Tikkelistakkelis vaa

Asiantuntija

Oli se Tiktak kumma bändi, rahkeita oli vaikka mihin mutta jotenkin hommat aina jäi...puolitiehen. Petra oli mainio laulaja ja muissakin olisi ollut ainesta pitkälle, Emppu kun vielä vähän treenaisi laulamista ja biisintekoa niin a-vot. Petran soololevyä odotellessa todellakin mennään, sen Kanadan voisi torpedoida huonojen ideoiden suohon. En mäkään menis vetään mitään Pat Benataria risteilyille jos osaisin laulaa niin hyvin.

Missä muuten mätti Tiktakin biisien kanssa? Mutta mä rakastan sua oli aikamoista hiilipaperia ja toistoa jo muutenkin luvattoman huonosta biisimateriaalista. Vaikka moni pitääkin Tiktakin ekoja juttuja teinipelleilyinä, niin kyllä siellä usein biisit ja sovitukset oli kohdillaan. Jasper Pääkkönen sen sijaan ei ollut kohdallaan missään ikinä. Joo joo, Mimmu on ihana ja Tuuli on söpö ja Noora on suloinen ja Nealla oli koira. Nettisivutkin "on" ajan tasalla, ei tainnut kukaan loppujen lopuksi puhaltaa hommaan tarpeeksi suurilla palkeilla. Ennen kuin erään tiimin tornadot yltyvät retostelemaan keikkafiiliksistä niin kerron minäkin nähneeni bändin korkeasaaressa ja tavastialla- kahdesti. Petra käänsi pään aina (siis omansa) ja lauloi jotensakin yli-energisesti, mitä muistan.

Tiktak sai paljon enemmän kuin moni muu (tyttö)bändi, vaan vähän jäi vaisut fiilikset paketista. Ehkä sinne huipulle olisi sittenkin pitänyt nousta ojan kautta. Kaikkea hyvää pupukuusikolle myös jatkoa ajatellen!

10

1609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • musamies

      Tuntuu tosiaan siltä että kukaan ei oikein viitsinyt työstää musaa tai puhaltaa palkeita muutenkaan, Tiktakin taustalta puuttui vahva säveltäjä esim. PMMP:llä on Jori sjöroos ja Naikkareilla oli Ile Vainio.

      Tiksut eivät omanneet taitoa säveltää biisejä, muutama hassu sanoitus syntyi.

      Tiktakin eväät tuli aika nopeasti syötyä, ehkä koko bändiä ei ollut tarkoitettu, niin pitkään toimivaksi mitä sitten tapahtui, suosio taisi yllättää jopa levyfirman.

      Tiktak oli myös myytti, suurin osa noista myyteistä eivät pitäneet paikkaansa mm. se paljon hoettu "ystäviä lapsesta saakka", ok, toki muutama tunsi toisensa jo lapsena, mutta esim. Tuulihan oli kaksi vuotta vanhempi ja tuli vasta kehiin musakoulussa. Noora ja Emppu näyttävät olleen ystävyksiä, ellei ehkä enemmänkin.

      Bändin syntykin on myytti, mutta tämän tietää jo kaikki. Jne....

      Bändin hajoamiseen liittyy varmasti enemmän kuin julkisuudessa on annettu ymmärtää, en tarkoita verisiä riitoja, vaan vieraantumista jne...

      Mutta tuo lienee epärelevanttia.

      Tytöt oliva kauniita, mutta jotain jäi puuttumaan, mm. "se" suuri levy.

      Bändin avuttomuutta musantekemisen suhteen kuvaa hvin se, että Empun prjoketit ovat menneet penkin alle ja uudetkin tuntuvat tökkivän pahasti.

      Petra on jäänyt muiden musantekijöiden armoille, joten sieltäkään on turha odottaa kultahippuja.

      Tiktak oli ihan hyvä ja söpö bändi, mutta se kultainen vuoren huippu jäi saavuttamatta.

      PS Toivon totisesti, etteivät tee paluuta.

      • SheIsTheBullet

        kuitenkin,ja mitä...250000-300000 myytyä levyä,hmm...

        Tosiaan,heikko esitys. ;D

        Tiksujen taustalla oli monta vahvaa säveltäjää.

        NylonBeatista teki karmean YKSI vahva saveltäjä...nimi oli sinulla väärin.

        Loppuosa "prjoketistasi" on skebeliä joka ei kaipaa kommenttia...

        Kuse taskuusi.


      • Kato listat
        SheIsTheBullet kirjoitti:

        kuitenkin,ja mitä...250000-300000 myytyä levyä,hmm...

        Tosiaan,heikko esitys. ;D

        Tiksujen taustalla oli monta vahvaa säveltäjää.

        NylonBeatista teki karmean YKSI vahva saveltäjä...nimi oli sinulla väärin.

        Loppuosa "prjoketistasi" on skebeliä joka ei kaipaa kommenttia...

        Kuse taskuusi.

        Tiktakin sijoitukset suomalaisella kautta aikojen TOP500-listalla, laskusuhdanne? Oli kai hyvä lopettaa ajoissa?

        49. Jotain muuta
        61. Frendit
        194. Ympyrää
        422. Myrskyn edellä


      • musamies
        SheIsTheBullet kirjoitti:

        kuitenkin,ja mitä...250000-300000 myytyä levyä,hmm...

        Tosiaan,heikko esitys. ;D

        Tiksujen taustalla oli monta vahvaa säveltäjää.

        NylonBeatista teki karmean YKSI vahva saveltäjä...nimi oli sinulla väärin.

        Loppuosa "prjoketistasi" on skebeliä joka ei kaipaa kommenttia...

        Kuse taskuusi.

        Ei luulis että Titakin hajoaminen tekee edelleen sulle näin kipeetä, eikä kukaan voi kiistää sitä, että me olemme oikeassa.

        Kekkonen sanoi: "Tosiasiat ovat tosia, eivätkä ne siitä muutu".

        Taidat olla näitä pelletiimiläisiä ;)


      • TikTakFani

        Ei ole mikään ihme että TikTakin hajoaminen tekee edelleen kipeää.
        Se tekee mullakin vielä kipeää vaikka siitä on jo melkein 10 vuotta kun lopettivat.
        Kaipaan ikuisesti.


      • TikTakFani

        Toivottavasti vaan palaavat. Sen onnen haluaisin kokea.
        Eikä minun mielestä TikTakista saanut sitä vaikutelmaa että hommat olisi heillä puolitiehen jääneet.


    • Tangot

      Osaiskohan joku sanoa mitä biisejä tuo Petra laulaa nyt, kun heittää soolokeikkaa? Ainakin Fakta Beatin kanssa esiintynyt kevään aikana. Laulaako jotain ihan omia tulevia sooloja vai kenties Tiktakin biisejä?!?

      • Eläin

        Jos biisien nimiä tarvit niin esim. Mä vedän näin, Kiitos kaikesta, Korvaamaton, Oon elossa, Nimeksi Anneli, Kuka mä oon. Petra on julkassu 3 soololevyä, yhden kokoelman ja syksyllä 2019 tulee uus soololevy. Nykyään Petra laulaa omilla keikoilla myös Tiktakin biisejä (enemmän kuitenkin omia).


    • honeypupu

      tiktak on mun lempi bändi aina ja ikuisesti.

      • Eläin

        Mun myös!
        Tiktak sitä paitsi on tyttöBÄNDI, koska ne soittaa ite, ja mikään bändi ei vedä vertoja Tiktakille!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe