Jääkö teillä opiskelusta huolimatta mitään aikaa esim. ystäville, perheelle, rakkaille, itselle?
Psykologeiksi opiskelevat
3
731
Vastaukset
- ---
Kyllä vai, ei mikään opiskelu saa viedä kaikkea aikaa. Joskus on tietysti tiukkoja jaksoja, jolloin on kieltäydyttävä lähes kaikesta sosiaalisesta elämästä, mutta sellaiset kaudet eivät saisi kestää kovin monta viikkoa.
- joperuinaaja
Se vähän riippuu siitä, että missä yliopistossa opiskelet ja paljonko haluat panostaa opiskeluun. Yliopistojen välillä on todella suuria eroja psykan suhteen.
- vaikka ei jäisi
Arvostan todella paljon psykologian opiskelua. Olen sitä mieltä, että opiskelut tulee tehdä huolella. Opiskelusta on tarkoitus hankkia sovellettavia ajattelun välineitä työelämää varten.
Kuitenkin psykologia nivoutuu sekä tieteenä että ammattialana ihmisiin, yhteisöön ja yhteiskuntaan. Tästä syystä pyrin "kutomaan" psykologian yhdeksi langaksi muuhun elämään: ajanviettoon läheisten kanssa, harrastuksiin jne.
Koska psykologia on mielestäni kiinnostavaa ja teen opiskeluja itselleni ja tuleville asiakkailleni, en niinkään välitä muodollisista suorituksista vaan siitä että asiat tulevat tehdyiksi. Jos koen mielekkääksi, voin aivan hyvin esimerkiksi viettää iltaa rakkaiden kanssa ja käydä vaikka lenkillä ja mennä sitten tenttiin niin, että olen lukenut puolet kirjasta. Ko. kirjan luen sitten myöhemmin, kun minulla on aikaa. Eli ei ns. pipo kiristä opintosuoritusten suhteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892508Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1981610- 1121526
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411421Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v611143- 56939
Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻72936- 45817
- 61805
Gallup: Mikä ruoka kuuluu sinulla ehdottomasti juhannuksena ruokapöytään?
Juhannuksena ruoka on tärkeä osa juhlaa. Mittumaarina syödään hyvin, ehkä myös grillataan ja nautitaan juhlasta. Kats30771