Teen Excel ohjelmalla työvuorotaulukkoa ja viikon työajat pitäisi saada summattua kullekkin työntekijälle mutta eipä onnistu. Työajat ovat muotoa 07:00-15:00. Miten saisin summan oikein? Olen yrittänyt muuttaa asetuksista mutta ei ole auttanut.
Työvuorolista excelillä
3
5297
Vastaukset
- ...
Jos työajat on samassa solussa niin se onkin hankalaa.
Kun tehtävä lienee alkutekijöissä, kannattaa se aloittaa kokonaan uudestaan, niin todennäköisesti pääsee vähemmällä. Eli oma sarake aloitusajalle ja lopetusajalle. Jos tykkää, niin voihan niiden väliin jättää vielä yhden suojatun sarkkeen, jossa on tuo "-". Ehkä se vähän hidastaa syöttämistä?
Sitten vain kyseiset arvosarakkeet muotoillaan aikalukumuotoon ja sopivaan aikaarvoiseen sarakkeeseen lasketaan erotus päättyi - alkoi. (Jos on yötöitä, menee hieman monimutkaisemmaksi.) Ja siitä sitten summaukset työntekijäkohtaisesti. Ehkä nuo yllämainitut sarakkeet kullekin työntekijälle ja välisumma ja ehkä kokonaisummasarake lisäksi? Kokotaulukkoon vaikka "kalenterisarake" vasemmalle ja välisummasarakkeeseen välisummatoiminnolla vaikka viikottainen summaus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663362Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433157Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1222648- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821189