Hei!
Ilmastointi ei toiminut ja asia tutkittiin ihan erikoislikkeessä..Löytyi vuotokohta taakse menevissä ilmastoinnin putkissa.Metroautossa huutavat putkille hintaa 383 euroa ja sitten vielä erikoisasennus.rokcautosta katselin osaluetteloa,niitä on monta samantapaista jutskaa.Osaako joku esim.big bad yankee neuvoa minkä tilaan sieltä jos tilaan?Kiitos neuvoista.
transporttiin ilmastoinnin putket
14
1794
Vastaukset
- Rahikaisella
Mielestäni ne ensimmäiset on niitä takaputkia,mutta kannattaa varmaan tutkia auton alta ensin että miltä näyttävät.Kun ei noissa rockauton tiedoissa nää mittojakaan. Itselläni todennäköisesti vuotaa samoista putkista,on yleensä transsportissa se vuotokohta.
Auton alle on mentävä katsomaan. Hinnat on ihan kohillaan Rockautossa. Muista tilata myös kuivain,se kun on aina vaihdettava kun järjestelmä on auki.
Kätevämpää olis kun sais tilattua niitä kylmäainepulloja joita jenkeissä myydään melkein maitokaupoissakin,ainakin varaosaliikkeissä ovat hyllytavaraa. Pystyis tarvittaessa lisäämään.Eivät vaan lähetä niitä tänne kapiseen Euroopan Unioniin.- hannu.
mikäs se on se kuivain,mikä osanumero tai osa ameriikaksi?
- Rahikaisella
hannu. kirjoitti:
mikäs se on se kuivain,mikä osanumero tai osa ameriikaksi?
A/C Receiver drier,mutta ei tuolla kyllä mainittu että se pitäisi aina vaihtaa,olen vaan sellaista jostain lukenut. Taitaa vaan olla suositus.Alipaineellahan se järjestelmä kuivataan ennenkuin se täytetään.
- -97
Rahikaisella kirjoitti:
A/C Receiver drier,mutta ei tuolla kyllä mainittu että se pitäisi aina vaihtaa,olen vaan sellaista jostain lukenut. Taitaa vaan olla suositus.Alipaineellahan se järjestelmä kuivataan ennenkuin se täytetään.
täälläkin. parin viikon kuluttua kun aineet sisälle, niin kylmäntulo lakkaa. Missä korjaamossa käytit, kun löysivät vian, mulla ei ole löytäneet vuotopaikkaa, pari kertaa käytetty etsinnässä.
- Rahikaisella
-97 kirjoitti:
täälläkin. parin viikon kuluttua kun aineet sisälle, niin kylmäntulo lakkaa. Missä korjaamossa käytit, kun löysivät vian, mulla ei ole löytäneet vuotopaikkaa, pari kertaa käytetty etsinnässä.
Tuossa linkissä taitaa olla tyypillisimmät Trans Sportin ilmastointilaitteen vuotokohdat. Täytyy mennä kurkkimaan.
http://www.greatautohelp.com/questions/question49a.html - Hannu
-97 kirjoitti:
Kuopiolainewn Javetron,tutkittiin siellä rockauton kuviakin putkista muttei kyllä sekvinnyt mitä pitäis tilata,täytyy kait tehdä retki etelä-suomeen kalliiseen metro-autoon,harmi.Ja vuoto on kyllä niissi kohdissa kun seuraavan viestin kuvassa.taitaa olla tosi hankala paikatakin kun on yhtenäinen putki.
- Rahikaisella
Hannu kirjoitti:
Kuopiolainewn Javetron,tutkittiin siellä rockauton kuviakin putkista muttei kyllä sekvinnyt mitä pitäis tilata,täytyy kait tehdä retki etelä-suomeen kalliiseen metro-autoon,harmi.Ja vuoto on kyllä niissi kohdissa kun seuraavan viestin kuvassa.taitaa olla tosi hankala paikatakin kun on yhtenäinen putki.
Jos siis vuotokohta näkyy selvästi tai on tiedossa niin kyllähän kylmälaiteasentajat ottaa pätkän pois välistä ja juottaa ehjän putken tilalle. Suoraa putkeahan se on.Näin aion itse menetellä jos vuotokohta löytyy selvästi.
