Oletko lihonnut masennuslääkkeistä?

Kuinka moni on lihonnut lääkityksen aikana (ja kuinka paljon)? Mitä masennuslääkettä tuolloin käytit?
18996
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 18

Vanhimmat

Puolessatoista kuukaudessa 10 kg. Lääke oli Fluoksetin (SSRI-lääke).

Äänestä
  • 25 kg / 5 kk / remeron

    Äänestä

En lääkitykseni vuoksi lihonut ole vaan sen vuoksi, että syön enemmän kuin kulutan.

Äänestä
  • Tottahan tuo on. Mutta kyllä Remeron (mirtatsapiini) ainakin hoidon alussa lisää ruokahalua huomattavasti. Ei sekään kaikkia lihota. Riippuu paljon siitäkin, millainen ruokavalio on muuten ja kuuluuko siihen "kaikkea hyvää". Jos kuuluu, tätä turhaa kamaa alkaa mennä kurkusta alas hillittömiä määriä. Jotta syömisestä saisi realistisen kuvan, suosittelen joka ikisen suupalan ja juoman kirjaamista ruokapäiväkirjaan. Näin voi myös varmistua siitä, että lihominen tosiaan tulee kaloreista eikä "lääkkeestä" esim. nesteen kertymisen seurauksena.

    Lihoin ehkä viitisen kiloa mirtatsapiinihoidon aikana, mutta olen viime kuukausina myös laihtuttanut seitsemisen kiloa, myös sen mirtatsapiinihoidon aikana.

    Venlafaksiini (Efexor) sen sijaan vähensi nälän tunnetta ja ruokahalua huomattavasti.

    Äänestä

  • kaksi ääripäätä kirjoitti:

    Tottahan tuo on. Mutta kyllä Remeron (mirtatsapiini) ainakin hoidon alussa lisää ruokahalua huomattavasti. Ei sekään kaikkia lihota. Riippuu paljon siitäkin, millainen ruokavalio on muuten ja kuuluuko siihen "kaikkea hyvää". Jos kuuluu, tätä turhaa kamaa alkaa mennä kurkusta alas hillittömiä määriä. Jotta syömisestä saisi realistisen kuvan, suosittelen joka ikisen suupalan ja juoman kirjaamista ruokapäiväkirjaan. Näin voi myös varmistua siitä, että lihominen tosiaan tulee kaloreista eikä "lääkkeestä" esim. nesteen kertymisen seurauksena.

    Lihoin ehkä viitisen kiloa mirtatsapiinihoidon aikana, mutta olen viime kuukausina myös laihtuttanut seitsemisen kiloa, myös sen mirtatsapiinihoidon aikana.

    Venlafaksiini (Efexor) sen sijaan vähensi nälän tunnetta ja ruokahalua huomattavasti.

    Mirtatsapiini syötättää lääkkeen ottamisen jälkeen. Niinpä kannattaa ottaa se illalla ja mennä sänkyyn niin ei pääse lihomaan.

    Äänestä

lääkkeistä ei ollut vaikutuksia - kyseessä cipramil ja sittemmin korvaava sepram.

enemmän kai se paino nousee siitä, että syö ahdistukseensa kaikkea hyvää. mulla ainakin oli ennen lääkitystä se, että halusin antaa itselleni edes hetkeksi hyvänolon jostakin - sain sitä syömällä herkkuja.

Äänestä

Amitriptyliini ja klooridiatsepoksidi 5 kg/kk.

Äänestä

En ole lihonut , venlafaxin ja levozin lääkityksenä.

Äänestä

Laihtunut liki 35 kiloa, lääkkeenä Seronil 80 mg/vrk.

Äänestä

psykoosi lääkkeestä n. 35kg.

Äänestä

Mirtatsapiinista semmoset 10kg/3kk, söin muuten vähemmän kuin ennen lääkettä. Lääkärin mukaan elimistöön kertyi nestettä tms. Kylhän ne kilot äkkii lähtikin, mutta ehti siinä välissä olla tosi kurja olo kun oli sekä masentunut, että ylipainoinen. Sen masentuneen ja sporttisen olisi vielä jotenkin kestänyt.

Äänestä

Söin vuosina 2001-2006 Fevarin-nimistä masennuslääkettä, joka nosti painoa n. 20 kiloa. Vuoden 2006 kesällä vaihdoin Zoloft- lääkkeeseen, jota söin vuoden 2008 kevääseen asti. Lopetin silloin kokonaan lääkkeiden syömisen, ja lähes heti alkoi painoa pudota. Psykiatri kyllä viimeiseen asti kiisti sen, että lääkkeet voisivat lihottaa, mutta kuitenkin vasta lääkkeistä syönnin lopettamisen jälkeen hän lopulta myönsi, että ne voivat nostaa painoa lisäämällä ruokahalua. Ärsytti todenteolla, että ensin valehdellaan vuosikausia, ja sitten lopulta tunnnustetaan totuus.

Nykyään en enää syö mitään lääkkeitä, ja painokin on jo palautunut nornaaliksi. Enää en moisia myrkkyjä suostu syömään.

Äänestä
  • Onko ruokahalusi sitten lääkkeen lopettamisen jälkeen hävinnyt olemattomiin, koska sanoit painon heti alkaneen pudota, kun lääkitys loppui?

    Jos ne ovat olleet liikakiloja, niin nehän eivät lähde ruokahalun ja syömisen palauduttua normaaliksi, vaan niistä pääsee eroon vain pikku hiljaa laihduttamalla eli syömällä vähemmän kaloreita kuin normaalisti.

    Läski ei taianomaisesti sula pois, kun lääkitys loppuu.

    Äänestä

Lääkityksenä Serdolect ja Cipralex, ja kiloja tullu lisää 20 ihan muutamassa kuukaudessa. Että silleen.

Äänestä

leponex(psykoosilääke) & puolessa vuojessa 50kg

Äänestä

Erityisesti neuroleptit räjäyttävät metabolian, joka voi johtaa reiluun lihoamiseen hyvinkin nopeasti. Pahimmat pahimmista ovat olantsapiini ja klotsapiini mitä tulee lihoamiseen.

Äänestä

Minulla on Sepram. Ei ole vaikuttanut painooni.

Äänestä

30 aika lyhyessä ajassa.. ja ei apua lääkkeistä eli enpä voi suositella.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Nuunuu kirjoitti:

Kuinka moni on lihonnut lääkityksen aikana (ja kuinka paljon)? Mitä masennuslääkettä tuolloin käytit?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu