alkoholi ongelma?

Nimetön

hm. miesystäväni, veskari horoskoopiltaan niin kuin minäkin, on melko perso alkoholille. olemme olleet yhdessä alle vuoden vast, ja hänestä on alkanut tulee esiin piirteitä et alkoholi on nro 1 hänen elämässään!

1. eli aluks sovimme jotain, sitten hän ilmoittaa ettei jaksakaa lähteä syömään tms.(vaan kertoo menevänsä nukkumaan tms.) ja loppujen lopuks hän on tuhannen kännissä kavereiden kanssa illan.

2. vietetään iltaa porukalla, alkoholia mukana. muut meinaavat baarii, mut me sovimme ettemme lähde jo alussa. kun lähtö muilla alkaa lähenee mies kysyy multa lupaa pääsiskö hän sittenkin lähtee ja samalla kiskoo baarikamppeita jo päälle. eli suomeks sanottuna vitut mun mielipiteistä, hän menee jos haluaa, ainoastaa tavan vuoks kysyy muka lupaa!.

ja mikä vittumaisinta, seuraavana päivänä hän on kuin ei mitään. ei näe asiaa ongelmana, ei osoita minkäälaista katumusta pettäessään lupauksensa.
täs pari esimerkkiä

taitaa jätkäl olla todellaki alkoholi ongelma vai? ei pysty pitää näppejä siitä erossa. 1-3 kertaa pitää viikos saada maisteltua.

eli kertokee mite saisin tämän tajuaan et hän todellakin loukkaa minua tämmösel käytöksellä? en puhu hänelle moneen päivään? uhkaan jättää hänet? teen hänelle samat kuin hän minulle, eli perun elokuvaillan koska lähden baarii? vai mitä helvettiä mun täytyy tehdä et hänen käytös muuttuu?! vai onko ainut vaihtoehto todella jättää hänet?

jännä kun itsekin olen tosiaan veskari, mut en osaa jotenkin tulkita miestäni. tai näitä hänen tempeuksiaan. juu tiedän, itsekin joskus saan idean ja halun ja minua ei pysäytä mikään. mut et miehen "idea ja halu" on alkoholi ja aivan LIIAN usein, nii eiei.

11

1925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä jää

      tuollaiselle. Tiedäthän, ettei se juominen lopu vaan pahenee koko ajan.
      Vesimiehistä voi helposti tulla alkoholin suurkuluttajia, mutta esim. itsellä (veskarinainen) en pystyisi tulemaan "juopoksi", koska elimistöni jo stoppaa jossain vaiheessa ja ei todellakaan tulisi mieleen muutenkaan jatkuvasti juosta ryyppäämässä ja hillumassa.
      Ja noihin lupauksiin, kuka niihin uskoo?

    • ongelmaa

      miten tulkitsen tapauksiasi miehen näkökulmasta:

      1. Ensinäkin kuka on sovinnut asiasta eli sinun tai miehesi ehdotus lähteä syömään tms ja kuinka tarkalleen se on vahvistettu (millä sanoilla)? Tässä on merkityksenä se, että kuinka sitoutuva tämä "sopimus" toisen osapuolen mielestä on. Toiseksi jos asia perutaan, hän tosiaan voi olla väsynyt silloin, mutta piristävä puh soitto esim ystävältä viekin heidät baariin, niin kyseessä ei ole ensimmäisen sopimuksen pettäminen vaan ihan uusi tilanne.
      2. Sama kuin ensimmäinen tapaus. Tilanne muuttuu ja jos sä vielä annat luvan lähteä, niin ensimmäinen "sopimus", joka tilanteen/tunnelman (ihmiset juhlissa saattaa osoittautua paljon hauskemmiksi, kuin etukäteen luultu) muuttuessa juhlissa peruuntuu, ja hän lähtee. Seuraavana päivänä ei todellakaan tarviikaan olla pahoillaan!

      Oletko kokeillut pyytää häntä olemaan menemättä?
      Mun suositus on et kerrot sille seuraavana/sitä seuraavana päivänä suoraan, että miten sinä näet näitä asioita ja että hänen käyttäytyminen loukkaa sinun tunteitasi jne. Mutta ihan turha on mainita alkoholia tai vihjata että hänellä olisi ongelmaa sen kanssa, vaikka voihan ollakin.. Uskoisin, että hän ei vaan käsitä, että sinä ymmärrät asioita toisin. Sen jälkeen katso miten asiat jatkuvat ja tee omat johtopäätöksesi ja toimi tunteitesi mukaisesti. Eli kuten aina oikeanlainen rakentava keskustelu, eikä syyttäminen on se tapa, millä meitä (veskari)miehiä pystyy käsittelemään.

