Ilmaventtiilin kansi Biolanin KANNESSA,

onko oltava auki?

Laitoin kaksi viikkoa sitten vanhan (25v )kompostin sisällön ylösalaisin uuteen Biolan 220:n. Olen seurannut lämpiämistä, mutta 30 asteessa on pysynyt. Huomasin tänään että kannen venttiilin linssikansi oli ilmeisesti kaupan jäljeltä lähes kiinni. Samalla haju tuntui pahalle ja ummehtuneelle sisällä. Sanokaa hyvät ihmiset, miten pitäisi menetellä! Säädettävä venttiili on ollut 20 asteessa tämän kaksi viikkoa.Onko linssikansi poistettava kokonaan ja säätöventtiiliä suurennettava jos ilmanvaihto on syypää? Entisessä mallissa ei mielestäni tuollaista hajua ollut koskaan. Sekoituskeppiä olen käyttänyt ja vettä lisännyt koska vaihdossa huomasin vähän muurahaisia. Lieroja nousi ekapäivinä pintaan pilvin pimein,nyt niitä ei ole näkynyt. Lienevätkö tukehtuneita vainajia vai ovatko vaeltaneet kompostin alamaailmoihin?

2

2568

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mökkihöperö

Aseta ilmarappänän asennoksi 60 eli mainittu numero alapuolelle. Istuimen kansi pitää olla aina tiiviisti suljettuna. Vettä ei saa laittaa,vain luonnollinen käyttäjän "kostuke" on sopivaa

• valmis komposti ei lämpene

Käsittääksen Biolanin kannessa oleva ilmaräppänä EI ole säädettävä, vaikka iloisesti pyöriikin jos sitä pyörittelee. Koko ilmansaannin säätö tehdään etuseinämässä olevan räppänän avulla. Itse olen säätänyt ilmamäärää lähinnä ulkoilman mukaan, nyt kun öisin on jo alkanut olla pakkasta, olen pienentänyt muistaakseni 40 tienoille.

Luulisin, että jos kastemadot jo elivät kompostissasi, alkaa se olla jo melko valmista, eikä siksi enää tuota lämpöä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      47
      3612
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3375
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2641
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2328
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1829
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1719
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      182
      1698
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      384
      1417
    9. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1297
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1118
    Aihe