- hannu
Rahikaisella kirjoitti:
Jos siis vuotokohta näkyy selvästi tai on tiedossa niin kyllähän kylmälaiteasentajat ottaa pätkän pois välistä ja juottaa ehjän putken tilalle. Suoraa putkeahan se on.Näin aion itse menetellä jos vuotokohta löytyy selvästi.
mutta en ainakaan Kuopiosta ole vielä löytänyt sellaista pajaa joka sitä tekis on kuulema hankala homma,kehoitetaan vaan vaihtamaan tai sitten suljetaan koko ilmastointi taakse nihin en halua ryhtyä...
- Rahikaisella
hannu kirjoitti:
mutta en ainakaan Kuopiosta ole vielä löytänyt sellaista pajaa joka sitä tekis on kuulema hankala homma,kehoitetaan vaan vaihtamaan tai sitten suljetaan koko ilmastointi taakse nihin en halua ryhtyä...
Kävin täytättämässä omani,viime vuonna pysyi kesän aineet sisällä,saa nähdä kauanko nyt?
80€ maksoi tyhjennys ja täyttö. Hyvin pukkaa kylmää. Pystyyhän sen putken katkaisemaan itsekin ja helmiliittimillä uusi putki väliin,liitoksen on vaan oltava tiukka ettei vuoda. Ilmalämpöpumppuun jouduin tekemään ed.mainitun liitoksen ja hyvin on pitäny.
Töissä näin kylmäkoneen kylmäaineputkia,niihin oli vedetty sellainen lakka päälle,olisikohan sillä varmistettu vielä liitosten kaasunpitävyys? Sellaista lakkaa kun sais jostain niin vois kokeilla auttaako pieniin vuotoihin. - hannu
Rahikaisella kirjoitti:
Kävin täytättämässä omani,viime vuonna pysyi kesän aineet sisällä,saa nähdä kauanko nyt?
80€ maksoi tyhjennys ja täyttö. Hyvin pukkaa kylmää. Pystyyhän sen putken katkaisemaan itsekin ja helmiliittimillä uusi putki väliin,liitoksen on vaan oltava tiukka ettei vuoda. Ilmalämpöpumppuun jouduin tekemään ed.mainitun liitoksen ja hyvin on pitäny.
Töissä näin kylmäkoneen kylmäaineputkia,niihin oli vedetty sellainen lakka päälle,olisikohan sillä varmistettu vielä liitosten kaasunpitävyys? Sellaista lakkaa kun sais jostain niin vois kokeilla auttaako pieniin vuotoihin.neuvoja olen saanut että pistää takaputket umpeen niin ilmastointi toimii edestäkäsin,en tiedä liekö kellä kokemuksia siitä?
- jr76
onko vika paine via paluu puolella.. jos paluu niin kumiletku ja klemmarit kova sana.
- chevy-97
..korjannut omasi näin?? Onko kestänyt korjaus? Kumpi on paluu putki oikea vai vasen? Jotain vinkkejä, onko joku tulpannut takaputket ja miten? Olishan se mukava kun olisi viileämpää...meinaan autossa, ulkonahan kyllä tänä kesänä sitä on piisannut!!! ;))
- jr76
chevy-97 kirjoitti:
..korjannut omasi näin?? Onko kestänyt korjaus? Kumpi on paluu putki oikea vai vasen? Jotain vinkkejä, onko joku tulpannut takaputket ja miten? Olishan se mukava kun olisi viileämpää...meinaan autossa, ulkonahan kyllä tänä kesänä sitä on piisannut!!! ;))
laittanu ite kumiletkun paluupuoleen ja onkohan toi nyt 3v ollut sillänsä.. tulpattuakin saa mut kivampi kun pelaa. en muista enää ulkoa kumpi on paluu mut etupyörän takana putket tekee mutkat ja vaihtaa paikkoja eli tarkkana pitää olla.. jos laitat kumi letkulla nii hommaa kunnon kudosletku ja klemmarit nii kyllä se onnistuu..
- transport-97
Oiskohan tähän vuotohommeliin mitään selkeää ohjetta(kuvaa) ja millä ne putket oikeesti on esim. tukittu tai korjattu. Oma vuotaa kahdessa viikossa freonit pihalle....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1372001
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1291649Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11516Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras881423- 321401
Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne1321214Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet521121- 241099
Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221021- 51904