      • kiltsimiili

        mitä sitä turhia selittelemään. Miksi terve ja itsesuojeluvaiston omaava henkilö liottaa aivojaan myrkyllä?


      • totta puhut
        kiltsimiili kirjoitti:

        mitä sitä turhia selittelemään. Miksi terve ja itsesuojeluvaiston omaava henkilö liottaa aivojaan myrkyllä?

        Eläköön herran voima ja hänen kaikkitetävä ja ymmärtäväinen luonne!


    • Nimetön

      Hei,
      tuo havaintosi tai ajatuksesi, että miesystävällesi alkoholi on ykkösasia, voi olla merkki pahasta kehityksestä. Itselläni oli sama ongelma. Alkoholi alkoi vähitellen hallita elämääni, mutta en sitä myöntänyt ennenkuin ongelmat olivat tosi pahat. Syntyvän ja syntyneen riippuvuuden väliin on vaikea ulkopuolisen, edes läheisen ihmisen sopia tai estää kehitystä. Minun aika julma ohjeeni on, että katso kumman hän valitsee. Tee johtopäätökset ja pelasta oma elämäsi. Voi kuulostaa yliampuvalta, mutta voit myös ottaa yhteyttä alkoholiongelmaisten läheisten vertaistukiverkostoon. Lisätietoja www.al-anon.fi.

      Raimo, toipuva alkoholisti

    • zaza-75

      Moi!!
      Minunkin mies on vesimies, raitistunut alkoholisti.
      Olemme olleet naimisissa 13 vuotta.
      Hän on ollut raittiina 3 vuotta.
      Ennen tuota raitistumista hän joi päivittäin.
      Välillä oli ehkä viikon selvinpäin.
      Mutta rakastin häntä silti, kyllähän niitä lupauksia tuli ja meni.
      Monesti ajattelin etten jaksa,
      mutta onneksi jaksoin, lopussa kiitos seisoo.
      Nyt on elämä mallillaan ja olemme onnellisia kumpikin.
      Elämä hymyilee. :)
      Sinulle toivon onnea elämään, olipa päätöksesi mikä tahansa. :)

    • yövirkku

      Et ilmeisesti ole tulleet ajatelleeksi, että saataisit itse ollaa se ongelma miehellesi?
      Mitään ei tapahtuu ilmän syytä.

    • ikäinen???

      Parikymppisenä baari-illat kavereiden kanssa kiinnosti paljon enemmän kuin hempeät koti-illat poikakaverin kanssa. Nyt, kohta kolmekymppisenä ja oikean kumppanin löydyttyä, on alkoholi jäänyt melkein kokonaan pois. Jos ei nappaa, niin ei nappaa. Ei sille mitään voi. Ja jos alat häntä ahdistella jäämään kotiin, teet luultavasti pahan virheen.

    • hirvee vesimies

      Olen täs tapaillut puolisen vuotta vesimiestä. Jonka piti olla raitis, terveet elämäntavat ja mieluummin kotona kun kuppiloissa viihtyvä.

      Joo, kotona viihtyy kyllä jos on viskipullo nokan edessä.
      Ja riita pitää saada vaikka väkisin että on hyvä syy lähteä ryypiskelemään.

      Kännissä sitten soitellaan keskellä yötä satoja kertoja. Että kyllä mä kuule susta tykkään varmaan ihan hirveesti kun kerran näin kännissä sulle soittelen.

      Eipähän soittele kauaa, vaihdan numeron. ...tana

    • Vesimies_n

      19vuotta on talsittu tätä maailmaa ja edelleenkään en juo alkoholia kuin n. 2kk välein, joskus ruoalla.
      Mutta pääasiassa baarissa käymiset keskittyy juhlapäiviin (joulut, uudet vuodet, synttärit jne.) huvikseen ei huvita lähteä rahaa tuhlaamaan baariin, vaan joku juhlapäivä sen täytyy olla.

      Mutta en siis ole juoppo. Eihän tämä horoskooppikohtaista kuitenkaan mielestäni ole, vaan ihan persoonasta kiinni.
      Mutta tällainen vesimies täällä :)

    • Vesimies_n

      Ystävättäreni on myös vesimies ja hänellä on omasta takaa samat periaatteet, eli baariin vain erityisinä päivänä. Eikä muutenkaan kovin useasti juo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe