Laitoin kaksi viikkoa sitten vanhan (25v )kompostin sisällön ylösalaisin uuteen Biolan 220:n. Olen seurannut lämpiämistä, mutta 30 asteessa on pysynyt. Huomasin tänään että kannen venttiilin linssikansi oli ilmeisesti kaupan jäljeltä lähes kiinni. Samalla haju tuntui pahalle ja ummehtuneelle sisällä. Sanokaa hyvät ihmiset, miten pitäisi menetellä! Säädettävä venttiili on ollut 20 asteessa tämän kaksi viikkoa.Onko linssikansi poistettava kokonaan ja säätöventtiiliä suurennettava jos ilmanvaihto on syypää? Entisessä mallissa ei mielestäni tuollaista hajua ollut koskaan. Sekoituskeppiä olen käyttänyt ja vettä lisännyt koska vaihdossa huomasin vähän muurahaisia. Lieroja nousi ekapäivinä pintaan pilvin pimein,nyt niitä ei ole näkynyt. Lienevätkö tukehtuneita vainajia vai ovatko vaeltaneet kompostin alamaailmoihin?
Ilmaventtiilin kansi Biolanin KANNESSA,
2
2421
Vastaukset
- Mökkihöperö
Aseta ilmarappänän asennoksi 60 eli mainittu numero alapuolelle. Istuimen kansi pitää olla aina tiiviisti suljettuna. Vettä ei saa laittaa,vain luonnollinen käyttäjän "kostuke" on sopivaa
- valmis komposti ei lämpene
Käsittääksen Biolanin kannessa oleva ilmaräppänä EI ole säädettävä, vaikka iloisesti pyöriikin jos sitä pyörittelee. Koko ilmansaannin säätö tehdään etuseinämässä olevan räppänän avulla. Itse olen säätänyt ilmamäärää lähinnä ulkoilman mukaan, nyt kun öisin on jo alkanut olla pakkasta, olen pienentänyt muistaakseni 40 tienoille.
Luulisin, että jos kastemadot jo elivät kompostissasi, alkaa se olla jo melko valmista, eikä siksi enää tuota lämpöä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.374503- 511946
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151629Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2521621Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2561578Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ891140Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain481113Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331097- 671063
Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2671061