Hei! Olisin mieheni ja 4 v tyttöni kanssa muuttamassa Kuusankoskelle syksyllä. Olisin mielelläni jo nyt tutustunut näin paikallisiin ihmisiin jotka siellä asuvat. Mielellään lapsiperheitä.. Ja jos voisitte jotain kertoa paikasta, esim. mitä tykkäätte asua.. Muutamme Torniosta asti, enkä tunne sieltä ketään pienilapsisia perheitä. Toivon yhteydenottoanne.
muutto kuusankoskelle
22
3080
Vastaukset
- KSNK
Itse olen asunut Kuusankoskella muutaman vuoden ja olen ollut paikkaan tyytyväinen. Kaupunkihan on pieni ja hiljainen, mutta kaikki palvelut löytyvät kuitenkin. Jos Torniosta pitää niin pitää myös Kuusaasta.
- melinda
Itse olen asunut melkein koko ikäni Torniossa. Kuusankoskella olen ollut monet kesät pienestä pitäen tätini perheen luona. Hän asuu siellä vieläkin, mutta ei oo enää heillä pieniä lapsia. Lomien aikana olen tykännyt paikasta kyllä ihan hirveästi. Mieheni, 33v, on maalari ja sielläpäin on paremmin töitäkin. Itse olen 26v lähihoitaja ja haluaisin sielläpäin jatkaa opiskeluja. Siinä muuton syyt. Ainoa huoleni on 4v tyttöni, et se sais sieltä kavereita kun täällä tietenki sillä on useampia kavereita, jotka ollu syntymästä asti. Onko sinulla lapsia?
- dlkf
melinda kirjoitti:
Itse olen asunut melkein koko ikäni Torniossa. Kuusankoskella olen ollut monet kesät pienestä pitäen tätini perheen luona. Hän asuu siellä vieläkin, mutta ei oo enää heillä pieniä lapsia. Lomien aikana olen tykännyt paikasta kyllä ihan hirveästi. Mieheni, 33v, on maalari ja sielläpäin on paremmin töitäkin. Itse olen 26v lähihoitaja ja haluaisin sielläpäin jatkaa opiskeluja. Siinä muuton syyt. Ainoa huoleni on 4v tyttöni, et se sais sieltä kavereita kun täällä tietenki sillä on useampia kavereita, jotka ollu syntymästä asti. Onko sinulla lapsia?
no kuule, jos tämän kylän ylle rakentaisi katon,niin tämä olisi yksi suuri hullujenhuone....mietihän nyt viel toisenkin kerran sitä muuttoa.ei vaan kyllähän tänne meidän paperihöyrypäiden sekaan viel mahtuu :)
joten tervetuloa vaan
- akka-81
moikka! olen kohta viiden lapsen äiti ja asun kuusankoskella ollaan kohta mieheni kanssa asuttu täällä 2vuottta. en ite tunne täälätä oikee ketään ja kaikki ystävät jäi edelliselle paikkakunnalle. jos haluat kirjotella ni kirjottele olisi kiva saada uusia ystäviä :)
- melinda
Voisinkohan mistään saada sinun yhteystietojasi? Esim. sähköpostiosoite?
- akka-81
melinda kirjoitti:
Voisinkohan mistään saada sinun yhteystietojasi? Esim. sähköpostiosoite?
eli [email protected]. nii meidän lapset on 8v,4v,2v,11kk ja viidennen laskettuaika on 27.9 :)
- vm-60..
Olen asunut koko ikäni Kuusankoskella ja olen paikkakuntaan erittäin tyytyväinen.
4-vuotiaille lapsille on seurakunnan kerhoja ja musiikkileikkikouluunkin voi sen ikäinen pyrkiä.
Nuoria äitejä lapsineen tapaa tietysti myös leikkipuistoissa.
Uskon, että tutustut helposti paikkakuntalaisiin ja lapsesi saa uusia kavereita.
Omat lapseni ovat jo isoja - lapsenlapsia tässä jo odotellaan;)
Tervetuloa vaan Kuusankoskelle!- Kulttuurifani
Ja Kuusankoskitalo on kaikkinensa mitä mainioin kulttuurikeskus. Kirjasto, leffateatteri ja teatteri; kaikissa on huomioitu lapset oikein mukavasti. Ja tietty joka toukokuu kaupungissa on kansainvälinen lasten teatteritapahtuma!
- Kaupunki sekä kaupungin osa
Otetaan ensin nyt noita miinuksia.
-kaikki tietää kaikkien asiat tai on ainakin tietävinään.
-pahaa puhutaan heti kun selkäsi käännät.
-kateellisia kaikki toisilleen.
-valitetaan joka asiasta ihan mitättömistäkin.
-kallista paikallisissa kaupoissa.
-erikois liikkeet puuttuvat.
-sososiaalimenot kaupungin kassasta suurimmat kertoo kunnana tilasta aika paljon.
-kaikki tapahtuu viiveellä.
-mitään ei oikein hoideta kunnolla.
-huonosti työpaikkoja.
-lääkäreitä sekä terveys palvelut huonontuneet aika lailla viime vuosina paikkakunnalta sekä kyllä naapurikunnistakin.
- KAIKKI VÄHÄN PERSEELLÄÄN NYKYÄÄN.
