Jääkö teillä opiskelusta huolimatta mitään aikaa esim. ystäville, perheelle, rakkaille, itselle?
Psykologeiksi opiskelevat
3
710
Vastaukset
- ---
Kyllä vai, ei mikään opiskelu saa viedä kaikkea aikaa. Joskus on tietysti tiukkoja jaksoja, jolloin on kieltäydyttävä lähes kaikesta sosiaalisesta elämästä, mutta sellaiset kaudet eivät saisi kestää kovin monta viikkoa.
- joperuinaaja
Se vähän riippuu siitä, että missä yliopistossa opiskelet ja paljonko haluat panostaa opiskeluun. Yliopistojen välillä on todella suuria eroja psykan suhteen.
- vaikka ei jäisi
Arvostan todella paljon psykologian opiskelua. Olen sitä mieltä, että opiskelut tulee tehdä huolella. Opiskelusta on tarkoitus hankkia sovellettavia ajattelun välineitä työelämää varten.
Kuitenkin psykologia nivoutuu sekä tieteenä että ammattialana ihmisiin, yhteisöön ja yhteiskuntaan. Tästä syystä pyrin "kutomaan" psykologian yhdeksi langaksi muuhun elämään: ajanviettoon läheisten kanssa, harrastuksiin jne.
Koska psykologia on mielestäni kiinnostavaa ja teen opiskeluja itselleni ja tuleville asiakkailleni, en niinkään välitä muodollisista suorituksista vaan siitä että asiat tulevat tehdyiksi. Jos koen mielekkääksi, voin aivan hyvin esimerkiksi viettää iltaa rakkaiden kanssa ja käydä vaikka lenkillä ja mennä sitten tenttiin niin, että olen lukenut puolet kirjasta. Ko. kirjan luen sitten myöhemmin, kun minulla on aikaa. Eli ei ns. pipo kiristä opintosuoritusten suhteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409