Laitoin kaksi viikkoa sitten vanhan (25v )kompostin sisällön ylösalaisin uuteen Biolan 220:n. Olen seurannut lämpiämistä, mutta 30 asteessa on pysynyt. Huomasin tänään että kannen venttiilin linssikansi oli ilmeisesti kaupan jäljeltä lähes kiinni. Samalla haju tuntui pahalle ja ummehtuneelle sisällä. Sanokaa hyvät ihmiset, miten pitäisi menetellä! Säädettävä venttiili on ollut 20 asteessa tämän kaksi viikkoa.Onko linssikansi poistettava kokonaan ja säätöventtiiliä suurennettava jos ilmanvaihto on syypää? Entisessä mallissa ei mielestäni tuollaista hajua ollut koskaan. Sekoituskeppiä olen käyttänyt ja vettä lisännyt koska vaihdossa huomasin vähän muurahaisia. Lieroja nousi ekapäivinä pintaan pilvin pimein,nyt niitä ei ole näkynyt. Lienevätkö tukehtuneita vainajia vai ovatko vaeltaneet kompostin alamaailmoihin?
Ilmaventtiilin kansi Biolanin KANNESSA,
2
3074
Vastaukset
- Mökkihöperö
Aseta ilmarappänän asennoksi 60 eli mainittu numero alapuolelle. Istuimen kansi pitää olla aina tiiviisti suljettuna. Vettä ei saa laittaa,vain luonnollinen käyttäjän "kostuke" on sopivaa
- valmis komposti ei lämpene
Käsittääksen Biolanin kannessa oleva ilmaräppänä EI ole säädettävä, vaikka iloisesti pyöriikin jos sitä pyörittelee. Koko ilmansaannin säätö tehdään etuseinämässä olevan räppänän avulla. Itse olen säätänyt ilmamäärää lähinnä ulkoilman mukaan, nyt kun öisin on jo alkanut olla pakkasta, olen pienentänyt muistaakseni 40 tienoille.
Luulisin, että jos kastemadot jo elivät kompostissasi, alkaa se olla jo melko valmista, eikä siksi enää tuota lämpöä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2843525Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell221958Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.431615- 841461
- 1431149
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.811144- 811054
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.93947Kannattaa ymmärtää se asia
että mitään stalkkausta tai hakkerointia ei tapahdu. Oikeasti kannattaa tutkituttaa päänsä.210821Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61747