Minulla on kaulassa luomi, siihen kasvaa aina noin kahdenviikon välein kolme mustaa ja pitkää karvaa, jotka on aina nypittävä pois, kun ne näyttävät aika rumilta.
Karvat ovat noin reilun sentin mittaisia, jos niiden annetaan kasvaa rauhassa. Jos aamulla huomaan siinä pienen tyngän, on se jo illalla täydessä mitassaan, eli kasvaa aina nopeesti. Nypin sen pois ja taas parin viikon päästä siinä on samat kolme karvaa.
Onko tämä normaalia käyttäytymistä luomen kohdalla, vai tarkoittaako, että luomessa olisi jotain pahantahtoista? Tätä on jatkunut noin vuoden verran.
Luomeen kasvaa aina karvoja
11
13805
Vastaukset
- karvaa pukkaavat
luomet ovat nimenomaan vaarattomia.
- CrystalCinnamon
Miulla kasvaa luomiini karvoja myös, mutta en ole -päinvastoin kuin sinä- koskaan uskaltanut niitä poijes nyppiä. Korkeintaan saksilla joskus lyhentännyt hieman. Voipiko niitä siis todella huoletta nyppiä pois?
- Erikoismies
Kyllä sinun on syytä kiinnittää huomiosi itse siihen luomeen eli onko se ns. epäilyttävä tapaus: klassisesti lääkärille näyttäminen on aiheellista kun luomessa ilmenee kutinaa/kirvelyä, väri on outo tai muuttuu yhtäkkiä, epäsymmetrinen muoto, iso koko tai koon kasvu jne...
Se että ihokarvat kasvavat luomen läpi on tosiaan sisätautilääkärinikin mukaan "hyvä merkki" mutta ei kai sekään teoria lääketieteellisesti ole aukoton. Onhan tuollainen karvankasvu kaulan alueella jo naisella tietysti ihan esteettinen ongelma elikkä lähetettä plastiikkakirurgille kannattanee pyydellä tk:sta jo ihan siitä syystäkin. Mutta tosiaan päähuomio itse luomeen!!- ..............................
Älähän suotta pelästy! Mulla on ollut lapsesta saakka kaulassa luomi josta kasvaa karva, vaikka se sen nyppisi pois niin kyllä se siihen tulee.
- Ratari
Hei! Vastaan viestiin monta vuotta jälkeenpäin, mutta jos luomessasi vielä kasvaa karvoja, et ole ainoa. Sanotaan ettei missään nimessä luomen päältä olevia karvoja saisi nyppiä! Korkeintaan LYHENTÄÄ saksilla, niin minäkin teen. :)
- weee3
Suosittelen Propecia (finasteride). Olen käyttänyt sitä jo vuosia hyviä tuloksia. On vaikea löytää hyvämaineinen apteekki, mutta saan sen täältä ilman reseptiä http://genericmedstonorth.com/?wm=10034&tr=8027
- uri geller
Jos luomessa kasvaa karvoja, se on terve eikä sisällä syöpäsoluja. Anna olla äläkä nypi.
- 222
Mulla on sääressä lattea luomi, josta kasvaa ihokarvoja. Se on ihan normaalia.
- tere04877404974
mulla kasvaa kans luomesta kaulassa 3 mustaa karvaa ja oon huomannu et kavereilla ja kaikilla sama sit mulla kasvaa samanlaisii karvoja kaulassa aatomin omenan kohalla vaikka siinä ei oo luonta mut siis ei parta karvoja
- gillette
mä itse käytän luomikarvoille partakonetta.syovänkin kolme vuotta sitten sairastanut.en tosin luomien takia.
- 222
Käsihöylällä siistin kainlot ja sääret.
Dödönä kristallidödö ja sääriin Aqualan L kosteusvoidetta.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375086- 823616
- 302993
- 612985
- 92896
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91770- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351639