää syödä, osaan vain oksentaa, ja tiedän itsekin tämän olevan älytöntä, vaan ei siis (luultavasti) sairasta, ei syömishäiriöistä! Mikä mua sitten vaivaa, vai vaivaako mikään, onko tämä vain mun kuvittelua?

    • cchhristine

      Älä välitä siitä lääkäristä ja hoitohenkilökunnan "ns .diagnooseista".

      Sulla on bulimia siinä missä muillakin jotka tahallisesti oksentaa. Lääkärit ei koskaan voi tietää miltä tuntuu kun pitää käyttää lääkkeitä, miten hirvee on syyllisyyden tunne aina kun on oksentanut ja miten paljon se itkettää kun lihoo ja miten paljon tulee paineita kun laihtuu ja et laihtuis vaan lisää.

      Vertaistuki bulimiassa on mua auttanut eniten ja niin uskonkin että tässä sairaudessa se on hyvin olennainen.
      Ja muista että ne ketkä ei sairasta bulimiaa( lääkärit yms.) EI vaan voi tietää tätä mitä helvettiä tää on. Sä tiedät, ne ei kokemuksellisesti. Tsemppiä !

    • ...

      Minunkaan bulimiaan ei psykologi suhtautunut mitenkään erityisesti. En ole teini enää, ehkä se vaikutti asiaan... mutta vieläkin minulla se riivattu ahmimiskohtaus tulee helposti ja koska EN halua lihoa, menen oksentamaan. Onneksi vain muutaman kerran viikossa, ei aina sitäkään, mutta silti :/

    • kysymisenarvoista

      moi kaikille
      olen 13vuotias tyttö hämeenlinnasta,olen nyt kiinnostunut että kuinka paljon esimerkiksi viikossa laihtuu jos tekee tuota "itseaiheutettua oksentamista" ??
      en TODELLAKAAN ole kokeilemassa,serkkuni tarvitsee kipeästi apua hän on 165cm pitkä ja painaa 38kg ! apua!

      ps.muistakaa vastata KUINKA PALJON VIIKOSSA SIIS VOI LAIHTUA!?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2012
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1907
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      11
      1381
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe