Miten solut tyhjäksi

Iivana Julma II

Miten tehdään Excelissä "nappi" soluun, jota painamalla saan määrätyt solut tyhjäksi yhdellä napin painalluksella? Tietenkin säilyttäen niissä olevat kaavat :=). Ja kyseessä Excel 2007.

5

4548

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

nauhoittamalla makron.

• vielä vähän

tarkemmin miten solun saa tyhjennettyä ja samalla säilytettyä siinä olevan kaavan ? Eikös tuossa sitäkin toivottu ?

• ............
        vielä vähän kirjoitti:

tarkemmin miten solun saa tyhjennettyä ja samalla säilytettyä siinä olevan kaavan ? Eikös tuossa sitäkin toivottu ?

No kopioit sen kaavan leikepöydälle ja tyhjennät sen solun. Aloita makron nauhoitus mene soluun ja aktivoi formula bar, liitä kaava ja paina enter, niin se kaavanauhottuu sinne makroo. Sit teet makron mikä tyhjentää solun ja tämän jälkee kirjoittaa siihen sen kaavan uudestaan,´.

• ............ kirjoitti:

No kopioit sen kaavan leikepöydälle ja tyhjennät sen solun. Aloita makron nauhoitus mene soluun ja aktivoi formula bar, liitä kaava ja paina enter, niin se kaavanauhottuu sinne makroo. Sit teet makron mikä tyhjentää solun ja tämän jälkee kirjoittaa siihen sen kaavan uudestaan,´.

kopioida kaava ja tyhjentää solun sisältö ja liittää taas siihen kaava - varsinkin jos tyhjennettävää on paljon. Kerkii siinä kahvit hörppiä kun makroa tehtäviään suorittaa ;-)

aina kannattaa käyttää excelin omia komentoja, jos suinkin voi ne toimii nopeimmin (yleensä) aina.

tuo luku 23 tulee siitä, että ynnätään yhteen allaolevat arvot seuraavasti

virhearvo =16
        looginen arvo=4
        numeroarvo=1
        tekstiarvo=2

eli jos haluat tyhjentää vain virheet niin luvuksi 16

Sub Tyhjennä()
        Range("A1:F10000").SpecialCells(xlCellTypeConstants, 23).ClearContents
        End Sub

mutta alkuperäiseen kysymykseen vastaten, ei ole mahdollista tyhjentää solua säilyttämällä siinä olevaa kaavaa!!!

• ...

käyttää punaista pyyhekumia

Private Sub CommandButton1_Click()
      For Each cell In Selection
      If cell.HasFormula Then Formula = cell.Formula Else Formula = ""
      cell.ClearContents
      cell.Formula = Formula
      Next
      End Sub

tyhjentää valitun alueen paitsi kaavoja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      20
      5534
    2. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3748
    3. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      548
      2080
    4. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      142
      1729
    5. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      155
      1626
    6. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      600
      1556
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      121
      1506
    8. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      217
      1447
    9. Oot nainen kaunis

muista hymyillä jatkossakin.
      Ikävä
      49
      1179
    10. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      76