Sitten ne plussat.
- aika rentoa porukkaa kuitenkin kun pääsee sisään.
-juovuksissa kun olet niin kavereita riittää.
-harrastaa voit ainakin melkein mitä vain mutta kaikesta saat kyllä maksaa.
-omista asioista saat kyllä kertoa kenelle vaan kuuntelijoita riittää. Seuraavalla viikolla sen sitten tietääkin koko kylä.
-vesistöt ovat mukavat.
-metsiä riittää.
Siinä nyt muutamia mutta eikös näin ole joka paikassa nykyään ELI ihan normi paikka asua ja olla.- ++^^
aikas sarkastinen vastaus mutta paikkansapitävä!Veikkaan kyllä,että samanlaista porukkaa löytyy kyllä Torniostakin...?Joten,tervetuloa Kuusankoskelle ja viihtykää!
- Min ja Sin
Kannattaa kyllä muuttaa Kouvolan puoleen. Tosin vuoden vaihteen jälkeen Kuusankoskikin kuuluu uuteen Kouvolan kaupunkiin.
- Kuusankoskella
Ilman muuta kannattaa muuttaa Kuusankoskelle mieluummin kuinKouvolaan
- jo ihan asumiskustannustenkin vuoksi.
Asuminen täällä on paljon halvempaa kuin Kouvolassa.
Kouvolaan on matkaa n. 7 km, että kyllä sinne sitten tarvittaessa pääsee vaikka polkupyörällä (hyvät pyörätiet!)
Kaikenlaista porukkaa asuu joka kaupungissa ja kunnassa, ei Kuusankoski ole muita pahempi.
Tervetuloa Kuusaalle, täällä on kivaa :) - paitsi Kuusankoskella
Missään muualla ei ole niin hölmöö murretta, kuin Kuusaalla. Min ja Sin..
No onhan Kouvola tasoltaan parempi kuin Kuusankoski, niin kannattaahan siitä nyt maksaakkin vähä enenmmän - minmin
paitsi Kuusankoskella kirjoitti:
No onhan Kouvola tasoltaan parempi kuin Kuusankoski, niin kannattaahan siitä nyt maksaakkin vähä enenmmänNiin - mut mie voin maksaa siitä enemmän että saan puhua näin murhan hianoo murretta! Kuusaa rules! :)
- Kouvolako?
paitsi Kuusankoskella kirjoitti:
No onhan Kouvola tasoltaan parempi kuin Kuusankoski, niin kannattaahan siitä nyt maksaakkin vähä enenmmänÄlä nyt viitsi naurattaa!!!
- Annemaria.
Kouvolako? kirjoitti:
Älä nyt viitsi naurattaa!!!
Kyllä Kuusankoskella voi ihan hyvin asua vaikka Kouvola tietysti on aikalailla tasokkaampi paikkakunta. Kohtahan tosin Kuusankoski ja Kouvola ovat yhtä ja samaa kaupunkia. Kouvolassa on aika paljon enemmän harrustusmahdollisuuksia, mutta eipä Kuusaalta tosin ole matkaa Kouvolaan kuin 7 kilometriä.
- HULLUpimbo
Annemaria. kirjoitti:
Kyllä Kuusankoskella voi ihan hyvin asua vaikka Kouvola tietysti on aikalailla tasokkaampi paikkakunta. Kohtahan tosin Kuusankoski ja Kouvola ovat yhtä ja samaa kaupunkia. Kouvolassa on aika paljon enemmän harrustusmahdollisuuksia, mutta eipä Kuusaalta tosin ole matkaa Kouvolaan kuin 7 kilometriä.
mitäs kouvolasa voi harrastaa mitä kuusaalla muka ei voi??????
- minjuli83
HULLUpimbo kirjoitti:
mitäs kouvolasa voi harrastaa mitä kuusaalla muka ei voi??????
enpä nyt kauheesti kehuis tätä kaupunkia...muutaman vuoden olen asunut.. Mutta suosittelen muuttamaan mäyränkorpeen tai lähistöön!siisti ja uusi alue, lyhyt matka kouvolaan.. ja valtatielle ;)
- tosi on
Korsoon.Älä hyvä likka tuo perhettäsi Kusankoskelle.Karmee paikkaa.
- Paljasjalkainen kuusankoske...
Tervetuloa Kuusankoskelle - ja ensi vuoden alusta alkaen uuteen Kouvolan kaupunkiin. Täällä on lapsiperheille hyvät palvelut päivähoidossa, koulutoimessa ja kaikissa vapaa-ajan harrastuksissa. Tietoja löydät esim. Kuusankosken kaupungin kotisivuilta tai soittamalla matkailuneuvontaan tai käymällä henk.koht. Kuusankoskitalossa olevassa vapaa-aikakeskuksen toimistossa.
Täällä on myös äiti-lapsi-kerhoja, joten uusia tuttavia löytyy varmasti. - oluttuoppi
Siihen pitää olla joku todella pakottava tilanne.
- Anonyymi
johtuu näistä pahan tahtoisista rikkaista paperityööläisistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.806645- 1486177
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.5014006Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1252473- 421579
Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved4241484- 741295
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun481130Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes331122Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan641112